1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580587 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2009-10-27

1193921 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
TimråikPower: Jsg bjuder på den. Men 5 sekunder? Har du klockat mig oxå? Fantastiskt! Mig veterligen har jag en snus inne mellan 30-45min ibland uppåt 2 timmar innan jag spottar ut dem. Så vad du fått den där tidsangivelsen ifrån vet jag ej! Men det får stå för dig.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Uno Gordon: Lika feta snusar ja. Men med skillnaden att Tony Richardsson kan snusa utan att hälften hänger utanför efter 5 sekunder... LOL.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
NuMo: Ja du har alldeles rätt. Robert Gustavsson är min idol och jag dyrkar Tony Richardsson. Dessutom bakar vi lika feta snusar han och jag.

Fantastiskt att du bjuder på en sådan smällkaramell. Tack Tack!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
för övrigt så kan man ju lägga ner denna tråd och aldrig mer prata om denna match . och låtsas som den aldrig spelats ...
Kommentera


Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
NuMo: Jamen det är ju just precis det ni är! Verklighetsfrånvända alltså.

Du slog huvudet på spiken alldeles själv. Duktigt jobbat!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Dream Team: Det var väl generellt tongångarna efter förlusten hos er tikare jag egentligen refererar till. Nog tycker jag ditt inlägg i debatten är en direkt förlängning på samma tema, även fast du på något sätt försökte stoppa in i munnen på oss modoiter att vi skulle vara verklighetsfrånvända.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Dream Team: Nä...och i sanningens namn så skulle vi vunnit matchen. Det är inte bitterhet utan bara löjligt att påsta annat. Vi blir bestulna på minst ett mål, antagligen två....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
NuMo: Det är varken bitterhet eller hån jag uttrycker, där misstolkar du mig helt. Visst är det en besvikelse, att säga nåt annat vore ju att ljuga. Nu svarade väl inte Modo för någon "insats" alls i mina ögon. Vad du nu menar med det?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Dream Team:

Man har trots allt svårt (som utomstående) att förstå logiken att i bitterhet över egen förlust håna insats hos motståndarlaget man nyss blivit besegrad av.

Timrås insats blir ju inte mer lysande för det, snarare tvärtom. Men, men. Det är inget som gör ont hos mig, snarare tvärtom.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Bissett19: Åjo, orosmolnen ligger täta, var så säker. Vår prestation under gårdagskvällen var inte mycket bättre, så visst har jag anledning att känna oro. Jag flöt nog iväg i mina tankar en del, vilket jag ofta gör då det blir lite längre inlägg, som det du menar ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Bissett19: Om du såg matchen så skulle du förstå att det är ett mysterium värt att ägna många timmar till att bena ut.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
NuMo: Ääh, jag gick nog bara efter den eufori som speglades i PPV-sändningen efter match igår, där Timander smått euforisk fick beskriva hur bra det kändes att avgöra. Klart det gjorde det, men jag hoppas inte den känslan kvarstod så värst länge, för uslare spel som lag betraktat får man leta efter. Så nej, jeg refererar inte till någon "press däruppe", det var fånigt av mig att beskriva det så.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Dream Team:

Kanske inte finns några orosmoln kring ditt lag.

För mej får du oroa dej för vilket lag du vill,tyckte bara var väldigt många,långa tankar angående ett lag ni förlorade emot.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Dream Team: Men vad är det för recensioner av matchen du refererar till?

Vilken "press däruppe", vilket Modo, pratar du om som är så otroligt nöjd nu?

Det låter som ditt eget fantasifoster.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Frisco: Kanske det är en strategisk och utstuderad skenmanöver från hans sida så här dagen efter som en slags kontrast till allt det negativa som skrivits i detta forum det senaste dygnet? Det kan vara en taktisk fullträff och ett fullständigt lysande psykologiskt drag likväl som det kan handla om ett öronbedövande skramlande av tomma öl och läskedrycksburkar. Vad vet jag?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Dream Team: TIK såg "ängsligt" ut redan i första matchen mot Brynäs också tabelläget har ingen betydelse på årets lag, de är helt enkelt en ängslig och fredlig samling pojkar i år.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Bissett19: Jag vet inte, gör jag det onormalt mycket, tycker du? Nu är det ju bara lite mer än ett dygn sedan vi möttes i en bottenmatch, så jag tycker nog att jag har mina skäl att älta det här ett tag till. Men helt ärligt så finner jag få skäl till varför det andades positiva vibbar därifrån efter matchen igår, med tanke på hur lite det fanns att glädja sig åt rent spelmässigt. En extrapoäng är inte mycket värd då spelet inte på långa vägar klarar av att svara upp till det.

Men jag borde förstås hellre sitta och oroa mig för mitt eget lag, tycker du kanske?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Bissett19: Han bryr sig mer i andra. Vackert värre.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Bissett19: Man blir nästan rörd.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Dream Team:

Varför funderar du så mycket över Modo?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Jag sitter och funderar på vad det var man fick uppleva igår och det är då inte lätt att sätta ord på. Att det var något av det i särklass sämsta någonsin står helt klart, men det måste ju sättas i paritet med vad som varit här och nu. Jag menar, en förlust mot IK Polar 1986 var ju fullkomlig öken på sitt vis, då, men vi har ju lite andra parametrar att jämföra med idag, som ett etablerat elitserielag menar jag.

Vibbarna från igår är annars att MoDo verkade märkligt nöjda efter den extrapoäng man nu tog. Vad har man fölr anledning till det, egentligen? Ja, det är ju självklart bättre att ta två poäng än noll, men i övrigt borde väl rubrikerna i dagspressen där uppe andas betydligt mer oro och olycksbådande larm om hur erbarmligt uselt man uppträder som lag. Man tar sig samman och visar moral, heter det. Oj, vad positivt allting blev. Och laget vaggades genast in i en falsk tro på "vad bra vi är", "vi viker aldrig ner oss", eller nåt i den stilen. Faktum är ju något helt annat. Det spel hemmalaget presterade igår höll knappast elitserienivå, inte ensärheten. Nähä, men Timrå förlorade ju, och de var ju inte nämnvärt mycket bättre, tänker nog många. Nej, det är sant, för man hittade ju på ett smått fantastiskt sätt att sy ihop den här matchen, med blott tio sek. kvar att spela. Att det som lag kunde gå att agera så patetiskt är för mig en gåta som det kommer ta länge att ta in. Det är C-pojksnivå på agerandet, banne mig.

Men Modo är ju nöjda, ja just det. Med vaddå, förutom poängen som de fick helt och hållet till skänks, undrar jag? Timrå var som sagt i förarsätet rent spelmässigt hela matchen igår, i stort sett. De chanser man vaskade fram var dock rätt så få, men som bortalag uppträdde man väl enligt mallen som man önskat se en längre tid. Att det sedan såg überängsligt ut mest hela tiden det har ju med tabelläget att göra. Aber doch, så förde man spelet, till skillnad mot hemmalaget som väl inte ville just nånting, förutom att matchen skulle ta slut.

Frågan är väl var Modo ska finna den kraft som är nödvändig, om man nu tänker sig fixa säsongen utan spel i kvalserien, om man inte kan göra detta på sin hemmaplan? En trepoängare har man på hemmais, men med den oerhörda moral och kämpaanda laget visar upp igår, när man får ett kvitteringsmål till skänks, så lär ju vinsterna snart börja hagla in, var så säker. Jag lovar att det hade varit bättre för Modo om man inte hade fått kvittera och ta en extrapinne igår. Då hade man ju sluppit få höra allt trams om vilken moral man visar upp osv. För läget är inte riktigt det, inte på långa vägar. Man är sämst i elitserien just nu, men det spelar tydligen inte någon roll, för vi förlorar ändå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Modo + Timrå IK + KS = Sant
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
NuMo: Hermafrodit - Dubbelt nöje!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Ambroo: Bollar på en tik. Jojo. Mycket skall man se innan öronen trillar av.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Lumber Jack: Synd, jag kan slicka mig själv på bollarna.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Ambroo: Tack, men nej tack.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Lumber Jack: Hej, ska vi älska? Jag är hund, ok?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Ambroo: Ja se dessa dogma-typer.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Pär: Tycker man att Challe är tjurig, arrogant och brister i sitt ledarskap så är ju han definitivt rätt man...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
NYP: Näe Huss lade väl av -00 va?

Idioternas moder ÄR ständigt gravid.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
NYP: Som alla redan varit inne på. SJUKT att vi lyckas förlora den här matchen. Det här var det absolut sämsta rakt igenom jag någonsin sett.

Det kanske ännu mer sjuka var att MoDo var ännu sämre än Timrå. Ändock kan man förlora. Jag finner inte ord.

Det är bara i en sån här usel match som sjuan kan göra mål.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Knylan:

Vad som helst är bättre än ett hånflinande-arsle! Ta in Peter Gradin från Härnösand.....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Knylan:

Drar mig med ett leende till minnes någon riksblaska som för något år sedan lanserade Challe som en framtida förbundskapten.

Smaka på den!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Simmalugnt: Vi kan damma av Starostenkos gamla 245:a som står i gamla ismaskinsförrådet och ställa i båset och skillnaden skulle bli knappt märkbar. Eller Birgers hund som sagt. Eller Tommy Sandlin då som sagt. I en urna.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Ambroo: jag hackade inte på någon spelare
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Ambroo:

Han är inte tjock. Han har bara kraftig benstomme.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
NYP: Huss? Jaja, hacka på den där tjocka killen, gör det!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Ambroo:

Damma av Bulla och ställ honom i båset. Det kan omöjligt bli sämre.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Knylan:

En taktiker...det finns många på X11. :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Knylan: De som ej är nämnda. Höll på att glömma Anders Huss, han ska också bort!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Knylan: Svedlund och Bulla, givetvis.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Knylan: Den där Kjell-Tommy Cuntburgh i Ystadshammar kanske rent av kan vara ett namn för tränarposten himself?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
NYP: Vilka på kansliet får fortsatt förtroende?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Knylan: hahaha oja, Inte kan självaste Wikegård säga nej till detta!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Pihl1337: Namnen börjar rulla in ser jag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
ITK: Tyvärr på samma nivå som Challe. Tycker man borde rensa upp ordentligt när man ändå håller på. Från TJ till Linkan för att tillslut avsluta med Challe. Ingen är större än klubben och alla medel är tillåtna.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27

Simmalugnt: Ja det är ju tämligen svårt för Anger som inte få nån speltid att hålla farten uppe,

Man kanske skall fråga sig varför han inte fungerar under Challes ledning.

förövrigt var 27 bäst offensivt idag, kanske inte just farten, men det fanns iallafall en tanke bakom saker o ting.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2009-10-27
Pihl1337: aldrig någonsin, wikegård är en riksmupp.
Kommentera


1193921 · »