1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581423 inlägg · 6216 ämnen

Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10

« · 1627553 · » Till forumet



Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Kongo:

Lycka till i afton! Själv förblir jag på Alnö. Tänkte inte på att det var premiär när vi bokade in denna dag och kväll för jobb i havsnära miljö. Nu tippar jag dessvärre att det bli förlust med, säg, 2-4.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Kongo:

Jaji, det var faktiskt dubbla budskap vad gäller kapacitet för flera arenor i den där "Bibeln". Olika kapacitet på olika sidor av magasinet. Inte alltför seriöst...
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Kongo: bra gjort! Hoppas även för din skull på tre pinnar ilväll då!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Då rullar man från Stockholm med sikte på Sundsvall och hemmapremiären. Har aldrig hänt förut att jag åkt hem enbart för en Timrå-match, så för mig är det hetare nu än nånsin. Återstår att se om det blir pannkaka av det hela :)

Röd och vit - hockeydynamit!

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
DJ Hemp: Jag är också en arenanörd :)

Som så mycket annat i ffa kvällstidningarna är det inte korrekt. Kapacitet och publiksiffra i premiären mot Frölunda var 6 300. Efter det sänktes kapaciteten på ståplats så att totala blev 5 800. När läktaren ovanför logerna byggdes ökade kapaciteten till nuvarande 6 000.

Nobelhallen har väl en betydligt högre andel ståplats jämfört med E.ON Arena.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Den i övrigt oblygt Modorunkiga Mittnyttredaktionen levererade ett TIK-inslag till kvällens sändning. Inga nyheter, men lite rörliga bilder åtminstone.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
SMÅLAND:

Tack för tipsen! Det låter bra med fruntimren. Jag hade tänkt mig en nystart i Malmö. Ingen ide att engagera sig alltför mycket häruppe längre...

Något helt annat: Enligt Hockeybibeln har E.ON Arena en kapacitet på 6 200 åskådare. Jag trodde att den var 6 000. Å andra sidan minns jag att det byggdes till ett antal platser där högst upp. Därmed har vi en av de högsta kapaciteterna i HA.

Vad som förvånar mig lite är att Nobelhallen i Karlskoga tar in hela 6 300 åskådare. Jag är en arenanörd av stora mått...
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
DJ Hemp: De va bättre förr! De va länge sen ja lämna Bergeforsen nu och jag har vandrat land o rike kring o ...... för inget ting! Kom ner till Malmoe och möt höst o vår o ta ett par röga..finns många fina flickor här ifrån alla världens olika hörn! Brukar hålla till på Tröls Jins Cru på Listergadan vid Folkets park om jag inte gör Möllan? Skellefte tappe ju Sunkan till Pittarna idag så de tro ja int alls läng på!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
SMÅLAND:

"Ribban". Ribersborg. Malmö. Härligt! Snart bor man där. Det är på tiden att man lämnar detta Sundsvall bakom sig, även om det känns smått surrealistiskt i dag.

Förutom Växjö tippas Skellefteå vinna SM-guld av två experter. Frölunda och Färjestad får varsitt tips. En klar majoritet för smålänningarna alltså. Å andra sidan brukar experter sällan ha rätt...
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
DJ Hemp: En del har de bra! Ja ligger i tältet på Ribbans camping! Följer matchen ifrån tv-rummet via text-tvn! Om Vxö vinner käkar jag upp Barbara! Om de stänger skiten så ska jag hungerstrejka utanför förbundet i fjollträsk!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Men stängs verkligen SHL efter den här säsongen? Vad fan är det frågan om egentligen? I så fall lär man ju tappa intresset helt till slut...
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Vidare så tror Hockeybibelns Mats Wennerholm att följande sex lag har chansen på SHL:

Södertälje
Malmö
Västerås
BIK Karlskoga
AIK
Rögle

Notabelt är också att nio av tio av tidningens experter tippar att Växjö går till SM-final och sex av dem tror att de vinner finalen. Vart är ishockeyn på väg egentligen?
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
othan:

Det är dessvärre inte aktuellt. Vi ska sitta och jobba ute i en sommarstuga. Rena idyllen. Havstoviken regerar!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
luffaren:

Jag är inte så förtjust i rovfåglar. Föredrar småfåglar. Dessutom har väl Timrå återtagit tallarna. Det är Aftonbladet som inte hänger med...
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
DJ Hemp: från Alnön har du max 2,5 mil! Masa dig iväg på matchen och skrik dig hes!!!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
DJ Hemp: Vad är några gamla tallar mot en häftig örn  Red Eagles ska det vara.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
SMÅLAND:

Och jag får väl följa matchen via någon sajt på mobilen... : (
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Kongo:

Men fy fan! Jag kom just på att jag ska övernatta på Alnö i morgon. Där finns inte Viasat. Så nu missar jag matchen totalt. Det känns riktigt botten... : (
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
DJ Hemp: Där försvann ju ditt sista argument. Masa dig till hockeybussen nu :)
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
DJ Hemp: Själv ser jag matchen på text-tvn me lite snacks å ett par napps ;-)
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
DJ Hemp: Hoppas att det är en engångsföreteelse, ska vi nånsin ha nått att säga till om igen behöver nog alla ta sig till matcherna och bidra. Vi ska väl t-bax?
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Kanon med hockeybussar, men själva hemmapremiären ser jag nog hemmavid på Viasat. Köpte Hockeybibeln i dag. Vi tippas bli elva i serien. Dessutom är det örnen och inte tallarna som symboliserar vårt lag. Smart drag...
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Hockeybuss från Navet till matchen mot Mora!

"Huruvida detta blir en bestående lösning kommer att avgöras under veckan ..."

Så... #fyllHockeybussen :)

Hockeybussen är en mycket smidig lösning. Alla som har den som möjligt alternativ, välj bussen - för miljön och dig själv!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10

På tal om Hockeymatcher.

Bookmark denna länk så ser di vilken kanal man kan kolla Timrås (och de övriga lagens) matcher på.

Tror inte den postats förut, eller?

Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
John K: Ok. Gällande att biljetter reades ut, hur gjordes det, hur uppfattade du det, och hur påverkar den delen dig?
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Kongo: Mig påverkar det så pass mycket att det sett över hela säsongen blir billigare med "lösnummer". Jag tror inte jag är ensam om den kalkylen utan många fler gör nog samma bedömning.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Kongo: när det nu går halvknackigt i näst högsta serien så är det inte konstigt att årskort inte säljer.
Är nog bara vi mest hängivna som köper det:)

Men för de som går flertalet matcher men inte allt tjönar nog i längden på att inte köpa ett årskort.
Förhoppningsvis kan grabbarna spela bra hockey på hemmaplan och på så vis locka lite folk till proppskåpet :)
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
John K: Hur reades biljetter ut? Vad har du för uppfattning om detta? Hur tror du att det påverkar?
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10

lungan: Det är inte så konstigt att man avstår årskort. Detta eftersom det förra säsongen alltid fanns lediga bra platser att köpa på matchdagen. Så kommer det att bli också denna säsong. Dessutom reades biljetter ofta ut billigt vilket innebär att om man inte kan gå på alla matcher så blir säsongen totalt sett billigare. Jag skäms inte för det!

En gång supporter, alltid supporter!

Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10

Kongo: Lite tråkigt att behöva inleda serien med endast 5 av 7 ordinarie backar. Didrick o Tommy indisponibla. Jag tycker fortfarande att ett lån skulle varit på plats sedan länge på backsidan.

Men många öl o korv blir det i morn! *L* krossa knätofsarna....

Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
othan: jag går på matcher.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
othan: En början kan vara att den alltid spelas innan introt, och att klacken och så många som möjligt sjunger med.

Vad säger musikansvariga?
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
lungan: Det är inte säkert att det är dåligt. Hur låg det till motsvarande period ifjol?
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Måste nog förtydliga lite. Att vara TIK-are är givetvis något man alltid varit. Med AKTIV supporter är något annat. Och det är den karriären jag försökt beskriva med mina krampaktiga inlägg här. Och då får man givetvis skämmes med ynkliga ca 30 år i lådan. Förra året var ett riktigt lågvattenmärke!

Med besök endast i Uppsala, Stöckhölm, Södertälje, Västerås, Karlskoga, Oskarshamn och bara två hemmabesök långt däruppe i E.on. är det en skam för rasen! Bot och bättring kräves!

Ska väl försöka ta mig till premiären för att bättra på siffrorna lite dårå. Och det där att försöka ragga med en vän ska bli spännande. Ska kolla lite folk runt stadsmissionen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
lungan: se till att visa hur laget ska stöttas när det kommer till Sthlm!!!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Inte ens 1000 årskort, fy fan va dåligt. Vart har all supporters tagit vägen?

Detta är skämskudde på högnivå!

Bättre kan ni som bor i omnejd!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10

Kongo:Tycker det finns möjlighet men kanske inte att man ska köra alla verser. Kan vi inte hålla oss till refrängen

Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Pihl1337: Nu lyckades jag inte lyssna på den där. Men är det något du kan och har intresse för, borde du säga till att du kan hjälpa till.

En helt annan sak. Kan "Timrå hej" bli vårat "You'll never walk alone"?
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
SuperMupster: En liten arbetsplats?
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10

Jag har alltid tyckt att det är viktigt med ett bra intro för laget att göra entré med på hemmamatcher, och tycker väl på senare år att dom har varit lite "mjäkiga".

Jag tog mig friheten och bygga ihop ett intro som jag tror kan bygga upp stämningen i arenan och få spelarna att tagga till!

www.dropbox.com/s/m7ky22odas6l2j8/Timr%C3%A5intro.mp3?dl=0 (Spelarna kommer ut vid 01:31)

Nu sitter det säkert någon "ljudansvarig" som bygger intron men jag kunde inte låta bli :)

Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Kongo: får tyvärr inte med mig någon ny, men vi blir tre i mitt sällskap.

Och på jobbet är det sundsvall blå och modo som gäller.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Laken: Jag tar med en kompis och tömmer baren :-)
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Jag ska försöka få med mig några extra.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Pär: Jag har en engelsman med mig.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Kongo: jag har 3-nya med mig på dyr sittplats.....
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Kongo: Jag får tyvärr inte med mig en debutant.. Men en kollega som förra året blev TIK-are ska med och
imorgon tänkte jag försöka tvinga med mig några till 😊

Fan det vore så roligt att fylla ståplats och skapa den där magiska stämningen som jag vet att vi kan göra!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
SuperMupster: Mkt bra!

Vilka får med sig en debutant på onsdag?

Om det faller på plats för mig (40 mil enkel resa), ska jag försöka locka med mig en extra åskådare och en debutant utöver min pappa.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
DJ Hemp: sådärja, årskort köpt :)
Kommentera

« · 1627553 · »