Edb:
Mina vibbar kring murley och bremberg är att dom helst vill vara någon annan stans just nu än att göra jobbet som behövs?
Bragd-Birger: Jag skulle vilja påstå att Linkans kroppsspråk på isen är rent ut sagt bedrövligt och att han, tyvärr, drar med sig andra i hans sätt att uppträda. Jag blir totalt tokig när Bremberg alltid är siste man ut ur offensiv zon, där han 99 gånger av 100 glider sakta mot eget bås. I går sumpade han något som hade kunnat bli en bra chans just för att han promenrade hem och gjorde att en Timrå-spelare med fart åkte offside, totalt ovetandes om att Bremberg 10 minuter efter att han klev innanför offensiv blå inte hade förmått att flytta arslet därifrån.
Bremberg lever på sina geniala passningar som han fortfarande är kapabel att slå om han får tid till det. Men det ser segt ut, så in i helvete. Hans dagar är definitivt räknade på en hockeyplan. Flera av mina polare har sagt: "-Vänta till kvalserien då Bremberg får mer tid på sig, då kommer han att tokdominera". Mot, antagligen kvalseriens slagpåse, tyckte jag at han fick väldigt lite uträttat trots hans assistpoäng. Jag förvånar mig inte det minsta om lag som Leksand och Örebro äter upp Bremberg när de möts. Mot Djurgården hoppas jag att han bänkas, där kommer han inte att bli någon tillgång.
Tyvärr blir jag bara förbannad när jag ser Bremberg. Han ger mig taskiga vibbar och gör ett otroligt lojt intryck.
mikenomad: Öneruds poäng tycker jag inte man kan gnälla på. Han låg ju bakom hela vändningen. Väl i klass med Jontes impact i LHC-matchen före jul. Den gången var vi överens om femmans korrekthet.
Lundströms betyg är svårsatt, men knappast ett hån. Bremberg däremot verkar ha impat på både ST och Jimmy. 2 av assisten fanns ju bara på pappret (och det sista inte ens där - Murran och Friberg spelade ju bara pucken mellan sig ett par ggr innan målet). Jag tyckte Linkan var seg som fan. En 2:a dock.
Långben: Även om jag inte alls håller med om att Jocke Lundström är en dålig målvakt så hävdar jag bestämt att Riddarn skall stå på lördag.
Nu har Lundström gjort två grova tavlor denna säsong och den häxjakt som bedrivs mot karln är tamefan i paritet med den Tommy Salo fick utstå efter fiaskot i Salt Lake City mot Vitryssland. Jag tycker det är pinsamt att läsa all den jävla skit som folk spyr ut sig. Lägg ner dösnacket.
Vem f-n tror ni vill spela i detta lag när det bara letas syndabockar hela tiden? Kritisera när det är befogat. Men häng inte Jocke för denna match!
Visst är de ett svagt agerande vid kvitteringen. Inte tu tal om någonting annat. Men nu behöver grabbarna stödet i ryggen. Lyft dem istället fähundar och gör er förtjänta utav att få kalla er supportrar. Man behöver inte vara menlös för det och hålla med om allting. Men det finns gränser och jag skäms över att vara Timråsupporter när jag ser vilka ryggradslösa svin det finns bland våra egna. SKÄRPNING!!!
För det första så sätter vi oss själva i en jävla sits genom att frångå gameplan det första vi gör när pucken släpps. Vi har inget tålamod för fem öre. Minsta hack i maskineriet och då bajsar vi på oss. Vi bjuder generöst på den här poängen. Sorgligt. Men blir vi ett bättre lag av att vi skall älta det som har varit? Näe knappast!
Det hade kunna varit mycket värre. Tänk på det.
Fråga Challe...
Redigerad kommentar
Tre mindre bra saker:
Som målvakt går man ner och täcker vid isen i det läget, man vänder sig aldrig stående när man inte har koll på var pucken är. Det avgörande misstaget kan betydda allt i slutändan. Riddarn på lördag.
Att inte fortsätta pumpa på de tio första minuterna av tredje gjorde att vi förlorade en poäng. BIK gick på knäna under sista halvan av andra, men ändå hade vi inte mod att gå framåt. Svag coachning.
Vi misslyckades gång på gång med att täppa till gapet som uppstod mitt i banan mellan forwards och backar. De utnyttjade det i i stort sett varje uppspel och kom med bra fart över offensiva blå.
Tre lite bättre grejer:
Vi vänder på steken.
Vi gjorde tre i päpä.
HV-duon, Simon och Torpet.
Edit: Enligt Bloggrin var det fyra i powerplay, men jag såg åtminstone Önerud och Nichlas.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Kan inte alla bara lugna ner sig? Finns många sätt för Timrå att klara sig kvar i år. Antingen kommer dom etta eller tvåa. Gör dom inte det så är det bara hoppas på att Djurgården kommer trea eller fyra så kommer ju hockeyförbundet komma på att dom hade bestämt att utöka Elitserien till 14 lag nästa säsong vilket betyder att Timrå också bara behöver komma trea eller fyra.
Någon som vet status på frånvarande spelare? Hagos, Gnagarn o Bagarn. Var inte Johan Andersson d.y igång igen? Bagarn kommer väl tyvärr inte tillbaka va?
För övrigt tror jag Hagos kan vara supernyttig i matcher som.. LIF borta t ex.
sargad: Jag vet inte. Jag är så förbaskat less på att vi inte har en målis som man kan lita på o som kan spika igen.
Det ska duttas, hattas o slaskas med varenda puckj.....l!
Man blir ju livrädd varenda gång pucken söker sig mot mål oavsett fart,
Redigerad kommentar
Frella:
Det är det nog ingen som begär. Men det finns ju förebyggande åtgärder som skulle göra efterhandsmodereringen klart lättare.
ÖstrandsNisse: Annars märks det tydligt att om Timrå åker skridskor kommer vi ha ett stort försprång på de allsvenska lagen. Gör vi inte det, ja då kan det bli tufft.
Taget! Nu snör vi på oss skridskor i alla matcher & i alla perioder. I ES har vi understundom hasat runt med rullskidor, vilket har gett oss fans svåra magsmärtor såsom njurunda och dörrvred. Med tanke på hur omgång 1 slutade så kommer LIF på lördag bli sjuukt viktig. Vinnaren i den matchen har verkligen stakat ut en rak och jämn väg att fortsätta spatsera KS fram.
Andersson: Chansa o chansa.... det är svårt det här.
Jag är grymt besviken på Jocke. Det är sant det.
Hahl Bundy:
Så är det tyvärr , men samtidigt ... ska man chansa att riddarn eller aleksis är bättre då ?
Vi har ett målvaktsproblem.
Vem ska stå? Jocke kostade oss tre poäng idag. Det har vi inte råd med.
Timrå är INGET lag som ska börja spela på resultat under matcherna, vi är allför "skadeskjutna" och svaga i defensiven för det.
Det håller INTE att ALDRIG kunna vinna en tekning av vikt.
Men powerplay var bra! Och tar vi en trea mot Leksand så har vi ändå fått en kalasstart!