1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598906 inlägg · 6213 ämnen

Räddningstråden - nu ger vi järnet!

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Jag var aldrig orolig

Och alla biljetter som vi har vaskat, det var inte förgäves. De kommer till nytta.

El Maco: Antagligen hade man köpare klar redan igår men då Handelsbanken ser att det finns flera intressenter ser man möjlighet att minimera förlusten vid en dyrare prislapp på arenan.

Stort tack till ALLA som engagerat sig de senaste veckorna. Bra jobbat. Oerhört lättad idag. Hoppas så många som möjligt tar sig ut till arenan ikväll.

Då har man att se fram mot att bjuda en bil med RV-supportrar på husrum, typ bira och en klassisk TIK-gryta nästa gång man passerar här på väg på sina heroiska bortasupporterresor för Timrå IK.

Det lovade TIK-Bergslagen i Karlskoga! Om vi överlevde!
Nu är det bara att planera in!

Inget är klart förrän det står på hemsidan.   :)

fermo: Har 2 ungdomsbiljetter tills ikväll.

Maila om nån vill ha dom ([email protected])

Använd dom och hjälp till att fylla EON ikväll!

Smokey: talade med en kontakt på Handelsbanken igår och enligt han så hade kommunen motarbetat å det grövsta hela vägen och det är inte mycket till eftergift dem gjort i slutändan, betalat driftsbidraget lite tidigare bara. Men ok då en sån här dag kan man tacka alla i hela världen !!!

Restaurangen fullbokad ikväll, nu jävlar fyller vi arenan också!!!

usproperty: Det är nog 100% sant kan man säga om man ska tolka det hela.

Hahl Bundy: kan inte någon inom supporterklubben eller vilka som nu sköter detta? se till att fixa en fet banderoll med en stor hyllning till Nollan!!!!!!!! Sen är det ett måste att hänga upp en tröja av nått slag med nollans namn på i arenan!!!!
Timrå ik är dom bästa. SHL here we come!!!!

Fantastisk skönt att den akuta kk-risken är borta! Jag är glad att parterna verkar lyckas nå varandra i ett vettigt givande och tagande, annars hade det blivit en kk som alla förlorat på. Det hade varit tragiskt.

Men för att känna mig riktigt nöjd vill jag se en fungerande uthållig lösning och det återstår uppenbarligen en hel del. Kanske inte så konstigt, tuffa förhandlingar väntar. Arenan ska säljas till ett pris över 15 millar och för att det ska vara möjligt antar jag att hyresfrågan måste vara löst. Vem betalar hallhyra (antar att det är både TIK och kommunen?), hur mycket och hur långt är kontraktet? Finns det någon slags kommunal hyresgaranti? Accepterar banken nedskrivningar av kvarvarande skulder när väl hallen är såld? Ytterligare besparingar blir det för TIK, hur mycket kommer att krävas? Mycket nyfiken är jag men förstår att svaren kommer först efter att hallen är såld och förhandlingarna är klara.

För övrigt vill jag se en Nolander-tröja hissas i halllen.

kulltorp: Jag säger jippie! Men jag vet inte i detalj vad vi jublar åt.
Keep on rocking in the free world.

sargad: Rid i natt! Passa nu på att smida medans järnet är varmt!!

Enligt Sveriges-radio intervjun finns det en långsiktig överenskommelse på plats. Klubben blir skuldfri när väl arenan är såld (oavsett pris?). Stämmer det så är jag jäkligt glad, men jag tänker inte ropa hej. Journalister fattar ofta fel och missar grejer. 

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6080374

usproperty: Det är kommunens skyldighet att vara svåra som fan. Men det här blev ju svårt bra;)

Back on the stop of the workd ;-)

Stort grattis på er!

Sänder dom inte från Hockeyallsvenskan på radiosporten längre?

Lars Nolander - vilken jävla KUNG!!!

Kul om ni lever ett tag till.....ni är välkomna att ta Modos plats i SHL en vacker dag.

Smokey: Glöm nu inte vad du ska rösta på om fyra år. Tänk 'vilken röstsedel skulle Lisbeth välja'.

– Vårt enda motkrav är att klubben ska fortsätta att spela i Timrå och heta Timrå IK, säger kommunalrådet Ewa Lindstrand (s) till Sundsvalls Tidning.

Så lät det 2012.

DJ Hemp: Tror inte man nog kan betona vikten av att ekonomin sköts med god marginal framöver. Tålamodet hos framförallt kommunen, men även fordringsägare och kanske sponsorer är nog inte jättestort längre.

Carl Lejonkräk: Nä fan. Alla tre guldkustlagen ska förstås vara i SHL . Annars får man ju inga att 'hata' ;)

157620: Det finns fler biljetter kvar att stödköpa......Köpte nyss 3-till!

Alla till E-on!

Undvik köer - åk till E.ON Arena redan nu! ;-)

the beat goes on...

Tycker man uppför en "kavajernas" Hall Of Fame i Timrå.

Kandidater:

Nollan
Surströmmingskungen

Fler förslag?

TJ kan väl få sitt porträtt på TIK-hundbajspåsar.

Smokey: Min farfar var kassör i W/Ö från slutet av 50-talet och framåt. Det var inte roligt då heller.

Smokey: En svart Timråblazer med nummer 0 på ryggen skall hänga bredvid Lill-Strimmas röda matchtröja i taket!

Smokey: eller ovanför urinoarerna?

söder över: Nä... i!

orion: skönt!! Nära hjärtstopp

Skönt att veta var vi har Sundsvall Fjants också, upplagt för riktiga hatmöten nu om de skulle lyckas kravla sig upp. De har verkligen visat sitt rätta jag dessa veckor. 

Smokey: åh vad skulle jag inte göra nu för att få komma in på bobbarnas forum och härja lös...
Mohahaha.

Jag var väl inte lika orolig och uppjagad som många andra härinne, då man i södra Skåne har en massa annat att tänka på. Men jag gläds med alla vars ångest tycks ha släppt och här på Malmö Värnhem värnar vi om Timrå IK i kväll. Krossa AIK och publikrekordet för HA i e.on! : )

Simmalugnt:

Hur fan kommer man in så att man läsa deras jävla forum egentligen?

Nu ska jag lyfta min nivå igen...

Det är omöjligt att fatta hur thomas tänkte när han stod bakom köpfester som saknade teckning...

söder över: Hagos borde bli återbetalningsskyldig. Synd att han försvann från AIK så han inte kunde bli rejält utbuad ikväll.

Simmalugnt: det skulle bli hård konkurrens om sponsorpengar...

Och tok full arena vid minst 2 tillfällen per säsong!

Laddar för match framför tv:n med denna goding dundrandes på stereon. 

Idag är det gött att leva! 

Simmalugnt: Alla är påväg till matchen här utom jag som sitter i Norge och önskar jag kunde gå. Ser att nästan halva HS är inloggad.

Synd att missa denna folkfest, såg att Skarin skulle köra nostalgi i musikväg också denna afton.

Finns det någon stream till matchen någonstans?

Redigerad kommentar

Simmalugnt: Tror inte att Sundsvall Hockey klarar av att gå upp i år heller. Att briljera i en serie där motståndet heter Kovland, Sollefteå och SK Lejon är en sak, men jag tycker det är tydligt att laget inte är så vasst, nu när motståndet är tyngre.

Visst, man är fortfarandet ett topplag, men i en eventuell kvalserie så tror jag att det kommer bli uppenbart att det i grund och botten är ett gäng motionärer.

Parkeringen smockfull redan nu!!

Fyfan vad jag älskar Timrå IK !!!! Fick ståfräs för första gången på jobbet idag under presskonferensen, nu kör vi kära tikare hårt jobb och ljusare tider nu kör vii !!!!!!!!

MAD LOOOOVE !!!!!

Laken: P-vakterna är orutinerade så här med mycket bilar. Alldeles för glest packat idag.

Herminator: vart fan ska alla parkera när nedre har blivit konstgräsplan haha smockat på stora

157620: Tja, det lär väl bli Tallnäs nästa...

« · 1657981 · »