1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604213 inlägg · 6212 ämnen

Lilla SM 2012

Sv: Lilla SM 2012
Tänk när ni ska möta Djurgården med Brempan i hög form och Ridderwall i kassen. Vilken match de kan bli!

Patrik Källstr: Du vet att du är i TIK-boken nu va, DIF-boken är nån annanstans.

hubbenorlen: du har ju inte fatta grejen Hubbe, du e ju inte bättre än Stoff..Du ger han energi genom att besvara honom ..du ödslar negativ energi, som du skulle kunna ge till Timrå IK istället...släpp det där för fan med Stoff..låt han trolla bäst fan han vill, han e förmodligen en Modolid. eller en komplexfylld nolla..du har säkert större d_se än han,, Tjing

Glad att TIK vann

Icing-Ove: Du dricker cider va?

Burkmat: Precis som du ger hela saken ännu mer energi på att ge dig in i diskussionen, menar du? För övrigt brukar han bli väldigt tyst när någon skäller i ett grönt inlägg med 10 +.

Redigerad kommentar

Icing-Ove:Dricker också Pistonheads julöl..otroligt smaskiga, men nu får det vara bra annars blir kopparslagarn obeveklig när man ska upp kl 5..:)

Manderville:

Chimay och blåbärssoppa.. 

Hej stoff, det här är till dig:

1. Nä, vi förlorar inte 10 raka så du har redan spruckit. Bye bye Thailand.
2. Timrå gjorde fler mål än 2, 5 tror jag minsann det blev till slut.

Annars; krampaktigt, nervöst och stundtals jävligt slarvigt. Samt ett målvaktsspel som lämnar mycket i övrigt att önska. Men nu är den avklarad, 1:a KS-matchen på typ 10 år. Jag var livrädd för den här matchen och även om det var ohyggligt surt att tappa i slutminuten är jag själaglad över 2 p. Fantastiskt viktigt sett till övriga resultat!

Sist: 1-3 efter 1:a. Sen träffade jag Hahl Bundy och då vände det. Bara en sån sak! :-)

Svårt att inte vara besviken efter den här premiären. Vad säger man om förstaperioden? 3 BIK-chanser, 3 mål. Å andra sidan tillkom samtliga mål efter blixt-från-klar-himmel-missar. Vilket som bekant varit Timrås signum den här säsongen. Men visst fan blev man hårt straffade.

I sista gör man bort sig när man börjar sejfa. Så länge man låg i fejset på dom var det ingen tvekan om vilka som hade kontroll. När man sedan lät dom börja ragga var det givet att det skulle bli chanser och nya blixt-moments. Vilket det som bekant blev. Illa, illa. Mot BIK hemma ska man våga köra sitt spel i 60 minuter. Basta!

Annars kan man konstatera att man är en idiot. Har längtat efter kvalserien i flera veckor, trots att man vet att det är det värsta man kan gå igenom. I synnerhet när man, som i år, verkligen har en högst reell chans att misslyckas.

Det blir svintufft detta. Låt oss icke inbilla oss något annat. Även om vi om ett par veckor skulle upptäcka att vi kommit ut på andra sidan med elitseriestatusen intakt, så...kommer vi att minnas en del bruna ögonblick längs vägen.

Men, men. Det kunde ha varit värre. Djurgården har hyfsat med press på sig nu. Precis som om dom inte hade det innan. Och den har vi ju sett hur väl man hanterat. Ujujuj. D ä r kan vi snacka om uppförsbacke.

Leksand nästa, en riktig nyckelmatch. Poäng är ett måste. 3 pinnar Halleluja-läge. Jag har hela tiden sett dom som den främsta allsvenska utmanaren, och nu har dom fått en drömstart. Det blir en prövning.

Nä, nu måste jag ta mig en grogg. Torsdag är som bekant lill-fredag.

Och, just det ja: hoppas att du verkligen hade bettat, modolid-Stoffe! Din förlust - estetikens seger.

Burkmat: Vadå "inte bättre än stoff"? Stoff sitter bara här för att provocera och har inte skrivit ett enda vettigt inlägg sedan han registrerade sig. Hade han haft "modo" som lagtillhörighet här på HS så hade han redan varit bannad från den här gästboken. Att han inte är det i dagsläget är ju helt jävla otroligt.

mikenomad:

Ni är förvarnade, vi gör en bra bortamatch mot Örebro. Nu är det sjukt viktiga poäng på spel på Lördag.. Väl mött

mattias - 74: Jadu...förvarnade var vi nog redan, ni är ju en av favoriterna. Men starkt att ta en trea borta mot Örebro...vår egen premiär känns sådär. Vi skulle såklart klarat tre p men men, svinviktigt att det iaf blev två.

Positivt

Vinst

Period 2

5 mål framåt

Negativt

Stora svackor i matchen

Passningsspelet

Målvaktsspelet

Olle: jomen mors lilla Olle, du vet bäst som vanligt. Bugar för dej

faktiskt chockad över hur osynlig en sån som Jonte var i denna match, han om någon är väl en som ska synas och ge 110% i sånna här matcher. Hallin var inte direkt kung han med.

Pinsamt att se hur dålig Bremberg är tillochmed mot AS motstånd..

Röymark är rädd för närkamper, buhu!

skönt med 2P. Men jävlar i helvete om det skiljer 1P när vi sumerar denna skit serie.

Blizzard:

Grattis Timrå! Starkt att ta 2 poäng direkt och framförallt på sättet ni gör det. Det blir nog inga problem detta sett över 10 matcher!

Burkmat: Nja, tycker nog du förtjänar i af en liten stund bakom skämskudden. Alla härinne är bättre än stoff. Hell, t o m spud kommer före. Han låtsas i a f inte vara timråit bara för att få troll-runka.

Blizzard: Vi får väl hoppas att det finns lite sparkapital i dom herrarna då, vi kan ju inte direkt räkna med att Önerud ska bära laget på egen hand i alla matcher.

Blizzard: Håller med i precis allt. Tur vi har Önerud!

Ja ikväll blev det många whiskey i logen hehe!
Hoppas Happsen laddat upp med lite i bilen ned till matchen på lördag hä hä

På lördag ska vi spöa skiten ur masjävlarna så dom måste ligga och trösttussa på knätofsarna för att kunna somna när dom gått och lagt sig...FORZA TIMRÅ!!

Kramer:

Vi lär sälja oss dyrt. Ta med er snuttefiltar ;)

mikenomad: Joo men vi hade ju lite otur med straffen som knappt skulle varit utvisning.

Där vände matchen orättvist

Timrå Icon: Happsen?

Varför åker du inte på bussen då om du endå åker neråt :)? Ifs har man skjuts så kvittar bil/buss alkoholen är lika god.

Timrå Icon: tyckte det såg ut som han tveka också, en light-variant av den mellan BIF-FHC. han visa för utv för att sedan någon sekund senare sätta ihop nävarna och visa för straff när adhd barnen från BIK börja dampa.

Blizzard: Tragiskt fall av borta-damp :-(

Blizzard:

Faktiskt! Jag tänkte på samma sak.

Blizzard: Jooo men han är ju schysst polare så :-)

Timrå Icon: dåså! Bilar också till Leksand. Men har inte bestämt mig om jag ska fixa punka eller inte på bilen, har lite små ångest över den matchen just nu fan!

mattias - 74: Jag är nyfiken på hur ni hanterar favoritskapet på lördag. Att föra matchen hemma mot ett stukat men revanchsuget es-lag.

mikenomad:

Det vet inte jag men det kommer bli en rolig match...

Olle:luktar grupprunk

mattias - 74: Får man sitta bredvid dig eller?

Bragd-Birger:en liten stund bakom skärmskudden, du e snäll du Bragden

Burkmat: Brukar du lyckas med att provocera folk med dina chimpansmonologer? Skicka bubblor istället så slipper normalt folk läsa det du skriver.

Hyfsad match av domarn M J ändå Bif powerplay nu

Blizzard: Farbror Bremberg gör 3 pinnar och är usel vad fan är då Lundström dvärgarna Dahlrot flury jonte hallin långdrulelen alexandra L mfl.  Alla måste upp flera klasser ett plus för Granath som kom in och var klart bästa back.

TD: just de mål

Burkmat: du skrev
"hubbenorlen: du har ju inte fatta grejen Hubbe, du e ju inte bättre än Stoff..Du ger han energi genom att besvara honom ..du ödslar negativ energi, som du skulle kunna ge till Timrå IK istället...släpp det där för fan med Stoff."

Men innan skrev du själv till stoff

"Timrå IK > Sv: Lilla SM 2012
stoff: vart fan e din opptimism,,ätitt surkål hela ditt liv eller...blir kross ikväll
Burkmat Svara | Gilla   Idag kl. 18:44"

Den här kvällen tillängnar jag stoff (utan att jag vet om han härjat här ikväll). Men jag ger mig f-n på att han satsat på Timråtorsk i kväll och att Dif ska leka hem kvalserien. Jag känner det på mig.
Av den anledningen känner jag mig ändå lite tillfreds, den enda sanna glädjen är...ja ni vet.

Annars märks det tydligt att om Timrå åker skridskor kommer vi ha ett stort försprång på de allsvenska lagen. Gör vi inte det, ja då kan det bli tufft.

Nu ska jag ringa en vän som är Sundsvallare och höra hur det gick.

Höres.

Modano:Våran keeper Jocke Lundström är ju inte den som kan stänga igen som vanligt!!

Olle: lille Olle, tänk att du blirt så blöt över mina inlägg, du borde  snyta dej lille vän.

jag e glad att Timrå vann allafall,

Bragd-Birger:

Ni kommer att vara före DIF, de ser livrädda ut. TIK har bättre självinsikt och konstigt nog mindre att förlora. Deras hemmapublik sätter ett jävla tryck, men som jag ser det blir det bakvänd effekt. Borta, är de som de varit hela säsongen, bortkomna...

Icing-Ove: ok att man har visat tendenser till att kunna stänga ett par matcher under ES-säsongen på ett riktigt kompetent sätt men som jag ser det så kan Timrå torska mot alla lag i denna kvalserie om man spelar med det taffliga försvarsspelet som man är van vid, om man å andra sidan kan stänga till matcherna och spela snortight bakåt så kan vi så klart vinna enkelt mot alla lag utom DIF (som man har notoriskt svårt för).

Folk tycker att det är "typiskt" och så jävla oflax att man släpper in 3 mål på 3 chanser mot Karlsboda ikväll när det egentligen är så logiskt. Allt som krävs är att man gör juniormisstagen i egen zon och då kan tom en back i karlshamn soloåka igenom försvaret och sätta pucken. Jag anser att det inte alls handlar om oflax, det är allsvenska lag man möter men vilken spelare som helst har fortfarande goda chanser att sätta pucken när man gång på gång kommer fri med målvakten.

Timrå bjuder motståndarna på poängen ikväll, precis som man gjort i 55 omgångar av årets elitserie också.

Icing-Ove: Firar nu med en Innis & Gunn.

Har kramats med mikenomad. Fy tusan vilken trevlig kille.

Det här blir en ångestfest.

Hahl Bundy:Visst är det härligt? :-)

Redigerad kommentar

Kollektiv skärpning för samtliga i denna bok nu. Vill man diskutera andra skribenter får det hädanefter tas i bubblor. Jag inbillar mig att ytterst få intresserar sig i vad stoff spelat eller vad någon tycker om någon skribent.

bj21: Ja det var skönt men jag mådde dåligt.

Tur att nomaden dök. Han klappade mig på huvet när jag dök ner o satte mig vid 4-4 o höll händerna över huvet i fosterställning.

Han var nöjd med 2 pinnar jag anser att vi förlorade 1 pga Jocke Lundström.

Hursom vi är med i matchen men vi måste trampa trampa trampa som i 2:a.....då fixar det sig.

Olle: Ja, precis. På sätt och vis var det lite skönt att vi ikväll blev straffade på samma vis som under tidigare 55 matcher. Skillnaden i effektivitet är rätt liten jämfört med ES, med lika många man på plan. Medan ett bättre ES-lag kanske tar tillvara 90% av de misstag vi bjuder på i försvarsspelet så kanske siffran i kvalserien mot allsvenskt motstånd är kring 75%. Med en gubbe mindre på plan så blir det rätt mycket svårare att hålla tätt.

Det borde, jag säger borde, vara en inte alltför svår uppgift för spelarna att alla gånger vara fokuserade på att minimera misstagen på de ställen på isen där det sraffar sig som hårdast att göra dom. Allra helst när man leder med udddamålet, och allra helst under slutminuten av ordinarie tid. I övrigt måste man förstås glädja sig väldigt mycket över effektiviteten i PP. 100&, var kom det ifrån? Nu kanske vi har mött det sämsta laget och trots det "bara" har med oss två poäng, men extrapoängen var förstås otroligt viktig mentalt sett.

Redigerad kommentar

Dream Team: Jag vill bara säga en sak.

Bremberg är.....seeeeeeeeeg.

Wennerholm:

Och vilken tabell efter en spelad omgång.

Rögle i topp, Leksand tvåa, Timrå trea och så Djurgården och Örebro i botten.

De två favoriterna.

Fortsättning följer i ett drama som kommer att bli ännu svettigare efter den här starten.

« · 1478170 · »