1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577975 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2007-12-18

955622 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon:
Jäpp. Så tillsammans med Thomas som Alexander finns det gott om kultur i det blodet. Så lite mer vördnad när gubben pratar, tack.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Metal Guru: Åh fan! Är Malte och Thomas bröder? Det visste jag faktiskt inte.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
sargad: Han stack till Kalpa i Finland men sejouren blev bara 1-årig, numera huserar han i Borås HC i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: "Och på bänken satt Mats Hansson och gnuggade röv!"
Och var spelar han idag Uno? Är han i NHL/farmarligan?

I övrigt tackar jag för alla konstruktiva inlägg från dig och andra sista dygnet.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
bladerunner: Vi får hoppas det blir bra hockey-reggie med han.. Reggin mot HV
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
adde_1337: Kanske bättre med Pavel Tenkrat än Peter Tenkrak ändå?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
adde_1337: Fast den bästa kommentaren mot Frölunda måste ju ända ha varit:
"En avblåsning för pucken var ur läge..." då stod målet helt åt h-vete galet. Ja det kan ju vara svårt att skilja på en puck och en målbur. :)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Maggan: dom kalla ju peter tenkrak för Pavel tenkrat åxo så :) de är bara att stå ut
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
bladerunner:Ang kommentarer. Var det ingen som reagerade när Timrå spelade mot Frölunda? "...Gräver fram pucken till Koskenkorva...nej Koskinen ska det va".
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
På canal+ lät det som Timrå hade 2 nya spelare på isen igår..
"Teénkrat" och "Reggin"..

bara en ontomgottombraochpålästakommentatorer kommentar!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Hur kan Challe inte ha upptäckt att Timrå är dåliga i slutet av matcherna? Jisses, det har väl alla supportrar upptäckt för länge sen?

Jag tror fortfarande på Challe men sådana uttalanden gör mig mörkrädd.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Knylan: om du får en tjuga kan du visitera meg grundligt då??
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
JD: Det sägs att det kan gå vilt till där. Det krävs dessutom vakter då inte vilket folk som helst får kliva in...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Skarin: Nu är det iofs rökförbud på krogarna, men den där svartkrogen på Klippgatan kanske inte är lika nogräknad ? ;)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
willysson: Vi kommer av tradition vara ganska så slapphänta när det kommer till visitering.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Knylan: Men helst av allt kan ni väl försöka jobba på en medlemsträff på nån rökig krog vid en bar. Sådana träffar brukar kunna bli trevliga. Det röstar jag på. Givetvis med mat också.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Knylan: hmm, kommer ni att testa för alkohol i dörren??
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Börja samla ihop frågor först. Vilka frågor vill folk ha ställda? Varför man inte värvar fyra klassbackar i november?

Folket: Vilka frågor vill ni att Magnus Sjöstedt ska ställa till våran huvudtränare och sportchef?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
willysson: Mötet kommer att vara drogfritt. Så dom som tänkt ta med sig 1-2 silar gör sig icke besvär så att säga.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Knylan: Kanske vore bättre med två separata intervjuer då? Eller en gemensam intervju med Challe/Nubben?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Knylan: kan man ta med sig en kasse öl??
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Min poäng är att du ska ta sånt där via SK först. Att du har en enkelriktad schism med Sanny är ovidkommande. Att du säljer lotter är fantastiskt bra och du är uppskattad.

Gör en till telefonare med Nubben om du känner att det skulle ge någonting.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Om det finns ett kraftigt utbrett missnöje efter nyår så är det absolut en bra idé att ta ett möte. Det brukar sällan ställas speciellt många frågor på såna möten, ofta blir det krystat, men vi kan ge det en chans.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Knylan: Det finns inget självändamål ifrånmin sida att komma tillbaka i styrelsen. Däremot har jag hela tiden sagt att jag kan hjälpa till med att sälja lotter vid vissa matcher (just nu har jag tagit time out p.g.a. en schism med Sanny Lindström). Och bistå med kunskaper jag har och eftersom jag har en bra dialog med Nubben och hans nummer och dessutom gjort en telefonintervju med honom ifrån Finland under säsongen 05/06 så är det väl rimligt att jag fortsätter att nosa kring detta när jag gjort det klanderfritt tidigare.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Knylan: Tveksamt. Men minst 15-20 pers bör det ju kunna bli. Tycker man. Det beror ju på vad ni lockar med också. Försök få dit The Boss som hemlig gäst, då lär folk strömma in.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Skarin: Absolut, folk fick chansen i våras under nomineringsmötet men tog den inte då, kanske skulle funka bättre nu.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Knylan: Fikabrödet kan jag betala om det skulle vara så. För det är ändå de närmast sörjande som dyker upp på ett sådant där möte (d.v.s. max 40st) och då kan jag köpa kakor billigt och få hembakat bröd skänkt och varför skulle jag inte kunna hyra en konferenslokal i eget namn?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Metal Guru: Väldigt begåvade herrar det dära.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
MB: Det handlar om Supporterklubben, inte moderföreningen i det här fallet, Timrå IK.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Knylan: Som jag skrev. Spelar ingen roll om vi ligger etta. Kan ju vara trevligt för medlemmarna att få nosa på Challe, Nubben och några spelare. Så kan vi säga.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
MB: Jag tycker Knylans inlägg nedan är väldigt bra skrivet.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon:
Matchbilder från ljudgossarna på mikmusik.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Det är skillnad på att sälja matchlotter och utlysa möten.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
tjobba:
Läge för ett Tifo.

3x20=1 match


Fy fan vad dåligt,det jäkliga är att jag tycker att Timrå Ik 2007/2008
spelar en TRÅKIG hockey..

Jaja, vi torskade inte med 0-5 utan med 5-4...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Stå på dig, det är ett fritt land, våga stå för vad du tycker och tänker, det är alltid en fara med att man inte vill stöta sig med moderföreningar och då vågar inte dom ansvariga ta ett sådant action.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Du vet hur det fungerar, möten utlyses av SK för att allt ska funka som det ska. Ska du betala fikabrödet med egna pengar eller vad hade du tänkt? Ska du låna en lokal i hallen i eget namn? Nej, förmodligen inte. Ta det via oss. Och skippa martyrsnacket.

Skarin: Allt funkar inte som det ska, men jag vet inte riktigt hur mycket den sortens möte skulle ge. I slutändan ligger vi fortfarande på övre halvan, även om det absolut inte ser bra ut. Men alla är uppe i varv nu. Vi tar ställning inom de närmsta 72 timmarna, ska vi säga så? =)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
htikare: Han rapade upp det dom alltid säger. Dom spelade kasst, var inte värd någon poäng, var för dåliga, etc...Men vad blir det för bättre av det? Jag är så less på att höra skiten!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Knylan: Har för mig att det under min tid i styrelsen gnälldes nåt förbannat att medlemmarna inte tog några egna initiativ utan att styrelsemedlemmarna ficjk jobba arslet utav sig.

Vilka kappvändare ni har blivit helt plötsligt! Är det en ny policy sedan i somras att allting skall utlysas genom er för att bli certifierat och auktoriserat. Annars är det inofficiellt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
RocknRolf2: Bommade detta vad Sanny sa i TV...nån här som lyssnade o vet?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Knylan: Men herregud. Å ena sidan snackar om ta egna initiativ och sedan när man gör det då är det bara skit med allting. Ursäkta att jag bryr mig om.

Jag kan ta ett personligt med Challe och Nubben om inga fler vill höra på.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Knylan: Absolutely, så är det ju.....

Men visst kan det börja bli läge med ett möte bland spelare/ledare för medlemmar? Även om det skulle bli 5 raka vinster. Huvudsaken kaffet är gott. Williamstårta skulle heller inte vara fel.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Knylan: Men man måste också berömma hans initiativ tycker jag...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Tänkte när jag såg rubriken här under "nyheter" är det står Mora gav aldrig upp..då tänkte jag på vår sång "vi är Timrå o vi ger aldrig upp"...vi får snart byta den till Vi är timrå o vi ger ofta upp"...

Nä man får väl rycka upp sig o försöka bygga upp sin "tro" på laget igen att man framförallt löser nåt på backsidan o att den gamla kämparandan i laget återkommer som ett nyårslöfte från laget.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Ambroo: Eller är man dåligt tränade?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Lugna ner dig. Utlys ingenting, framförallt eftersom du inte företräder SK längre. Förhastningsmannen.

Vad händer om vi vinner 3 raka nu då? Överlåt sånt här åt Supporterklubben istället, och hör framförallt med oss först.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Bra, detta får ju laget reda på, något för laget att fundera på under julen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
AndersN: Ja, vi kanske här för många stjärnor och en alltför orutinerad coach?
(Nej, jag vill INTE sparka Challe än, försöker bara hitta förklaringar)...

Ja tänk Johan Andersson, han kan man lita på!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
htikare: Han är definitivt en som inte behöver skämas men sånt vet man inombords med sig själv, med allt skriveri som blir av detta. Han eller Robban ska ha bindeln, fan någon jävla kurage måste ju finnas i laget, Sanny mfl eller är man så jävla blind att man skiter hur man spelar, bara man lyfter sina +100000/mån, det är ju fan groteskt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Skarin: Inatt? Då skiter det ju sig fullständigt! En annan har ju ansvar!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
AndersN: Nej, det har vi inte. Stjärnor behövs för att vinna titlar. Däremot behöver jag väl inte påminna om tränarens meritlista...

Förutom att vi hade behövt två dugliga backar istället för två odugliga så tycker jag lagbygget är mycket bra. Det måste vara andra faktorer bakom dessa nervikningar...

Slutligen: lipade Sanny i tv? vafan är killen redan mentalt i Jkpg?! BYT lagkapten för bövelen!
Kommentera

955622 · »