1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582973 inlägg · 6215 ämnen

Oksa

« · 584262 · » Till forumet


Sv: Oksa
Johan J: Rent %-mässigt är Kimmo ca 3% bättre än Mika. Siffrorna får tala för sig själva=)

Hoppas verkligen (även om det inte känns så) att Oksa hade en dålig dag på jobbet. Men som i tidigare inlägg, så är det inget bra omen att börja med en plattmatch. Tyvärr.
Kommentera

Sv: Oksa
tjobba: Instämmer. Kimmo har 87,78 %. Honom ser jag gärna mer av!
Kommentera

Sv: Oksa
Sune: Nja, har lite svårt att tyda, min finska är inte den bästa=) Hur många matcher har han spelat då? 2 st?
Kommentera

Sv: Oksa
tjobba:

Kollade du hur många matcher han spelat också? :)
Kommentera

Sv: Oksa
Johan J: 91.67 i räddnings% är ju inte så tokigt..Men jag har iallafall sett nog av honom ;)
Kommentera

Sv: Oksa
tjobba: Jokela är tillbaka i Lukko Rauma. Statistik för honom och andra finska målvakter hittar du på länken.
Kommentera

Sv: Oksa
TIK Älskaren: Jag är beredd att sträcka mig så långt att Oksa bör få sparken redan nu. Han är värvad som förstemålis och håller helt enkelt inte måttet.
Stora klubbar måste kunna fatta obekväma beslut, det är ingen (som sagt) ingen välgörenhet
Kommentera

Sv: Oksa
RocknRolf2: det blir nog bra det här.
Kommentera

Sv: Oksa
RocknRolf2: Undrar om Anti Jokkela är ledig? ;-)
Kommentera

Sv: Oksa
Nubben har gjort ett rejält misstag på målvaktssidan. Bara hoppas han har kompetens att reparera det snabbt
Kommentera

Sv: Oksa
Frella:
Asplunds bekymmer i Brynäs var inte hans högstakapacitet... Det var att han var ojämn.
Vad jag förstår så var han förstemålis i Nyköping och har ett antal fler matcher i kroppen nu och är några år äldre... Det kan förhoppningsvis borga för ett stabilare psyke, mer rutin, bättre självförtroende och.... en jämnare målvakt.

FÖRHOPPNINGSVIS!

(Jag kan fortfarande inte fatta att Corey Hirch står mellan stolparna åt gåsapågarna)
Kommentera

Sv: Oksa
tjobba: Jag tror nog Nubben hela tiden håller ögonen öppna efter nya spelare, däribland målvakter. Kanske lite mer efter igår, men inget lär hända så länge Asplund spelar bra och Oksa inte gör en liknande plattmatch.
Kommentera

Sv: Oksa
Fanzin: Klart man satsar på Johan Asplund. Jag förutsätter att Timrå satsar och vill utveckla alla spelare.

Timråfan_skåne: Jag hörde att det var en till som också tyckte att Oksa var sämre än Asplund i går.
Kommentera

Sv: Oksa
RödVit: Det kan i och för sig ligga något i det. Nordgren är ju trots allt ingen gud, ingen Zäta. Men, garanterat skulle han bli poängkung. Han skulle definitivt behövas=)
Kommentera

Sv: Oksa
tjobba: Jag tror inte heller att Nubben kollar efter ny målis. Asplund är ju ett ospelat kort ännu. Det kanske visar sig att detta är Asplunds kanonår.
Tror inte att allt blir bra om Gunno kommer, han kan ju ha långa perioder av måltorka.
Kommentera

Sv: Oksa
Är det bara jag som tyckte Asplund var bättre än oksa igår??
Kommentera

Sv: Oksa
tjobba: Enligt Johan Asplunds bror i Gävle så är Asplund en målvakt timrå satsar på, och man vill utveckla Asplund till en stabil första målvakt!

Iaf vad jag har hört, hoppas på Asplund i morgon!
Kommentera

Sv: Oksa
Frella: De har tre lag bakom sig men tabellen har inte satt sig ännu. Jokerit och TPS är väl största negativa överraskningarna om du frågar mig. Pelicans ligger alltid i botten medan Jokerit och TPS brukar slåss i toppen.
Kommentera

Sv: Oksa
Frella: Diskussion om målvakterna nu, men en sak jag undrar är: Tror ni nubben kollar efter andra målvakter?
Kommentera

Sv: Oksa
Johan J: Klart är iaf att Kimmo stått i 6 av dessa matcher, vilket ger 27 insläppta. Nu lär han väl kanske blivit bortplockad i någon match. I 1-9 matchen var han inte ens med på bänken. Troligen sjuk, för alla andra har han startat.

Men Kimmo och KaiPa verkar ha det ruggigt tungt.
Kommentera

Sv: Oksa
redline: KalPa släpper in ruggigt med mål. Målskillnaden -22 på 7 matcher kan förklaras med två storförluster (Kärpät 1-9 och Ilves 2-7). Min finska är för dålig för att utreda Kimmos inblandning i dessa motgångar men titta på SM-liigas hemsida för mer utförlig rapport.
Kommentera

Sv: Oksa
Icetea: HM. Är det förresten nån som vet hur det går för Kung Kimmo och hans skador nuförtiden?
Kommentera

Sv: Oksa
Icetea:

Kanske Oksa kan gå i någon kurs hos Dr Dängroth?
Kommentera

Sv: Oksa
Icetea: Uttalade sig Tarvainen i nån tidning för ett tag sen, att Oksa måste jobba mer med det mentala?
Kommentera

Sv: Oksa
Laken: Verkar som om han har kunnandet men viker ned sig mentalt på nåt vis. Ser inte bra ut det här, tyvärr...

Det kan bli så att TIK måste ge sig ut och leta målvakt igen. Det ser ut som ifjol innan Kipper kom, Jokela var väl ingen höjdare heller. Jimmy Danielsson har ju fullt sjå med div 1 hockey i Borås!!! Många insläppta hittills.

Såg en hyfsad mv på Canal + igår, Pitkemäki i Ilves....
Kommentera

Sv: Oksa
Sune: Ja man måste kunna inse sina fel och misstag för att utvecklas som människa.

Det som oroar mig med Oksa igår är att hela hans rörelseschema såg fel ut. Han utstrålade otrygghet! DET är värre än enstaka misstag i en match.
Betänk också att flera stycken supportrar hade den känslan redan FÖRE gårdagens match, så insatsen i sig var mer ett bevis på att de har haft rätt...
Kommentera

Sv: Oksa
Laken:

Vad du har ändrat uppfattning helt och hållet då :)
Kommentera

Sv: Oksa
Talangscouten (The great one): Du har så klart helt rätt!

Timrås insats var dock mycket bra, man gav aldrig upp.
Kommentera

Sv: Oksa
Talangscouten: Håller med dig, ställer dom karln i mål i morgon är det bara att gå hem. Jag tycker att hela försäsongen med honom i mål har varit darrig. En riktig De Rouville känsla, huva!!! KOM TILLBAKA Kapanen!!!!
Kommentera

Sv: Oksa
Ja, vad ska man säga. Oksa höll inte måttet. Man borde ju jobba som talangscout på riktigt. Detta såg man redan i matchen mot Skellefteå.

Det värsta som kan hända ett lag är att man har en osäker målvakt. Något bättre exempel finns ju inte än matchen igår. Oksa spred en osäkerhet så att hela spelet blev lidande. Likadant när allas våran Derouville stod o höll på sänka hela laget till division 1. Det är bara hoppas att Asplund slår igenom o håller en jämn nivå. Ska vi vara ärliga så var inte Mika bra mot DIF heller...
Kommentera

Sv: Oksa
Bosco86: Träffade Manne i Gavlerinken i våras och han tror jag spelade i nån lägre serie och Thore såg jag sist på en F15 match i fotboll då som tränare.
Det som befaras är troligen sant, senariot vad gäller Målvaktposten som jag ältat under försäsongen. Nu tycker jag dom får göra upp sinsemellan, dom som jag har snackat med som kan målvakter tror på Aspen, låt denne nu få chansen, men nån Kapanen eller kapciteten som Kipper hade, har dessa inte, men man kan väl hoppas på slutspel även i år men då måste det spias igen och Mandy och nån till målgörare komma som göra själ för namnet.
Kommentera

Sv: Oksa
Men med tanke på nya målvakter, och att vi behöver en matchvinnare, till målvakt. Nog för att det kanske är lite tidigt att döma ut någon., med vad gör Peter Thorsesson eller Manne Fredriksson nuförtiden:D

Det var riktiga hjältar det:D
Kommentera

Sv: Oksa
RocknRolf2:

Ja det är tragiskt...med all respekt för Asplund så har vi två andremålvakter...
Kommentera

Sv: Oksa
Kerstin_k: Håller med. Kolla länken. Lassila eller Vehanen hade jag valt före Oksa alla dar i veckan
Kommentera

Sv: Oksa
Kerstin_k: Oksa var förstemålis fast i ett bottenlag. Han hade nästan sämst räddningsprocent i ligan...
Säkert kort? Nej.
Kommentera

Sv: Oksa
Skarin: fast Oksa var förstemålis i Esboo Blues förra säsongen. Men av alla förstemålisar i sm-liiga hade han näst sämst räddningsprocent.
Kommentera

Sv: Oksa
Skarin: Speciellt med tanke på att andra svenska lag lyckats lägga handskarna på betydligt större finska namn. Djurgården har lyckats värva en, som jag ser det, mycket spännande målvakt. Han kan nog rädda en hel del poäng åt dem. Moras målvakt vet man ju inte så mycket om, men vad man har hört har han inte gjort bort sig. Märkligt då att ett så pass bra lag som Timrå måste nöja sig med smulorna från Finland, om det nu stämmer att Oksa var andremålvakt.
Kommentera

Sv: Oksa
Sune: mmm.

RocknRolf2: Nubben och Tarvainen har säkert en del att prata om över kaffet i morgon.

Knepigt är det att man, för att hårddra lite, värvat en andremålvakt i finska ligan som förstemålvakt i ett framgångsrikt lag som Timrå.

Blir en intressant säsong det här. Slutspel blir det.
Kommentera

Sv: Oksa
Frella:

Hmm...typ =)
Kommentera

Sv: Oksa
Nubben har jag full respekt för och jag tvivlar inte på att han kan hockey. Men jag tycker han har gjort en del misstag den här försäsongen. Oksa är det största misstaget. Bara hoppas att Timrå inte kommer gå allt för tungt i höst.

Jag kan skicka lista med punkter Skarin.
Kommentera

Sv: Oksa
Sune: Avgå alla...
Kommentera

Sv: Oksa
Tycker Oksa har förtjänat all kritik efter ikväll. Man bör nu satsa allt på Asplund som såg trygg ut målet. Oksa bör dock kunna utvecklas lite och kanske kunna bli en bra reserv för han blev väl inte turneringens bäste målvakt i SCA-cupen för att han är en stor sopa heller.
Kommentera

Sv: Oksa
Skarin:

Ja då är det väl lika bra vi skickar iväg Nubben också om han inte vet ett piss....
Kommentera

Sv: Oksa
Sune: absolut. Det gäller bara att de ansvariga inser att de gjort ett misstag.
Förändringen måste ske så fort som möjligt.
Självklart inget ont om Oksa personligen. Men för lagetsoch föreningens bästa.
Kommentera

Sv: Oksa
RocknRolf2: Skickar ett A4 med punkter framefter.

Visst, Nubben är ansvarig. Men det är "tyvärr" inte alltid sportchefer går sin egen väg när man värvar spelare. Många sportchefer inom hockey och fotboll vet knappt själva vad spelet går ut på... Typ.
Kommentera

Sv: Oksa
RocknRolf2:

Tänkt inte om! :) Karln ska bort! Inget personligt om honom...så är det bara. Ingen välgörenhet det här...
Kommentera

Sv: Oksa
Skarin: På vilka punkter ska jag tänka om?

Tarvainen eller inte Tarvainen, Nubben är ansvarig för värvningarna. Han behöver väl inte lyssna på Tarvainen heller?
Kommentera

Sv: Oksa
RocknRolf2: Det är Tarvainen som haft den största bidragande orsaken till värvningen av Oksa. Tänk om! På många punkter.
Kommentera

Sv: Oksa
RocknRolf2: Det är väl ganska osäkert om Kapanen håller en hel säsong.
Kommentera

Sv: Oksa
Just målvaktssidan borde man satsat allra mest krut på efter föregångare som Kapanen och Kipprusoff.

Är riktigt besviken
Kommentera

« · 584262 · »