Modo - Timrå IK 2010-01-21
Hahl Bundy:`När kom vi hem? Vart var vi? Var det billig öl? Vann vi? Vad är klockan? Varför luktar alla mina kläder whisky?
Raggaren Putte: err alla tidningars journalister har krav på sig att vara objektiva. Det jag själv förlåter är de diverse lagens lokaltidningar (st & dagbladet för timrå, allehanda för modo osv.) edit: när dessa brister i objektiviteten dvs.
Men AB & Expressen är rikstäckande tidningar som väldigt många personer läser (via nätet eller i tidningsformat). Detsamma går inte att säga om t.ex. Dagbladet t.ex. Därför är det självklart viktigare för dessa tidningar är mer objektiva än andra (i mina ögon).
Redigerad kommentar
Varför överhuvudtaget bry sig vad såna där halvfigurer skriver.
Det började med att 3 personer gick vilse inne på Fjällräven o jag gick o satte mig på min plats men ingen var där.
Satt första 10 min. i period 1 som en uggla o försökte hitta dessa bastanta herrar till jag fick syn på dem på en helt annan plats 50 meter därifrån bakom Timrås bås.
Då blev jag stoppad av en vakt som trodde att jag inte hade nån biljett när jag skulle byta plats till där 250 satt.
Jag fick lägga in mitt fina leende o lägga huvudet på sne så där fint som bara jag kan o säga att mina polare satt där helt plötsligt o att 250 hade biljetterna.
Jag kom rätt till slut. Vad som hände sen är en annan historia men jag tappade bort dom i periodpausen mellan 2:a o 3:e oxå.
Dom är värre än barna dessa herrar. Ena sekunden är dom här i den andra är dom borta! Var nästan så att jag var tvungen att efterlysa dom i högtalarna!
VI vann iallafall !
Redigerad kommentar
tik02: Jo kan vara att man är lite för känslig men man blir lite stött när journalister i en sån stor tidning som Expressen (alt. AB) vinklar en artikel på det viset. För mig kändes det som att Ek hejade på MoDo (hoppas väl att dom ska nå slutspel så dom får skriva en massa om foppa?), skulle det stämma tycker jag Ek är extremt oprofessionell..
The bleeding heart of hockey
Hade klacken en trumma med sig?
Nähä, om man skulle ta och krypa ihop på parkbänken och ta sig ett par timmars gossevila.
Hockey är en underbar sport!
Om grabbarna inser att vi har detta i egna händer kan det gå. Och vilken knäpp på näsan åt fårskocken Ros, Wennerholm, Nyström och allt vad kvällstidningsoraklen heter.
FORZA TIK, ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT (C;
Sjung med nu, Timrå tjo! Det är laget, Timrå!
Skulle slutspel uppstå, fine!
Det tackar man för. Som mygga får man vara nöjd med det lilla ibland. Att på bortaplan lyckas besegra årets blivande SM-guldvinnare i "sudden"... Ja jävlar, större än så här kan det fan inte bli! Något att minnas, verkligen...
Men, låt oss inte slå på dom liggande. Dom blev ju så ledsna, dom små modoliderna. Bästaste kapten Svartvadet, snörvel. Det är så det kniper i hjärtat.
2 poäng är bättre en en, och jävligt mycket bättre än 0. Att det är sämre än 3 skiter vi i i kväll.
Men det är då fan att FBK inte kan hålla ihop grejerna. SSK hade gjort sig väldigt snyggt där nere på 42 poäng.
Hualigen. Detta blir en rysare. Nu vill man suga på den här karamellen över natten, sen är det uppladdning för Skellet.
Whisky är the shit. Även på en torsdag. Putell på sig, proletärer!
Ja, storebror. De har spelat sex SM-finaler och vi ingen. Det går inte att komma ifrån. Jag respekterar MoDo, men det finns inget skönare än att besegra just dessa avskum :)
Fy fan vad jävla skönt och, som vanligt, Vive La France!
Man njuuuuter!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
MEN ÄNDÅ!!! FRANSISEN ÄGDE MODOLIDERNA!!!!
Det behöver du inte vara oroad för, man får nämligen bara en och sen är det bra.
Kan nämna att jag är på fest med en modoit på lördag så han kommer att vara from som ett lamm, samtidigt som jag firar ytterligare en seger med en väldans massa diverse dyr dricka.