1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582205 inlägg · 6215 ämnen

Retrovågen

« · 410459 Till forumet


Sv: Retrovågen
klm: Konkurrens ?
Exempel.
Själv köper man en "Tall" och en "Örn" till 8 åringen.
Då hade dom fått sälja 2 . Nu vart det ingen.
För jag vägra köpa nått med den fjolliga örnen.
Undra vad Peter Smedberg tänkte på när han designade den ?
Eller skall man istället fråga vilken kroppsdel han tänkte med ?
Kommentera

Sv: Retrovågen
250kg kärlek: Helt rätt. Och jag är lika oförstående som dig när det gäller det dubbla. OM örnar är så satans bra borde de väl ha satt sig tillräckligt mycket nu för att tåla lite konkurrens. Funkar det för andra så borde det ju funka för TIK också.
Kommentera

Sv: Retrovågen
klm: Det bästa kanske är att ha båda. Det finns ungdomar som är uppväxt med örnen och tycker den är okej, och säkert skulle ha svårt att identifiera sig med tallarna. Däremot förstår jag inte problematiken med att ha både de klassiska tallarna samtidigt som örnen.

En inte alltför vågad gissning kan ju vara att tallarna kommer dominera och att det i sin tur skulle påverka Timrås framtida logo där örnen på sikt skulle försvinna. Vad det skulle innebära i form av avtal och annat som Timrå IK sitter fast i låter jag andra, som har vetskapen, svara på.

Något måste det bero på, med det sug det finns efter tallprylarna, att inte Timrå IK helt sonika tar fram såna prylar. Jag vägrar tro det är brist på kunskap.
Kommentera

Sv: Retrovågen
Man kan bara tänka vilken revolution en Tall-återgång skulle kunna skapa. En massa skriverier om hur supportrarna efter åratal av krav äntligen fick tillbaka den gamla loggan. Och på sätt en massa folk ute i skogarna som skulle fundera ännu en gång om det inte vore coolt att köpa lite prylar från favoritlaget.
Kommentera

Sv: Retrovågen
Jag vill gå så långt att jag hävdar att den eller de ansvariga för Timrås påhittade logga och värdelösa souvenirutbud är KRAFTIGT olämpliga att syssla med dylika frågor.
Kommentera

Sv: Retrovågen
Per HApps: Är de som sköter om souvenirdelen i Timrå IK medveten om vilka känslor som finns på utsidan? De flesta, som jag har förstått det, är riktigt besviken på hur det här sköts.
Kommentera

Sv: Retrovågen
Johan J: Snyggt är det ändå! Och att apa efter på ett stiligt sätt kan aldrig vara fel.
Kommentera

Sv: Retrovågen
Tjalle: Amen till det!!
Det kan närmast beskrivas som ett tjänstefel att inte smida nu medans järnet är varmt. Jag vet att det under de 2 senaste säsongerna har ploppat upp Timrå supportrar över hela vårt land tack vare TIK:s respektlösa och publikfriande spel.
Oj oj oj va pengar och reklam klubben missar genom att ha ett sortiment som lämpar sig bäst för en div 2 klubb i handbollen möjligen.
Kommentera

Sv: Retrovågen
kulltorp: Dessvärre har jag gett upp hoppet om att Timrå IK, inom ramen för nuvarande ansvarig persons mandat, kommer ta tillvara den potential som finns.

Den firma som ansvarar för försäljningen har ett betydligt mer varierat utbud för Giffarna än för TIK - således håller det inte att söka felet någon annanstans än inom klubbledningen.

Klubbledningen ja, som bakom en luddig policy kring klubbmärkets nyttjande och en fullständig oförståelse för marknadens efterfrågan menar på att allt är frid och fröjd. Det tragiska är att detta tillåts ske samtidigt som klubben, tack vare de sportsliga framgångarna, får mer uppmärksamhet i media än någonsin.

Det här handlar inte heller bara om pengar direkt knutna till försäljningen - minst lika mycket handlar det om att synas för att härigenom skapa förutsättningar för ytterligare framgångar.
Kommentera

Sv: Retrovågen
kulltorp: Problemet är väl egentligen vem som har registrerat logotypen och vad de kräver för att någon annan skall kunna använda namnet och den förhatliga örnen. Sedan kan det ju också tänkas vara så att tillsammans med örnen ligger ett antal millar som man inte utan vidare nonschalerar.
Kommentera

Sv: Retrovågen
klm: Detta har jag påpekat i 5 år.
Det finns en guldgruva att tjäna om man skaffar ett bra sortiment av snygga supporterprylar. Rött och vitt...går ju att kombinera hur snyggt som helst.
Kommentera

Sv: Retrovågen
Dalan_: Borde finnas ett ruggigt sug efter snygga TIK-produkter. Såna man kan använda utan att se ut som en fågelskrämma. Det behöver inte alltid skrika TIMRÅ om supporterprylarna, utan det kan vara snyggt också...
Kommentera

Sv: Retrovågen
JimmyH: Nej såna missuppfattningar är faarliga... Förstår mig inte på det där, vad kan vara så illa att använda 2 märken? Ett som säljer (Tallar) och ett som bara finns där (pippin) de kan ju göra en bäbis kollektion för småbarnen som gillar fågeln.
Kommentera

Sv: Retrovågen
spanarn: Tydligen verkar det inte heller vara något problem för Färjestad att köra både med gamla klubbmärket och den nya vargen.

Borde vara något för TIK att fundera på...
Kommentera

Sv: Retrovågen
Per HApps: Där blir det tydligen inte dubbla budskap. Knepigt!
Kommentera

Sv: Retrovågen
Per HApps:

159 (!) produkter har dom fixat fram, en del riktigt snygga. För att inte tala om hur vackra dom skulle vara i rött&vitt.
Men varför följa efter FBK? Det är ju mycket bättre att bara erbjuda runt 30 souvenirer med fågel på en undanskymd länk så att ingen handlar
i onödan, på så vis slipper man sitta på ett stort lager eller , ve och fasa, tjäna en massa pengar..
Kommentera

Sv: Retrovågen
Per HApps: Framför allt så har de ju ett stort utbud med vettiga och snygga saker synd bara att man inte är "lagd" åt det hållet. Och synd att de som tar fram timrås supporter prylar inte har mer smak...
Kommentera

Sv: Retrovågen
Per HApps: var ju inte så mycket grejer de sålde i sin shop :)
FBK-kudde, FBK-shampoo, fingervantar...haha! :P
Kommentera


« · 410459