1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18

« · 1077010 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Laken: För det första så är det så att till skillnad mot för dig så skriver jag inte här för att försöka imponera på någon.

För det andra så klagar jag inte utan jag väljer att såga skribenter som upprepar sig och som jag anser inte har något vettigt att komma med.

För det tredje så bidrar jag oftast med saker och ting när jag har något relevant att tillföra - visserligen måste man få spy galla rent allmänt i bland men det är fritt att läsa.

För det, ja du vet...så använder jag sällan fula ord och/eller är nedlåtande om nu inte personen i fråga är en fullständig idiot vill säga.

Sen om du nu känner dig påhoppad på något vis så beror det säkerligen på att du kvalificerar dig för något av det ovan nämnda.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
DJ Hemp: Så din lösning är att bara likt Titanic fortsätta att spela glad musik ändå tills båten sjunkit?

Att ha kritiska åsikter om något som är uppenbart fel är väl snarare sunt än att enbart sitta som en zombie och apatiskt titta på. Sen kan man självklart kritisera att inte alla "lösningar" som nämns under besvikelsens stund är direkt geniala.. ;)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Ambroo:


Anledningen till att jag bytte nick till "talangscouten" var problem med inloggningen när gamla GB gjordes om. Sedan raderade jag talangscouten när nya HS kom till, då var "The great one" ledigt igen.

Svaret på ditt påstående är att jag iinte tror det hjälper, eftersom challe är en del av problemet.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
DJ Hemp: "Allra värst blir det när vissa skribenter föreslår att vi ska införa så kallade kvartssamtal med spelarna. Samt skicka hem dem från krogen och liknande. Bara för att man har läst att Firman Boys och andra pajasorganisationer agerar på det viset. Man blir smått generad."

Du anser alltså att det är helt legitimit för dessa högavlönade spelare pissar på oss supportrar genom halvhjärtade insatser på hockeyrinken och helhjärtade insatser på Svensson?

Det moraliska i "kvartssamtalen" som förövrigt mängder med andra grupperingar inte bara firmanboys kanske inte är det bästa men det ger resultat. Ett färskt exempel är Järnkaminerna när de tog sig till Djurgårdes träning på gärdet för att ventilera sina åsikter med spelarna och tränarna efter en lång tids minst sagt skrala resultat på planen. Förbättring? Javisst..

"Nu för tiden finns det alldeles för många supportrar som tar sig själva på ett alldeles för stort allvar och kräver att favoritlaget ska prestera som satan, för sina egna måendes skull. Ren och skär egoism, säger jag."

Det är väl klart som satan att vi supportrar vill att vårt favoritlag ska gå så bra som möjligt, vi lägger ned tid och pengar för att följa laget. Klart att våra åsikter också ska räknas, vi kan inte bara borra ned huvudet i sanden och acceptera debacklet som vi tvingas utså match efter match. Att sen sätta sig själv på en pedistal och skrika att andra supportrar är idioter eftersom vi kräver resultat är precis som du säger

"Patetiskt".
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Ambroo: Jag försöker i alla fall vara lite kreativ, komma med lite idéer, förslag, synpunkter o.s.v.
Själv bidrar du ju inte med ett skit... Förutom att klaga på folk då! Men det är att göra det väldigt lätt för sig.
Möjligt att du har lite 'insides' men annars imponerar inte din hockeykunskap nämnvärt på mig. Eller rättare sagt inte alls!

Försök komma med någonting konstruktivt någon endaste gång men som vanligt blir väl svaret på detta inlägg några fula ord och en nedlåtande attityd.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
DJ Hemp: BRA ! BRA ! TACK ! Otroligt bra skrivet.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Kerstin_k: Tanken är rätt, mönstret måste brytas helt klart......skit iträningen någon dag, gör något oväntat!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Har skummat igenom nästan tio sidor ren vrede på Timrås HS. Skribenterna varierar, men det skrivs i stort sett samma inlägg hela tiden. Ganska onödigt, kan man tycka. Allra värst blir det när vissa skribenter föreslår att vi ska införa så kallade kvartssamtal med spelarna. Samt skicka hem dem från krogen och liknande. Bara för att man har läst att Firman Boys och andra pajasorganisationer agerar på det viset. Man blir smått generad. 2000-talets svenska supporterkultur har tagit sig en så löjeväckande skepnad att man knappt vill vara med längre. Vad fan har ni för tankar om er själva egentligen? Personligen är jag helt övertygad om att varenda spelare och ledare i Timrå IK gör sitt allra yttersta för att vi ska fortsätta att spela elitishockey. Varför i helvete skulle de inte göra det? Att sitta hemma vid datorn och spriten är knappast någon svår uppgift, att spela elithockey kan dock vara just detta. Nu för tiden finns det alldeles för många supportrar som tar sig själva på ett alldeles för stort allvar och kräver att favoritlaget ska prestera som satan, för sina egna måendes skull. Ren och skär egoism, säger jag. Patetiskt är ordet. Lägg ner supportandet om ni inte orkar med fler motgångar! Timrå IK älskar man i nöd och lust. Nu har vi haft lusten i några år, men nu kanske nöden tar vid? Den går onekligen också att leva med, det vet jag om någon. Visst har föreningen tagit många naiva beslut inför denna säsong, det är jag fullt medveten om. Och nu får vi lida för dessa. Men världen går liksom inte under för det. Kanske får man aldrig uppleva det där SM-guldet under sin levnadstid? Ja, men det var ju tråkigt. Kanske tvingas man uppleva en degradering i stället? Förjävligt, rent ut sagt! Men sådant är livet. Och nog finns det betydligt viktigare saker än hockey, bara man tänker efter lite...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Kerstin_k: Tyvärr tror jag inte heller att paintball är lösningen (tänkte skriva något elakt om ammunition där men avstår).

"Alla vet ju att dom måste höja sig ett par snäpp."

Det stora problemet är att alla inte enbart måste höja sig individuellt utan TILLSAMMANS. Om det finns "bad seeds" i truppen måste de behandlas omedelbart och det görs nog inte med lek utan snarare mer allvarsamma metoder.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
The great one/TGO/Talang(lös)scouten/Vad fan byter du nick för: Näe jag tror lösningen ligger i din eller Lakens laguppställning. Hur vore det om Challe tog sig en titt på dem och dessutom tog till sig av era utvärderingar?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
zaccodog: Eller har nån annan ett bättre förslag varför backe fick stå?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
The great one: Challe ringde polarna en stund före matchen.grabbar det går åt pipan på V75 igen ,jag slänger in backe i målet så kan vi lira några tusen påp Rögle så går vi plus
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
The great one: Nej, inte lösningen. Men kanske ett steg på vägen? Kan tänka mig att många av spelarna går och funderar på varför det går som det går. Då kan allt analyserande vara av ondo.

Har för mig att Messier gjorde något liknande i Rangers när dom hade en taskig period. Dom körde radiostyrda bilar, käkade gott och sket i hockeyn en kväll. Därefter tog man tag i problemen ordentligt och lyckades vända trenden.

Nu är vi iof inte Rangers, men tanken är nog inte helt och hållet fel.

Därefter kan man ju köra vidare med analyserandet.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Kerstin_k:

Jag tror inte att lite paintball är lösningen på problemet.
Analysera mera tycker jag.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
lincoln: Det kanske vore något att skita i träning och nötning. Kör en ny kickoff, bryt mönstren, få spelarna att tänka på annat. Stick iväg och spela paintball eller nått sånt sjukt en dag. Bara man gör något. Att sätta sig ner och börja analysera och hitta fel är nog förmodligen inte upplyftande för någon. Alla vet ju att dom måste höja sig ett par snäpp.

Men precis som du säger har det aldrig sett riktigt riktigt bra ut den här säsongen. Det var med ganska stor förvåning som vi fick med oss så många poäng i början. Något är sjukt och infekterat i truppen.

Hur ska man annars, precis som du säger, förklara att Sundh, Axelsson och Andersson har tagit ett steg tillbaka i utvecklingen? Hur ska man förklara att det är så många som åker och gömmer sig, fattar felbeslut på felbeslut och spelar under sin förmåga.

Det finns ingen en för alla, alla för en i gänget. Inget jävar anamma. Inget go.
Bryt mönstren, gör något annorlunda för att hitta lite lagkänsla igen!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
lincoln: I stort sett håller jag med men två kommentarer bara.

"Raggare som krossar oss och tror att de är världsmästare."

Vad fan är det för fel på raggare?! Dessutom är Rögle faktiskt ett bra lag även om många inte riktigt vill inse det än.

"Vi är på botten - det kan inte bli jävligare eller sämre."

Tyvärr kan det bli mycket sämre. Det är nu vissa som styr klubben har chansen att påverka den fortsatta utvecklingen. Frågan är om de har erfarenheten och kompetensen för det.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Skarin: Knappt fem dagar till nästa match. Vilka åtgärder tror du har tagits tills dess?

Ikväll, dränkning av sorg. Imorgon, baksmälla. Måndag, utredning av vad som är fel. Tisdag, utredning av vad som är fel. Onsdag, insikt om att något är fel men beslut om att vi kör på likadant ändå. Chansen finns ju att det vänder av sig själv då vi har två raka hemmamatcher!

Torsdag-Lördag: Blå tummar samt apterade hängsnaror.

Det är min gissning för den kommande veckan.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Kerstin_k: Ja nu är det inte roligt!

Det finns ingenting att skylla på nu. Ett lag som Rögle har fler spelare skadade än vi. En lång kall dusch behövs för att skölja av all äcklig gegga från Lindab arena. Raggare som krossar oss och tror att de är världsmästare. Nu är vi på botten.Kanske var det så att skadeperioden också fick en att missa det uppenbara. Tycker egentligen inte att de första matcherna var så vidare super heller. Kommer ihåg att jag var så förbannad att jag höll på att gå åt efter HV matchen. Vi höll på att göra 7-3, men nån minut kvar... och så blir det 6-5.

Den här truppen saknar på nått vis karaktär. Det verkar som att Svensson, Sundh och liknande går bra i medgång, när någon stjärnfemma eller liknande går i bräschen. När det ser ut så här kan ingen lyfta det hela. Då blir Oscar, Björn, Bagarn etc mediokra och rädda fjärdefemma spelare.

Jag håller med dom som säger att nått ligger och pyr. Det finns liksom ingen harmoni. Vet inte vad det är, men det känns lång väg att detta är bottenlöst. Inte som tidigare år där det är skadorna som gjort det bottelöst. Denna gång är det värre, det är som om någonting är riktigt sjukt.

Bara en sån sak som sportcheferna - Vilket kontaktnät har dom - Vilket kontaktnät hade nubben?

Det är i detta läge det gäller att agera - Jag säger det igen - Skit i ekonomin i år. Vi måste förstärka. Bygg bakifrån - In med stabila backar och en center. Återställ ryggraden i laget.

Sådär - Nu är det lördag och jag vägrar att låta detta just nu katarstrofala gäng sabba min kväll denna gång också. Nu tar jag och firar bröllopsdag istället.

Nu krälar vi i dyn - Vi är på botten - det kan inte bli jävligare eller sämre. Glöm inte Kapten Gulskäggs måtto: "Us Yellow-beards, We're never as dangerouse as when we're dead"
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Skarin: Det ska bli jävligt intressant att se vad föreningen tar för action, något måste det göra, annars visar de att de inte bryr sig i princip och det kan det väl inte göra, inte bry sig om det prekära läget?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Skarin: Frågan är om man har hämtat sig tills på torsdag då?

Känns ju nästan bisarrt att sitta och hoppas att Luleå och Södertälje lyckas förlora minst 1 match mer än oss redan nu. För det känns som vår ända räddning just nu...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Kerstin_k: Du behöver inte gå på måndag. Som TUR är är det inte match förrän på torsdag. Ska bli skönt att få vila lite ifrån denna bedrövelse.

Vila kan däremot inte styrelsen göra. Dom måste arbeta. Nu måste det hända något. Jag skäms.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Kerstin_k: Vänta några dagar till och gå på torsdag istället. ;-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Bigthelin: Vid svåra depressionsdippar måste du blanda chokladen med sprit (gärna rökig whiskey) för att den ska få effekt. De fick dock stryka det från reklamfilmen i sista stund då E-Type inte ansåg det vara rumsrent att säga så.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Skarin: Fan vad det känns spännande att gå på hockey på måndag. Wow, liksom. Vi har ett lag som har obefintligt försvarsspel och en inställning som är totalt bortblåst.

Hur är det ens möjligt att så många i ett lag bara trampar luft? Finns det ens på kartan?

Varför ställdes Backe i målet? Han har släppt in 10 mål mot Rögle. Just det, mina damer och herrar Rögle.

Fy fan, jag är så jävla bitter just nu så att jag funderar på att skita i hockeyn ett bra tag framöver. Varför ska man envisas med att stötta ett lag som inte går helhjärtat in i varje match?

Blä och fy. Undra om man inte ska vänta tills kvalserien drar igång.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Något tips om hur man kan trösta sig ikväll? Den där reklamen för Marabou, "Hur många rutor behöver du?" är ren bullshit. jag har snart satt i mig en hel chokladkaka och det har inte hjälpt!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Mackelito: Vi har Åke. Backe är väl alltid vaken?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Skarin:
Ut med Hela styrelsen och ledningen , nya sportchefer en ny målvakt som kan få Backe att vakna två nya backar ,ut med jonte, ut med challe och nygårds, och in med två nya forwards och ut med sundh svensson axelsson e andersson ...
sedan skulle jag se något ljus i framtiden..
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Självklart byter man målvakt, Magnus Åkerlund var väl för bra.

Challe är kung han.

ska vi överleva måste 2 backar och en målskytt in i laget.

Jonte är en sopa!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Kollade på highlights på hockeyligan nu. tog mig mod att kolla på det hela.. och snacka om att man får Salo flashbacks när man ser Rögles första mål.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Framtill Rögles 1-0 såg det ju faktiskt väldigt bra ut med hög intensitet och mycket tacklingar. Ända till att Backe kliver in i handlingarna. Han får ta på sig två mål vid ställningen 3-0 (d.v.s. avgjort).

Jag vill inte överdriva, trots att det är lördagkväll. Men nu är det kris. Fy fan!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
RTS: Hahaha :) Förlåter du mig?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
RTS: "Dennis är bättre än Skogs iaf".

Skarin: Det hade ekänts mkt mera trovärdigt om du skrivit "Skogs är sämre än Persson".

När du skriver något som "Bättre än" känns inte trovärdigt.

Tycker man ser varför Moe ä en mkt bättre spelare än vad nr 3 någonsin kommer att bli.

Såg att någon här inne skrev att Erixon borde vara given för JVM.

Då undrar jag, på vilka grunder antar du det??? för att han är fjärde ,femte back?
Snälla nån karln har ju inte utvecklas ett skit på 2-3 år, han blir aldrig bättre än vag han är nu. Dåligt offensivt och riktigt vek/kass defensivt.


Snälla Timrå ledning, Vakna och ta ett RÄTT beslut, inse att vi håller på att krakulerara.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
FET ut med Challe.... In med Gradin!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
General_Moisio: Ja, jonte gjorde ju ass!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Springsteen: Äntligen! skicka tillbaka honom till mälardalen.
Backe kan dom skicka till ja jag vet inte vart,bara det blir bort från timrå.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Bigthelin: Ja tyvärr sparka jonte till vilket pris som helst.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
General_Moisio: yes där försvann budgeten för att värva en back när han fick en assist...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
- 150.000 för timrå då.....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
nectis: Kul att se att Lehtonen fortsätter att producera:)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Jag ska börja hålla på Rögle jag,detta är ju löjligt!
Skjut nån jävel!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Bigthelin: MÅÅÅÅÅÅL!!!!! Nu vänder vi!!! sm guld here we come!!!!

IRONI
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Cartman: va?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
JAAAAAAAAAAAAAAAA, 5-1 nu vänder vi!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Timrå imponerar genom att ligga under med 5-0

Backlund imponerar med otroliga 84.38% i räddningsprocent!

Timråspelarna imponerar med 59 utvisningsminuter.

Persson imponerar med att bloda ner rögles is.

Jag är mäkta imponerad av kvällens insats...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Yellowcard: Modo, here we come
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Simmalugnt: Har försvarat challe länge men nu är det slut !!!! nu måste ledningen agera .............
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Ja... vad ska man säga, vi måste fan vinna nästan matcher hemma mot Brynäs och DIF! Detta börjar kännas patetiskt värre... Man suportar och suportar men känner sig så ruskigt övergiven av laget som fan inte kan bjuda upp till motstånd en enda gång.

Jag ger laget 2 chanser till nu nästa 2 hemmamatcher - sen gör jag fan en Ernie Eagle - jag tar en time out!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Ett matchstraff och två tio-minutare för osportsligt uppförande. Man kan lugnt säga att harmonin i laget saknas...

Nu blev det dessutom ett mål till i baken.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Simmalugnt:

För övrigt så fick jag mycket skit efter SCA-cupen när jag sa att sånt spel som vi visade då, speciellt i derbyt kommer att sluta illa, MYCKET illa.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Yellowcard: Å den där jävla lärking...!:"PE ,dmaskjöld
Kommentera

« · 1077010 · »