1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577871 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2021-01-24

« · 2133758 Till forumet


Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Matchstart 17.30. Ska vi säga att vi siktar på åtminstone 10.000 sålda stödbiljetter tills dess?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Ja älsk nä dä match varannan da 😊
Ida start man Dan mä en äggtoddy till frukost och full rulle mä Lönnå på Grammofonen!
Ge oss frid å VINN ikväll 🥰
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Knylan: Oj oj oj, detta kan aldrig gå bra. Tippar 4-2 till mora
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
kulltorp: ja, detta lär gå åt helvete. Ett tröttkört Timrå drar på sig mängder med utvisningar och Persson gör mål varenda gång. Vi torskar med 1-7, och JJ blir utbytt efter 16 minuter.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Bragd-Birger: ser att anti-jinx är i full gång men för att den ska funka måste den vara realistisk. Mora kan max vinna i OT/straffar säg 3-2 på straffar
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
JanneH: Nä jag tror på riktigt att vi går mot en rätt klar förlust idag. Inte 1-7 kanske men 1-4, 0-3 el liknande ligger i luften
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
mikenomad: Tänk att Per Svensson är avstängd i väntan på utredning hos disciplinnämnden för en knätackling som inte var en knätackling.

Domare har alltså möjlighet att anmäla bort någon från en match bara genom att laget har ett tätt matchande. Det är ju orimligt!
Felaktigt anmälda spelare kan ju aldrig få någon upprättelse.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Spock: Ja helt sanslöst! Brukar man inte vara oskyldig tills motsatsen bevisats?🤔
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Spock: Det är iofs en makt som domare alltid haft genom att ge MP istället för GM. Men att domaren kan ändra ett GM till MP efter matchen gillar jag inte.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Spock: Känns som besked borde kommit redan? Känslan är att lotterinämnden knåpar ihop nått för att rädda domarns ansikte...
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
innekillenskomp: Tja, man kan ju vara häktad. Vilket det här närmast är att likna vid. Då är man ju frihetsberövad i väntan på dom.

Men vid felaktig häktning kan man få ekonomisk kompensation. Svårt att få tillbaka matcher.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Sputnik: Känns som att man måste prioritera händelser där lag har matcher i närtid för att inte vara avstängd när man inte ska vara det. Jag har pausat situationen flera gånger och vet inte riktigt vad jag ska tycka om situationen, tycker han tar honom med knä/ben/höft och vad som tar mest och hårdast går inte att se på en kameravinkel. Skulle gissa på att han kommer bli avstängd 2-3 matcher baserat på det jag sett.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Sputnik: om man får det mindre matchstraffet borde man få spela i väntan på dom. Får man det större så är man avstängd. Den här domaren ska ju rimligtvis inte kunna ta en individ ur arbete för att domaren gör ett misstag och sen har nån typ av sjukt ego som gör att han går in och anmäler i efterhand.

Sen är det något sjukt i sporten om en domare kan bete sig så avsiktligt dåligt och inte bli bestraffad för det. Hoppas innerligt att han snart dömer i division 2 för kaffepengar (eller hittar ett jobb han är bra på).
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
JoseGonzales: Som redan påpekats här inne har Svensson ingen avvikande yttre fysik utan hans ben sitter på samma ställe som på oss andra. Det är en höfttackling.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Olle: Tycker man ser ganska tydligt på bilden att han, precis som jag skrev, tacklar honom med ben/knä/höft. Sedan tycker jag inte heller att det ska vara någonting då han inte sträcker ut någonting för att stoppa spelaren.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Olle: Ombud på försäkringskassan kanske kunde va nåt
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
JoseGonzales: jag är överens med dig om du tar bort ”knä” och ”ben” ur den beskrivningen eftersom knä och ben är framför tingsrydspelaren i bild när kontakt sker.

Jag vet inte om det är effekten av tacklingen som gör att domaren skiter ner sig och tar matchstraff men tingsrydspelaren ligger kvar och sjåpar sig ett tag, får hjälp in i båset och sen spelar han nästa byte igen. Helt ok om domaren erkänner misstaget i efterhand men han gör ju tvärtom och anmäler till disciplinnämnden för ”knätackling”. Så endera har han inte tittat på situationen innan han anmäler eller så har han något slags personligt incitament för att driva frågan vidare.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
+ulfberth+: ja eller åklagare kanske. Jäklar vad många fall han skulle lägga på bordet.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Skedde en liknande situation på Gelinas som faktiskt verkar ta ännu längre ner som diskuterades is C More studion.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
bar mofftak: klockren videoredigering på den länken. Domaren tittar åt ett helt annat håll men lyfter ändå armen då han tittar tillbaka och ser röglespelaren ligga ner. Farlig utveckling i hockeyn när såna här situationer ger 5+20 och avstängningar för då kommer spelarna att sätta det i system i allt större utsträckning. Precis som i fotbollen.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Olle: jag är livrädd för det. Jag blir så jävla arg när jag kollar på framförallt italiensk fotboll. Då bryr jag mig inte ens om nått speciellt lag. Touch i straffområdet är obligatorisk straff. Britterna är bättre. Handboll är behagligare. Där är det tuffa tag men hyggligt rent.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
bar mofftak: Ännu ett problem med att det bara är en jävla kamera i hallen...
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
josha840: Premier League har ju blivit allt mer som Sydeuropeisk fotboll. Känns som att Bundesliga har minst mängd "förstärkningar", som de kallar det för inom fotbollen.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Vi har i princip vunnit serien . Jonte får svårt med poängrekordet (29 p /19 matcher kvar ) Börja slutspelet istället
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Andersson: fortsätter han sitt nuvarande snitt på ~1,7 så kammar han hem 33 poäng. Så jag skulle snarare påstå att han förmodligen kommer slå rekordet
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Andersson: Ja serien ger ja fan i å Jonte tar rekorde lätt !!!
Nu rikta vi in oss på slutspele å ja hopp att vi Kann se matcherna på plast å bära fram pojkuslingarna mot SHL till höst..
Dä behöv oss i ryggen 🙏👍👌
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Linkovich: fast de krävs många matcher med 2 poäng då
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Andersson: Att slå Lövens poängrekord I HA (121p) tycker nog Jonte är viktigare än att slå det individuella poängrekordet som också ligger inom räckhåll. Laget går alltid först!.Med 82 inspelade poäng och 19 matcher kvar att spela så når vi 120p om vi tar 2p i snitt på resterande matcher. Snittet idag ligger på 2,48 p/match! Det viktigaste är att vi går in i slutspelet med ett riktigt bra självförtroende och form.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Matsg: Ärligt; jag skiter i alla jävla rekord, skiter i om Jonte går poänglös resten av matcherna och om Timrå torskar resterande grundseriematcher.

Bara Timrå går upp.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Kerstin_k: Griskatterna beter sig som apor efter 2 - 1 vinsten mot KIK.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Kerstin_k: Om vi torskar resterande matcher blir det nog svårt för oss att gå upp och ens gå till slutspelet;Om Jonte går poänglös i resten av matcherna så kommer hans självförtroemde att försvinna. Vi har chansen att slå rekorden men jag håller med dig att det viktigaste är att vi går upp!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
TimraStockholm: Vad hände?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Matsg: Intressant med f.d. ST medarbetare som kommentator.

Edit. Flera BIKare hånade en KIK spelare efter slutsignalen.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
SMÅLAND: Nu jäääääävlar tjör vi o visar upp ett bra spel!!😂😂
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
TimraStockholm: Dåliga vinnare och dåliga förlorare.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
JonteD: Märks att vi är riktigt tunna i försvaret just nu.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Matsg: Mardrömsstart 0-1! Vakna nu!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Det ser ut som att grabbarna bara vill hem nu....många verkar sitta kvar i bussen iallafall.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Rallarn: Vi saknar ju slagskeppet Svensson!!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
time out ??????
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Timrå ser lite sega och ohungriga ut efter den här långresan. Kan man förstå.

Aftonens behållning är kommentatorn. Adam Johansson som levererar fakta och inlevelse på ett mästerligt vis.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Rallarn: man märker hur annorlunda Timrå spelar och tror att vi ska få med oss utvisningar med tanke på hur förra matchen såg ut. Den här matchen verkar domaren släppa mer och då är det bara att stå på benen och passa på att dra en armbåge i ansiktet på Wernblom när tillfälle ges.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
1-1 🔥🔥🔥
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Olle: Yeeeezzzzzzzzz Da'n såt'n äntligen!!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
roger_sundsvall: Snacka om att time outen gav resultat! 1-1 Forza Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Zäta75: Någon på läktaren som inte varit på hockey på länge och är övertaggad iallafall.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
SMÅLAND: Alltid!!!!😄😄
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Svensson, fick han mer än en matchs avstängning?
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
erathoo: avstängd i väntan på att clownnämnden ska fabricera ett alibi för skämtet till domare.
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
Olle: Hahaha vad är det för morafyllo som skriker på läktaren hela tiden??
Låst ämne

Sv: Mora IK - Timrå IK 2021-01-24
kulltorp: Ett skämt att Hartmann åkte på 2+2 där
Låst ämne

« · 2133758