Röda Tallen: I nuläget så haltar ju tabellen en aning då Timrå och Frölunda redan spelat en match i omgång 14 (den som vi vann i Göteborg förra torsdagen). Därför kommer det ju att vara så ända till övriga lag hinner ikapp. Vinner vi i morgon så övertar vi serieledningen, visst, men då har vi ju också spelat en match mer än den nuvarande ettan HV71.
Röda Tallen: "Men det är helt helt SJUKT att vi aldrig aldrig får spela med bästa laget." Hur tror du att vi brynäsare kände oss under den gamla onda tiden när Leif Boork ledde oss? *those were the days*
Röda Tallen: Är det inte den gamla skadan så är det bara till att sitta lugnt. Han kommer förhoppningsvis bara att missa två matcher och det känns som en bonus, då jag hade räknat med fler och att skadan skulle vara värre.
T T: Kanske lite svårt att mörka Hahls handledskänning. Alla vet ju att han opererat den liksom att de flesta noterade de slag han fått på den i 4 matcher i rad.
Annars tycker jag att de har mörkat bra o varit mer tyst än tidigare år, vilket näst intill varit obefintligt.
Fet-Ecke: Krävs bara ett par mål i pp så ska du nog se att luleå trampar på gasen och öppnar upp spelet också. Utan att göra avkall på ödmjukheten så måste du väl erkänna att vi har ett lag med kompetens för att köra över dom flesta lagen i årets upplaga av ES?
Hahl Bundy: Det är inte i serielunksmatch mot Luleå vi behöver honom som mest. Bara att låta såren läka, vi maler ner lule ändå. Jag har sett matchen i spåkulan på förhand. Luleå skjuter 14 skott under hela matchen, våran PP återuppstår från de döda och således kommer morgondagens tillställning att sluta 1-4.
mikenomad: Nu ska vi inte måla fan på väggen. Om han fortfarande har en känning eller har haft en känning, är det väl bättre att låta honom vila en match extra än att slänga in honom för tidigt.
Swordster: Hmmmm...ingen Hahl. Han som det enligt Challe igår såg så bra ut med. Tja, farhågorna är väl kanske sanna då, att det inte är så himla bra med handleden ändå....suck.
- Ny match mot Luleå men den här gången i Luleå. Lördagsmatchen var tät och jämn och det finns inget som pekar på att även denna match inte ska bli likadan. - Jämfört med i lördags måste vi få upp farten mer för att kunna hota Luleå på deras hemmaplan. Jag tycker att de, på ett effektivt sätt, fick ner farten på oss och därmed hade vi svårt att etablera något riktigt bra anfallsspel. Å andra sidan lyckades de inte heller att skapa allt för många chanser då vi var stabila i försvarsspelet. - Vi måste också prestera ett bättre powerplay, då jag tycker att vi tar för lite avslut i den spelformen. -Hur laget formeras vet vi inte förrän tisdag lunch. Vi har lite småskavanker och inte förrän vi vet hur det är med dom vet vi också hur laget ser ut. Fredrik Hynning, Sebastian Erixon,Eric Moe och Riku Hahl spelar inte. Spelar gör däremot Petr Tenkrat, som i och med detta debuterar i Timrå IK.
mikenomad: Absolut, det både tror och hoppas jag att vi gör. Om vi spelar bra, till skillnad från förra matchen, så kommer vi att göra det, backe gör en bra match släpper max 2 mål, vi är på spelhumör och gör uppemot 4-5 mål, seger 4-2 till timrå :D
Så var det måndag igen....hoppas alla pessimistkonsulter hämtat sig efter helgens blytunga hemmavinst. Nä, nu glömmer vi det och blickar framåt istället mot morgondagens match. Där hoppas vi TIK plockar fram leklustan och vinner med en sisådär 4-5 måls marginal...:-)