Ambroo: Ja, hur i hela friden det i Elitserien går att komma undan med taffligare och mer räddhågset spel än det MoDo presterar än så länge, och ha 0-0 med sig i paus, är för mig en gåta. Bara för det så sitter det väl två snabba bakom Åkerlund i början på andra. Vi vågar ju ingenting?!?! Nej, inget av lagen har väl direkt skäl att lysa av självförtroende, men någon måste ju visa lite jävlar anamma?? Kanske artistspelarna som varken har derbykänslor eller så mycket kvalfrossa av äkta märke kan spela lite högt spel så det händer nåt..
hobben: Hmm ja men det är väl inte så konstigt då båda lagen har enorm press på sig att vinna. Först så är det derby sedan så är det ju en ypperlig möjlighet att dra ifrån träskkollegan.
Knylan: Tycker att Timrå bögat betydligt bättre än Modo. Synd att det inte bögas lite mer koncentrerat i avgörande lägen bara. Framförallt lite väl hetero i passningsspelet.
Laken: När dömde Winnerborg en vinstmatch för oss senast? Jag kan däremot räkna upp minst 3 matcher där han dömde bort oss så att vi förlorade bla i kvarten mot HV.
Nu har jag skrivit flera inlägg sen i eftermiddags. Jag ska bättra mig eller snarare minimera mig innan jag lägger av. Vi får väl se hur matchen ikväll urartar.
Laken: Ujujuj, Grattis till vinsten, 1-3 ikväll!! MoDo verkar tappat precis allt, spel, självförtroende, passningar, rubbet!! Tyvärr. Blir nog ingen rolig historia att se, är jag rädd ( i hjärtat hoppas jag ju att hjärnan har FETFEL!) :-).
Laken: Ja, nu tror jag inte du ska ta det där allt för seriöst. Annars hade det varit ännu roligare att läsa reaktionerna om det vore Kuben och Sjöberg som skulle döma....:-)
Hahl Bundy: ajajajaj...... tyvärr ska jag ut och vara lite social ikväll men kommer då kolla resultatet i mobilen. men detta bådar inte bra måste jag ju säga....
Hahl Bundy: Challe har väl ändå en slags respit iom att man först ikväll mönstrar full trupp. Tålamodet lär alltså räcka en bit till och man vill säkerligen se vad laget kan tänkas åstadkomma när alla spelare är närvarande. Därmed inte sagt att mediernas rubriker kommer att tala samma språk efter matchen.
Nog för att gillar SCA arena, men sanningen är väl att den har spelat ut sin roll! Den andas hockey och kan bygga upp en helt fantastisk stämning! Men för alla sponsorer och andra rika knösar behövs det en fjantig evenemangsarena. ... | Läs mer