1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581689 inlägg · 6215 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14

« · 2238317 · » Till forumet


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
snushane: Jag tycker att han kan stanna där för evigt!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
snushane: Men Ante har ju inte värvat backarna.

Jag antar att Nubben har en sömnlös natt framför sig
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Sputnik: Tror du på allvar att Lander skulle göra så stor skillnad då 75 procent av laget knappt kan åka skridskor..jag klandrar inte Lander att suga ut sina sista miljoner i karriären.! Bättre i Alperna och glänsa än vara i ett gäng soppåsar.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
kulltorp: Han är väl ansvarig för defensiven ändå..och nån defensiv har vi inte mycket av..det drattas på rumpan, osynkade uppspel..burskydd och pucktapp bakom eget mål..helt jävla virr varr..det verkar som spelarna inte vet vart dom ska va på isen..det är en ledarfråga att informera och sätta ett grundspel..det här laget är just nu ett skämt. Varken Ante eller Freddan har pondusen eller kunskapen. Fan sätt in Olle som headcoch,,.eller Nomaden..dom hade garanterat fått ihop laget bättre.!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
+per svensson
+westerlund
+ rajaniemi
...resten ska skämmas
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Det enda "positiva" är väl att vi spelar dåligt redan såhär tidigt. Finns chanser att rädda det här
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Sputnik: Hoppas Lander tycker mys i Alperna var värt det när Timrå är i HA igen..
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Bragd-Birger: Det här med lån. Jag håller med om att Olofsson bör lånas ut men det är ju faktiskt tänkbart att inte ens ett bottenlag i allsvenskan vill blåsa ett av sina två SHL-lån på Olofsson, man kanske vill vänta på att något bättre dyker upp? Lööke borde däremot vara utlåningsbar.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
SebastianH: Efter igår tror jag inte ens spetälska skulle kunna göra nått värre...
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Bragd-Birger: Har inte läst ett enda positivt och sansat inlägg av Knylan än denna säsong. Det om nått tycker jag bekräftar vår oro om hur det ser ut på isen. 😅
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Kerstin_k: Basta! Nog nu!
! Har nog aldrig sett vårt kära TIK så modstulna och håglösa OCH en tränare med lite jävlar anamma efterlyses! Alla vet vad som måste göras men Nubbs ,Backlund och Torines måste visa herrn var Timråskåpet ska stå. Frågor på dää?? Så länge herrn finns kan det bara sluta på ett sätt ,tyvärr.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Har faktiskt inte varit orolig tidigare, men nu är jag det på riktigt. Det här ser för jävla illa ut. På precis alla plan. Lagmässigt, individuellt, spelsystem, synkning, närkamper, sortering...och ledarmässigt.

Nubben är ansvarig för laget - inklusive tränarna - och nu måste han svälja surskallen och börja agera. Är övertygad om att han är delaktig i exempelvis formeringen av backparen (hade han i n t e varit det kan jag sätta en hunka på att dom justerats redan efter Växjö-haveriet), och där måste det tänkas om. Rejält.

Sen måste man nog börja göra förändringar bland forwardsbesättningen. Lundin-Lööke funkar inte alls på SHL-nivå, och frågan är väl om den duon ens funkat med #54 som tredjelänk. Är väldigt fundersam på Lundin. Var helt övertygad om att hans spel skulle hålla även i SHL, om än med betydligt beskedligare poängproduktion. Oroande, som sagt.

Och nytt blod i offensiven. Olofsson bidrar inte alls där det är tänkt, dvs offensivt/kreativt. Låna ut och ersätt med erkänd SHL-kvalitet.
Sen: om Liljewall inte är fysiskt hämmad - av med kaptensbindeln och peta honom neråt. Ser ju rent erbarmerlig ut på isen nu, jämfört med inledningen. En kapten måste gå i bräschen, och det gör han inte någonstans.

Sen behövs det en riktigt bra center på det här. Hanzl är vår bästa i dagsläget, men jag är inte särskilt imponerad. Han skapar inte tid eller utrymme åt sina kedjekamrater, och han är en patologiskt usel avslutare. Ska han vara kvar bör han vara 2e-center.
Rattie skapar i princip ingenting på egen hand, men kommer garanterat bidra med mål om han får en rejäl playmaker bredvid sig. Nu åker han i blindo och får knappt ett skottläge.

Alvarez? En av få som såg bra ut på försäsongen, men mindre imponerande nu. Har absolut kvaliteter, men känns inte riktigt som en karaktärsspelare. Hör inte hemma i en förstalina för tillfället.

Osv. Fi fan. Halvvägs in i oktober, och Timrå ser redan ut som en samling strykrädda HA-resenärer. Vilket jävla haveri.
Finns det ingen sansad, klok skribent som kan pränta ner ett lugnande mastodontinlägg?

HOCKEY ÄR EN JÄVLA SKITSPORT!!!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Nisse1: glöm inte att Oskarshamn åkte på 16 raka förluster förra säsongen....sen tog man in några lyckade spelare och då ordnade allt upp sig. Så visst går det att vända på det här för vi är ju bara i början av SHL säsongen.

Heja Timrå !!!!!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Olle: Ante är inte problemet här, det kan jag lova. Sen kanske han inte ska vara huvudtränare.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Olle: Vi kan väl säga grattis till Boyce, som kmr att få spela sig till 700 matcher i Timråtröjan i Allsvenskan.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
The great one: jaha..ja du ser vilket jävla inavel det är i Timrå..kompisföreningen IK.. skyddad verkstad IK...Kumbajaya IK...Amatör IK...
Skulle inte förvåna mig om Molinder blir huvudtränare..suck..
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
söder över: Jag tycker väl att dom kan sparka alla dyra spelare och börja spara lite pengar inför hockeyallsvenskan.

Jag skiter i vilket bara freddan får sparken. Jag har väntat så jävla länge på att han ska försvinna.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
{297
Känns som Nubben lägger sig i för mycket och jag läste att om Ante och Freddan är oense så tar Nubben slutgiltiga beslutet.

Det ställer en följdfråga, fungerar ens detta experiment med 2 huvudtränare, känns som det finns en stor otydlighet över hela spelet. Kicka Freddan och Ante får infinna sig att vara andretränare fullt ut..

Men Nubben kommer ändå få släppa lite på sitt kontrollbehov den dag det kommer in ny tränare.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Modano: för bövelen Modano, ser hellre att man tar hit en vanlig människa frön gatan än Robertsson, den karln, är ett jävla gift. Ser hellre Huss som coach
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
The great one: Fan, man vet att man är Timrå-supporter när en match i omgång 9 hemma mot Djurgården är ångest i sin renaste form.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Olle: Det gjorde Gurk-Burk Bengan också o det gick ju rätt bra.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
söder över: du kanske har rätt men jag tror flera av spelarna du räknade upp har en betydligt högre högstanivå än dom visat upp hittills, hur dyrt blir det att börja lösa spelare från kontrakt? Tror inte dom har en ”jag är kass så nu får ni sparka mig gratis”-klausul i sina kontrakt.

Nä jag tror man måste börja med Freddan och ante. Tror Modano är inne på rätt spår, det måste in nån som Ulf Dahlén som har pondus och ett respektingivande cv, någon som spelarna har förtroende för.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
erathoo:

Det var väl Corso?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
roger_sundsvall: Rattie ska inte bort anser jag. Man kan som sagt inte vara målskytt när laget är i egen zon 90procent av tiden.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
kaofl:

Det var inga 1500 leksingar på plats i lördags. Färre än vanligt till och med.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Olle:

Är det så? Rattie styr?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Olle: Tycker att Nubben ska åka till Oskarshamn på studiebesök och se hur dom jobbar. Det har han nog tid med.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
kaofl: Nej det var det inte, inte i närheten. Herregud.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
fanns pengar..kunde vi byta ut hälften av spelarna
om man nu spekulerar lite
vad är realistikt??
vilka ska bort?? 2-3st
tack o hejdå...Bohm...Hanzl ...till o börja med
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Olle: ja alltså det jag ville beskriva var att ingen del i spelet ser dugligt ut…

Det är inte sådär vidare värst upplyftande nu.

Jag vet inte om sparka Freddan är avgörande men visst jag är inte främmande för det.

Jag vill bara se att man börjar sparka…

Zajac LaLeggia Rattie och Hanzl kan alla gå.

Finns ingen anledning att ha dom bara för att torska sig genom serien..

Antingen tar man och förstärker truppen och sparkar de som inte deltar i något positivt…

Eller som inte lever upp till förväntningar.

Att vi har några dyra spelare som inte levererar är ett problem!

Rattie har lite fart med jämna mellanrum.

Hanzl är bara anonym…

Utan PP så finns han ju inte!

Vad är skillnaden på Hanzl och Olofsson en sådan här match?

Vad skiljer i lönekuvertet?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Olle: In ULF Dahlen Bert Robertsson ut omg Freddan Ante. Agera nu för helvete Nubben visa att du inte har blivit en senil grågubbe .Förklara dessa obegripliga pajas värvningar fy fan ingen som brinner för klubb märket
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
erathoo: Det vampola gjorde har man sett Rattie göra flera gånger redan. Freddan samlar laget och sen backar han undan och låter Rattie prata. Absolut noll pondus.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
tjobba: på Timrå - Leksand så var det väl kanske 1500 leksingar om inte mer.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Olle: Det var Dahlén som ledde laget i Allsvenskan egentligen, glöm aldrig det
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Olle: Sorgligt, men jag är benägen att tro du har helt rätt Olle, man får flashbacks från Fågelholken när Vampola tog plattan från han vid en timeout och ritade upp taktiken själv istället, det är lätt att vara tränare för självspelande lag (pianon).
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Olle: Tror du att Nubben läser detta forum?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
kattan: Laget är ett skämt. Dom har tappat mig helt... men är man rödvit så är man. Löjligt lojal mot klubben.
Det kommer att krävas ett mirakel för att vi ska lyckas vara kvar med det här laget. Frågan är om dom tror på det själv... det ser inte så ut.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Leksand-Brynäs 6-1...Brynäs dalar...
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Jag är riktigt besviken på insatsen i dag. Timrå glimtade till sista 5 minuterna i andra perioden men då satte Örebro 2-0 och det kändes godnatt redan där. Nu behövs en seger och ny energi. Sjukt viktig match mot Djurgården på lördag. Vi har två matcher mindre spelade än Linköping och Brynäs och en mindre spelad än Malmö. Vi är med i serien, men behöver poäng nu. Hoppas, trots de senaste insatserna, att ni alla förstår att laget behöver stöttning och att ni tar er till arenan på lördag. Vill inte se publiksiffran sjunka när laget behöver stödet som allra mest. Boyce ska firas för 600 matcher och 600 klackplatser säljs för 1 kr styck. 4400 mot Luleå, 4900 mot Leksand. Vore trevligt med 5000 mot DIF i denna så viktiga match. Tillsammans kan vi bära fram laget till tre poäng! Det bevisade vi mot Luleå!
Stanna inte hemma och ”bojkotta” laget trots att spelet de två senaste matcherna inte varit bra.
Vi vet sedan tidigare att Dahlén inte förlåter dem som ger upp. Vi ska inte ge upp. Vi hejar fram laget till en viktig trea på lördag. Hela hallen kom igen Timrå!!!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
kattan: Är det i morgon vi får höra att vi har inga pengar, vi kom in sent med värvningarna, Det är det här laget som ska göra det. Bla-bla-bla!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Sputnik: Nä de vet ja men dom måste gå att väcka o du har alldeles rätt i de du säger!!🙌🙌
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
UT .med vissa spelare
endast 7 matcher spelade
Inte vänta...annars e vi RÖKTA
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
söder över: offensiven hit och defensiven dit, jag skulle säga att det inte är en enskild lagdel som felar utan (ursäkta liknelsen) det här laget är dött. Det levde aldrig, det var uselt redan på försäsongen.

Du ser det i ögonen på varenda spelare, det finns ingen glöd, ingen själ. Ingen i laget tror på det här.

Freddan måste få sparken. För varje match som han får sätta sin prägel på det här laget så närmar vi oss allsvenskan med stormsteg. Han kanske är en coach som kan hantera ett allsvenskt lag där allt är Hawaii men han är inte en coach som kan leda ett lag i SHL, han har bevisat det förr och han bevisar det igen. Han har inte tappat omklädningsrummet, han har aldrig haft det till att börja med i det här laget.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Timrå Isstadion: Det är tydligt att det inte kommer räcka med 1-2 nya spelare. Hade väl ingen trott heller kanske, men ändå. Det är både för många tränare och spelare som inte håller måttet. Vi är inte ett dugg mer redo för SHL denna säsong.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
TIKTok: Ta karln bara. Men heads up, laget bör vara självspelande om ni ska nå framgångar

Alla som kan något om hockey slickar nog hellre på en spetälsk än tar in wallson
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14 Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
Kollar på DIF - Luleå, jädrar vilken skillnad i fart och beslutsamhet hos Luleå om man jämför, 4-5 snabba skär direkt när ska presspela eller vända spelet....???
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
TIKTok:
värva DIF tränaren
FULLT hus med americanos🇱🇷🇱🇷🇱🇷
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
TIKTok: glöm det...
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2021-10-14
JonteD: Jo men nånstans måste man inse att det inte går att skrika fram egenskaper som vissa spelare inte har förmåga till. Liljewall håller inte på HA nivå med sin skridskåkning, Lööke inte mogen att leda en kedja själv utan han hade behövt få växa in i lugn och ro med en spelare som Lander typ.
Madsen,Andersson, Liljewall, Boyce, Liljegren, Olofsson ja och fler därtill så förstår man kvaliten i detta lag.
Låst ämne

« · 2238317 · »