I kväll väntades Timråstjärnan Petr Tenkrat göra debut för Timrå. Men han missar matchen. Anledningen är att hans övergångspapper inte är klara.
Det har varit många turer när det gäller Timrås nyförvärv Petr Tenkrat. I kväll skulle han ha debuterat, men så blev inte fallet. Hans övergångspapper hann inte bli klara till matchen mot Luleå. Det gjorde att han missar matchen och får nu sikta in sig på att debutera mot Brynäs på torsdag. Tanken var att Tenkrat skulle gå in i Timrås första kedja tillsammans med Mika Pyörälä och Timo Pärssinen.
Vaddå tjafsa? det här är väl ett diskussionsforum? Och jag säger bara att jag tror att det ligger något annat bakom, det känns som de mörkar något, för att alla papper inte var klara det tror jag inte var något som bara upptäcktes i dag hux flux.
Belthor: Spelar väl ingen roll, fan det har ju varit klart sen i sommras att han ska komma i oktober, han skrev inte på i måndags för Timrå direkt...verkar jävligt klantigt, men va fan vi står ju inte och faller med honom.
MB: Men förmodligen kunde väl inte pappersarbetena göras förrän han skulle komma in till sverige. Du ska nog se ifall allt kunde ha gjorts tidigare så hade det gjorts.