1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596376 inlägg · 6213 ämnen

Linköping HC - Timrå IK 2025-01-18

Linköping HC - Timrå IK 2025-01-18
Linköping är, och har alltid varit, en riktig pissförening.

En match som, på förhand - borde vara 3 enkla poäng.
Blir det så? Den som lever får se.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-01-18
vonDöbeln: Tyvärr har vi väl tenderat att göra riktiga pissmatcher just här nere genom åren. Vad månde bliva i möra?

Rip Kirby:
Trots att vi har förlorat några matcher mot dem nu i närtid så är LHC kvar på listan av "matcher vi SKA vinna".

Vi har, i mitt tycke egentligen endast 4 lag som man som supporter SKA förvänta sig vinster mot:
- HV71
- Modo
- Malmö
- Linköping

Sen har vi ju kategoriera: "Det kan gå hur som helst" och "Förmodad förlust" också.

vonDöbeln: Självklart. Om inte om vore ett välkänt faktum. Men det lag vi har nu och det spel eller den nivå av spel vi sett de sista matcherna känner jag att Klöbben också kan vara smågodis att bara plocka åt sig av. Dom har verkeligen icke schamponerat, alls. Kliver Timrå IK in i SAAB.en imorgon vid kvart över tre fullt påställda undrar jag om hemmalaget har nåt motvapen alls? Jag inbillar mig att vi har hittat ett lagspel som få la kan matcha för tillfället. Jag vill inte tro att jag lurat mig själv, men det har sett förjävla bra ut!

Rip Kirby: 3 enkla mot LHC idag. Nu har Timrå förändrats. Vi är på riktigt i år.

Mot SM-guld le mat kom hem!

Zäta75: Luktar kross i dag. Känslan var väl att det skar sig mellan Ante och några av våra spelare. Dessa spelare tror jag verkligen vill visa att Timrå är ett bättre lag med Jokinen. Tror det kommer brinna lite extra i några st. Har en god känsla av att vi gör en toppmatch även i dag. #PlayforOlli

Jag har bara en sak att säga till alla härinne idag:
”PRING SOMESING ON DE TEJBEL! SOMESING ON DE TEJBEL!”

Exakt 5 timmar till nedsläpp .🙂

Zäta75: Vore småmysigt om Frölunda kunde vinna i Karlstad, och att Skellefteå slår Brynäs också.

tjobba: vi ska vinna våran match först. Har faktiskt en rätt kass känsla inför idag.

Dels brukar vi va kass mot LHC och dels brukar dom göra helt sinnessjuka flax-mål som händer max en gång per säsong mot oss.

Ante-situationen är ännu en faktor som jag inte tror är till våran fördel. Våra gubbar kommer vilja för mycket och hamna fel i banan.

Näe, det blåser upp till torsk.

Fucking Face Hockey i Saaben ikväll 💪💪💪
Go Ante ska mosas ikväll 👊👊👊
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Ge oss FRID å VINN 🍾🍾🍾
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-screenshot20250118104644facebook.jpg

tjobba: Exakt. Det blir minst ett hattrick av #54.

Öndulat: Ja magkänslan är att vi står för en rätt slätstruken insats idag. Samtidigt som LHC är på tårna, desperata och dessutom ledda av Timråkännaren nr 1.

Ljungh lär hänga en 3-4 kassar

Grabben: Haha.. maxat mitt i den så kallade smeten också!

vonDöbeln: Nähäpp, men då har vi haft vårt roliga nu då. Inte en chans att vi spöar vårt bogeyteam No 1. 9-1 till LHC. Det blev äggröra till frukost men där stannar det. Raset i tabellen börjar nu, handväskorna åker fram (vilket Modano kommer notera) och Olli börjar hålla presskonferenserna på finska.

Olli Nomadinen : Vad har Timrå för motvapen blir då frågan? Marmenlind lär ju stå och han kan mycket väl ha en sån där dag helt enkelt. Men samtidigt - fucking Modo gör 7 (sju) baljor på honom! Helt galet.

Jag hoppas och tror på en insats likvärdig Malmömatchen i förrgår. Nu har LHC ett par giftiga forwards som kan sätta en puck eller två. Men jag hoppas att Juel får chansen. Då ökar möjligheterna för en trevlig eftermiddag i Linköping.

Och en sak till - plattan i fucking mattan Britt-Marie, nu köör vi!!1!

Hoppas jag har fel.. vi brukar ju i sann timråanda få en bakslag när det känns som bäst och när det äntligen känns som om vi har något på gång. .Men är iaf lite positiv och tror ändå nånstans på poäng. . känns lite som.en 3-3 match och att vi förlorar på straffar...vi är värdelösa på straffar tyvärr.

SMÅLAND:
Ä du på plass eller i hemmabaren?

Rip Kirby: Är det Myrenberg du tänker på? Iofs brukar ju den där Marmeladen spika igen titt som tätt

Jåkkinen: Haha men självklart! Marmenlind är målis i Malmö ser jag nu. Bad mistake, men jag står för det ;)

Rip Kirby: Modomatchen var en skänk från ovan till modo enligt dem som såg matchen. LHC(och modo) var urusla.
Det var öppna spjäll från båda håll. Rena j-18 matchen.
Inget att dra ngr växlar av. Antar att LHC haft samtal kring den matchen och kmr taggade till tänderna idag.

Det känns lite så där.....oroande i magen...

Rip Kirby: Har Linköping värvat Marmenlind? Antar du syftar på Myrenberg?
Borde inte vara omöjligt att få hål på.

I vårt fall har JJ gjort två rejäla plattmatcher mot LHC så där måste vi helt klart kasta in Juel i kassen så vi inte får en tredje fiaskomatch mot LHC.

BlackBay: Nej, nej, jag blandade ihop namnen som båda börjar på M. Dyslexi-varning light, antar jag. Bäst att putsa upp brillorna så man i all fall kan se TVn om drygt tre timmar ;)

vonDöbeln: I hemmabaren tyvärr 😵‍💫

Rip Kirby: ja om Modo kan göra 7 mål på dem borde ju vi kunna göra 14 mål

Olli Nomadinen : det räcker om Ljungh gör ett! Sedan gör Rattie, Kovacs, Shore och Broc Little var sitt! Då har dom fem mål!

Laguppställning.

Bump.

Hälge: Ingen Eriksson? Har jag missat något?

Jadu: Nässen skadad, Forsmark och Eriksson sjuka enligt hemsidan

Jadu: är väl rätt lätt att dra på sig nån förkylning då man flyttar till ny ort. Första halvåret efter vi flyttat norrut var vi sjuk 5 gånger. Hann knappt bli frisk innan det var dags för nästa förkylning.

Sådärja, nu börjar backsidan bli tunn igen. En ny storförlust mot äggätarna, sen har vi en lördag i sann timråanda.

Vi åker ur i år!!!1

Bragd-Birger: LHC alltså. Två möten den här säsongen. Alla poäng till LHC och förkrossande 11-3 i målskillnad.

Allt talar för Timråseger i eftermiddag.

Bragd-Birger: ja men blir det torsk trots Juel i mål då har vi ju fan ingenting att skylla på längre, eller? Domarna kanske? Ska vi gissa att Timrå kommer dra nitlotten i minst två målgranskningar idag.

Vargher85: Det är ganska häpnadsväckande siffror givet tabellplaceringen. Jag utgår ifrån att dessa matcher detaljstuderats inför dagens drabbning. Det borde inte vara omöjligt för oss att vinna mot Linköping!

Nu har klacken börjat värma upp här hemma i fagervik med att trumma

Det visade sig doc vara Mamman i familjen som dunkade ut kvällens köttstycke till det klasiskt
Timrå ik trummnde som avsluas med att vi övriga i familjen skriker

TIMRÅ

Nu kör vi för vinst i kväll.

Vargher85: Ja allt talar för Timrå vinst dvs då blir det förlust...😜

Bra att lasta in en hundring på LHC då så kan det gå!💪👊🏒

Kom igen nu! En tredje förlust mot detta LHC vore
riktigt jävligt...

Bragd-Birger: Ja det är fan rättning mittåt!!11! härinne som gäller nu. Jag känner det som att jag vaknat ur nån färgglad, psykofarmakatripp. Det som gäller i afton vid 3 poäng är att vi isf sannolikt kan släppa kvalspöket. 3 ytterligare innebär 67 p och det bör vi inte behöva kvala med. Längre än så ser vi inte

Olli Nomadinen : 3 poäng borta mot LhC? Med en sån här vinst-streak som vi har? Nä idag är vi chanslösa. 5-1 torsk blir det och så inleder vi en djup svacka och vi åker ut i 2 raka mot 10:an i tabellen i play in. Får vara nog med alla positiva vibbar här inne.

Helvetes jävla Enroth som zebra ....
Hoppas han blivit omskolad

Edit: det började bra....

Blake Slåhan: Boxplay direkt. Jaja inte mycket att orda om.

Blake Slåhan: Det börjar nog som vanligt mot LHC....

Erre92: Bra start...

Men herregud, nu är nivån satt

Erre92: Kommer bli 50 utvisningar ikv med den nivån

Kattgubben: slöa jävla domare. Blåser alltid för sånt dom tror att dom ser.

Jåkkinen: Jämför mot Malmö sist 🙄

Billig utvisn

« · 2806045 · »