dr-nix: Då valde du rätt period att missa så att säga, om du tyckte första perioden var lite halv tam och loj ifrån våra sida så kan du tänka dig ungefär 5gånger värre denna period.
och att alla envisas med dragskott ifrån blå är ju fantastiskt, slagskott någon.....
Blizzard: Som du säger, det är riktiga Challevibbar på det här bortaspelet. Självklart ser man att avsaknaden av toppspelarna märks mycket, men det känns även som att vi slarvar mycket. Mycket felpass när vi inte är opressade och några riktiga skräputvisningar.
Tror att Hallin försöker vara lite för överkonstruktiv och fylla playmakerns roll med dålig lycka så här långt. När vi nu saknar spetsspelare i vårt pp borde vi göra allt så enkelt som möjligt. Ett par snabba pass och sen bak på back med direktskott och ett par som går på mål. Nu sniglar vi runt pucken utan att knappt få iväg ett skott innan vi lyckas passa ut den ur zon.
Perra kommer att köra hårtorken i pausen tror jag.
Raggaren Putte: Samtidigt så är det ju klart att en sån här match blir en "mellanmatch". Hur många ordinarie saknar vi? Fem spelare? Lägg där till att vi spelar med formationer som inte tränar tillsammans. Det går inte att dra några slutsatser av det här.
Olle: Det kan ju även vara så att många av oss drog alldeles för stora växlar av premiären. Frölunda var äckligt svaga och av vad man har kunnat se idag i deras match mot gnaget så var det ingen tillfällighet. Sen att det knackar för oss är fullt förståeligt och varför har du redan nämnt, men ändå.
Edit: Det ska bli kul att möta ett Luleå i en hysterisk form för att sedan dra ut på en roadtrip...
Ambroo: Nu är vi inne på konspirationsteorier igen men jag kan inte låta bli; appropå roadtripper...hur många bortamatcher i rad tror du t.ex att ett lag som HV har som mest? Inga 4 som oss några ggr om, det kan jag försäkra dig om!
Åkerblom i 6e: nej Du har helt rätt vi behöver verkligen P:s energi o tyngd i spelet jag tror han också mentalt drar igång o drar de andra med sig genom sitt minst sagt viljestarka spel...
saasta: JA, nu är det istället LHC som spelar så som TIK spelade i fredags mot Frölunda. Så skulle det ju inte vara! Nej, som sagt... glöm och gå vidare.. det här har inte inträffat.
"Nu är det snart 2 minuter kvar av tredje perioden... nejnej! av matchen såklart...ja iofs av tredje perioden också... 4-2 där... ojoj jag hade nästan rätt på publiksiffran!... jag ska nog köpa en lott!"
Jaha riktigt trött match, en sån här match hade verkligen en sån spelare som Ilkka behövts, som proppar och åker skridskor och ger energi till laget, men bara bita i det sura äpplet, match på torsdag i våran borg !
Svårt vara nöjd med 5-2 i baken, men som laget nu ser ut med skador å annat tycker jag man ändå för säga "OKAY". LHC saknar en del som är på väg in, artist spelare, hopps vår kommer, han kan behövas. MoDo´s 1-4 ger varnings flagg, men undrar hur Kenta skall ta 0-0 efter full tid, hemma mot Gnaget.
Nog för att gillar SCA arena, men sanningen är väl att den har spelat ut sin roll! Den andas hockey och kan bygga upp en helt fantastisk stämning! Men för alla sponsorer och andra rika knösar behövs det en fjantig evenemangsarena. ... | Läs mer