Kerstin_k: Jag tolkade Freddans 'inför match'-snack som att han föredrog Brattström men var osäker huruvida han var matchklar med hänsyn till sjukdom dagarna innan match. Kanske jag som drar för snabba slutsatser?
Charliejfz: Apropå ingenting så kollade jag finalserien mot Leksand 2018 som laddning i för kvällen. Fy tusan vad het Dahlén var då - han hade ensam kunnat vinna den serien åt oss. Jag tror vi kommer att de något liknande i år. Mumma!
Hardegård som point i PP-uppspelen kan leda till precis... ingenting. Tar läääänge från egen zon, håller inte. Burskydd, lägga bakom rygg i sarg till någon utan fart som själv hamnar i trångmål etc.. PP kastas bort fullständig i slutet av perioden. Beror självklart inte enbart på en spelare dock.
Olli Hahl: Jag måste dock ge MIK beröm för att de stör oss väldigt bra i uppspelt också. De forcecheckar väldigt skickligt direkt från första nedsläpp. Samma sak var det i november, de gör oss dåliga. I november frälstes vi av Lööke. Vem räddar oss nu? Madsen såklart! Vem annars!
Vi märkte jättetydligt igår att Westfält försvann mer eller mindre i sin centerposition. Vi kommer få ut mer av honom på kanten. Vad hade Levinsson igår? En kontrollerad ingång och två passningar på blad? Tappade puck hela tiden. ... | Läs mer