1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581149 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2017-02-01

1795721 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
tjobba: Frånvaro av stora svackor är ju en del av att vara ett riktigt topplag.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
jå1: Det borde jag kunna ta.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Jämtlandsfil: Väldigt bittert att vi har så långt upp till topp 2. Med fullt lag och i normal form är vi seriens bästa (visst fan är vi det?) lag. Om vi bara hade fått med oss 5-6 poäng till där under formsvackan och skadeperioden...
Västerås hemma i morn. Där får vi inte tappa poäng! Men det får gärna Karlskoga göra mot VIK i kväll!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
JanneH: Såg nu att EArk påpekat att Mora bara saknat en gubbe, vilket gör bedrift än bättre. Klart de kan slå sig för bröstet lite efter en riktigt bra period men som du säger, bara ödmjukheten inför uppgiften finns kvar så.
I värsta fall har vi 11 poäng upp på BIK efter ikväll med 11 matcher kvar. Samtidigt 11 poäng kvar till kvalstrecket. Det är bara att jobba vidare som det sett ut sista matcherna nu, kämpa Timrå!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Roligast igår att se hur Mattsson kommer tillbaka och ser så stabil ut. Är det bara jag eller, men jag tycker att han ger ett lugnare och säkrare intryck på bortais.

Mycket snack om Dahlén förstås, men i min värld var Robin Persson bäst på plan :) Vilken ork karln har, börjar bli fulltränad nu förstås..
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Perreman: Självförtroendet får gärna rusa iväg lite bara ödmjukheten inför uppgiften finns kvar. Efter de senaste 4 matcherna så finns det ju trots allt lite anledning att slå sig för bröstet. Utklassar Modoliderna i derbyt, spelar ut serietvåan BIK hemma och nu spöar vi överlägsna serieledaren Mora på bortaplan. Enda plumpen är väl OT förlusten mot Almtuna men i den matchen vänder vi ändå ett 0-3 till 3-3 och tar poäng. Vi går en ljus vår till mötes tror jag!!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Perreman: Dom saknade enbart Aleardi
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Riktigt härligt med en seger på bortaplan mot Mora som ångat på bra på slutet. Men visst hade de en del spelare borta pga sjukdom? Tänkte att vi inte ska låta självförtroendet rusa allt för mycket höjden om så var fallet.
Men ändock, viktig seger!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Måste ändå säga att jag gillar den här intervjun med Larry.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
sargad: Hoppas VIK slår Karlskoga och Pantern gör likadant på söndag och vi vinner på lördag så skiljer det bara 5 poäng efter helgen upp på BIK KÄMPA HELA VÄGEN NU. Hoppas Nubben hittar en back snart vill att Molla fortsätter som Forward passar bättre där.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Håller med, riktiga flyt mål är det Mora gör. Flipperspel hela vägen in. Dock kanske Hardegårds oxå var lite tur..
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Bragd-Birger: o Lööke målar präxis som väntat 😊 Ser ut att bli en intressant vår. Forsa Timrå
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Hyfsat mysigt att spöa serieledarna på bortais! Kunde endast sporadiskt följa matchen då det högst otajmat stod musikaliska övningar på schemat, men lyckades smygkolla tredje. Beröm till mig för att jag är så simultan, inte en tonjävel missades (även om det var nära när Zeb kom nästan-fri och sköt i plocken... för att inte tala om när han ett par sekunder senare satte dit 2-3:an).

Timråhockeyn är tillbaka, och tajmingen på det är perfekt. Mora och BIK kan få slå varann blodiga i finalen, så snor vi åt oss en utmärkt 3/4:e plats att attackera ifrån. Finns flera växlar att peta i. Kommer vi rätt in i det bör de lag som kommer i vår väg vara smånervösa.
Men: det är ett eventuellt sen, låt oss njuta av ett definitivt nu.

Och, just det: hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
lungan: Men desto fler chanser för oss andra i landet. Med stor sannolikhet avgår det en bil från Växjö till O-hamn nästa fredag. Och likaså en till Tingsryd måndagen efter.

Alltid rött, alltid rätt!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Sputnik: alltså, sex lag till Meca. Fem matcher var i enkelmöten. Trean startar med tre poäng, fyran med två, femman med en, lag sex-åtta utan poäng. Lag tre-fem har tre hemmamatcher, sex-åtta två. Segraren i Meca möter förloraren i allsvenska finalen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Sputnik: och tre hemmamatcher.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Sputnik: 3 pinnar
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
lungan: Inte för att jinxa men är det nån som vet hur många hemmamatcher man får i mecca hockei rejs om man kommer på 3:e plats?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Olle:

Så grymt härlig seger! Mora borta är inte en lätt match. Nu lever vi ett tag till.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
En sak ä iallafall klar....
VI VANN Å DÄ FLÖD LÄTT i strup inatt....
TJOHOOOO VA ja e gla..
Skål tamjefan..🍻🍻🍻🎉🎉🍸🍸
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Stridsberg90: ja idag var det trevligt att läsa tabellen
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
11 matcher kvar men endast 4 hemmamatcher. Tillfällena för att se detta lag är inte många längre. Dags att bege sig till ladan och stötta laget och föreningen i våra hjärtan.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Fantastiskt vad en vettig första femma kan ge självförtroende för övriga 3 femmor. Man fungerar ju som ett lag nu och har fått fart under skridskorna igen.

Stark match idag och spelet värmer!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
DJ Hemp: då var vi två som jublade, jag är ganska säker på att min grannes pianospel på sena vardagar är en reaktion på mitt vrålande mellan 19-21 på matchdagar.

Otrolig stark insats ikväll, en av säsongens bästa tycker jag. Ett tag såg det ut som att det skulle kunna bli en "hedersam förlust" med tanke på att vi hade svårt att näta men det ordnade ju upp sig.

Jag vidhåller dock att domaren var bedrövlig. Efter två perioder tyckte jag han var svag mot oss, efter tredje tycker jag att han var svag åt båda håll. Först släpper han så många timråutvisningar att när det väl blir en solklar till vår fördel så kan han helt enkelt inte blåsa. Han svalde pipan helt enkelt. Hade jag varit morafan hade jag inte varit nöjd efter ikväll.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
erathoo och Olle:

Vi vann trots allt. Fick inte se slutet, men jublade desto mer vid hemkomsten. Kanon med 4-2-vinst i Mora! : )
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
jå1: det blev ju ett logiskt slut sett till matchbilden. Då Gurun fick rätt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Fyfan vad skönt med 3pinnar. Nu känns det riktigt skönt att lämna hallen som ensam Timråsupporter på plats, kan ha funnits någon på sittplats men ensam är stark i klacken 💪🏻
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Metal Guru: Fel, du trodde fel.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Hahl Bundy: Japp jäkligt viktig seger kanon !
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Löven vände o vann mot Tingsryd o Västervik torskade oxå. Bra dag... men det är ju vad jag tycker.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
fy fan va jäääävla gött !!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Mora IK - Timrå IK 2-4
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Ja nu har vi vunnit mot båda topplagen, synd att det skiter sig för ofta mot mittenlagen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
erathoo: JAaAAAAA!!!!!!1
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
El Maco: som matchen utspelat sig tycker jag det vore rättvist med tre pinnar. Mora är bra och trycker på men målen dom gör är ju rena skitmål. I övrigt tycker jag att vårt försvar gör ett bra jobb, inga indianare eller större misstag. Timrå har slitit som djur i denna match, grabbarna förtjänar en vinst här.

Och där kom vi ett steg närmare. Starkt!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Mora IK - Timrå IK 2-3
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
DET var inget turmål iallafall....
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Olle: vilket mål! JD skjuter inte, bara en sån sak. Men Mora har ju lååång svit. Blir tuff avslutning
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Olle: Jippii! Nu kan det bli seger!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
TD: YES!! Rättvist!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
TD: fint mål!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
TD: 6 min kvar kämpa kämpa
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
erathoo: Mora har ju växlat upp. Känns dock som att dom inte kommer till så många chanser. Hade dom haft samma öppna lägen som oss i den här matchen så hade dom nog varit i ledning med 4-5 mål men det är väl ett gott betyg till vårt försvarsspel :)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
TD: 1 poäng är jag nöjd med möter seriens bästa lag
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
börjar vi inte backa lite långt in i egen zon nu igen?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Men ta tamauten för helvete Roger du måste väl se att det blir torsk annars idiot
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Dags att spika igen och att nån stjärna sätter den
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Olle: Jo, men för Mora var det väl tur att Mattsson sov
...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
erathoo: tur? Tycker det snarare är så nära självmål man kan komma, från Mattsson. Svagt ingripande i ett illa valt tillfälle.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2017-02-01
Mora IK - Timrå IK 2-2
Kommentera

1795721 · »