1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602063 inlägg · 6213 ämnen

Räddningstråden - nu ger vi järnet!

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Herminator: Frågan är hur försenad hela affären blir? Majoriteten är för ett kommunalt övertagande av arenan men när kommer man kunna fatta ett beslut?

Hälge: Deras hjärnor måste ha skurit ihop i värmeböljan. Nog luktar det skämt alltid.

El Maco: Det är ett stort skämt alltihop...

I stora mupptävlingen har nötverket kännt sig omsprungna av Tony och klipper till. För säkerhets skull med begäran om inhibition igen. Gick ju bra senast... Vad är det för fel på folk?

Herminator: Funkar som utseendemässig look a like :) Minns dock Tony Soprano som rationell och inte som en karaktär som mot alla konsekvenser och logik lät en personlig låsning styra agerandet.

Kongo: Timrås egna Tony Soprano.

Rip Kirby: Tony Lambertz. Anti-ishallsgänget.

Tony Andersson ber väl inte om nya vänner precis. Hualigen vilken jävla idiot.

Bulla? Eller finns det en till Bo Berggren i Timrå? Oavsett så är det inte mer invecklat än så här.

sargad: Zäta och Emma håller i en välgörenhet som heter Zetterberg Foundation, därför han fick pris :)

Härligt, Timrå engagerar NHL. Z vann King Clancy Trophy, mycket på grund av Timrås överlevnad får vi antaga.

De som sätter förnuftet och Timrå kommuns innevånare i främsta rummet har skrivit en insändare.

Kongo: Väldigt konkret och korrekt. Att hylla den demokratiska processen, mitt i eländet, känns helt ok.

sargad: Ja den 31an var bara  bäst!

Kongo: Backlund har hållit oss kvar i matchen förut, eller hur Zita? ;-)

Backlund ger ett intryck av bra balans.

Modo Hockey redovisar ett överskott på drygt 2 miljoner i år. Då ingår kommunala bidrag i olika former för 16,5 mkr.

bar mofftak: Ett enda nedsättande ord om svagbegåvade och jag går fan berserk här inne i tråden. Dessa funktionshindrade och handikappade är inte på långa vägar på den låga nivå som dessa politiker. I den världen kan en lågbegåvad fan bli klok stadsminister i jämförelse. Här ser vi något mer behandlingsbart. Rättshaverister på sin höjd. Men håna inte de utvecklingstörda och diagnostiserade. Dessa är långt över dessa politiker.

Redigerad kommentar

El Maco: Missade dårskapets representanter. 

Får det här nån praktiskt betydelse för vår älskade klubb, mer än att det dröjer ett tag innan man kan se framåt?

Kongo: Kvalar NT inte ens in i parodigänget?

Den här uppställningen lär bli tydligare och tydligare för allt fler Timråbor: Det sunda förnuftet, S+V+C och Timrå kommuns innevånare v/s parodigänget i M+FP+KD+SD.

Jaja. Det är en dag i morron å. #kämpatimrå

El Maco: De som var minst begåvade i skolan o mest mobbade o retardade... blev kommunpolitiker. Den som säger emot det är kommunpolitiker o dubbelt retardad.

En kul grej är att en gammal styrelsemedlem från supporterklubben blev invald i TIK:s styrelse idag, Niklas Dernebo. Satt med i SK omkring 2002 tror jag. Figurerade även här på HS som Octagon. Kan nog bli bra.

Andersson: det är enbart dyrt och destruktivt. Slöseri med resurser.

Krävs det enkel majoritet ( 50,1 % av rösterna ) så lär ju Eva Lindstrand och de som vill ha arenan såld  'vinna'   , det tråkiga är ju att det dröjer 2 månader till . Undra vad handelsbanken tycker ??

Kongo: Vilka sopor.

JobbaPuck: Ungefär så.

Bordläggning och återremiss
36 § Ett ärende ska bordläggas eller återremitteras, om det begärs av minst en tredjedel av de närvarande ledamöterna. Enkel majoritet krävs dock om ärendet tidigare bordlagts eller återremitterats på begäran av en minoritet.

Glöm min frågeställning. Nästa gång måste man rösta om det.

Kongo: Ja, för annars är man ju både blinda och döva. Frågan är om detta kan återremitteras igen och igen? Då var ju detta döden redan från början.

Redigerad kommentar

Man borde haft beredskap för detta, antingen ett överklagande av NT eller det som nu inträffade. Räddningen bör vara att banken överbrygger tiden till ett senare beslut för att slå vakt om sitt eget intresse.

För övrigt är det helt osannolikt vilka människor som finns i den där församlingen (kommunfullmäktige).

Redigerad kommentar

Kan inte detta bara gå i hamn. Vad trött jag blir.

T T:

Återremiss blev det.

El Maco: Tony A & Co yrkar återremiss. Räcker med en tredjedel för att få igenom det.

T T: Vad har hänt?

T T:

Beror på banken isf. Konkurs misstänker jag.

Kan väl ses som positivt att Timrås kommun även har representation från samhällets mer svagbegåvade i de politiska partierna!

Återremiss...ytterligare två månader till beslut. Vad kan det innebära?

Live-sändning från ST ikväll.

Kongo: Everybody shop NOW!

Kongo: Jag med. Kul idé!

T T: Nu har jag köpt! Smidigt och bra sätt att stödja.

hubbenorlen: en annan positiv effekt på kassan borde vara att kommunen betalat driftbidrag i efterskott. Så klubben får lägre totalkostnad för arenan och slipper vänta en hel säsong på driftbidraget. Snacka om kassadränering.

hubbenorlen: Det föreningen sagt är att det blir en liten slant över efter att lån och skulder är lösta/betalda.

Kongo: Så inget rörelsekapital blir tillgängligt i och med försäljningen?

hubbenorlen: Det är inte medräknat och jag tror inte att den tillgångsförsäljningen kommer räknas med i något rörelseresultatet utan bara innebära lägre kostnader i framtiden (vilket påverkar rörelseresultatet).

Totalt 5 mkr i lägre kostnader är budget för kommande säsong.

El Maco: Är pengarna för arenaförsäljningen inräknade i det här resultatet? Känns inte så bra i så fall.

Två miljoner minus i redovisat resultat. Nu måste blodflödet stoppas för gott. Förre på kansliet, billigare lag och lägre arenakostnaden måste ju hjälpa till på kostnadssidan. Lite sportslig framgång och större publik på det så kan det bli lite plus antar jag. Kämpa!

Redigerad kommentar

« · 1690179 · »