1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581771 inlägg · 6215 ämnen

Medlemsmöte 9/2

« · 1124785 Till forumet


Sv: Medlemsmöte 9/2
Heleniz: Bra jobbat Helena! Bra jobbat! Du överträffar därmed sömntutan Sjöstedt med råge!
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Heleniz: hoppas någon skriver ner en rapport om vad som hände på årsmötet

kanske något för tikare-bloggen?
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Hur kan man sova 18 timmar i sträck? Sov ju över mötet och alltihopa. Vad less jag blir!
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Hahl Bundy: Ja hoppas bara han hittat någon inre ro som säger han enbart vill satsa på hockeyn/familjelivet.. whatever.. Bara han håller sig clean. Man har ju också fått känslan av att han vill typ slå sig ner - kan ju innebära flerårskontrakt?
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Yellowcard: Förresten håll dig i rätt tråd! :)
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Yellowcard: Jag inbillar mig dessutom att han inte är såå dyr heller + att han vill hit. Vi får väl an si!
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
willysson: Jag har också tänkt om och klurat ett tag nu och kommit fram till att jag också vill ha Karalahti till Timrå, förutsatt att han överlever rättgången framöver.

Kommit fram till att allt detta nog förmodligen inte kommer att svärta ner Timrå som organisation trots allt! Sååå skönt va!?=P
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Pucken: Grums hade allafall flera färg tevar i taket
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Smokey: jo dom hade hönsnät då;)
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Smokey:Jag var också med till arbåge,om jag inte minns fel var det hönsnät i den hallen.
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Smokey: Nja var det inte grums som hade hönsnät? Arboga hade väl plexi?
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Smokey: Arboga borta.....grrrrrrr. Vilka minnen :)
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
RocknRolf2: Shit! Väck inte dessa brutala minnen! Skrev en hel krönika om den grymma upplevelsen i Arbogas lokalblaska flera år efteråt. Vet att jag satte mig på en lokal sylta och tröstdrack iklädd finaste TIK-tröjan efter att jag liftat med en fotograf som tränade på "typ" formel 1 från jävla hockeyhallen.

Snön vräkte ner och jag ingick nästan äktenskap med en lyktstolpe som gav mig stöd mitt i bedrövelsen. En lyktstolpe som jag sedemera småkräktes på... Polisen kom och var nära att skratta ihjäl sig åt min pestiga uppenbarelse. Som vanligt lyckades man ändå ta sig ur det märkliga läget utan belsatning i brottsregistret.

Vilka tider. Ångest när det knappast kan bli mycket finare;)

Hade dom inte hönsnät i stället för plexi i den hallen då?
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
RocknRolf2:


Arboga 10,2....say no more....
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
willysson: haha taget! =)

Arboga väcker hemska minnen förresten. Minns allsvenskan -99 när vi först slog dem med 10-2 i hemmapremiären för att sedan förlora med 3-5 eller nåt sånt i deras lilla skithall. Deras lilla medresta klack på runt 20 pers var nog det fullaste jag sett i Timråladan.
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
willysson:

HAHAHAHAHA Va pysslar legenden med nu för tiden?
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
willysson: Ha ha :)
Det blir nog TJ oxå om man skulle börja med den inledningen :)
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
RocknRolf2: om du tycker att det är jobbigt att prata inför grupp kan du använda denna icebreaker som göthe gjorde i Arboga:

"Hej jag heter Lars-Göran Göthe, TimråIk supporterklubb, du är ju dum i huvve du"

Killen som hade hand om parkeringen var stum kan jag lova:)
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Janken: Jag tycker inte det är så konstigt att man inte gärna vill stå till svars inför en fullsatt klubblokal. Men det tror jag mer har att göra med att väldigt många inte gärna pratar inför stora grupper öht. Själv skulle jag t ex gärna ta en diskussion med de sportsligt ansvariga över hur man resonerade över vissa saker under silly season i somras, men knappast inför säg 100 pers.

Även om det blir mkt skitsnack på öppet internetforum som hockeysnack så ska man vara väldigt försiktig att tala nerlåtande om fansen. Man får helt enkelt räkna med att fansen kommer att blanda sig i och tycka till om det mesta. Däremot är personpåhopp och annat larv självklart aldrig ok.

När det gäller Nubben och ev suparresa kan jag tänka mig att ryktena uppstod i och med att Nubben faktiskt HAR gjort bort sig på fyllan under Timråuppdrag.
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Bergius: What happens in Zätalogen stays in Zätalogen.

Gå på mötet. :)
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Janken: Så du tyckte att dom frågor jag funderar över var tuffa? Tycker inte jag.

Däremot allt orerande som varit under säsongen härinne på HS har varit allt annat trevligt utan tvärtom väldigt hårda anklagelser utan nån större verklighetsförankring för det mesta.
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Janken: Kan du inte du eller någon annan representant för supporterklubben ställa de "vassa frågorna" då? Så kan du/ni presentera svaren här ikväll.
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Hahl Bundy:
Tyvärr brukar det slumpa sig så att de som är anhängare av de vildaste spekulationerna har en tendens att inte dyka upp på såna här möten.
Det är kuligare att orera om förskingring och döende föreningar under ett alias på HS än att fråga TJ öga mot öga.

Jag minns när Challe var med på ett möte och det hade snackats så mycket om att spelet var si och spelet var så. Att Timrå hade tendens ill att.... Att timrå alltid... Att timrå aldrig kunde... o s v.
Challe hade svar på tal avseende alla HS-experter och det kom liksom av sej!

Likadant när Nubben, rakt ut, bland mötesdeltagarna sa att han tyckte det var fördjävligt att han anklagades för att åka på supresa när han var ute på scoutingtripp. Ingen vågade stå för ryktet.

Det är så konstigt att de som har de "vassaste frågorna" så sällan har möjlighet att komma på dessa träffar.
Mycket besynnerligt.


(Min favorit)
www.hockeysnack.com/timra-ik/playmovie.php?id=DGFS7nB8p00
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Maggan: Ni som går på mötet. Hoppas att ni vågar fråga TJ om Hur visionerna ser ut för Timrå IK, Hur laget är tänkt att se ut säsongerna framöver, Om Timrå är en döende förening o Vad som görs för att förhindra det, Hur han ser på kritiken som han har fått o om han överhuvudtaget är medveten om den bla?
Tack för ordet.
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Tänkte bara påminna om medlemsmötet ikväll.
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
John K: Ja jag hoppas att det blir mycket folk. Tyvärr kan jag själv inte vara med, då jag har två andra åtaganden den dagen. :(
Kommentera

Sv: Medlemsmöte 9/2
Maggan: Det verkar ju bra med ett möte där TJ ställer upp och svarar på frågor. Nu gäller det också att folk deltar och att någon har kurrage nog att ställa de verkligt "vassa" frågorna . Särskilt viktigt är det att de "gnällspikar" som här på HS ondgjort sig över TJ's sätt att leda organisationen går dit och gör sin stämma hörd. Detta blir ju en möjlighet att få svar på många frågor som "hänger i luften". Om någon sedan väljer att skriva ett inlägg med en rapport från mötet, så att vi som inte kan delta får möjlighet att läsa om det i efterhand, vore det jättebra.
Kommentera

Medlemsmöte 9/2
Lite information för de som är intresserade.
Kommentera

« · 1124785