1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581787 inlägg · 6215 ämnen

Modo - Timrå IK 2010-01-21

« · 1229154 Till forumet


Modo - Timrå IK 2010-01-21
Nu är det dags för match i Ö-vik igen. Jag far dit och ser matchen på plats och hoppas på vinst.
Det var ju så snubblande nära förra gången där uppe. Timrå ledde med 2-1 10 sekunder kvar, då kvitterade Modo för att sedan vinna i förlängningen. Ynka 10 sekunder från 3 poäng, snöpligt.

3 poäng till TIK denna gång och det är den bästa födelsedagspresenten jag kan få, i alla fall den kvällen.

Jag hoppas det blir många Tik-fans på plats som stöttar de våra.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
John K: Alla lag som får ny tränare i kristid börjar vinna, men inte särkilt länge...om Timrå tar tre poäng på torsdag ska jag...
gå naken fram till morgonrocken!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Skogs är sjuk, nu hade vi verkligen behövt Nevalainen. (obs ironi)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
T T: Hm, varför kör dom på fem backar när dom har Sean Michael Sunnqvist, aja skit samma.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21

Blizzard: Micha & Co verkar i alla fall vara hetare än någonsin. Ledning 3-0 och 16-4 i skott efter första perioden.

Har vi det efter en period imorrn så bjuder JAG Skarin på något smaskigt i puben i pausen. ;)

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Piros ska visst vara med ikväll iallafall, vem var det som tacklade honom? Prinz eller?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Hahl Bundy: Jaså du och 250kg ska alltså "hålla handen" ikväll i vackra fina Fjällräven? Kan det gå?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Skarin: Det får vi hoppas.
Jag har med mig rep o tabletter om han börjar flippa ur.

Själv är jag hur cool som helst. Ice är mitt mellannamn :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Jag gillar Challes kedjeformationer. Tycker han gör helt rätt där. Jag hade blivit grinig om han exempelvis styrde upp en kedja med Björn-Lander-Piros. Men det gjorde han inte.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21

Hahl Bundy: Mitt mål med resan och matchen är att försöka hålla mej lugn. Stå alldeles stilla och inte prata mellan avblåsningar och vara tyst under spelets gång.

Men........jag tror inte det kommer hända.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Skarin: Det har alltid varit mitt mål. :)
Men jag oxå missar så grovt varje gång!
Ungefär som om man skulle stå på Alnö bron  o släppa en sten i vattnet men man missar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Jag har ju alltid stått i Kempis o i Swedbank o nu ska man sitta. Hur mycket stryk kommer man inte att få av stolsgrannarna?
Jag bävar faktiskt.

Det är ju tryggt att stå i den djuriska massan än att befinna sig ensam o övergiven mitt ibland horder av rednecks!

Får ju kolla över axeln o åt sidan hela tiden o på det sättet missar man ju matchen.
Jublar man får man en banjo i nacken. Fast är det det värsta så är det nog värt det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Hahl Bundy: Jag har suttit på sittplats där iförd Timråtröja och det kändes grislugnt. Dom är jävliga på att blänga, käkar blängsylta varenda kotte däruppe, och småglinen tycker om att på tryggt avstånd hojta "Timråtattare". Men mer än så var det inte, de är ju lite reserverade av sig när det kommer till kritan, Nolaskogsarna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
mikenomad: Men det är väl så, när någon utanför släkten är på besök i stan då jävlar ska det blängas...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
mikenomad: Vad skönt att höra. :)
Att dom blänger är man ju van vid, det brukar ju vara käften o bakbena som går på dom för det mesta.

Vi får väl se när vi mer sociala varelser intar våra platser o börjar ta plats, om dom börjar skingrar sig runt oss.
Jag tror det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Hahl Bundy: Ikväll har jag en klockren åt klacken: "ModoRÖV, ModoRÖV, ModoRÖV"....taktfast...
Kommentera


Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Nu lättar man handrabben och drar till Ö-vik, tar in på panget och laddar för kvällen. Ser verkligen fram mot denna drabbning som jag hoppas blir sevärd och att vi drar längsta strået denna gång.
Just go for it!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
mikenomad: Varvat med Fjoll-röv, Fjoll-röv, Fjoll-röööv... lika taktfast...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
mikenomad: Härligt att se att du svarar på dina egna inlägg. Det tyder på skön fokusering inför kvällen möte i de enögdas rike.

Var det inte så att gud tog ett revben från kvinnan och skapade en man?

"Foppas" mystiska revbenspryl kanske bara är en del i genetikforskningen i nolaskogstrakten...

3-5 i kväll. Säkrare har jag aldrig varit.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Smokey: Kötthuvvet missar matchen ikväll. Han blev för skitnödig!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Hahl Bundy: mikenomad har alltid varit lite vek;)

Med Skröder borta kanske man borde sätta slantarna på 2-5 dårå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Smokey: Ja nog kan man kalla mikenomad mycket men det finns bara ett kötthuvve :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Hahl Bundy: Ni som inte tänker åka upp. Fundera om!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Hahl Bundy: Synd, han spelar så fin hockey.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Hahl Bundy:

Låter ju skitbra.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Kan någon förklara varför både Anton Lander och JimmyH kallar modo för kråkorna?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Hahl Bundy: "Timrå har alltid varit lillebror jämfört med Modo och ibland är mindervärdeskomplexet tydligt." Nyström visar som vanligt sin historielöshet och dåliga hockeykunnande.
Har aldrig känt Banjoknäpparna som några storebröder. Rena inaveln däremot ja, men det är ju på en helt annan del av skalan.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Herminator:

Reagerade också på det där....Är det Tomas Ros som spökskriver månne?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Herminator: Själv orkar jag inte bry mig i det där eftersom jag själv står rak o stolt inför varje Modoit jag träffar o umgås med, vilket är många.

Jag undrar när är "mindervärdeskomplexet tydligt"?
Själv uppfattar jag det som om modoiterna däremot känner sig "hotade" eftersom dom inte längre är "ensamma" i Västernorrland o att Timrå vinner mer o mer terräng utanför Ö-vik.

Det märks väldigt tydligt i Härnösandsområdet iallafall. En markant stor skillnad de senaste 10 åren på skolor osv.
Var o varannan unge har Timrå attiraljer på sig.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
The great one: Kråkor har varit en benämning på Nolaskogsare ända sedan Noa strandade på Ararat.

Vet inte vad det kommer ifrån, men gissningsvis för att dom kraxar alldeles för mycket och i tid och otid.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Ska foppa spela i förstakedjan från läktarplats?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Är det bara jag som har en dålig känsla för den här matchen?
Jag hoppas det.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Hahl Bundy:
Med tanke på Timrås dystra bortastatistik ska vi nog inte ha allt för höga förhoppningar ikväll. Men man kan ju hoppas..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Hahl Bundy: Har något förändrats egentligen? Är Modo bra så ska vi nog kunna vara ännu bättre. Är Modo lika usla som tidigare så kan vi nog hitta ett sätt att förlora.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Moffsing: Bortastatistiken i allmänhet, ja.. och bortastatistiken mot MoDo i synnerhet. MoDo har inte förlorat en seriematch mot Timrå på hemmaplan sen september 2007. Detta är pinsam statistik sett med våra ögon, och bör givetvis justeras ikväll!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21

Hahl Bundy: Nää, Skröder hade också en dålig känsla. Så dålig känsla att tarmarna kom i olag.

Själv tror jag att den här matchen kommer att bli lika oviss och äventyrlig som en biltransport med slitna sommardäck på väg i snöstorm till Arjeplog med testbilar. Vilket lag klarar att hålla sig från att köra ner i diket. 

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Fuck statistiken, här ska vinnas!
Förstår att man som utomstående kan tycka att det är lite charmigt varje gång Modo lyckas ta poäng av De Vackra, men: det finns gränser. Inte minst moraliska sådana.

Timråspelare! Betänk följande: varje gång ni tar annat än tre poäng mot the Inbreeds finns det övikare som tolkar detta som ett kvitto på att deras sätt att leva är det rätta. Att det bara är 'avundsjuka' som får genetiker, folkhälsoministrar och företrädare från kungahuset att komma dit och 'lägga sig i vem man ska gifta sig med'.

I kväll måste vi alla ta vårt ansvar. Är det ok att, som Eskil Erlandsson så målande beskrev det, exempelvis smörja in sina könsorgan med något gott för att få hunden att slicka av det?
Ska de (få) rättrogna i Övik verkligen behöva tåla att deras barn får stryk i skolan och kallas 'stockholmsjävlar' bara för att deras totala antal tår och fingrar understiger 25?
Vill vi verkligen att kyrkoklockorna i VÅRA städer och samhällen ersätts av banjospelande galningar i snickarbyxor och lösskägg?

Om svaret på ovanstående frågor är ett NEJ!, låt oss se detta på isen.
I kväll ska det Goda segra! Rök ut trollen från dess hålor!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Moffsing:
Men snälla moffsing, det låter som du missunnar mig en segerwhiskey ikväll, det kan du väl inte?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
liston: Tänk på att sport och sprit inte hör ihop...
Kommentera


Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
T T: FETKROSSA!
NU DRAR JAG BARA 250 KOMMER NÅNGÅNG.
VARFÖR JAG SKRIKER?
DET ÄR SÅ HIMLA HÖGT PÅ STEREON O JAG HÖR INTE VAD JAG SKRIVER ENS EN GÅNG.

FETKROSSA MODO!
3-0 EFTER 12 MINUTER 6-2 TOTALT TILL OSS!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Frella:
Jag skrev segerwhiskey, så då bör matchen vara klar.
Kommentera


Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
T T: då blir det farligt...för Timrå..han har en förmåga att dra på sig utv..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
>
> Året är 2006 och Sudden, Foppa och Zäta är av någon anledning ute och åker bil tillsammans med Tie Domi.
>
> Tie Domis körkapacitet är ju inte så lysande och efter några pilsner så drar han rätt in i ett träd.
> Alla fyra dör. Som alla förstår så tar Tie Domi steget direkt ner i helvetet.
>
> Sudden, Foppa och Zäta tar sig dock upp till pärleporten där de välkomnas av Sankte Per som direkt leder dem in till Herren.
> De tre stegar fram mot Gud som sitter på sin tron och säger:
> - Sudden, vad är det bästa med Ishockey?
>
> Sudden bugar sig och svarar:
> - Det bästa med hockeyn är att jag har kunnat sprida glädje till folket, tjäna pengar till mitt uppehälle och få se hela världen.
>
> Gud ansåg att det var ett bra svar då han sa:
> - Bra Sudden, kom och sitt på min högra sida.
>
> Gud tittade sedan på Foppa och sa:
> - Och du då Foppa, vad är det bästa med ishockeyn?
>
> Foppa svarar lite generat:
> - Herre, jag kommer från en stad med mycket inavel och har lyckats visa mina medmänniskor att det finns en värld även utanför Örnsköldsvik och att man inte behöver vara dömd till ett liv i depression. Samtidigt har även jag kunnat sprida glädje till folket.
>
> Gud svarade:
> Mycket ärligt och bra svarat Foppa, kom och sitt på min vänstra sida.
>
> Gud tittade sedan på Zäta och sa:
> - Vad tycker du då Zäta?
>
> Zäta tittar upp, uttrycker tydligt sin irritation inför gud innan han kyligt
> säger:
> - Du sitter på min stol.

Forza Timrååååå !!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Foyn: Igen? Så jäkla bra är den väl inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
T T: Ha ha fööök. Såg int längra ner. Kukhistoria !

Bara vi vinner så.....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
T T: va fan .. trodde för ett ögonblick att vi skulle spela en match med full forward uppsättning . men icke
Kommentera


Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Ja gott folk nu gäller det,får man sova gott inatt eller.... kräver inte vinst men att alla ger 100%.
Kommentera

« · 1229154