1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581127 inlägg · 6216 ämnen

Meca Race 2016

1731157 · » Till forumet


Sv: Meca Race 2016
Hur kan det komma sig att man känner sig som man står i världens centrum, är utvald och unik, när man står tätt intill tusentals andra och allting handlar om spelarna nere på plan?

Klubben vet inte ens om att jag/vi existerar och ändå blir vi så ruskigt stolta en sån här tid efter 6 år av misär o vi ska spela en playoffserie i Allsvenskan... men Nu är det äntligen tillbaka: Den hysteriskt efterlängtade adrenalinkicken o spänningen som gör att man behöver syrgas o HLR var o varannan minut.

En sak till...Det känns som om vi fans återigen…syns... låt oss höras också!
Välmött på fredag.
Äntliiigen.... Tack Timrå!
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
sargad: Känner samma sak! Skiter faktiskt i om vi förlorar de här fem matcherna, bara tanken av att få gå och se en slutspelsplats där vi inte har nånting att förlora i form av tabellplacering runt en bottenstrid eller dylikt, är bara så härligt. Det blir fest på fredag! Hoppas alla är med!
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
tjobba: Elitserien finns inte i min tankevärld. Är så nöjd över att vi får spela "positiva matcher" för första gången på länge. Det är bara att mysa.
För egen del tar jag gärna(nåja) några torskar bara vi spöar Leksand. Har fått en liten hangup på dom. Dels för att vi har haft onödigt svårt för dom denna säsong och dels för att dom spelade oss ur ES efter att de sålt trottoarkanter för miljonbelopp och allt det där ni redan känner till.
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
Smokey: Jag plockar upp dig på vägen i gummidräkt.
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
SMÅLAND: Jag hänger på från Köping!
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
tjobba: TAGET!
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
Smokey: Det lät som bra utmaning ;-)
Går de upp så ska jag cykla hela de 80 milen till Timrås seriepremiär i SHL till hösten :-)
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
JanneH: Drömscenariot - Leksand vinner i sudden och går upp på fyra poäng, vilket även Oskarshamn då har efter första omgången. Vi tar tre och sedan ytterligare tre mot Oskarshamn ;) Då är vi med och stökar till det!
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
tjobba: Ja men då blir ju IKOs och LIFs bonuspoäng som de har med sig in ännu viktigare och när jag säger att man behöver 12 av 15 poäng så menar jag ju oss som har 0 poäng när serien börjar. Men att det kommer bli snorjämt tror jag också!
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
SMÅLAND: Lite vadslagning borde vi väl ha?

- Går Timrå upp, då cyklar jag från... Fan! Den körde jag 2000. Ont i häcken fortfarande...

Det blir den här:

- Går Timrå upp, då ska jag se alla mina matcher live 2016-2017 i kortbyxor.

Några andra utmaningar?
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
Detta meiner damen unt herren kan bli en vår att minnas i vått och torrt och vi kan göra en Röggle om det vill sej rätt?
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
JanneH: Jag tror den här serien kommer bli snorjämn. Alla kommer slå alla. I ärlighetens namn tror jag inte att något lag kommer vinna mer än max tre matcher. Finns bara ett lag som jag verkligen inte känner för i den här serien och det är Almtuna.
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
El Maco: Det skulle smaka mumma, samtidigt som Leksand och Oskarshamn X:ar i första matchen!
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
tjobba: absolut, klart att vi inte är döda om vi torskar första. Mer att vi vid seger i första har kanonläge att vara ännu mer intressanta. Och Oskarshamnmatchen är lite av en nyckelmatch. Ska vi vinna Meca ska vi ta in tre på just Oskars. Ett bra sätt är ju att helt enkelt spöa dem i vårt inbördes möte.
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
tjobba: Det kan nog krävas 12 av 15 poäng för att vinna serien. Historiskt sett (sedan vi åkte ur) känns det som vi varit starka borta mot Almtuna och starka hemma mot IKO och BIK. Mora borta har väl bjudit på några bottennapp men helt omöjligt att ta poäng där ska det inte vara. Leksand har ju varit något av ett spöke för oss i år så den matchen är lite av nyckelmatch, speciellt som jag tror det kan vara värsta utmanaren
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
El Maco: Oavsett resultat mot Almtuna har vi väl ändå chansen inför Oskarshamnsmatchen. Tror inte man som lag 6-7-8 behöver gå helt ren för att vinna serien.
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
Sputnik: Trots "bara 3 300" pers senast mot Mora måste jag ändå säga att trycket sista 5 minuterna var som i fornstora dagar, så som det var - med en fullsatt lada. Det var helt galet bra! Flashback deluxe!
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
tjobba: 6000 hade varit magiskt. Vi kunde skapa riktigt bra tryck i den där hallen en gång i tiden. Kommer ihåg när aftonbladet mätte decibeltrycket i hallarna i slutspelet har jag för mig det var(minns inte årtal). Minns dock att våran publik kom på första plats. Så vi kan om vi vill. Hoppas verkligen det här krigargänget skulle få uppleva det, det är dom riktigt värda.
Timrå ik är dom bästa!!
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
tjobba: avvaktar resultatet i Almtuna. Men spelar vi bra och vinner i första matchen kommer det många mot Oskar. De är ju laget som måste slås dessutom.
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
kulltorp: Hoppas nu verkligen folk uppskattar möjligheten att få gå och se en slutspelsmatch, samt skjuta till lite extra pengar till Timrås kassa. Tänk 6 000 i hallen på fredag...vilken dröm! Men det troliga är väl 4 500 - 5 000 någonstans...
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
Faan vad häftigt om vi kunde mobilisera Elitserieklacken vi hade med full hall dessutom...
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
the beat goes on...
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
Smokey: Precis.
Säga vad man vill, men det är sällan tråkigt att vara TIK:are. Inom loppet av ett par timmar kan man gå igenom en lightversion av känslospektrat en bipolär personlighet har.

Från ren eufori till total apati. Från dom åker åttor runt motståndaren och leker fram en tremålsledning. - "Tjalalala - Meca är bara en raksträcka till SHL-kvalet"
Till ångetsförlängning - "Det här går aldrig - Inte nu igen - Jävulsjävlar - Backa inte in i förhuden nu eller bara ett uppgivet Faaaaan".

Men som sagt, hoppas alla demoner lämnar våra unga hjärnor i fred nu. Det är ledningens uppgift att få dom att förstå att allt framöver är en ren bonus. Ut och njut och gör det ni är bra på. Kör så det ryker.

Släpp lirarna loss - det är vår!
Kommentera

Sv: Meca Race 2016
Spännande...

Nu kan man väl bara säga till dessa unga sköna orutinerade TIK-are (som typ kostar en tiondel av VIK-truppens guldgurkor)

Säg åt grabbarna:

- Åk ut och ha jävligt kul! Spela som ni lärt utan oro. Ni har gjort en jävligt bra säsong. Ni har bevisat att unga orutinerade galler blandat med kantstött röd och vit dynamit kan köra 8-or runt alla andra lag. Ni har inget att förlora... Njut nu för helvete!

Och älska att vara underdoggar med morrpotensial i drivor!

Vi syns i Uppsala! Tik on!
Kommentera

Meca Race 2016
Nu var första flarran slut...
Nu börjar festen på allvar och där kan ALLT
hända.
Go Timrå Go ända in i kaklet. .
Kommentera

1731157 · »