1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582347 inlägg · 6215 ämnen

Nytändning i klacken behövs

« · 576289 · » Till forumet


Sv: Nytändning i klacken behövs
Micke113: Någon gång under nästa vecka beräknas vi börja med det eventuella premiärtifot. Info om hjälp kommer att komma upp på tikare.se inom snar framtid.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Smokey: Sant! Å andra sidan är äktenskapet (allt enligt Göran Hägglund) samhällets fundament. På detta fundament skatar en massa nya rödvita krigare...

Ugh!
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Micke113: Frågan är HUR "kissekattfansen" omnämndes... Möjligt att dom vann "the ass in the pain trophy"... TIK vann väl i alla fall matchen?
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Kapten Blod: Varför gratta en TIK-are som gifter sig? Om man inte gängar någon i "klacken" så brukar av någon konstig anledning ishockeyfanatismen minska radikalt;)
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Knyllo: Hugg på Micke123. Han har säkert kompisar oxå. Visa att ni blir glada över tillskott till gemenskapen.

När det gäller Helg Ernest och hans mindervärdeskomplex kan jag bara säga - tragiskt och tröttsamt. Han kommer snart att bilda en ny liten klubb där han får bestämma (lite i alla fall). Förra hette väl Resegruppen eller nåt...

Grattis till El Maco som har inträtt i det äkta ståndet!
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
wap.hockeysnack.com
det är bara att höra av sìg skulle jag tro. hoppas du blir med i lg för jag tror att dem inte vill något hellre.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Knylan:
Jag finns till förfogande, säg bara till!
Jag känner knappt en käft i supporterklubben, men vill gärna engagera mig!
Som det va under SCA-cupen kan vi inte ha det-vi måste ju höras för att synas...
Sundsvalls fansen omnämndes i ST efter S-vall-TIK matchen, INTE vi...
Pinsamt....
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Fet-Ecke: Med den klyschan slog du verkligen hammarhuvudet på den berömda spiken!
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Helg Ernest: Mitt förra inlägg var inte menat som kritik enbart till dig utan till alla inkluderat mig själv!
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Helg Ernest: Får jag väl köra en klyscha: "Det är aldrig en persons fel att två träter". Ödmjukhet bör gå åt bägge håll i en diskution.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Fet-Ecke: Det är ju inte det som går !
Ger du konstruktiv kritik eller ett förslag som du tycker är bra.
Då blir du Idiot förklarad och får höra vilket j..a gnäll det är.
Har du sett reklamen för "Pampers" ? Kan själv !
Så kan man nog uppfatta dessa själutnämda klack fantomer.
Den dagen dom annamat Kentas filosofi , Var ödmjuk.
Då kommer allt att funka klockrent och smidigt.
Men så länge dom inte kan ta åt sig av konstruktiv kretik och förslag från andra. Då kommer det alltid vara denna diskution minst 3-5 ggr /säsong
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Laken: Bra skrivet! Sluta kasta skit och tala istället om vad som bör förändras och gärna med ett bra förslag!
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Knylan m.fl.

Lyssna inte på alla pessimister och skeptiker. Är helt övertygad om att de allra flesta med ett rödvitt hjärta tycker ni gör ett superbt arbete - vilket vi andra supportrar så klart tackar för!

Den konstruktiva kritiken är den enda rätta kritiken.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Knylan: Behöver ni hjälp med någonting, slå mig en signal eller kontakta mig via brevfunktionen härinne eller på msn.

Har jag inte annat för mig (vilket är sällan) så ställer jag upp.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Knylan: Så tråkigt om ni börjar trappa ner.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
TikRikard: Alla som är intresserade kan höra av sig.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Knylan: hur många personer skulle ni vilja skulle kunna hjälpa er att ställa upp???
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Knylan: Okej då hajar jag, klart ett större antal kan behövas. Det har jag egna erfarenheter av, som satt och gjorde en 10 gånger 20 metersflagga med plastmotiv, då var vi 2 personer under en helg. DOck gällde detta Gefle IF men ändå. Göra beställningar osv är väl oftast cool lugnt, men helt klart skulle jag föredra en grupp på närmare 15 personer än som i erat fall 6 personer.

Synd att det inte finns sånt intresse bland supportrarna, hade givetvis gjort vad jag kunnat om jag bott i rätt stad. Istället får jag göra allt vad jag kan här nere :)
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
ernie eagle: Det handlar inte om avhopp eller att vi har ett ansvar, att föreberada ett tifo tar väldigt mycket kraft och tid under en väldigt intensiv period. Det hade som jag påtalat gått att styra upp ändå om det hade varit fler aktiva, men vi är för få och kommer fortsatt vara få om man ser på hur allting utvecklar sig. Det finns helt enkelt inget folk att fylla på med underifrån.

Tidningen är en helt annan sak, den har vi åtagit oss att hjälpa dig med och har således gjort.

Men det hela handlar nästan uteslutande om lust och ork. Speciellt för egen del, eftersom man är nybliven student och således arbetslös big time. Det finns tid i överflöd.

Fanzin: Jadu. Knylan, Frella, JimmyH, Dalan, Mange, Skarin är väl lineupen egentligen. Men Dalan som väl har varit våran viktigaste medlem i och med att han skött nästan allt administrativt så som att göra beställningar, fixa färg, penslar och så vidare bestämde sig tidigt i våras för att trappa ner.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Knylan: Ni måste väl ändå köra denna säsong. Lite väl sent påtänkt att annonsera om ett avhopp med bara veckor kvar till seriepremiären.

Vi har ju för i h-e ett ansvar också. Vi måste ju fylla på med folk underifrån.
Vi kan ju inte bara rasera allting. Desamma gäller ju för mig och supportertidningen.

Jag kör säsongen ut, sen tackar jag för mig. Så nu vet ni gott vad ni har att rätta er efter.

Se för fanken till att höra av er, om ni vill att tidningen skall överleva och inte gå i graven.

På denna punkt lämnas ingen respit. Det är oåterkalleligen slut om ingen annan vill lära sig grunderna och ta vid efter mig.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Knylan: Som GEfle IF:s andre tränare brukar skrika, orka orka orka, ge dig aldrig!. Låter väl bra =)

Hur många medlemmar består LG av idaG?
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
LingaN: Först måste vi besluta om vi ens har lust att köra på ett år till.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Knylan: Kenta-prylen bl.a var oerhört mäktig. Tack.
Sedan så är smaken som baken. Delad.
Alla diggar inte smulorna i kexets leende.
Alla har inte samma uppfattning om vad som är "rätt".
Hitta lusten i det ni gör. Det är vägen framåt.

Angående supporterkultur och Timrå...

Det är som att hamra på en flytande kork i vattnet..den kommer alltid tillbaka.

Ett fenomen med lika tillförlitligt hög procenthalt som torget i Vivsta i motljus en tidig söndagmorgon.
Även om det ibland kan se vingligt ut på sina håll så finns kraften och målmedvetenheten där någonstans..
Närmast religion när den kollektiva kraften på läktaren får utlopp.

Det är nog alla här ense om.
Inte helt obetydligt i den information spelare ger till varandra om Timrå när de frågar hur det är att spela i Timrå inför ett ev kontrakt.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Knylan: Några planer på något stort tifo i år?
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
tjobba: Det mest avancerade vi gjort är Kenta-flaggan och den med tallarna. Dom tog kanske 3-4 dagar sammanlagt, allt från att bara tejpa ihop stripes till att måla.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
LingaN: "LäkterGruppen jobbar en hel dag med ett tifo och kämpar och sliter." Vilken typ av tifo räknar du in under kategorin " tar en dag att göra" ?. en banderoll eller vad?
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Rox: Håller helt klart med dig. LG gör ett utmärkt jobb och utan dem så skulle Timrå långt ifrån ha den likabra klack vi har. Till exempel på SCA-cupen så kom LäktarGruppen inrusande i sista minuten med en säck flaggor, trumma och röstresurser, det var det enda som behövdes för att skapa ett bra tryck. Helt perfekt för att få igång dem i klacken. Jag lovar att utan dem så hade Timrå klacken varit helt körd. Och jag hoppas att LG och klacken kommer vara väl taggade på den första grundseriematchen.


Kan inte heller förstå folk som gnäller (ni vet vilka de och NI är) och åter gnäller och ger en dålig stämning, varför peppar ni inte LäktarGruppen och dem övriga i klacken och själv skriker er hes, match efter match. LäkterGruppen jobbar en hel dag med ett tifo och kämpar och sliter, varför inte testa på ni som gnäller?
Själv har jag en liten överraskning senare i veckan, troligtvis.


Kom igen nu LG, skit i dem som gnäller (ni vet att ni gör ett bra jobb), och skapa ett rejält tryck nu den första hemmamatchen!
Vi ses på ståplats!
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Fanzin: Jag tycker att det var kanon med en klackledare som det fanns ibland innan ombyggnationen av ladan. Det var väl främst Uhlin som hade den rollen. Funkade rätt bra att köra växelramsor. Skulle vara bra om olika delar av klackläktaren blev lite mer synkade. Den stora frågan är väl om ngn kan tänka sig att agera klackledare?
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Jag tycker det börjar bli Kalle Anka över det här.....Skulle ni eldsjälar, Ernie & Knylan för att nämna de två jag vet, men jag menar alla i gruppen, sluta med det ni gör skulle alla sakna er. Ni gör ett kanonjobb, trots att inte någon kommer och klappar er på axeln. Vidare tror jag inte alla törs starta en hejaremsa bara sådär utan vidare, inte jag iaf, men däremot kan jag hänga med när andra kör.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Kevin O Shea: Ja alltså, ibland känns det bara som att vissa ramsor inte passar in, iaf enligt min mening.
Tex att köra mffs "Till Attack" ramsa fast i omgjord timråform;

Till attack, Kämpa på
Vi Älskar TIK
Hela laget kämpar på, åh till slutspel ska vi gå.

Ibland, säger jag bara, ibland märker man vissa ramsor som inte borde köras. Men det är olikas syn, ser man på samma sätt som mig, då blir det svårt att skapa nya ramsor. Men då gäller det att influeras andra melodier, eller kanske t.om skapa egna melodier? :)
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
ernie eagle/alla: För att få nyrekrytering i klacken går det inte köra med klämkäcka smågrodorna ramsor. Kanske att man kan locka till sig Kjell Lönnå, men vill man det? Det som jag tror krävs är att vi blir mer "fotbollsklack", med attityd. Och nej man måste inte slåss för att vara "fotbollsklack". Visst vi ligger fortfarande i topp, men vi försämras för varje år. Och några nya ansikten förutom Skarin-beundrarna ser man inte till.

Av de i min ålder jag känner har man fått höra att alla i Timråklacken är bönder och de kan inte tänka sig att stå där öht. För att locka dessa måste det nog dessvärre för vissa kanske, till en attitydförändring i klacken. Annars kommer den bestå av samma folk tills kistlocket slås igen.

Kanske ska man snegla lite på hur Patronerna arbetar, då de är en relativt liten grupp, men som verkar locka nya medlemmar, ungdomliga sådana som kan bära fanan vidare.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
ernie eagle: Nu har jag suttit och läst en hel massa inlägg i denna klackdebatt, och egentligen inte förstått vad som är problemet.
Det finns tydligen olika falanger, som (tydligen) på ett eller annat sätt motarbetar varann?

Till syvendes och sist är väl det viktigaste att det ät ett helvetes liv på läktaren - om man nu skulle sjunga "Timrå IK är dom bästa - hejahejaheja Timrå" rakt av i 20 minuter - så måste väl det vara bättre än att vara tyst, och ibland komma med en fyndig ramsa som ingen knappt hört tidigare.

Sedan ställer jag mej också oförstående till att man måste kreditera sej själva att ha skapat klämkäcka ramsor. (Detta debaterades livligt under förra säsongen, vill jag minnas).
Är ramsorna copywrightskyddade?
Då hette det att: den kan vi inte köra för den tillhör AIK eller MFF osv.
Har Hammarby fotboll, eller Kungälv bandy en bra ramsa som de flesta i publiken känner till - Sno den då för he....e!
Huvudsaken är att det är ett fruktansvärt liv, och det blir det nog bara om det är ramsor som det flesta känner till...
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Knylan: Klockrent inlägg!

Nu fick du till det utan att vara "dryg" som viss vill uppfatta dig som. Visst du och jag är inte alltid rumsrena i våra inlägg även om det är mer sällan numera som ploppar ur mig ogenomtänkta saker eftersom jag ledsnat på att ta "skiten" från vissa skribenter som tydligen har gjort det till sitt kall att racka ned på andra i tid och otid utan att ens vilja vicka på lillfingret.

Samtidigt måste vi kanske sänka ambitionsnivån hur ont det än må göra och ta emot i hjärtat.

Jag tänker på ett sätt, du på ett annat. Även om också jag kan tycka att du trampar i klaveret ibland, precis som säkerligen också jag gör.

Men det är ju som du säger, ibland har man bara lust till att skita i allting och nedmontera verksamheten.

Men visionen om en färgsprakande inramning och ett mål om att upprätthålla en god supporterkultur gör liksom att man bara inte kan lägga sig död ned.

Även om jag vet att det finns tacksammare uppgifter än att få gehör för sina tankar och idéer i en supporterklack.

Men jag vet vad du uttryckligen känner och vad du eftersträvar, men om det nu är så att någon stackars själ framför en ramsa alá "dansband" - testa då att köra någon variant av varannan damernas eller nåt liknande som det kör ute på danserna. Där man växelvis kör en "bolibompa-ramsa" eller nåt klämkäckt typ Sven-Ingvars (jaja jag vet, kaffebönor ifrån Karlstad men ändå) för att sedan lyfta fram något mer casual som du känner att du kan stå för.

Ibland är det inte alltid så lätt, men man får bita ihop och ta det onda med det goda.

Kan vi få klackendjäveln att sjunga om så dansbandslåtar eller annan skit - kör till, jag är beredd att svälja stoltheten. Bara det går att få ett schvuung i melodin så att man suger med sig folket i ramsorna - varsågoda gott folk!

Bli inte så grinig Olle! Tänk istället i nya banor, vidga vyerna och tänk på de stora linjerna..

Låt hjärtat vá med!

Och slutligen - nu kramar vi varandra istället (ja inte bokstavligen då) men nu drar vi alla åt samma håll. Kompromisslöshet har aldrig fått någonting att gå framåt, inte ens kugghjulet.

ÄLSKA TIMRÅ!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
JimmyH: Oj, oj, oj, snart blir vi tvugna att tillsammans sjunga
"We shall overcome", (c:. Kan det inte räcka med att alla gör så gott man kan. Det verkar räcka ganska långt om vi får tro artickeln i inlägget ovan ditt...
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Det är inte bara en bit i det här med en klack och supportrande.

Alla är olika, har olika bakrund, styrkor och svagheter som människor. Men så länge man gör sitt bästa utifrån sin egen situation ska ingen få ta ifrån någon den glädjen och den stoltheten. Men i stridens hetta sker mycket som inte borde ske. Det kallas mänsklighet.

Knylan författar fantastiskt i denna och SCA-tråden. Kanske får det folk att förstå saker ur hans synvinkel, det jobb och det slit han lägger ner. När hans humör släntrar kan han uppfattas som något avig och uppkäftig.

Men trots all skit han fått stå ut och trots den skit han gett ut till andra som kommer han och de allra flesta andra ändå tillbaka hela tiden. Varför?

Jo, de älskar laget. Det gör alla som står där, om inte så borde mäön med vita rocka komma och hälsa på. Passionen för sporten och klubben är det som får allt att leva. Det är de som gör att sporten och laget överlever.

250kg kärlek gav Knylan, mig och de andra uppkäftiga jävlarna kritik. Men den kritik han gav bemöttes på ett helt annat sätt från Knylan än när andra kritiserat. Varför?

Jo, kritiken var saklig och berättigad. Det är lätt att säga att folk inte kan bemöta ens kritik men så man själv bemöter andra så blir man oftast bemött tillbaka.

Har man en åsikt om någons arbete så tjänar man oftast på att lägga upp det hela pedagogiskt och i ett större perspektiv med alla infallsvinklar, även titta på vad man själv gör och vad man egentligen kan.

Tar man bara upp det man stör sig på utan att egentligen ha någon bakrundsfakta har man mycket lätt att bli uppfattad som gnällig. Gnäll är något som irriterar trötta arbetare.

Tänk på det.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
SE LÄNK...


"... Publik +++++
Timrå har en av landets bästa klackar. I går var det fullt på ståplatsläktaren och då bildar de en ljudkuliss som kan spränga trumhinnorna på spelarna. Men det är bra fart även på sittplats, en av få arenor där det är så. Man kan inte begära mer."
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Kapten Blod:
Lobotomering har vi flesta gått igenom minst 4 gånger härinne..
Så du behöver inte känna dig ensam..

Men jag vet vem du är allafall..;)
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
gud: kommer inte ihåg lösenordet - bytt e-mail - genomgått lobotomering
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Messiah: För att kommentera enbart biten gällande ramsor så tar vi fram ramsor i den mån vi hittar bra melodier. Bara för att peta lite på jante-bubblan så måste jag även tillägga att det är vi som stått för majoriteten av de nya ramsor som uppkommit under de senaste åren.

Det som för mig personligen gjort att jag totalt tappat lusten till allting är att det inte tas några initiativ från annat folk. Det är fruktansvärt svårt att få folk att hjälpa till eller att engagera sig. Våra intentioner när vi började var att köra på den lilla gruppen vi var då, på 5-6 pers och sedan utöka med folk i samma ålder speciellt. Nu 4 säsonger senare står vi fortfarande kvar med exakt samma folk utan att egentligen ha uppslag till folk man skulle kunna värva. Ett vanligt tifo tar väl kanske 40-50 timmar att genomföra, allt från att ragga pengar, beställa material, sen själva monteringen och allt målande. Och allt måste påbörjas en vecka innan matchen det ska vara klart till, under den veckan får man prioritera bort allt annat.

När man då sedan kommer hem och läser kommentarer från folk utan någon som helt insyn i hur det hela fungerar och ber en att vara ödmjuk. Kan ju säga att det gärna ger en motreaktion, speciellt eftersom vi oftast vet vilka som döljer sig bakom nicknamen. Det är fruktansvärt krävande och tröttsamt att vara pedagogiska med vuxna människor som aldrig förstår, speciellt när det handlar om enligt mig grundläggande saker.

Det kan låta pretentiöst, men precis som med allt annat, toppning av laget med mera, det rent sportsliga, så bör man även anpassa ramsor till matchrytmen. Står en match och väger, låt säga att det är slutspel. Spelarna kämpar nått alldeles fruktansvärt. Är det särskilt vältajmat med "Så kom igen vårt Timrågäng, ni måste kämpa för att vinna" i det läget? Visst, jag är fullkomligt medveten om att alla som engagerar sig i en klack tar sig själva och det dom gör på alldeles för stort allvar.

Klackar är jävligt viktiga, inte minst i Timrå. Vi står för det allra mest viktiga när det handlar om helhetsuppfattningen. Många skulle gå på hockey även om det var fullkomligt dött, bara för hockeyns skull. Men numera är större delen av publiken en marginalpublik som går för helheten, hockeyn, stämningen, atmosfären och så vidare.

När vi sedan skapar läktararrangemang som blir uppmärksammade i riksmedia tex, och sedan får fullkomligt oförklarlig skit från folk på ett forum som inte bidragit till ett piss så är det ruskigt svårt att hålla god min och kamma medhårs.

Nu vet jag att det mesta handlar om våra uppförande på läktaren som några få i klacken uttryckt missnöje om på det här forumet, men som desto mer utomstående folk hakat på utan att egentligen ha en aning om hur allt gått till. Det sitter folk i andra städer som max ser en hemmamatch per säsong och ska försöka verka uppfostrande eftersom vi tydligen är för unga för att engagera oss. Trots att våran yngsta medlem är 18 år.

Slutsatsen är väl då att debatten absolut inte bör tas på detta forum utan egentligen bör tas IRL så att säga. Dom få som tycker att dom har något viktigt att säga kan ta det med oss någon annan gång. Det kan bli roligt.

Vi upplöstes nästan helt formellt i våras eftersom vi ledsnat på allt som har att göra med läktaren i Timrå. I dagsläget vet vi inte riktigt hur vi ska göra, jag skulle gärna bara strunta i alltihop om jag kände att det fanns någon annan som kunde ta vid. Men precis som Sjöstedt säger så saknas det fullkomligt intresse från annat folk. Mycket beroende på att våran klack är så åldersstigen att de flesta har familj, hund och hela den grejen. Vi har suktat efter entusiasm från ungdomar ända sedan vi startade men det lyser som fan med sin frånvaro. Och det kan jag svära på att det har absolut inget att göra med någon uppkäftig attityd. Dom få jag snackat med på krogen tex som vet vilka vi är och som är kring åldern 18-25 har nästan uteslutande åsikter kring hur mjäkigt allt är. Man vill ha mer känslor och så vidare, många som har åsikter men inte en käft som vill bidraga.

Det vore underbart att bara skita i allt när man tänker på all skit. Men man är ändå beroende av känslan att känna på stämningen efter en slutspelsseger, att stå och blicka över en 23 meter hög flagga som man själv varit med och skapat och vet hur mycket den har krävt.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Messiah: Jaha... Du tänker så...
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Kapten Blod:
Hmm..känns som att du har ett annat nick härinne sedan tidigare..

Varför inte använda det??
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
JimmyH: Förexten tror jag aldrig att Octagon har gnällt på läktargruppen. Däremot har du med jämna och ojämna mellanrum tagit upp honom som ett exempel på en skitsnackare som gömmer sig på sittplats...

Fel, fel och åter fel.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Messiah: Nya ramsor, Givet!
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Messiah: En applåd! Jag fick mig en liten tankeställare och skall försöka tänka positivt och lite mer kreativt när jag skriver något. Ett bra inlägg i dessa som det verkar "deppdagar".
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Kapten Blod: två själar och ungefär samma tanke...samtidigt....
det där vart nästan roligt det...
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Ja då var de dags igen då... försökte in i det sista att hålla käften men det gick inte den här gången heller som ni ser.

1. Knylan, du är säkert ett jättetrevlig och uppenbarligen begåvad kille. MEN med min pedagogiska erfarenhet kan jag säga att genom att vara dryg och käftig är fel sätt att locka folk till att angagera sig. Nu kanske du inte menar att vara det. Dock om man läser dina inlägg så är det inte alls svårt att tolka dom som just sådana. Tipset blir då...tänk på HUR du skriver kommentarer och svar om du vill uppnå något positivt. Detta kan faktiskt också fler ta åt sig av inte bara ovan nämnde herre.

2. Alla, istället för att berätta hur dum i huvudet alla andra är för att dom inte fattar något. Berätta vad ni vill ska förändras. Just nu är det ett väldigt stort fokus på vad man kan komma på som är dåligt och det är väl bra för att annars vet man ju inte vad som behöver förändras. MEN vad ska det förändras till? Vad är det ni vill uppnå med era kommentarer? Alla verkar vara ganska överens och använder ordet kreativ lite här och var i sina inlägg. var då kreativa redan här i era inlägg istället för att sitta i ett hörn och sura över att ingen fattar hur kreativ och duktig just du är.

3. Alla, jag tycker man genast ska sluta begära att folk ska älska TIK på just ditt sätt. Alla älskar vi Timrå på vårat egna sätt och annat kan ej begäras. Från dyraste loge till billigaste ståplats har vi alla vår alldeles egna realtion till Timrå, acceptera detta och tänk istället på vad vi har gemensamt... Vi alla älskar/gillar/tycker om Timrå IK.

Jag tycker också att ramsorna tenderar till att bli väldigt enformiga och jag tror svaret på det är att alla vill skrika och man skriker det man kan och vet. Det utlimata vore kanske sånginstudering 2 kvällar i veckan så kan vi innan juluppehållet stå och sjunga 4-stämmiga ramsor som är 8 verser långa. Detta tror jag inte kommer att hända men går det inte för det väldigt duktiga grupp människor som har bra ideér att sätta sig med den andra väldigt duktiga gruppen som knåpar ihop gigantiska plackat och göra ett blad/papper/häfte eller dylik och dela ut så vi inte lika begåvade kan lära oss nya ramsor och därigenom få en fortbildning i nya ramsor...detta papper kan man också skriva små finurliga meddelanden om det önskas att TIK-klacken ska uppträda...nu menar jag inte en regelbok på 26-sidor. men kanske några enklare varianter för dom små som kanske inte fattat det redan. TIK-klacken älskar Timrå och hatar ingen osv osv vårt fokus är på att stödja vårt lag bla bla blättan blä blä....

Ett annat förslag som kanske är omäjligt eller kanske olämpligt (jag vet inte) är att få detta intryck på en liten sida eller två i slutet på programbladet. då har man även indirekt involverat alla dessa människor som av en eller annan anledning sitter på matchen och inte kan/vill/har lust/orkar stå.

nu vart det här långt nog så tack för det här och snart börjar det....
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Förstår egentligen inte varför jag kommenterar detta... men what the f-ck...

* De som sjunger på matcherna hjälper laget på isen.

* De som sjunger på matcherna är inte högre stående varelser än de som väljer att knyta näven i fickan.

* Det hjälper inte att drömma sig tillbaka i tiden.

* Det finns alltid människor som har åsikter och tror sig tala för en stor grupp men som samtidigt aldrig skulle stoppa pengarna där munnen är...

* Jobbar man ideellt måste man stå ut med denna grupp.

* Det är upp till de som vill ha stämning på matcherna att efter eget huvud och förmåga se till att det blir det.

* Detta kan innebära att man måste anstränga sig för att nå ut till folk. Ett tips kan vara att anordna klackmöten, trycka sånghäften, skriva nya ramsor, låta folk som kan skriva nya ramsor, under match placera ut personer som ger klara direktiv om vad som ska sjungas och inte sjungas.

* Slutligen så bör Jimmy lägga ner sina desperata försök att få halvdöda stofiler, d.v.s. 30 åriga tvåbarnsfäder i karriären (läs Octagon) att kontinuerligt bidra till glädje och sång på läktaren.

* Ni som vill förändra:

Sluta provocera och börja engagera...
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Kevin O Shea: Vart bor du då? Det är bara medlemmar som inte själva har möjlighet att besöka arenan vi skickar ut medlemstidningen till. Porto är dyrt i dagens läge.

Brukar du besöka E.ON Arena så hämtar du ut ditt ex i supporterkiosken.
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
Kevin O Shea:
Ernies inlägg fick mig att rota i TIK-lådan.
Supportertidningar i papper........det är nog snart bara nostalgi.
Men visst är de underbara att läsa, jag skulle haft en scanner och lagt in lite från den "gamla goda tiden".

Allt ligger väl "pådata" numer.

Är det någon som samlar tidningsurklipp om Timrå IK nu för tiden? man blir ju grinfärdig när högen av urklippta artiklar tar "halva rummet".
Kanske dags att göra en brasa av allt det gamla........det nya ska in.

Men Tallarna då de är väl inte nya?
Kommentera

Sv: Nytändning i klacken behövs
ernie eagle: Vart finns Magazine 62, att läsa?
Jag har då aldrig fått någon i brevlådan - för det är väl ett magasin som delas ut till medlemmar?
Kommentera

« · 576289 · »