1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581500 inlägg · 6216 ämnen

Perra avgick, vad händer nu?

« · 1453391 · » Till forumet


Sv: Perra avgick, vad händer nu?

The Fat Bastard: Det skrivs om nystart ? Vi ligger t.a.b.m 11 poäng från 10e plats ? Sen blir man inte ett lag bara för Tränarna går,det är åndå spelarna som presterar på isen det är dom som fixar res. och poäng och spelarna är densamma ? Nog om pess. nu tar vi nya tag 2012!!Vi skall klara av att ta den 9-10e platsen då är säkert fler än jag nöjd ! Så till er Supportrar Önskar jag "GOTT NYTT ÅR" vi kommer att klara detta tillsamans med spelarna. Till er spelare säger jag bara ni som läser detta "KOM IGEN NI FIXAR DETTA"

GOTT NYTT ÅR till er spelare

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Mitt hockeyhjärta blöder!

Tyvärr är det nog sanning att vi är konkursmässiga, föreningen har för stor organisation och avlönar en hel del.

Det finns inga pengar till nyförvärv, tränare...

Vi får hoppas att Timrå IK tar nya tag, gör en nystart och siktar långsiktigt, har vi tur klarar vi Elitseriekontraktet, har vi otur ramlar vi långt ner i seriesystemet...

Timrå IK är dom bästa

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Per HApps:

Ja och hade inte perra och claes visat lite förstånd så hade vi fortfarande haft de som tränare, för inte har vår styrelse sparkat någon ....

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
ÖstrandsNisse & Per HApps: kunde jag ge 100 tummen upp för Era senaste inlägg skulle jag göra det.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Dunc:
"Vill det sog riktigt illa så är klubben konkusrmässig redan i april. Nu vet inte jag om den nye har samma ekonomiska kunskaper som TJ hade."


Vi får väl ändå hoppas på att Nollan har mer ekonomiskt kunnande än TJ som tillsammans med C.E. lämnar efter sig ett sjunkande Titanic.

Om Timrå IK som du säger ev är konkursmässiga i April så är det fan ingen annans fel än Thomas Johansson, Christer Ericson och dom övriga lakejerna i Styrelsen.

Du kan väl inte med den godaste viljan i universum påstå att dessa två tomtar lämnar över ett dukat bord till Nollan!


 

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Blizzard: Ha Ha.:)
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Hahl Bundy: han är fan värre än mig på fyllan, då är det illa.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Dunc: ". Nu vet inte jag om den nye har samma ekonomiska kunskaper som TJ hade. Det lär ju visa sig."

han som blåste bort 10millar plus och lämna ett sjunkande skepp menar du...
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Dunc: Och Vems fel är det?
Nolanders?
Du Är tecknad.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Dunc: Herregud. Är du dum på riktigt? Det är Tomas Johansson som varit ansvarig för denna klubb de senaste åren, det är han som bestämt. Han har accepterat de kontraktsförslag som sportchefen lagt fram och han har även bestämt vad som ska säljas i puben, i kioskerna, i souvenirshopen och vilka kläder de anställda ska ha på sig. Förstår du? Om du inte gör det kan jag förklara för dig att Tomas Johansson har nedmonterat denna förening så till den milda grad att det liknar ingenting.

Ditt försvar mot TJ kan jag inte tolka på annat sätt än att du är väldigt tight med TJ. All respekt för det. Men även om sanningen gör ont att höra så måste du och din polare (Johansson) förstå att det finns en del övrigt att önska.

Din polare, tillika vapenbroder Tomas Johansson, han har verkligen visat pondus den här säsongen. Han har berättat sin syn på det hela. När det blåser snålt så väljer karln att stoppa huvudet i sanden och låtsas som att han inte finns. Fegt, så in i helvete. om du frågar mig. Naturligt att du försöker sätta dig in i hans situation och vill stötta honom i denna svåra situation.
Men dina åsikter är nog det sämsta jag läst, även om jag förstår hur du tänker.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

inte ett skit kommer hända sälja nån spelare för att få loss pengar till tränare? lika bra ta ner nubben i båset så spar vi pengar till konkursboet

Gott slut...

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Taurus: Ja . Silferberg järnkrok och lauritzen mf är riktiga dussinlirare . ;)
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Nisse: Det kommer med all säkerhet visa sig vem som har rätt. Hans ersättare får ett enormt svårt jobb. Vill det sog riktigt illa så är klubben konkusrmässig redan i april. Nu vet inte jag om den nye har samma ekonomiska kunskaper som TJ hade. Det lär ju visa sig.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Hahl Bundy:

Måste säga att jag håller med dig där. Verkar som det inte finns någon tanke med värvningarna och vilken typ av hockey som ska spelas. Man har tagit en spelare här och där som varit lediga och ut och kör ungefär! Ett grymt bra exempel är Brynäs, som har ett mediokert lag på papperet men har en stenhård linje på hur man vill spela. Spelare värvas för att passa in i det spelet och man ligger i topp i tabellen.

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Kattgubben:

Kan nog bli herr Lyckner. Och varför inte

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

73Sjöbba:

Man kanske ska sköta sina åtaganden i ledningen och inte kontrollera andras åtaganden som man inte klarar av. Kan tänka mig nåt sånt

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Kattgubben: Deal! Och jag känner en rätt schysst massös.....
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Dunc: Kan det vara så att Du är ute efter att få årets Bagdad Bob pris ? Ingen människa kan väl ändå inte ha sådant tunnelseende  som yttrar sig som Dina tankar om Tomas Johansson. Tomas Johansson har gjort mycket gott för Timrå IK, men det var för en herrans massa år sedan. Allt och alla har en tid, likväl som människor går i pension vid ca. 65 års ålder p.g.a. att kapaciteten och orken och kunnandet avtar med ålderns rätt så förbrukas även klubbdirektörer. Tomas Johansson har inte hängt med i utvecklingen att leda och driva och entuiasmera ett företag med en omsättning på 100 mkr, som Timrå IK idag är. Bara inse fakta. Tomas Johanssos bäst före datum har passerats med råge. Frågan är om det går att reparera skadan ? "Tomas Johanssaon har aviserat att kliva av", sanningen att säga hade han ett avtal som förlängdes med optionsåret, annars hade det varit slut förra säsongen. Ingen är oersättlig på sitt jobb, bara inse fakta, vilket även Du får inse en dag. Lars Nolander är utsedd - tror jag på honom ? Som jag skrev igår, det kan inte bli sämre. Släpp hyllningssångerna till Tomas Johansson nu för han får ändå ingen staty i Sörberge. 
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Laken: Om Perra själv säger att han slutar så får han rimligtvis ingenting.
Han borde ju snarare få en helvetes massa karrensdagar.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Fortfarande högst oklart för mig om Timrå kommer tvingas betala lön åt Perra och Clabbe resten av kontraktstiden.....?

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Dunc: Måste vara tunga droger i din kropp eller ett slag annfall utan dess like när han kört klubben i skiten med linkans jävla FIASKOVÄRVNINGAR
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Dunc: Jag respekterar givetvis dina åsikter. Möjligt att TJ haft fel possition i klubben, men någon är ansvarig för den märkliga nedmonteringrn av Timrå IK, och för mig måste det vara TJ.

I Timrå behöver de stora kvastarna sopa och det är ingen lätt match. Jag ser med oro på framtiden, men ska med mina resurser försöka fortsätta stötta mitt rödvita lag i med och motgång.

Till att börja med kan bärarna av årets matchtröjor starta med att sova med gott samvete över att man presterat sitt bästa mot den lön man uppehåller.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Dream Team: Måste ha varit en rolig säsong för Jari Kesti...
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Paddan: Så någon skulle ha snittat mer än 10.76 poäng per match i Stavanger?
I dare you. In fact: I double dare you.

Och nu såg jag din redigering...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
hubbenorlen: Ja jäklar. 226 poäng på 21 matcher! Det var inte dåligt...
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

hubbenorlen: Inte ens klubbrekord i Stavanger

Äh, läste fel i Stavangers egen statistik... som dessutom bara har Kestis poängsumma från 03/04 som rekord för en säsong.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Dream Team: Han har ju ett jävla poängsnitt. Men inte värre än den här killen. Hans snitt 2001/2002 måste ju vara världsrekord.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Dunc:"Säg någon som kan o har möjligheter att ersätta Tomas."

Så skrev du om Linkan också. 

TJ har visat gång på gång att inte är rätt man för att styra det här skeppet. 

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Dunc: Dax att komma in i matchen :-)
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Och svaret likaså:

Tony Hand tar över som spelande tränare.


Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Jag kopierar in det här inlägget i en otroligt passande tråd!
vem tror du  blir som tar över efter perra
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Timrå Icon: Ja för fan, vi kör på det. Min hund kan plocka puckar och funka som motivatör för grabbarna. Det är en TIK, så bara det borde väl ge henne förtur, tycker man :)
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Kattgubben: Äääh det där klarar nästan vilka som helst till och med här på hs av bättre än Perra och Clabbe.

Ska du och jag ta det...? :-)
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Nog borde man ha gjort klart med ersättare till Perra och Clabbe tycker jag. Svårt att få tag i nån som vill ta över, eller kom Perras avsked som en total överaskning?
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Dunc: Lars Nolander kanske eller har jag missat något....?
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Smokey: Även fast jag ser dig som en bra kompis så måste jag säga att du har helfel ang. T.J. Först. Skulle laget ha spelat i ES utan att han hade fixat så TIK återuppstod från ST-hockey. För du vet väl att det var han som låg bakom. Vilken tror du låg bakom så att det kom folk till Timrå IK så att laget kunde avancera till ES. Du vet ju att "Nubben" var en av dom som lirade o inte hade tid med annat.

Vad jag ser som konstigt nu är att Tomas har aviserat att kliva av. Säg någon som kan o har möjligheter att ersätta Tomas. Jag vill gärna stryka under ordet möjligheter. Nämn gärna också några namn om du kan. Själv funderar jag runt Kent, men har insett att han är för upptagen med att få ihop spillrorna.

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Smokey: Många handhavande fel har begåtts.
Tj o Linkan är de som har störst ansvar för det som skett.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Bragd-Birger: Håller med dig, men i min bok är Nubben en tillgång. Men jag vet snart varken ut eller in...
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Jag ogillar Ros och tycker att han är en sopa, men när det gäller hans profetia 2007 är det väl bara att böja på huvudet. Frånsett detaljer var han ju hur rätt ute som helst.
Det kommer att krävas oerhört hårt jobb - och en hel del flyt - för att reda upp det här.
Det k a n gå, men då måste man tänka om och städa ut. Och ja, i min bok ingår även Nubben i den utstädningen. Han har ett stort ansvar för att klubben är i det läge man är.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Nisse: Du har så förbannat rätt i det du skriver. För mig är TJ den största skurken i Timrå IK!

En uppblåst översittartyp med maktbegär som långsamt monterat ner TIK -andan. Gubbjäveln tog över efter Stenberg och för mig är han den som ska stå som ytterst ansvarig för att klubben hamnat där den hamnat.

Vart tog surströmmingskungen och den store TIK-hjälten Janne Söderström vägen? Länge sedan man såg reklam för Oskars på våra matchställ. Vem dödade hans och andras energi?

Vi kan jaga och analysera misslyckade underhuggare tills korna går hem, men TIK-andans ytterst ansvarige utpost är och förblir TJ.

Gott nytt år från en stukad TIK-are.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Tre saker den nye tränaren ska lyckas med:

* Ett stabilt grundspel/försvarsspel

* Ett bra boxplay

* Ett bra powerplay

Då tror jag vi fixar Kvalserien när det väl blir dags!

Dessutom hoppas jag på tydliga roller för spelarna. Bremberg till exempel ska ju spela alla powerplay han orkar.

En uttalad förstemålvakt.

Gör Hallin eller Hedström till lagkapten (och assisterande).

Sedan ska spelare som inte brinner för det här (läs till exempel: Murley) bort, bort, BORT!

[Edit] Glömde avslutningen som ALLA borde ha efter sina inlägg:

In Nubben we trust.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Kongo: Lika skrämmande som de sopade under mattan 19,8 km utanför stan. Nä, hur länge tar det innan den (själv) gode ModoHarald tar över TIK, inte mycket tid kvar så jag hoppas att han finns här på måndag.  
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Kongo: På vad syftar du då?
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Ambroo: Man kan tycka och säga mycket om Ros, men det går inte att bortförklara det faktum att vi har haft en nedåtgående trend de senaste åren som är monumental, precis som Ros skriver är vi kusinen från landet. Man kan verkligen fråga säg hur en omröstning skulle se ut bland övriga elitserieklubbar och även bland hockefansen i Sverige vilka dom vill se i elitserien, Timrå, Örebro, Västerås, Leksand, Malmö. Jag är inte helt säker att den skulle vara till vår fördel. Ros skriver att vi t.o.m. hade lyckats med bedriften att begära förskott från ligan tillsammans med kommunpengarna samt att det var några företag som ordnade så vi fick ett plusresultat senaste bokslutet. Illa, illa. Vi har precis separerat från våra tränare, det är en oerhörd turbulens i föreningen, då undrar jag bara. Var är ordförande och klubbdirektören ? har jag missat nåt uttalande från dessa två ? Har dom redan gått in i nyårsdimman ?
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Wayne Gresky:

Det som är skrämmande är att du inte har ett mer kritiskt förhållningssätt till det du läser i media.

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Wayne Gresky: Han har t o m fel om KÅT.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Han är rolig den där Ros.

"En nystart – en chans till ny förbrödring med Sundsvall och en chans att bygga en superarena i centrala Sundsvall. 2016 kan Sundsvall/Timrå Hockey komma tillbaka till eliten." 

Det han missar är att det finns så många som hellre ser Timrå IK spela i Sörberge än inne i centrala Sundsvall, till vilket pris som helst.

Grattis till Er förresten, ni är på väg att bli bönhörda. Kul att några blir nöjda i alla fall.

 Nu är iofs inte en arena i stan något "hiv vaccin" Det har tagits monumentala felbeslut dom fyra senaste åren som har placerat oss där vi nu är.

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Vad händer nu? Ja, förhoppningsvis får vi igång ett spelsystem som bygger på att inte spela fast sig i sarghörnen i offensiv zon. Man kanske borde titta på småkronorna i J-VM, dom går direkt på mål, det är nog så man ska agera för att producera och nå framgång. Sedan kan vi väl hoppas att spelarna nu tar ett avstamp och ger allt för att TIK skall klättra i tabellen. Då menar jag verkligen ALLT! Inte något jävla småduttande och bristande kampvilja. Börja vinn! Just go for it!
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

KORITFW:

Ros har väl haft skrämmande rätt i fallet Timrå?

Jag ber om ursäkt för det långa och till stora delar ihopklippta inlägget, men det känns lättare att följa än en blandning av 10 olika länkar.

Timrå kommer att sjunka

Har varit ledig hela helgen.
Så skönt.
Men vad gör jag då? Jo, ser Timrå på Hovet på lördagseftermiddagen.
Slår mig att Timrå är det lag som kommer att få det svårt i framtiden.
Alla extra pengar lägger man på spelare. Man har inte samma fina intäktsbringande arena som storstadslagen eller topplagen.
Man har inte samma tryck på biljetter som HV eller Frölunda.
Man har inte samma stöd från lokala näringslivet som konkurrenterna.
Timrå lever på lånad tid.
Vet att Timrå-spelare gnäller över att det saknas tillräckligt personal runt laget, som materialare och vård-personal.
Nu tror jag inte att Timrå åker ur. Men kommer inte vara ett topp-fyra-lag inom några år. Timrås filosofi är; hellre en ny andrakedja än en ny jumbotron - typ.
***
Sedan är sportchef Kent Norberg en av de som tillämpar gynnsamma skatteregler för utlänningar hårdast. Pärssinen, Hahl med flera fick en stor sudd med sign-on-bonus när de var i Finland. Det gör det svårt för Norberg att ge samma lön vid nästra kontraktsskrivning eftersom kostnaden blir så mycket högre.

Några kommentarer:

Ambroo: Ha ha, Ros är verkligen insatt i TIK:s inre angelägenheter.

Han har väl varit borta ett tag och vill ha lite uppmärksamhet och respons. Då är Timråkortet ett säkert spel.

T T

Så försöker Ros, i vanlig ordning, att dra igång något... Det biter dock inte på mig:

Ambroo
T T: Klart som fan att det är viktigare med bra spelare än en ny jombotron....

En av det mest korkade artiklar jag läst på länge.

Europas fränaste jumbotron men inget lag på isan....smart!

Shadar Logoth

Snoop:
Att vår ordförande tar sig tid att svara en sådan propp som Tomas Ros tyder på genuint engagemang. Har annars inte någon klar bild över Christer Ericsson. Från början var jag lite rädd att det var C-G Andersson-stuk över honom, dvs att han bara "finns".

Känns som att styrelsen gör det mesta rätt, förutom marknadsföringen gentemot privatkunder (bl a souvenirsidan är ju som bekant kraftigt misskött) och det faktum att örnen finns till på bekostnad av stilrena "TIMRÅ" och tallemblemet.
Kongo


For the record ska tilläggas att bl a Knylan till stora delar höll med Ros i det han skrev.


Sedan Ros uppföljning:

Timrå 2.0

Underbart med en debatt om Timrå.
Som jag har längtat.
Först och främst; jag har ingenting emot Timrå.  Ser ofta Timrås matcher och ifjol var jag så ofta i EON Arena att redaktionssekreterare Flash frågade om jag hade en älskarinna i stan...
Anser att jag har hyfsad koll på de flesta elitklubbarna och kan avgöra vilka som har framtidspotential eller inte.
***
Tänkte utveckla varför jag inte tror på Timrå.
Om ni orkar - häng på.
* Sportchef  Kent Norberg. Klubbens hjärta. Utan Norberg stannar Timrå. Han såg till att Hedström, Pärssinen, Hahl, Pyörälä, Backlund med flera kom till klubben. Han har racat i sju år i Timrå och han orkar inte hur länge till som helst. Sportchefer jobbar i fem till sju år, typ, sedan orkar de inte skruva ihop Billy-bokhyllor, smöra för agenter eller hjälpa spelarfruar med jobb eller studier, längre. Dag Larsson, Masken Carlsson, Mats Hallin, Hans Norberg är bra exempel. Tror att Kent Norberg om två år sitter som chef på Norrporten eller Vasakronan. Det är ett stort avbräck för Timrå. Utan hjärtat stannar kroppen (Timrå).
* EON Arena. Snittar på 5300 besökare i år, är med den noteringen åtta i publikligan. Ligger 15 km norr om Sundsvalls centrum. 10 000 personer bor i Timrå. Siffror som är skrämmande för att bedriva verksamhet i underhållningsbranschen. Vem bygger ett bio-komplex eller en nattklubb i vildmarken? Ordförande Ericson framtidsvision bör innehålla en flytt av arenan, alternativt nybyggnation av arena, till hamnområdet i Sundsvall. Folk vill kunna gå på hockey, ta en öl och sedan stanna i centrum, typ.
* Löneutvecklingen. Johan Backlund, Sanny Lindström, Riku Hahl, Timo Pärssinen, Peter Regin har alla kontrakt som går ut. Och samtliga är landslagsspelare. Sedan har ju Pärssinen och Hahl lyxig sign-on-bonus. Samtliga blir svindyra att behålla i Timrå. Alldeles för dyrt för Timrå.
* Berg och dalar. Livet går i cykler. Så även hockeyn. Timrå har stegrat sig hela tiden efter att man avancerade till eliten. Men det måste komma en dipp. Man kan inte få jackpot med nyförvärv och sportsliga framgångar som landsortsförening år efter år. Inte realistiskt. Och då sviker sponsorer, publik, nyförvärv lika snabbt som Ericson kan säga framtidsvision.
***
En sak är och kommer att vara i världsklass i Timrå. Kjell Åke Tjernström - presschefen. Han är ödmjuk, snäll och bäst helt enkelt. (Uppdaterad)
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Ambroo: Har inget emot Harald Lückner. Förutom att han ser ut som George Bush. Det stör mig.
Kommentera

« · 1453391 · »