1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577871 inlägg · 6216 ämnen

Linköping - Timrå IK 2006-12-29

807927 · » Till forumet


Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
TIKbiff: Guud vad skönt! Har vi då rätt att utropa oss till Sveriges populäraste lag i flera årtionden framöver i och med denna fakta? Det måste vi väl ha, eller..?
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Tänk att vårat skitlag är det som är mest populärt på bortaplan att se.
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
mikenomad: Håller med om vad dessa tre spelare betyder för tik o att de kan betyda att vi trots allt klarar att gå till ett slutspel...däremot tycker jag att bara ha tre centrar låter ohållbart i längden o att man får dessutom skifta för mycket i kedjespelare bredvid dom.. med detta system.

Stor skillnad i början av säsongen då vi hade fyra inkörda kedjor med varsin center!
Och speciellt om vi skall ORKA hela vägen i ett slutspel också nu när KENTA J. också själv säger att "vi saknar ork".

Nu behöver väl kanske IFSH A. Larsson hela säsongen för att trygga sin serieplats men annars skulle jag gärna se att han kunde omsignas till Tik innan januaris slut o spela fjärdecenter resten av säsongen.
Då skulle Tik få mer energi i hela laget o kunna orka hela vägen nu när vi får tillbaka lite bättre ytterspelare.
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Ahhh....ny dag, nygamla insikter....det är ju så här det är att vara tikare! Hockeylivet känns f.n. tungt och ljusglimtarna är få. Detta trots att laget innehar en 4:e placering (iofs med fler matcher spelade än lagen bakom) i landets högsta serie, en tabellposition jag skulle onanerat mig galen till för 10-15 år sedan. Men som sagt, inte mkt annars att glädja sig åt. Laget som gick fram som stormen Gudrun i höstas och fick mitt rödvita hjärta att vilja bulta sig genom bröstet av stolthet är nu i spillror. Utdömda och hånade av både med-och motsupportrar samt den samlade "expertkåren" på landets sportredaktioner.

Men ljusningar KAN skönjas! Backe är inte en usel målvakt, förhoppningar om stigande formkurva och bättre självförtroende där finns! I januari fylls sedan förrådet av utespelare på och det är inga dussinlirare som kommer tillbaka! Pärssinen och (framförallt) Carlsson kommer att bli jätteinjektioner! Nyllet tillför även han om han presterar som i höstas. Lagom till ett ev slutspel är så Hahl tillbaka och då j-a...:-)

För det här laget (när det är någorlunda intakt) kan ju...kapaciteten till riktiga stordåd finns där!
Det vet vi ju egentligen allihopa innerst inne....
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
TIKbiff: Givetvis kommer avlastning i och med att spelare som kommer tillbaka betyda mycket, men jag är rädd att vi är FÖR djupt nere i svackan och att räddningen kommer för sent. Blir riktigt tufft att klara en topp 8!

Det är nog förmodlingen inte så att Nyllet med co kommer med ett färskt rykande självförtroende till truppen, de tänker nog även de rätt mycket på situationen även fast de är på läktaren.

Sen så tror jag att Timrå överpresterade i början på säsongen och att de under presterar nu och är lite tveksam till de någonsin i år kan komma tillbaka till den ruskiga formen de var i början. Men säg att dom tar sig ur svackan och kommer upp i 90% av formen som de hade i början av serien, bara det kan räcka långt.....

Men eftersom förvandlingen kan gå från Enormt bra till urusel så tycker man ju att det borde gå att vända fast tvärtom. Tyvärr inte lika enkelt....

Forza
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Russian rocket:
Tror inte heller det bara är att vinna när vi får "fullt" lag igen, men övriga spelare kanske kan spela lite mindre och orkar lite mer tack vare avlastning, tror du inte?

När våra forwards orkar checka mer över hela banan blir det lite lugnare för våra backar, glöm inte att dessa backar har spelat rätt bra innan vi fick våra skador.
Men jag håller med Ambroo, skulle gärna se att vi får in en till hyffsad back för att få lite konkurrens.
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Russian rocket: Jag förstår det, men jag tyckte det var en intressant fråga bara. :)
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Hahl Bundy: Orkar inte ens kommentera ditt ifrågasättande!
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Hahl Bundy: Jaa du! Nu har du gett mig något att fundera över ikväll
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Russian rocket: Ingen blir lyckligare än du om det vänder? Hur mycket mindre lyckliga vet du att vi skulle bli?
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
TIKbiff: Men hur länge skall man som supporter vänta innan man ska få uttrycka sin frustration, har aldrig varit med om maken till förvandling, från absoluta toppen till absoluta botten.....

Storhetsvansinne....nja! En rejäl dos av frustration snarare!

Sen tror inte jag att bara för att matchotränade Pärssinen mfl kommer tillbaka så börjar vi vinna igen. Skall allt självförtroende bara infinna sig i och med deras comeback.

Ingen blir lyckligare än mig om det blir en vändning, tyvärr så talar just nu ABSOLUT inget för det!!!
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
jag fattar inte vaår gubbar slitter match effter match men vi vinner för fan inte än då ju det kanse är på gång att göra nått innan det går rakt åt helvete
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
TIKbiff: Klokt talat!
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
lincoln: Mot Miffarna måste det bli seger. Grisa sig till det, helt enkelt.
Bäckman började sin sejour i VF genom att börja med att stabilisera försvarsspelet o få det att stämma o då har dom rutinerade killar som Sundin mfl som hade knäck i knäna vi det tillfället.

Tycker att vi bör på samma sätt tänka på liknande sätt för att få igång maskineriet.
Börja mot MIF!!
Ta en rejäl stänkare på nyårsafton, glöm det som varit. Fokusera framåt!
Ta ett skär i taget o börja om för klåen!
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
TIKbiff: Håller med - Men nu mot Malmö känns det som om det måste bli seger. Annars har vi torskat mot MIF, SAIK, DIF och Mora... och då...
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Gaska upp er nu alihopa, är det storhetsvansinne
som infunnit sig här på HS?
Nästa match mot Malmö är Nylander samt Nilsson tillbaka, äventuellt även robban samt pärssinen (personligen tror jag att vi får vänta till Modo matchen den 6/1 innan dom är med.)
Är det konstigt att det gått som det gått tycker ni?
Tro faan det att killarna är trötta och inte orkar gå 100%, vi har forwards som spelar lika mycket som backarna, tror ni inte att det sliter både mentalt OCH fysiskt, vi har några tuffa matcher framför oss men jag är iallafall säker på att vändningen är nära, skitsamma om vi inte vinner ES, mitt hopp står till slutspel och det har det varit hela säsongen, och tro mig när jag säger att INGET lag kommer att välja oss först i ett slutspel, vänta bara.
Sluta klaga och se till att stötta laget istället.

Ps, otroligt stort av Dalan mfl som visar ett RIKTIGT hjärta mot klubben och åker iväg på bortamatcher fast det ser mörkt ut.
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Har en känsla att Kenta j har tankarna på ett annat håll än i Timrå.
Vi sjunker som en sten.
Såg på MoDo i 10 min och jäklar vilken fart de hade.
Vad skall detta sluta??.
Gott nytt år allihopa.
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Teamreux: Ju färre bra spelare det finns, dessto naturligare att belasta dem.

Nu kan ju skeendet innebära en ökad skaderisk, men å andra sidan så är ju poängen lika mycket värda i början som i slutet av säsongen.
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Teamreux: ehh, ska vara 2 matcher på 14 dar typ....
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
NuMo: Svårt att belasta med så kort om bra spelare - det hade kanske gått om man spelat som allsvenskan i fotboll= 2 matcher var 14:e dag
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Nu skall ni inte hänga läpp. Ikväll var det ju ett steg närmare en vinst. Glöm inte att ni har några tvärsäkra poäng kvar att inhösta mot mitt lag Modo. Det här kommer att bli extremt jämt. Kanske skulle ni belasta de bästa spelarna lite mer i stället för att köra så mycket sossehockey.
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Kan man hoppas att Pärsinnen och Nylander är tillbaks till nästa match eller är det för optimistiskt tänkande?
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
nixXz: Nubbens säker på slutspel.... Ett spel för galleriet..... "ska vi värva nån så ska han gå in och höja laget" Kan väl inte vara så svårt. Frågan jag ställer mig är: Varför har de andra lagen i ES hittat nya spelare under den senaste tiden trots att de inte på långa vägar har haft samma skadeläge.
LHC - Vlasak -1 mål kväll. DIF hittade en tjeckisk landslagsback med defensiva kvaliteter - 1 mål i kväll. HV tog Balastik - 1 mål i kväll, MoDo tog hem Hedin - en back som går in på 6 backar i Modo
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
nixXz: Jo, man kan möta sig själv, men det vete fan om man vinner. Jag är HELT jävla säker på att Sundsvall skulle göra matcherna jämnare just nu. Man är tamefan helt tom efter dessa meningslösa matcher, man vet ju på förhand hur dom slutar. Vad är det för ide att åka ner till Malmö med dessa sopor som bara åker omkring och tycker synd om sig själva. Jag håller med en tidigare skribent här, det är första gången sedan man gick upp som man skäms. Jag tror man gör som Sjöstedt och självaste laget, tar en timeout tills det är dags att åka till Leksand och få STRYK!!!
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29

arf:
Enligt corren hade Timrå 11 poäng de senaste 15 matcherna- nu 11 poäng, 16 matcher.
Måste rimligen vara sämre än Malmös första 16 omgångar?

Nej, faktiskt inte. Malmös 16 första matcher inbringade bara 10p.
Fortsätter man dock 15-matchersspåret ser det ut som ni är bäst iår.

Timrå 15 matcher        - m21-m35  = 8p
Malmö 15 matcher       - m1-m15   = 10p
Linköping 15 matcher   - m19-m33 = 11p
Mora 15 matcher          - m8-m22  = 11p
Djurgården 15 matcher - m17-m31 = 12p

Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Finns inget timrå kan göra nu?
mot kvalserie och allsvenskan!
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Långben:
Nubben får ringa Manderville , om han är ledig?
Det behövs någon som spottar nubb
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Rigsta:hemulen skulle nog inte klara av en Bastuhetta tror jag!han skulle nog må bäst av att sitta på Domus trappan å mata lite duvor tillsammans med Lill-Kenta!!:):)
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
SVT skriver att det är fritt fall för Timrå nu
Vi får köra bungyjump från Östrand nu och stärka oss?
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Långben:
Konskenkorva eller en jävla Bastuhetta innan
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
kalle hemulen koskinen skulle behöva lite finskt startgas i suomi-kroppen sin!
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Gott nytt år Nu skiter jag i denna misär
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Ambroo: Nej om man ser på den skridskofart Karl har o jämför med skridskoåkningen hos topplagens backar så finns det inte utrymme för sån ytterst seg åkning längre.. .

För gick det lättare att kompensera detta med lite mer hakningar o lång klubba men den tiden är borta nu visslar konkurenterna förbi...
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Hälge: Just där har vi en förklaring till varför defensiven är stabil.... Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen; Med Svebba i första backpar och med Kung Karl bland de sex som spelar så har vi inte en besättning som håller i ES för närvarande.
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
TD: ja nog tror jag också Nubben börjar bli orolig nu..för om man jämför hur vi spelat en längre tid med det modo o Fbk man såg ikväll blir man mörkrädd vi har INGET av det spelet just nu.det snabba passnings o positionspelet. vi har ytterst omständiga o långsamma uppspel som oftast fastnar i mittzon.

Det känns nästan skummt att Mif o Djurgården plockar poäng då o då.. o vi kammar noll nästan hela tiden..blir vi 9:a 10:a igen?
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Svedberg mest istid av Tikarna. Någon blir glad och någon annan blir mindre glad.
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Ambroo: Äntligen är vi överrens;)
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Jag tror att Robert Carlsson är otroligt viktig för laget
Han kan visa var skåpet skall stå och få med sig de andra
lite besviken på Hedström trodde han skulle mantla den rollen!
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Bissett19: Man ser ju om inte annat att självförtroende är A och O i hockey...
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Tror att det är första gången sedan vi gick upp som jag ärligt kan säga att just nu skäms jag över Timrå IK
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29

Skarin: Ja vilken jävla match,helt fantastisk för en som inte har ngn sympati för nåt lag.Vet inte om man hade tyckt likadant om ens eget lag lirat.

Virus bäst idag;)

Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
uhahl: självklart ska han det men han kan inte göra det han är bäst på utan dom utan han får som ensam stjärna då ta sånt stort ansvar så att hans bästa spel blir lidande och han blir väl helt enkelt för sliten av all den speltid hna får...han mattas helt enkelt...
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Skarin: FBK är bäst i värlen när de är sämst...
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Backlund spelade ganska bra idag iaf =)
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Ambroo: Annat är det i Modolidland. Fantastisk match! Heino är enastående. Modo kör som fan!

Ej rättvis reducering nu dock.
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
bearkiller79: självklart måste man gnälla på Jonte han är långt ifrån den spelare han var sist han var här,den aggresiva,viljestarka spelstil han hadde då är ett minne blott.
28 skott på mål men inget i mål,ynkligt.
Hedström skall vara bra utan Hahl och Pärssinen
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
lincoln: Helt rätt måste rätt spelare komma tillnaka, annnars blir det bottenträsket
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Ambroo: inte i dagsläget tyvärr
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Va fan, det enda som retar mig mer än resultaten just nu är alla pappskallar som tror att detta vänder om en spelare byts mot en annan etc. Nu sitter det i huvvet - nu är det grisspel som gäller för att få en trea jävel.

FATTAR NI!!!!!! Nån jävla Fransson är just nu kung och håller nollan!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Linköping - Timrå IK 2006-12-29
Rigsta:

läste i tidningen att pärsinen och nyllet kommer tebax efter nyår
Kommentera

807927 · »