1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580631 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2009-01-29

1120605 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
RocknRolf2:

Johan Björk ÖRK ÖRK ÖRK!

CASSEL kom tillbaka!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
"Timrå borde också ha vunnit det här derbyt - och hade gjort det om inte målvakt Backlund sjabblat in två puckar.
Det skiljer förvisso bara två poäng mellan lag sju och tio i tabellen.
Men jag kan faktiskt inte se att Timrå ska behöva missa slutspelet."

Skriver Pettersson i XP, men har han glömt sin första mening när han skriver sin sista?

Hamrin det här är till dig: Backe var 1 igår, men när du sätter 3 på MPS OCH Styf så förstår jag...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Frella: Som långsiktig lösning är Johan Björk för dålig. Däremot skulle han kunna funka som kortsiktig avlösare
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
250kg kärlek: Björk ser jag endast som en värvning som man tänker sig en långsiktig lösning med, inte som en spelare som går in och gör ett jobb i två månader. För kortsiktiga lösningar finns det nog bättre namn att jaga rätt på som dessutom kan artistskattas. Nate har väl dubbla pass så vi skulle väl kunna plocka in en kanadick till t ex.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
250kg kärlek: Ok, runt 100 är väl Björk värd. Inte mer. Lägg ett bud, bjuder nån annan klubb över så skit i det.

200 för Söderbergh är ju rent skrämmande.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
250kg kärlek: Timrå jagade väl Björk innan säsongen eller om det var inför förra säsongen. Klart att MIF får slanta om de vill behålla spelare då det handlar om spel i Allsvenskan. I år har han väl dessutom gått skadad rätt mycket så ur den synvinkeln passar han ju in perfekt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
RocknRolf2: Länken nedan berättar läget i Malmö (om nu man får tro Expressen). Jag skulle tro att de backar du namnger tjänar mer än 90 000/månad, Skogs hade väl en bra bit över 100 000. Men jag tror inte att det kommer att stanna på 90 000 när det gäller Björk. Det kommer att bli huggsexa bland lagen som vill förstärka och det skulle inte förvåna mig det minsta om Björk skulle få det dubbla. Alternativet är att man kommer överens om ett belopp för resterande säsong vilket kanske blir billigare om laget går långt, men det kan också bli oerhört kostsamt om ett lag gör sorti redan efter grundserien.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Gidde: Tveklöst! Om man inte kan skruva en puck som Beckham så tog den på nåt och fick en uppåtgående rörelse som ställde Backe, det syntes redan i fullfartsteve.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
250kg kärlek: Källa?

Johan Björk har 90 papp. Men vad har RJ/Lotvonen? Skogs? Samtliga av dessa tre ligger garanterat högre än så.

Backlund ligger på närmare 200... Bör gå att hitta en skaplig ersättare för det. Målvakten är så pass viktig så där tycker jag Timrå bör lägga mest pengar. Inga halvmesyrer som Oksa
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
FM: Malmö har haft en lönekostnad för sin förstafemma på drygt 1 miljon/månad. Det måste vara i paritet med vad en elitserieklubb betalar för densamma? Johan Björk lär tydligen ha 90 000kr/månad i Malmö idag. Undrar just hur mycket han får i en annan klubb? Personligen tycker jag att han har en del att bevisa i sin nästa klubb innan han kan skruva upp sin ersättningsnivå. Å andra sidan finns det säkert klubbar som är beredd att betala höga summor, i ren panik, för att om möjligt stå bättre rustad inför slutspel/kvalspel. Carl Söderbergh har drygt 200 000/månad. Bara en sån sak...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
FM: Gärna Johan Björk som avlastning åt Lotvonen/RJ!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Frella: Eftersom deadline för övergångar är vid midnatt så lär de ju visa sig rätt snart då. Lär ju kunna hända en del på spelarfronten under dagen om inte annat.
Björk,skulle han tillföra nå¨tt? Har Jävligt dålig koll men 9 poäng och -4 på 27 matcher i MIF är väl inte så imponerande kanske.
Nog för att det är tråkigt för MIF som förening men spelarna sitter nog i en rätt bra sits då det är många klubbar som är på jakt efter förstärkningar och marknaden är ju rätt död i övrigt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
FM: Enl Dagbladet ska han åtminstone spela med Sundsvall, möjligt att det rör sig om hela säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Gidde: Ingen aning,svårt att se på bilderna iaf.

Med lite distans till det hela så kan man ju även konstatera att vi gör för lite mål och att vissa (ingen nämnd,ingen glömd) bränner förjävla mkt chanser. Ska man verkligen vinna matcherna när man gör 2-3 mål bara?

Visst,Backe har som uppgift att ta puckarna och gör han en tavla så blir det riktigt uppenbart och när en back missar ett uppspel så ser ju dom flesta att det inte är bra.
Det jag kan ställa mig lite undrande till är dock hur man kan tycka att en fw, som kanske har som främsta uppgift att göra mål,är bra om man skjuter 3/3 över tex? Misslyckas han att göra mål (som kanske är hans huvuduppgift) är edt väl lika illa som när Backe missar en räddning.
Förstår att det kan vara svårt att ta till sig resonemanget men jag tycker iaf att man inte ska lasta en spelare för en förlust.
Jesper S till sundsvall enligt eliteprospects,kan det stämma?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Även om man blir trött ibland, så framstår de som helt rubbat för mej, att ute på mach håna den egna målvkten!! DE ÄR INTE OKEJ att göra de!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
FM:

En fråga bara:

Tar inte sista skottet på backens klubba och styrs uppåt?
Fick för mig det när jag såg målet men jag kan ha helt fel.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
MB: Tror alla är överens om att Backe just nu bjuder på för mycket, tråkigt men så är det.

Japp, nu släpper vi gårdagen. Orkar inte må dåligt längre.

Vem som ska stå imorgon får vi se. Är det Backe så är det bara att sluta upp bakom honom och ge honom stöd. Att håna honom som vissa tydligen gjorde igår finns ju bara inte. Bland det mest pinsamma jag hört.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
FM:
Skit samma, det är inte det målet vi förlorar på egentligen, även det var avgörande.

Nu skiter jag i denna match, men vem fan ska stå på Lördag?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Otroligt tungt igår. Men Röglematchen var fan ännu värre. Gäller att bita ihop nu, vi har fortfarande ett bra läge och numera en sur bortamatch mindre.


Det råder ingen som helst tvekan längre att de ska in en ny målvakt. Backlund har gjort sitt i Timrå IK. Rensar man ut rätt spelare, Backe, RJ, Lotvonen och några till så kan nästa års nystart bli riktigt intressant.

Helst borde man skaffa en ny tränare också, men det lär väl knappast bli av.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
MB: Sista målet är väl inget att säga om då vem som helst kan se att Backe är totalt skymd och dessutom är det ju att rätt bra skott.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Fortfarande vansinnig......

Nu när man sett målen ett antal gånger så funderar man hur fan det jobbas med målvaktstränaren?

1. Ligger du platt på isen, vet inte vad pucken är och det är kalabalik, ligg still, annars riskerar du stötta in pucken själv eller blotta den, vad du en gör RES DIG INTE för en du vet var pucken är.

2. Sådana skott ska tas som 2-2 målet.

3. Första stolpen ska inga puckar in, så är det bara, antingen står man för långt inne i målet eller så har man fel position.

Nu skiter jag i att älta mer. Denna match skulle vi ha vunnit, men vem fan ska stå på Lördag????
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Dalan m.f.l
Skämmes tammefaan!
Menar nu inte spelare och ledare i Timrå utan dom cirka 2st, som skrek HATA BACKLUND och andra okvädingsord,från 2-2 målet och framåt istället för att heja på Timrå.Det är det samma som att skrika hata TIMRÅ och sådana personer vill jag inte se i någon klack och dom borde stängas av.
Håller med om att Backlund verkligen bjöd på 2-2 målet och släppt in många lätta mål men det spelar ingen roll man kan inte skrika hata så länge han tillhör föreningen.Hata borde inte höras överhuvud taget.
Bit ihop istället och väx upp
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Har inte orkat läsa ett piss här inne. Men jag fick ett sms av en klok man efter matchen. Det är faktiskt en bra sammanfattning. Så här lyder det:

"Timrå vann matchen. Backlund förlorade den".

Ja, så är det ju. Innerst inne tycker jag synd om Backe. Men som många här redan vet är jag inte direkt förvånad över att han aldrig blev den där målvakten som alla trodde han skulle bli. Backlund är en medelbra elitseriemålvakt. Men det är bara en sak som skiljer sig (ack så viktig sådan!). En medelbra elitseriemålvakt släpper inte in så många tavlor och skitmål som Backe gör. Tyvärr så är det dagens sanning. Och det är sällan statistik ljuger. Förmodligen aldrig.

Men jag är inte bitter. Jag visste detta redan.

Om jag är arg och besviken? Ja så in i helvete!

Den här förlusten kan ha varit skillnaden mellan slutspel eller kvalserien faktiskt. Ingenmansland inräknat.

Satans jävla skit!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Backe har stor del i förlusten, men 3an är ingen tabbe.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Dalan:

Jaji, kan väl bara säga att det var skönt att man gav fan i denna eventuella bortaresa. Hade fan inte pallat två timmars helvete till hemresa efter vad som nu hände. Nej, din sambo förtjänar definitivt inte att få spö då jag tror mig veta vem hon är. En lång dags färd mot natt har snart nått sitt slut. Trist som fan att den skulle sluta så här bara. Mår inte särskilt bra i skrivande stund...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Ja, fy fan i helvetes jävla satan! Detta var en sällsynt svart afton och mina mörka känslor över hur vi kunde torska denna match saknar verkligen botten. Jag har försvarat denne "Backe" hur länge som helst, men i kväll tog mitt tålamod helt slut. Kände mig så jävla inställd på seger efter halva matchen och så går det så här förbannat illa! Tänkte att nu fixar vi en plats i slutspelet, men inte fan... FBK hemma. Det fixar vi inte. En mardrömsmotståndare för oss, helt enkelt. Slutspelsplatsen går förlorad. Ärligt talat lider man något så fruktansvärt just i kväll. Skit och åter skit...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Måste bara säga en sak. Fy fan för de i Timråklacken som skrek HAHA Zakke efter 2-0 målet, sånt straffar sig, de är fan pinsamt av er. Samma sak hände då Sanny står uppe i luleå och säger att vi äger matchen då vi leder med 4-1. Man ska ge fan i sånt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Dogsbite: Ja han har ju stått mest tid av alla målvakter så det är väll inget konstigt med det.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Det blir till att gråta sig till sömns i natt då, med kvällens match på näthinnan.. måste få det ur systemet. Sen är det nya tag igen. Business as usual.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Dogsbite: eller så får dom bara skjuta från avstånd......Det man vet är iaf att backe är dålig!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
kidcox: Kan även tillägas att Backlund har gjort näst mest räddningar med.. Många luckor i försvarsspelet?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Harryhaffa: hawaiihockey på högsta nivå, med en Backlund som inte fattar vart han ska stå....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
superfalle: Vart gick det fort ikväll, vet inte vad du har för uppfattning av gå fort, vänder man om för att hämta tappade puckar, eller passar till en spelare med ryggen mot pucken,,glädjer nog ingen flicka;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Harryhaffa: Undrar varför Timrå och Modo underpresterar med dom trupperna man har.
Tips!!!!
1 50 Gustavsson, Jonas FBK 42 36 2139:26 1031 70 1,96 961 93,21 3
2 25 Markström, Jacob BIF 39 32 1832:29 890 68 2,23 822 92,36 3
3 33 Modig, Mattias LHF 45 31 1795:54 881 68 2,27 813 92,28 2
4 41 Wesslau, Gustaf DIF 44 25 1368:19 669 53 2,32 616 92,08 1
5 1 Hadelöv, Andreas SAIK 44 25 1457:13 730 59 2,43 671 91,92 3
6 30 Dahlberg, Nicklas SAIK 46 23 1312:22 641 52 2,38 589 91,89 3
7 40 Holmqvist, Johan FHC 46 40 2276:57 1003 83 2,19 920 91,72 1
8 39 Bjurling, Björn SSK 46 34 2049:18 1127 97 2,84 1030 91,39 0
9 1 Liv, Stefan HV71 33 28 1639:54 816 71 2,60 745 91,30 1
10 40 Henriksson, Daniel LHC 45 38 2269:13 1005 91 2,41 914 90,95 3
11 28 Penker, Jürgen RBK 33 23 1207:37 695 64 3,18 631 90,79 2
12 31 Backlund, Johan TIK 46 41 2390:39 1103 105 2,64 998 90,48 2
13 30 Zajkowski, Michal MODO 46 19 1107:56 532 51 2,76 481 90,41 1
14 39 Ridderwall, Stefan DIF 36 26 1411:01 662 66 2,81 596 90,03 0
15 60 Krizan, Karol MODO 31 27 1528:16 743 77 3,02 666 89,64 2

--------------------------------------------------------------------------------

Statistik bland förste målvakter
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Harryhaffa: timrå dåliga ? ja dom vanliga två rappa backarna var väl inge vidare . för de är dom aldrig om de går fort .. annars så tyckte jag inte direkt att modo dominerar om man säger så
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Harryhaffa: Inga kommentarer.... vilket inlägg ???
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Harryhaffa: Förstod att ett sånt där inlägg skulle komma från någon.

Vad hade du sagt om backlund inte släppt in dom två första målen då? Hade Timrå spelat lika dåligt då också eller kan det rent ut sagt vara så att du ändrat din välgrundade uppfattning att Timrå helt plötsligt spelade bra och att det var en riktig skalp man tagit av Modo?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Fortfarande så jävla förbannad att det kommer fan inte gå att somna....helvetes jävla piss.

God natt....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Ja då vet vi det, annalysen är att ishockey är ingen lagsport utan enmanssport, och Backlund förlorade mot modo, och resten av laget satt och åt korv;),,

Ingen som kommit fram till att Timrå spelade inte bra, och att de iprincip stod stilla på skridskorna, messt beroende på att matrialaren inte tagit av skydden åt dem innan de gick ut;)

Det kan ju alldrig vara på det viset att Backe överarbetar då han märker att sina kamrater vid korvståndet inte hänger med och börjar drälla med bostongurka som städpersonalen skulle ta rätt på, men för tillfället även de sitter vid samma korvmoj;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
haggen: Ja nu skiter vi i det här ! Nu kör vi på som faan på lördag grabbar !!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
När Modofans man gillar, ok en sanning med liiite modifikation, skriver följande så förstår man en gång för alla vilken helvetiskt tung förlust detta var:

"Ambroo: Jo efter halva tredje hade ni full koll på allt. Jag var beredd att skriva ett inlägg och hylla er överlägsenhet, men hockey är en oförutsägbar sport, som tur är i vissa fall."

Skriver Wayne Gresky.

"Rättvisa, typ. Eller egentligen inte, men jag njuter något fruktansvärt. Och jag förstår de Timråiter som lider. I kväll är de bättre, men med skön hjälp från Backlund så vinner vi till slut.

Nästan orgasmiskt skönt."

Skriver Poffa.

"Själv har jag svårt att förstå hur ett lag kan vara så fruktansvärt urusla och utspelade och ändå klara av att ta hem tre poäng. Har laget tränat tillsammans mer än ett fåtal gånger under säsongen, eller tränar man med skygglappar på?"

Skriver Paddan.

"Säger som Ove Molin dom var bättre men vi vann.."

Skriver renen.

God natt!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
andyo: Såg på Målextra HV har aif gjort om Bajens Ramsa!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Cartman: hehe kan inte bli så mycket annat än bråk när det finns 5 inavlade dårar med en ännu värre dåre till far på en tomt, på en kommun vars polis och rättsväsende totalt saknar handlingsförmåga =)


Vet inte om någon sagt det tidigare i tråden, men TIK-klacken ska ha ett jävla beröm i alla fall. Dom hördes mest och bäst i princip hela tiden tyckte jag. Men det är klart, när swedbanks cykloper skriker åt domarn så överröstas vad som helst.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
andyo: Granfejden;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Nä nu knyter vi näven i fickan och ger järnet på lördag både på isen och på läktaren.
En ny jävla Brynäsmatch vill vi se.
Vinner vi och några andra resultat går Timrås väg så är slutspel nära, inte många matcher kvar nu.

Kom igen KÄMPA!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
andyo: inte mer än att han hade stoppat puckarna som backe inte gjorde idag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
persson: säger namnet Grönfors i Vojakkala dig något?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
fick sms nyss.. kanske något som skrivits här på hs vet inte orkar inte läsa alla "jaaaa" "neeej" "backlund är sämst" inlägg så lägger upp en väldigt passande historia.

Flickan blev slagen hemma hos sina båda föräldrar som bodde isär. Skolan som inte visste om det frågade flickan en dag varför hon inte ville bos hos pappan

- Han slår mig. Blev svaret
- Och varför inte hos mamman?
- Hon slår mig också. Sa hon
- Men vem vill du bos hos då? Undra läraren
- Hos Timrå för dom slår inte någon.....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
persson:

Ambroo är snyggare Wikegård..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-29
Bissett19: Väldigt roligt att veta nu, kommer tänka på det där hela säsongen. Fy fan
Kommentera

1120605 · »