1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581299 inlägg · 6216 ämnen

Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01

2301918 · » Till forumet


Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Olle: Väl sammanfattat. Jag har funderat mycket på det här i kväll och det jag, tyvärr, kommer fram till är att den enda vettiga lösningen kanske är att de svenska klubbarna går ihop och kommer överens om att riva ryssars kontrakt.
Ja, vi förlorar sjukt mycket, kanske SHL-kontraktet om man drar det till sin spets, men när det gäller att skicka en signal i krig så måste det alla gånger gå före jämfört med att tänka på det sportsliga. Tyvärr. Inget ont om Paigin, jag har avgudat honom sedan sitt första byte, men det här är fan inte lätt.
Däremot, om det blir så att ryssarna skickas hem, så bör de klubbar som berörs få dispens att värva lika antal spelare som man skickat hem. Trots stängt transferfönster.
Däremot tror jag inte klubbarna kommer gå ihop om detta utan de kommer lägga beslutet i knäna på förbundet.
Som jag ser det finns det bara ett enda moraliskt sätt att agera på.
Samtidigt brottas jag med tanken om att det är märkligt om ryska idrottsmän som inte ens representerar sitt land i Sverige ska behandlas så. Jag vet inte. Men det moraliska väger över för mycket för mig hur än gärna jag vill ha Paigin kvar (och helst över nästa säsong också).
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Olle: Som sagt, tycker inte de går ihop att man ska straffa enskilda personer för att en (helt enkelt) diktator har valt att starta ett krig.. Vore annat om hans lön till exempel gick till att stötta Ryssland i kriget mot Ukraina.

Nää ja håller fast vid tanken att man INTE ska sparka en person bara pågrund av att hen råkar vara Ryss.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Olle: Jo absolut och håller med, men det känns ju liksom inte som en tilläfllighet att det skall vara just Timrå som när man väl lyckas hitta en stjärna,. Lika fort rycks bort framör fötterna på en. Kvar blir en skör backlinje och SHL spel med Lander i potten. 😅😱
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Dubbeld: Det är bara ryssarna som kan göra sig av med Putin, därför måste ryssarna lida. Det är nog inte mer komplicerat än så. Folkrätt hit eller diskriminering dit, det spelar inte så stor roll när hela jordklotet står på spel.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Sputnik: Paigin riskerar ju att åka med i den gigantiska kam som nu skrapar bort ryssar från den internationella scenen. Paigin är en duktig hockeyspelare och det vore sportsligt förödande att förlora honom, å andra sidan tycker jag man ska sanktionera Ryssland tillbaka till stenålder så det är nog bara att gilla läget, oavsett vad som händer. Det förbundet gör genom att säga ”det är upp till klubbarna” är fegt och risken är ju att vi förlorar oavsett hur vi gör. Endera sparkar vi Paigin och förlorar sportsligt eller så behåller vi honom och framstår som putinanhängare.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Olle: den där 12 matcher långa förlust streaken känns extra sur nu när vi är så nära... ja om vi på något märkligt sätt skulle behöva kvala alltså. Enligt SÄKRA källor härinne kommer så inte att ske men om det av kån outgrundlig anledning blir på det viset så kräver jag att Nubben och Freddan säger upp sig själva. Freddan för att han under 12 jävla matcher inte kunde stoppa blödningen och Nubben för att han hade förtroende i 12 raka matcher för en sådan tränare. Ante kan få vara kvar som assisterande men Molinders hittepå roll får de fan också tänka om och göra rätt.
Långsint? Nääääääääää
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
mikenomad: det lät nog såhär:
semla i dag? säger Blomman. nej fanden bare wienerbrød säger Lassen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Dubbeld: Ja det känns ju ganska rasistiskt om idioterna skulle få för sig det
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Sputnik: sista? matchen 24/3. Bara att hoppas..
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Sputnik: om det handlar om arbetsrättsliga aspekter flippar man inte det på en handvändning.
Då ska ju alla ryssar, inte bara idrottsmän, skickas hem.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Oh captain! My captain! Blomman snackar danska med Lassen 😂
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Dubbeld: Det verkar ju inte vara aktuellt i brådrasket så vi får nog njuta av en hel del viktiga insatser ytterligare från hans sida
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Sputnik: Förstår mig inte på det. Stänga av ryska klubbar, visst; Men just SPELAREN bara för att dom är ryss? Njaaa känns väldigt som om att vi går bakåt i tiden genom att införa sånna restriktioner.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Håkkybåkky: "Just nu" så vi glädjs så länge vi får ha Paigin. Blir kul med 3 backar tillgängliga sen då..
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Sputnik: nedan från Sportbladet. Intervju med SIF tävlingsansvarig.


– Vårt ställningstagande i nuläget är att vi kommer stötta klubbarna. Det är de som har spelarna anställda och det är upp till dem att ta beslut. Men vi kommer inte i nuläget förbjuda några spelare eller ha förbud mot ryska spelare i laguppställningen. Vi vet inte heller om vi rent arbetsrättsligt skulle kunna göra det eftersom de har arbetstillstånd i Sverige och i klubbarna. Det är kanske en större fråga, säger Östblom och avslutar:
– Just nu är det inte aktuellt
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Olle: Det börjas ju bojkottas mot Ryska spelare världen över i klubblag etc, Paigin lär inte bli långvarig är känslan.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
mikenomad: Skulle vi förlora fem på raken nu hade han inte ens skrivit det inlägget. Små marginaler är det.🤔
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Sputnik: kvarvarande matcher nu i ångestligan:

Malmö har 4/9 matcher kvar på hemmaplan. (Hemma möter dom Rögle, DIF, LHC och Örebro).
LHC har 6/9 kvar hemma. (Hemma har dom Timrå, Malmö, Leksand, Skellefteå, Oskarshamn och Örebro).
Brynäs har 4/9 kvar hemma. (På dom 4 möter dom Frölunda, Rögle, Oskarshamn och Leksand).
DIF har 4/9 kvar hemma. (Hemma möter dom oss, Örebro, Frölunda och Färjestad)

Vi har 7/10 kvar hemma där vi möter Brynäs, DIF, Örebro, Oskarshamn, Luleå, Färjestad och Rögle.

Jag tror vi med säkerhet kan säga att vi har detta i egna händer nu.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Walle2: HV kontrollerade spelet hela första sen fick ni momentum efter målen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Hockeyleksing: Hade gärna dock sett lite "panikvärvnings forwards" under resans gång, gärna lite spetsig center. Då hade vi kanske legat på slutspelsplats redan nu. 😉
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Labban: Konstig syn på Hockey du har. Undrar vart dominansen för HV är?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
För övrigt tycker jag att Hanzl bör göra minst ett mål under hell-week
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Hockeyleksing: Oavsett vad jag tycker så är det bra och intressant när utomstående som du tittar in här och sätter saker och ting i lite andra perspektiv. Det lugn och den stabila organisationen du (och måhända fler runtom i hockey-Sverige) imponeras av har ju tolkats en aning annorlunda av mig och många andra härinne 😁
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Björklöven har precis sånt där äckligt flax med sina mål som mot oss förra säsongen. HV dominerar spelet sen drar Björkrövarna iväg några reptil ryck-skott utan att se målburen och tro på fan att puckarna åker rakt in i målburen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Hahl Bundy 2.0: det vänder snabbt i hockey🤣 själv är jag imponerad oavsätt hir det går vilket lugn timrå haft i organisationen inga sparkade tränare inga panik värvningar utan man har följt det man tror på. Det är det som förhoppningsvis kommer leda till att man blir kvar i shl. Har ofta läst här hur dåliga tränare är och spelare men vi skriver mest för vi är besviken efter senaste förlusten. Timrå har en stark organisation det är det som kommer rädda er kvar i shl.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
eliassjo : Ingen mening att grubbla över dif nu. LHC o Brynäs som gäller. Dif kan ha åtta poäng upp till oss på lördag
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Asså jag sitter numera jämt och grubblar över dif matchen. Jag vet inte vad jag ska tro om den, är livrädd att dif vaknat så pass till liv av allt dom kan ta oss, men det vill jag inte tro
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
josha840: den utvisningen var taktisk. Den ledde ju till ett mål!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Nisse på Mon or: han tog en tvåa för att få villa med mindre än två minuter kvar av matchen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
snushane: 29 minuter och 29 sekunder.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
palleparling: på tal om minuter, Paigin gjorde väl över 30 min igårdagens match, dricker karln Uran som sportdryck?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Håkkybåkky: Kategori 3 personer har vi nog alla råkat ut för privat eller i arbetslivet.
Just i arbetslivet har jag stött på en handfull extrema kategori 3 personer under mitt 30-35 åriga arbetsliv.
Jädrar vad dessa sög energi ur arbetsgrupper ;-)

Men nu kavlar vi upp ärmarna i enad front här bland alla passionerade Timrå-anhängare.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Brynäs och Malmö har haft minst utdelning sedan omgång 30.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Men från omgång 35
4:a DIF 11 matcher 18p
7:a TIK 9 matcher 16 p
12:a LHC 9 matcher 9 p
13:e Mif 9 matcher 8 p
14:e BIF 9 matcher 7 p
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Från omgång 30, dvs så ser det ut så här
Dif 14 matcher 23p (8:a)
Tik 13 matcher 18p (10:a)
LHC 14 matcher 18 p (11:a)
Möff 14 matcher 11 p (14:e)
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Bragd-Birger: Själv har jag valt att inte vara härinne under match och skriva. Dels skriver jag i affekt när det går dåligt... fingrarna går bananas i hyperfart med direktkanal till hjärtat utan att passera gå dvs hjärnan. Dels mår mitt psyke ännu sämre när jag ser o läser ännu mer affekt inlägg som ibland når det mest absurda nivåer.
Nä, jag ska hålla HS under stränga tyglar. När det gäller att se hockey så fick jag utskällning av kärestan i samband med 2-2 målet mot Skellefteå då primalskriket nådde nya oanade nivåer för att sen vid 3-2 få det otroligt bastanta köttberget att flyga upp ur soffan o skrika ännu värre o dessutom lyckas slå ner taklampan.
Nä jag ligger inte på plus... utan jag ska citat: NU FÅR DU GE DIG! SKA DET VARA SÅ HÄR SÅ KAN DU BASKE MIG BO, SOVA O ÄTA I KÄLLAREN RESTEN AV ÅRET! FÖRBASKADE GUBB%@%#^#^&!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Motivation till imorrn , för övrigt bör Örebro vinna mot Malmö , helst båda gångerna , dom har dubbelmöte nu

www.svt.se/text-tv/358
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
mikenomad: Denna säsong är ju långt ifrån över och den kan fortfarande sluta hur som helst för Timrå IK men det glädjer sannerligen att man nu skapat sig en chans att överleva säsongen. OM Freddan skulle styra denna skuta till ingenmansland (eller bättre) så har han överpresterat i min bok. Nubben må ha sagt ”play in” som mål och fått skit för det men när man summerar allt så skulle jag ändå vara sjukt nöjd om vi slipper kvala. Med det sagt så kan man inte ha en situation där man torskar 12 raka matcher, det går bara inte. Där och då skulle tränarna fått lämna men när dom nu presterar bra så är det ju så klart inte aktuellt, speciellt inte så sent in på säsongen. Är dock helt inne på din linje att dom bör bytas ut till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
mikenomad: Jag brukar lova mig själv, dyrt och heligt, att inte se en matchjävel till när hockeymörkret är som tätast. En gång gav jag t o m dottern datorn med inlogg och instruerade henne att gömma den och att inte under NÅGRA SOM HELST omständigheter ge den till mig mellan kl 19 och 21.30.
18.55 hovrade jag utanför hennes dörr som en tjackabstinensig Crille P. 19.15 hotades det med indraget lördagsgodis om hon inte "slutade tramsa och langa hit datorjäveln".
Inte mitt stoltaste ögonblick som förälder.

Jag skriver det mesta i affekt, och där och då menar jag precis vad jag känner. När det går dåligt blir det mest neggo. Och då är det alltsom oftast rena ångestfestivalen här inne. Det jag kan önska i dom lägena är väl att folk som inte själva har pekfingrarna i falsettläge och ser mer nyktert på situationen kan gå in och skriva loss lite. El Knylo brukar vara bra på det, men jag misstänker att han är en av dom som lessnat när det spårat som mest.
Tyvärr. Jag tror många av oss koleriker mest uttrycker någon form av skrik på hjälp.

Sen är det dock ett oskick med folk som uppmanar andra att bojkotta matcher osv. Där går väl min gräns (tror jag, vågar inte kolla min historik från den här säsongens all-time-low-moments). Helt kontraproduktivt och något som typ FBK:are får ägna sig åt.

Men, som sagt. Vissa skriver bara när det går dåligt, andra skriver bara när det går bra. Och sen är vi ett stort gäng vindflöjlar däremellan. Känns som en rätt rimlig hockeypubliksfördelning.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
RunarUp: Jag har säsongskort år efter år och har satsat nog så många tusenlappar på soffbiljetter och backa Nubben insamlingar.etc. Bor 30 mil bort från NHC, vilket gör att jag i normalfallet inte kan åka på så många matcher per säsong.

Nu är vi inne på 3e säsongen som inte varit normal. Och att som denna säsong åka 30 mil *2 + mat + hotell, och på förhand veta att laget inte räcker till, det är lite för mycket för mig. Jag har varit kritisk, och är fortfarande kritisk till hur det hela skötts. Både styrelsen, Torines, Nubben och FredantMol har ett ansvar för detta. Och givetvis spelarna.

Varför inte Timrå IK likt tidigare säsonger gjort insamlingar, kan man ju undra över. Vad gäller Fbgruppen är det bara att gå in och titts på inläggen...naivt och enögt. Kritik hånas och ska helst tas bort. Rena sandlådan.

Nu skymtar dock förhoppningsvis ljuset i tunneln. Om jag känner att laget hänger med här på slutspurten, har jag tänkt åka upp på åtminstone 1 match.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
mikenomad: Håller fortfarande med om att freddan borde bytas ut jag också. Han borde inte få sparken, men vi borde helt enkelt gå skilda vägar nästa säsong. Freddan är bra på mycket men dålig på mycket också. Jag tycker att Ante ska få ta över och att vi tar in en ny assisterande.

Vi har väldigt mycket att tacka freddan för men jag ser inte han i båset SHL säsongen 25/26 eller 29/30. så varför inte börja leta efter den tränaren redan nu? Våran egen Sam Hallam/Roger Rönnberg. Det är den snubben vi måste gräva fram, det är den personen som kommer ta timrå in i framtiden, och kanske ta oss till vårat första SM-guld.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
mikenomad: Håller med om att ny/nya tränare är ett starkt önskemål till nästa säsong.
Räknar inte heller dig till martyrerna, har alltid tyckt att du varit en intressant skribent. Du ger både ris och ros och det uppskattar jag.

Medveten om att jag själv kan framstå som en lallare, att jag är (för) snäll kan bero på att jag på 85 mils avstånd har mycket sämre koll på vad som händer runt föreningen. Och känner att jag inte har tillräckligt på fötterna för att såga saker som säkerligen inte är på den nivå den borde vara i en förening på elitnivå i vår näst största sport.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
RunarUp: Jag är närmast patologiskt envis i min uppfattning om att främst Freddan behöver bytas inför nästa säsong. Jag minns inte riktigt om jag är skyldig till nåt affektinlägg där jag "lovar" att inte se nån match till så länge han är kvar.....det k a n vara så. Jag kläcker ju ur mig en försvarlig mängd inlägg härinne och orkar inte scrolla igenom alla. Och minnet sviktar lite kring vad jag tänkt posta och vad jag faktiskt har postat. Hur som helst så gäller inte det "hotet" i mitt fall, på lördag och söndag är jag på plats. Missade senaste mot SAIK pga jobb men var på plats mot Frölunda. Osv...
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
BlackBay: intressant! Den där tabellen inger verkligen hopp! Det enda som oroar mig nu är skador och sjukdomar på backsidan!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
DenRöda: Svensson fick sig en tackling av Bouma tror jag när de for in i sargen. Den såg ut att ta lite illa så det är nog från den sekvensen känningen kom.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
DenRöda: Ja då är det försiktigt och den lägsta upper body injury nånsin, om skott på foten vore fallet.

Om dom inte pratar tvärtomspråk för att luras.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Nisse på Mon or: Nope, har aldrig varit inne på den sidan.
Men jag förstår att man som supporter surar till ordentligt när allt går åt helvete. Men nån jävla måtta på gnället måste man väl själv inse att det finns?

Det finns åtminstone en dryg handfull personer här som det går åtminstone 20 kräkinlägg på ett positivt. Och som sagt, jag har aldrig varit på facebook-sidan du nämner men om nivån där är låg jämfört med forumet så blir jag definitivt inte sugen på att läsa vad folk skriver där.

Om det är samma sak som här, fast tvärtom, så är det lika illa.
Men alla som tror att nånting blir bättre av att dom straffar föreningen med bojkotter eller liknande tycker jag ska släppa sargen och komma in i matchen.

Tror inte många av dom mest högljudda domedagsprofeterna går på årsmöten och framför sina synpunkter där deras idéer faktiskt kan göra skillnad. Men det är vad jag tror.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
RunarUp: Ja den här säsongen har verkligen manifesterat vilka olika typer av supportrar som finns
-De som stöttar i alla lägen oavsett utfall (naiva och okritiska i andras ögon)
-De som skiftar fram och tilllbaka utifrån utfall
-De som enbart skriver negativa saker eller enbart skriver när laget förlorar

Jag själv tillhör den förstnämnda gruppen, och kan absolut erkänna att jag ibland förhåller mig okritiskt till vissa saker. De flesta här på HS tillhör väl antingen denna grupp eller grupp två, som jag har full respekt för. Hockeysnack är ett öppet forum där man har all rätt att skriva av sig sin frustration. Samma personer som skriver i ilska och affekt är även de som sedan är glada när det defacto går bra.

Jag kan dock inte för hela mitt liv begripa grupp nummer tre: de som enbart dyker upp när det går dåligt. Jag betvivlar inte att dessa är Timrå-supportar(vem annars lägger ner all den tiden?), men jag kan inte förstå deras sätt att uttrycka detta på. Om de är aktiva och skriver när det går dåligt, varför kan de inte vara lika aktiva och dela sin glädje när det går bra?
Är det för att de inte har tilltro till föreningen och tänker att allt ändå kommer gå åt helvete? Är det för att säsongen som helhet är misslyckad i deras ögon?

Jag kan som sagt inte begripa detta.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Axle San: Det är väl ändå plural?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Zäta75: Play in finns inte utan det heter åttondelsfinalen och det är slutspel.
Låst ämne

2301918 · »