1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581310 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2010-01-21

1230214 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
mikenomad:
Det behöver du inte vara oroad för, man får nämligen bara en och sen är det bra.
Kan nämna att jag är på fest med en modoit på lördag så han kommer att vara from som ett lamm, samtidigt som jag firar ytterligare en seger med en väldans massa diverse dyr dricka.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
T T: Nä vi missade bara 2 mål Modos 1-2 o 2-2 pga toabesök, tror jag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Hahl Bundy: Om du har diffusa minnen också från själva matchen så kan du se reprisen nu på C+1.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
250kg kärlek: Jag har fortfarande inte fått nåt riktigt svar på hur ni kunde gå vilse från mig? :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Sargvarg: Magsjuka va?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Hahl Bundy: Vad hände med Pärssinen?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
250kg kärlek: Ha ha dessa frågor men inga svar :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21

Hahl Bundy:`När kom vi hem? Vart var vi? Var det billig öl? Vann vi? Vad är klockan? Varför luktar alla mina kläder whisky?

Kommentera


Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Bragd-Birger: Jo, du har rätt...egentligen inte sorgligt...ganska roligt faktiskt... :-P
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Berglund: Ja, jag tyckte det blev ett väl öppet mål...:-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
dr-nix: Självklart borde det ju vara så i teorin ja. Men nu är det ju så uppenbart att AB och Expressen är på gränsen till sjukligt subjektiva i nästan allt de skriver (inom alla ämnen) så varför inte bara acceptera de som de spridare av dynga som de är och istället läsa något annat?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
mikenomad: Sant, försökte mig på en liten ordvits haha
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
tik02: Såna där krönikor är underbara. Han är så uppenbart modolitisk lessen i ögat att det bara förhöjer njutningen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
erathoo: Ja, snippan hade tydligen otur. :-/
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
tik02: HA HA HA vilken totalt enögd krönika...sorgligt..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21

Raggaren Putte: err alla tidningars journalister har krav på sig att vara objektiva. Det jag själv förlåter är de diverse lagens lokaltidningar (st & dagbladet för timrå, allehanda för modo osv.) edit: när dessa brister i objektiviteten dvs.

Men AB & Expressen är rikstäckande tidningar som väldigt många personer läser (via nätet eller i tidningsformat). Detsamma går inte att säga om t.ex. Dagbladet t.ex. Därför är det självklart viktigare för dessa tidningar är mer objektiva än andra (i mina ögon).

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
dr-nix: Haha. Menar du att dessa tidningar skulle ha något slags större objektivitetskrav än andra. Snarare är det väl så att just dessa tidningars hela affärsidé bygger på att vinkla saker till oigenkännlighet.

Varför överhuvudtaget bry sig vad såna där halvfigurer skriver.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Berglund: Tycker det har snackats nog om Modo härinne för ett tag...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
mikenomad: Massa snack om slakrunk och erigerad penis idag. Kan vi inte snacka om nått trevligare? tex Snippa? :P
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
En härlig match igår o en härlig resa med riktigt roliga nissar med 250kg i spetsen.
Det började med att 3 personer gick vilse inne på Fjällräven o jag gick o satte mig på min plats men ingen var där.
Satt första 10 min. i period 1 som en uggla  o försökte hitta dessa bastanta herrar till jag fick syn på dem på en helt annan plats 50 meter därifrån bakom Timrås bås.
Då blev jag stoppad av en vakt som trodde att jag inte hade nån biljett när jag skulle byta plats till där 250 satt.
Jag fick lägga in mitt fina leende o lägga huvudet på sne så där fint som bara jag kan o säga att mina polare satt där helt plötsligt o att 250 hade biljetterna.

Jag kom rätt till slut. Vad som hände sen är en annan historia men jag tappade bort dom i periodpausen mellan 2:a o 3:e oxå.

Dom är värre än barna dessa herrar. Ena sekunden är dom här i den andra är dom borta! Var nästan så att jag var tvungen att efterlysa dom i högtalarna!

VI vann iallafall !

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
tik02: Kvällstidningarnas onaniobjekt är Modo, det är så pinsamt tydligt. Att TIK fungerar som kallt vatten på Ek och hans kollegors erigerade penisar är lika tydligt....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21

tik02: Jo kan vara att man är lite för känslig men man blir lite stött när journalister i en sån stor tidning som Expressen (alt. AB) vinklar en artikel på det viset. För mig kändes det som att Ek hejade på MoDo (hoppas väl att dom ska nå slutspel så dom får skriva en massa om foppa?), skulle det stämma tycker jag Ek är extremt oprofessionell..

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Oj vad nedskrivna vi var i den här artikeln, Modo hade en fruktansvärd otur som inte kunde hänga på tåget till slutspel, kan man utläsa av Expressen-Ek:s artikel.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Jag tycker vi kan tacka Dan Hinote för gårdagens match...tror han drömde franska mardrömmar inatt :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
KniveN: Ja dom hade trumman med sig och hördes lika mkt som modolid-klacken, som nästan bara körde vi är modo-fans.

The bleeding heart of hockey
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Mattias Karlsson ser bättre och bättre ut för tillfället, hoppas det håller i sig. Sen han började skjuta slagskott för ett par matcher sedan verkar det ha släppt någon spärr för honom, lite seg fortfarande dock ibland. Fast han har ju en del kilon att flytta på så jag förlåter han föär det, hehe.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
fransosen dundrade in puckjäveln så att det blev tyst fjällräven..haha
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Icing-Ove: Nej, tidningarna vill veta vad som händer kring Forsberg.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Tyckte att klacken körde någon av dom nya ramsorna, hörde jag rätt?
Hade klacken en trumma med sig?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Kolan klockade in på 26:34 i dag utan att se allt för seg ut. Det kanske finns hopp ändå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Skarin: Men gubben brinner ju! Två pinnar är bra.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Jag är väldigt nöjd med två poäng!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Jag är besviken trots två poäng. Men de har lyft Skifs!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
superfalle: Otroligt nöjd sa Bull...om vi slipper!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
orion: exakt .. slutspel känns oerhört långsökt . otroligt nöjd med att slippa kvala just nu ..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Icing-Ove: All publicitet är bra publicitet, som Linda Rosing brukar säga.

Nähä, om man skulle ta och krypa ihop på parkbänken och ta sig ett par timmars gossevila.

Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Icing-Ove: ZZZZzzzz,,,,....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Herminator: Vadå knäpp på näsan, ni har ju satsat på att spela final i år? Det blir väl första gången i så fall. Sedan tror jag tidningarna som vanligt skiter i om ni går till final. Man vill veta vad som händer i MoDo :-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Uno Gordon: Både Fru-lunda och Brun-ass 0 poängare i kväll, det är givetvis också mumma för oss rättrogna supporters. Nu har vi 2*VFHC + 2*BIF+ 2*SAIK+1*MoDolid kvar att möta.
Om grabbarna inser att vi har detta i egna händer kan det gå. Och vilken knäpp på näsan åt fårskocken Ros, Wennerholm, Nyström och allt vad kvällstidningsoraklen heter.
FORZA TIK, ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT (C;
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
NuMo: Eh, ok. Apselut. Kom ihåg att köra en rejäl blaskning i ansiktet med kallt vatten innan du går till jobbet i morrn. Ser ju lite B ut när man är sådär svullen och nattagråten.

Sjung med nu, Timrå tjo! Det är laget, Timrå!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
DJ Hemp: Plats nio och tio borde vara vår våta dröm! Slutspel ska vi skita i just nu! Nio, fine! Tio, fine!
Skulle slutspel uppstå, fine!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Bragd-Birger: Skål på dig och godnatt. Kom ihåg att lägga tidningar även på bänken så du inte drar på dig blåskatarr. Eller ni kanske ligger sked?
Kommentera


Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Icing-Ove:

Det tackar man för. Som mygga får man vara nöjd med det lilla ibland. Att på bortaplan lyckas besegra årets blivande SM-guldvinnare i "sudden"... Ja jävlar, större än så här kan det fan inte bli! Något att minnas, verkligen...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
DJ Hemp: Storebror, nja...om man prompt ska göra dom större så blir det nog storasyrra i s f. Eller, som dom säger i övik: frugan.

Men, låt oss inte slå på dom liggande. Dom blev ju så ledsna, dom små modoliderna. Bästaste kapten Svartvadet, snörvel. Det är så det kniper i hjärtat.

2 poäng är bättre en en, och jävligt mycket bättre än 0. Att det är sämre än 3 skiter vi i i kväll.
Men det är då fan att FBK inte kan hålla ihop grejerna. SSK hade gjort sig väldigt snyggt där nere på 42 poäng.

Hualigen. Detta blir en rysare. Nu vill man suga på den här karamellen över natten, sen är det uppladdning för Skellet.

Whisky är the shit. Även på en torsdag. Putell på sig, proletärer!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
DJ Hemp: Jo, som MoDo-it känner man ett litet myggstick, sen inser man att en mygga behöver suga lite blod ibland för att kunna leva vidare och känna mening, årets höjdpunkt för myggan. Det måste vi kunna bjuda på.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Säsongens absolut skönaste seger hittills har just upplevts! Efter att ha suttit och våndats och irriterats i drygt två timmar fick man äntligen uppleva glädjen över att spöa storebror i "sudden" igen. Minns inte när det senast hände...

Ja, storebror. De har spelat sex SM-finaler och vi ingen. Det går inte att komma ifrån. Jag respekterar MoDo, men det finns inget skönare än att besegra just dessa avskum :)

Fy fan vad jävla skönt och, som vanligt, Vive La France!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
MB: Så in i helvete sköönt! Kul att höra kråkorna från Dövik gråta. Satans avkommor skall ner i avgrundet. Och så snackar de om missflyt och sargstudsar? Har de där förbannade laget haft någonting annat i mötena med Timrå då de avgått med segern? Svaret är NEJ och återigen NEJ!

Man njuuuuter!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
liston: det var derby nivå på domaren helt klart! det behövdes en hel del för att hamna på bot bänken jag tycker nog att resultatet var ganska rättvist! inget lag var egentligen värt 3 p ikväll...

MEN ÄNDÅ!!! FRANSISEN ÄGDE MODOLIDERNA!!!!
Kommentera

1230214 · »