1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599832 inlägg · 6212 ämnen

Nyförvärv?

Sv: Nyförvärv?
Tiden börjar rinna ut, marknaden är begränsad. Regin kliver in som center. Timrå spelar kvalserie...

Sune:
Jo tjena..
Tom Rockgrabben spånar i nyförvärv och för en riktigt bra debatt

men du ska "spöka" på du..

Jobbigt för dig att inte kunna gnälla på laget nu
när det är uppehåll??

gud:

Anser du att Timrå har ett så pass bra lag att dom undviker kvalserien? 1 1/2 dag återstår och ingen spelare har dykt upp. Klubben har tappat Krykov och det blir svårt att ersätta honom. Om man nog skulle lyckas hitta en likvärdig så är vi i samma situation som innan. Vi behöver 2-3 spelare av klass vilket vi inte kommer att hitta. Det ser INTE bra ut!

Sune:
Andas...Så ska du se att det kommer att bli bra detta..

Laget idag är för bra att hamna i kvalserien..
och bättre kan det bara bli..

Men som sagt..Bli inte allt för förvånad när det
kallas till pressmöte eller något bekräftas via
hemsidan...

Andas in...Andas ut..

gud:

Jag kommer spöka för dig i lång tid framöver!

Sune:
Du är en riktigt mogen man du..

Spöka på..men gnäll inte när det blåser mellan dina öron..

Sune: Gärna Regin som center..men han behöver några NYA bamsingar
på sidan som kan ta smällarna så han får utrymme för sin teknik som
är riktigt riktigt bra.
Men han har samma förbättringsbehov som Crippe..STYRKETRÄNING!

htikare:

Regin spelar ju jättemycket fysiskt.. Jag tycker han ser kul ut när han smackar på tacklingar på 100 kilosbackarna.. Det ser ut som om man kastar fjädrar på dem...
Men ge Regin några kilo till. Så han har lite tyngd i sitt fysiska spel. Då kan han bli riktigt farlig....

...Väntar på PRESSMEDDELANDE(N)...

Laken: Misstänker att vi får svettas till imorgon, för att sedan kunna presentera antingen en bomb, eller ingenting =)

Frella: Ingenting vore också en bomb. Eller som Lundell sa; en inställd konsert är också en konsert.

Frella: Jag förväntar mig inte EN bomb utan flera, innehållande en målvakt samt några forwards...

Gå ner på knä och vänd er mot E.ON Arena, önska sedan några pressmeddelanden...

Laken: Det var et j-vla tjat!!!

Laken:

Vi får hoppas på en clusterbomb!

Som innehåller: Benda , Saarela o Svoboda

Laken: står nu på knä vänd mot E.ON Arena, Allah allahhhhhhhh

Talangscouten:

Jag tror på dig det låter rimligt, du har säkert två av tre rätt....

Det blir en bomb jag känner det på mig och det är nu bara 31 timmar och 8 minuter kvar innan transferfönstret stänger

kalle anka: ?

Några (fler) rykten???

Laken: Laken: Det är nog lungt just nu, det lär nog inte dyka upp några fler....

Vi får hoppas på Benda, Svoboda och Saarela.

Dock är Saarela inte trolig plus Svoboda vart står det om honom.

Det enda namn vi egentligen kan hoppas på är Benda.

Laken: Adam Svoboda vaktar just nu målet mot Finland i Rosno Cup. Tjeckien leder med 2-1 efter två perioder, och Svoboda ligger f.n. på 94,4 i räddningsprocent.

lungan: Adam Svoboda är andre keeper i dagen match mellan Tjeckien och Finland. Där för övrigt Tjeckien leder med 2-1.

Sverige ligger under med 1-2 mot Ryssland just nu. ca 12min kvar

lungan:Stämmer han står till och med

lungan:
hörde nyss från hallen i timrå att svoboda är klar!

lungan: Men hur trovärdigt är egentligen ryktet om Svoboda? Killen vaktar landslagskassen ikväll plus att han står i tjeckiska ligan i HC Pardubice. VAr kommer ryktet ifrån? Är det en trovärdig källa? Givetvis vore det roligt om det låg någon sanning i detta, men hur pålitligt är ryktet?

Dream Team: Exakt letar frebrlt över hela nätet men har inte hittat ngt om Svoboda inte om Saarela heller.

Det enda vettiga är Benda...

hobben: Hur trovärdig är du?????

Stämmer det så är det ju underbart

snälla gud ..

Svoboda vore strålande, det är en klassmålis!

Gammal svensk punkgrupp: Svobodans Undergång.
Är det ett omen för KS och värre?

Ja, ni som nu var på mötet hur var det? Fick man ta del av mycket information?

Är det någon som kommer att lämna laget eller är laget i samma utförande som förut + Svoboda.

Och kommer någon få lömna om det dyker upp nya eller fyller man bara på?

Hur många är kvar och tränar, har Sloan t.ex. åkt hem till USA för att fira jul?

Jag vet att Sanny och Regin är på landslagsuppdrag men är laget fullt annars?

Kul att höra att Hallin är påväg tillbaka, honom har vi saknat.

Tacksam för korrekta svar - från någon som vet!

lungan: Yeah! Härligt med ett nyförvärv, hoppas att det visar sig vara ett bra sådant också! En forward innan midnatt i morgon skulle ju smaka gott.

Undra hur Oksa och Asplund resonerar kring inköpet av Svoboda. Jag tror inte nån av dom är vidare nöjd över att klubben gjorde det inköpet. Förhoppningsvis blir Svoboda i alla fall den stabila målvakt vi behöver.

Kerstin_k: Beträffande Oksa och Asplund så tror jag att de har full förståelse för klubbens inköp av Svoboda. De vet ju själv hur de har spelat och att ingen av dem har känts som en riktigt förstamålis. Tror att hockeyspelare på den här nivån har den självinsikten. Förhoppningsvis ser de fördelarna i det. De här tre måste kunna elda på varandra samt resten av laget också!

Kerstin_k:

Sant så sant, en forward skulle sitta fint. Skulle också vara bra om Timrå nu efter juluppehållet förblir skade fritt så man kan spela ihop sig i sina femmor, det känns som om femmorna ändras konstant just nu.

Dock är vi precis 12 forwards nu = fyra femmor = tunn trupp.

Vi måste fylla ut på något sätt, sedan om det är några nya namn som dyker upp eller om man plockar upp 1-2 stycken juniorer låter jag vara osagt.

Framtiden får visa...

lungan: Nubbens målsättning är nog 13 forwards, så det kommer nog nån till. Kryckan måste ersättas hju.

dunderklumpen: Regin kan gärna få ta hans plats men som spelare måste någon ta hans plats instämmer.

Regin kommer inte varalika bra som Krykov men hans spelstil kommer fram bättre om han får vara center, Regin kommer bli bättre men inte lika pålitlig som Krykov.

lungan: Ja, Krykov bör ersättas. Om inte med en center så med en duglig forward. Någon befintlig center, Regin eller Nielsen, kanske kan blomma ut med en duglig forward bredvid sig.

Efter att Svoboda blev klar kan man ju lägga sig och sova och drömma om ytterligare nyförvärv.

Heja Timrå!

Som Knylan skrev så kommer det bli minst ett nyförvärv till, bara till att tokuppdatera timraik.nu under morgondagen.

Frella: Jo, Nubben har nog jobbat stenhårt idag och behöver lite sömn han ligger nog hemma och sover plus att ligorna vi förhadlar med ligger 1 eller 2 timmar före, så tidiga mornar är bättre än sena nätter.

Frella: Alternativen är således ett nyförvärv som kostar en hel del pluring, eller två nya för inte fullt samma kostnad. Ja, det blir till att vaka in nyheten i morgon!

lungan: Han har jobbat hårt i flera veckor+sena nätter inför detta fönster.

Frella: hoppas på två..känns som någon måste avyttras också!

Dream Team: I så fall låter det som att det är mer eller mindre klart att vi i alla fall får nånting. Hoppas på det dyra alternativet. Vi behöver spelare som sticker ut

Hälge: Mitt inlägg skulle inte vara ett negativt inlägg, förlåt om det tolkades så.

Ville bara visa min med sympati med nubben att han har jobbat mycket och att han nu behöver vila. En ynka dag kvar, sedan får han börja fira JUL.

Svoboda är en grymvärvning.

Benda har svårt att tro att han inte är aktuell.

Aftonbladet (i blogg samt vanlig artikel), DN, Dagbladet och Hockeycentralen har nämnt honom i samband med Timrå.

Kan eventuellt tro att Nubben vill mörka lite för att få oss att inte tjata så mycket om honom. Han är den ende som kan bli dyr vem annars skulle vara svindyr att värva Saarela kanke iofs.

Nä nu ska jag drömma mig bort - God natt alla timrå galningar.

lungan: Det var mera som ett konstaterande bara.

Jag tror mera på Nubben än det som skrivs i tidningarna, men skulle det visa sig att tidningarna får rätt, så tänker jag inte klaga.

Jag tar det lugnt med att räkna in någon ny spelare. Jag tror att om vi har tur, så blir det ett dyrare nyförvärv. Har vi lite mindre tur, så kan det bli två spelare, men kanske inte av samma kvalite.

Har vi riktig otur, så kommer inga fler alls.

Hälge: NUBBEN! imorgon fredag ..Ta en av varje... en bra.. o en bättre vi behöver marginal mot skador..m.m!! Helst en utländsk toppspelare + en toppkille från a-svenskan ..

htikare: Nu är det ju inte bara att "ta" en spelare. Det är nog mycket som ska stämma...

Hälge: "TA" var mer menat som en halvdesperat supporterönskan..på
nattkröken.. förstår väldigt väl att det inte bara är för Nubben att ta..men
man kan ju önska o drömma!!

htikare: Ah, okej.

htikare: Crippe...........typ !

« · 638949 · »