1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598372 inlägg · 6213 ämnen

Nyförvärv?

Sv: Nyförvärv?
VEM är det som ska vara klar till nästa transferfönster?
Saarela? Någon annan?

dr dängroth: Det finns mycket som låter bra bara man är på det rätta humöret. Om man "råkar eller råckar med sina plomber" det gör detsamma. Vill man inte att det låter bra så kan man ju tycka att det lät annorlunda i alla fall.

Jag testade och det lät bra. Har du något tips till folk som vill lära sig tekniken?

Det gäller att hitta ett visst läge där du får ut mest kraft och kan plocka ut det absolut mesta av lätet.

-Det lät bra på papperet eller sången lät bra - what a heck. Det finns mycket läten och dom ska vi vara rädda om så länge som det går att urskilja dom.

lungan: Hade du hängt med lika långe som doktorn gjort i Timrås olika gästöcker genom åren hade du också lärt dig förstå det han skriver. Mycket begärt, visst, men dr Dängroth skall mötas med respekt vilket du också gör.

dr dängroth:

Va snacka klarspråk detta lät ju som värsta poesin

ta det som en komplimang!!!

Efter att ha varit Timråsupporter i tre år vill man skriva en bok. Efter 25 år drygt förstår man att man inget begriper och att det är bäst att hålla käft.

Och då kommer vi in på tandläkarens betydelse i förloppet..

Någon som gick förbi en 3G mast råkade med sina plomber pejla in Nubbens mobilsamtal...-vi kan tydligen andas ut och slipper hångla med döden mer denna säsong.

Huruvida personens redogörelse och de namn som redogjordes för påverkades av bedövningen låter vi vara osagt.
Men det lät bra. När man kunde urskilja vad som sades, iallafall vill jag att det lät bra :-)

MrRedhawks: Tror jag inte ett dugg på. Finnen som kommer heter något annat.

Frella:

Jo Det är inte helt omöjligt kanske Hagos med han får ju mkt gjort i AHL, verkar gå trögt för honom.

MM en solkar förste center skulle vara jätte bra. Gärna en Tjeck eller Ryss då?

Hedström ett varnande ord för att han kommer gå till Sellefteå? Dem och Malmö kommer nog byta plats med De två lag som hamnar i Kvalserien, Leksand och Södertälje...

lungan: Till nästa säsong är väl chansen stor att vi återser både Gunno och Hedström i TIK-dressen. Det jag först och främst vill se till våren är en förstacenter.

Laken: JAHA Fett nice då detta inte är aktuellt idagsläget kankse det släpps på Julafton som en lite KLAPP:D

MrRedhawks: Hoppas det! ;-)

MrRedhawks: Jag har också hört det ryktet, vet dock ej vem det handlar om...

lungan: hehe han som jag hört redan ska vara överrens med Timrå om ett 2 års kontrakt till januari fönstret heter Pasi Saarela..

MrRedhawks:

Vem? Vad snackar du om? Vem kommer vi få vid nästa fönster...?

Nu när Nubben varit runt lite här och där borde han ha snappat upp en hel del grymma namn.

Vet att detta är tidigt men vill ändå delge min tanke i denna fråga.

Inför nästa säsong har timrå lärt sig av sina misstag över denna givetvis. Va hårdare och hoppas inte på för mycket. I värvnings synpunkt.

Dessutom varför inte plocka spelare från andra ligor än den finska.

Det ska bli jätte kul å se Svoboda som är Tjeck resterande säsong. Men det skulle även nästa år vara kul att se t.ex. en slovak, ryss eller tjeck. Dessa kulturer har en annan spelstil, en mycket roligare.

Sluta ta spelare från Finland bara för att de är billiga de är inte bra heller lovar, Fisnka spelare är överreklamerade. Satsa på nytt blod. De tjeckiska slovakiska eller ryska spelarna är bra mycket bättre som individ en vad en finne är. Han tillför mer till ett svenskt lag.

Vart vill jag komma då? Jo jag hoppas att Inför nästa säsong plockar Nubben spelare från Östeuropa inte bara Finland.

Ser också gärna att han förlänger kontraktet med Svoboda och kickar OKSA.

Laken: Ja då kommer ni få en grym finne vid nästa fönster..bara säga grattis till alla Timrå fans....

gud: Ok, i så fall saknade jag smilegubben... ;-)

Laken:

orion är en mästare på ironi..

Så ta det med en nypa salt...

Laken: Om man tar ABs Tomas Ros på orden låter det såhär:

"Det var intensiv verksamhet bland många av elitseriens sportchefer under den gångna veckan.
Spetskompetens skulle in i lagen.
Men de flesta lag kammade noll, förutom Timrå som på pappret får en kanonmålvakt i Adam Svoboda.
De spelare som inte hamnade i elitserien -men var nära- var Milan Kraft, David Oliver och Michal Grosek.
Men av olika anledningar blev det ingen övergång. Grosek fick nej av Geneve, Kraft fick kalla fötter efter ett äventyr i Ryssland och valde mammas gata i Tjeckien. Dallas Stars ville hux flux satsa på Oliver.

orion: Att Svoboda som spelar i det tjeckiska landslaget skulle vara en "sopa"...

- Jo, tjenare!

lungan: 13 nej för Masken. Han borde nog hålla sig till att ragga sånt han vet att han grejjar...

Icetea:
Tycker ändå att Nubben gjort det bästa klippen under det senaste fönstret, bara Pelle Hallin blir bra i knät , så ser det ju skapligt ut.

Baker: man måste ligga ute i god tid - att jaga spelare under 5 dagar håller inte. Kontakterna måste vara tagna före för att slutförhandla/skriva under när fönstret är öppet.

betalar man bara rätt pengar så går nog de flesta att värva det beror på plånboken vilket resultat man får.

Sen att de flesta är uppbundna av andra kontrakt är ju liksom inget nytt i dessa tider. Bra spelare är inte utan kontrakt den här årstiden

Baker: Vad jag vet så får man göra det. Brynäs gjorde klart med Felsner före fönsteröppningen nu. Men dom får inte börja träna förrän fönstret har öppnat

Jaha, då är det bara att vänta på sista "fönstret" (23-31 januari). Jag hade hoppats på minst en klasspelare till under denna period, men vem gjorde inte det...

Är det nån som vet om man får ta kontakt och göra klart med klubbar och spelare "utanför fönstret", så att allt är klart när fönstret öppnar (förutom registreringen) ?

htikare: Ja varför inte....

lungan: En backskada till o vi kanske får se Erik Moe Moe på isen efter jul!

Metal Guru:

Läs hela inlägget ändrar mig ju ni får ta del av mitt resonemang

KANSKE?????

lungan:

Det är Rutin i varje femma 3 back par ser aningen vekt ut med tycker femmorna känns rätt okej...

Back par 3 ska det vara

lungan:
men om du tycker att Warg är given fjärde-center, vad gör han då i din andra-femma?

Metal Guru: Märkte det sedan

RocknRolf2:

Centrar

Neilsen - given förste
Gahn - given andre
Regin - given tredje
Warg - given fjärde

Joker - Ström - han kan matchas som center. Han istället för Warg skulle kunna vara ngt. För Warg vill jag se i andra femman...

Mitt Lag

Målvakt (finns bara en)
Adam Svoboda reserv Johan Asplund - vill aldrig mer se Oksa i målet...

1. Femman
Sanny Lindström - Aalto
Per Hallin - Frans Neilsen - Kent Manderville

2. Femman
Per Styf - Calle Johansson
Fredrik Warg - Kristian Gahn - Blake Sloan

3. Femman
Mats Hansson - Johan Svedberg
Robert Carlsson - Peter Regin - Magnus Nilsson

4 Kedjan
Mattias Wennerberg - Peter Ström - Christian Söderstöm

Backar som inte är med Kalle Koskinen och Anton Strålman pga Skador...

Det är Rutin i varje femma 3 back par ser aningen vekt ut med tycker femmorna känns rätt okej...

Men det blir att kämpa till varje blodsdroppe....

lungan:
angående FBK så har du nuog missat nåt.
de sprider ut sitt överskott till allsvenska klubbar - inte tvärt om.

htikare: Ja det var ju onekligen synd att Nubben inte lyckades få hit ytterligare förstärkningar. Men jag tycker ändå att han har gjort ett superjobb den här veckan. Han lyckades ju få hit Svoboda. En, på förhand, väldigt bra värvning. Hoppas också att Svoboda visar sig vara värd pengarna.

Så här spontant känner man att transferfönstren borde lämnas på glänt hela säsongen. Värdelöst att bara vi i Sverige har dom.

Men om man nu ska summera det gågna fönstret kan man väl säga att Timrå gjorde det tyngsta nyförvärvet?

lungan: Måste ju bli Calle J. bar backar kvar med Kalle K. skadad o Strålman på JVM.. Men då behöver an nog sätta den skridskosnabbaste bredvid C-J J...tufft blir det!!

RocknRolf2: Ja Ström har ju inte varit så lyckad som ytter så varför inte prova honom som center..kanske skulle släppa för honom om han slipper sargspel!!

TIKbiff: Tack!!...känns bättre
När man läser Jimmys krönika så växer verkligen uppskattningen av Nubbens sympatiska sätt mot supportrarna..

Han sliter verkligen..När sover han?? ...ja det känns som att Tik även nu skulle behöva anställa (värva) en till kille! som åker runt tex. i a-svenskan på halvtid o ser så många matcher som möjligt där tänkta bra nyförvärv från a-svenskan deltar !! Nubben kan ju inte
hinna allt själv!! o en sån kille (behöver ju inte vara högavlönad) skulle kanske betala sig själv när man tänker på vad en bra spelartrupp drar
i publik! Men kanske finns det redan en sån..utan att man vet!

Det märkliga är att det är denna centeruppställning man tänkte sig från början. Obegripligt. Eller om trodde att flexible Ström skulle spela center också?

lungan:

Tror många tackar nej PGA herren på bilden också :-( tyvärr.....

Jonas måste man ta tillbaka och det är omgående???

Sedan vem tar Strålmans plats vår bäste back på söndag åker ju killen till USA för JVM!!!!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Visst är det bra att inte göra några panikvärvningar det hållerjagmed om men kolla denna länk FBK har breddat sin trupp med 4 a-svenska spelare...

Vår trupp är tunnare nu än innan fönstret....

En annan fråga varför vänta med att värva kontraktera snubben nu men låt han spela i sitt lag till den 23 januari, Man måste väll få kontraktera killar emellan fönstren???? Elller de är väll bara så att de inte får spela för klubben....

ngn som vet om Modo fått dispans och fått ett längre transfer fönster då de har 5 man med till JVM???

Ska ett kag ha ska alla ha....

JAG är SYYYYR,

htikare:
Alla krya ock kan köra för fullt utom Kalle K.

JimmyH: Förutom att Jonas kan komma tillbaks då..Någon som vet om Warg är återställd från skadan? o Kalle K. ?

Bergius: Nej, det var positivt att det inte blev något desperat panikköp av någon lus. Men man måste ändå konstatera att truppen inte ser alltför bred och vass ut och att det var ett misslyckande att inget meriterat nyförvärv förutom Svoboda kunde bärgas hem. Sedan inser jag givetvis att det i år är oerhört svårt och dyrt att få tag i spelare av hög elitserieklass. Jag tror också att Svoboda är en bra värvning, men frågan är om det räcker. Vi får hoppas på att några andra spelare som ännu inte lyckats i år höjer sig ett eller två snäpp. Sedan blir det en ny chans 23 jan!!

Top Cat: Vad hade du hellre gjort? Kastat pengar i sjön för en ny medelmåtta? Nu inte sagt att Svoboda kommer göra succé direkt men det är ett tungt namn. OCH det blir en förändring vilket jag tror är viktigast av allt.

jonmannen: Mmm, 9 omgångar återstår (om jag räknar bort matchen mot HV den 23:e) innan förstärkning/ar kommer. Ryktet talar om att en spelare redan skulle vara mer eller mindre klar. Nu vet alla hur säkra ett rykte är..

Hoppas vi kommer igång efter jul så vi inte sladdar i tabellen. 9 omgångar, 27 poäng, är mycket att spela om. Men det kan vara lite också, allt beroende på hur vi går efter jul.

Top Cat: Ja dett jävla transferfönster, mer idiotirks idé får man leta efter. Fråga klubbarna gillar inte transferfönstret, spelarna gör det uppelbarligen inte och agenterna måste hata det. Är det då svårt att liksom jobba vidare efter en deadline med kontrakt och sedan mygla med tidpunkt då de har skrivits på? Man väljer väl att presentera ett nyförvärv när man vill?

Exempel, Nubben jobbar vidare med de "bra" spelarna nu och får klart ett kontrakt under julluppehållet sedan presenterar man spelaren för allmännheten efter jul med nån rövar historia att man ville hålla på det lite extra för sociala skäl för spelaren eller så :P

Status före transferfönstrets öppnande:
Timrå har en tunn trupp som är väldigt känslig för skador. Laget har en nedåtgående trend och kvalseriestrecket kommer närmare. Timrå behöver värva spelare för att bredda truppen och det som behövs är framför allt forwards och en center.

Status efter att transferfönstret stängts: Timrå värvar en målvakt, vilket innebär att de har tre målvakter. Lagets kanske bästa center försvinner till Finland. En ung forward lånas ut till Bobcats. De har alltså en ännu tunnare och känsligare trupp än innan. Laget har nu endast en riktigt pålitlig centertyp kvar (Gahn).

Vilket misslyckande!!! 23 januari kommer nästa chans. Det kan vara sista chansen att undvika kvalserien.

Antagligen finns det en stor besvikelse inom Nubben att inte ha hittat en forward. Jag känner, likt RR2, en enorm oro inför framtiden. Svoboda lär vara en riktig kanonvärvning men om det är han som är skillnaden på att grabbarna sätter öppna lägen (som man missat tidigare under året) är osannolikt.

En trygg sista utpost är självklart jätteviktigt. Men som det har utvecklat sig under säsongen så har laget varit i skriande behov, minst lika stort som en målvakt, av en eller ett par spelare som kan trycka in pucken. Där har laget blivit ännu svagare i och med Krykovs "tack och hej".

Jag hoppas verkligen att mina farhågor inte stämmer. Jag hoppas innerligt att Svoboda med sitt spel får igång målskyttet i laget. Hur nu det ska gå till.

Dagens ST skriver följande:

"- Vi hade några spelare på gång, en del riktigt bra, men tyvärr så sprack det, säger Kent Norberg, utan att nämna några namn.

Han suckar tungt och tillägger:
- Det finns så få spelare på marknaden och det är knappt någon klubb som har fått lös någon.
"Nubben" har legat i, men tyvärr gav inte arbetsinsatsen någon utdelning.
- Det käns bittert. När man lagt ner sådan tid på att försöka hitta någonting och så får man ingenting för det. Ja, det är psykiskt jobbigt."

Någon, tidigare under gårdagkvällen skrev att nästa transferfönster öppnar 29:e, men visst är det 23:e?

« · 640607 · »