1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580911 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18

1077568 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Ambroo: kunde inte sagt det bättre själv!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Jag tror fan Timrå vinner på Torsdag. Ba känner det på mig.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Laken: Vidare så bör jag väl tillägga att det är fritt att ha åsikter, frågor och synpunkter, men när det börjar barka iväg och gapas om sparkningar hit och dit och en massa annat dravel som blir man så oooändligt trött... Jag menar, vad får man ut av att skriva och älta om i stort sett samma saker heeela tiden?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Laken: Mitt svar till dig häromdagen var inte heller tänkt att innehålla åsikter, förslag, synpunkter el. dyl. om klubben i våra hjärtan, som du så fint uttrycker dig, utan det handlade helt enkelt om varför jag är som jag är mot vissa stackare härinne och nog var det konstruktivt i sig att ens bemöda sig att svara!

Ideer som vadå? De tar jag för givet att föreningen kläcker själva och även löser. Jag tror nämligen inte på att skriva en massa svammel på min pres/i gb:n då det ändå inte är intressant för nån annan än mig själv och mina coachdrömmar.

Vidare så har jag då aldrig varit med om nån som gnäller på allt och alla så in i helvete mycket som du och det är jag förmodligen inte ensam om att tycka heller...

...och med tanke på det så kan man ju undra om inte mitt svar från i lör(?) gick in tillräckligt?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Ambroo: Fortfarande inget konstruktivt om Timrå IK i det svaret. Inga åsikter, förslag, synpunkter el. dyl. om klubben i våra hjärtan.
Utan som du själv skriver: "jag väljer att såga skribenter".

Precis det jag kritiserade dig för. Jag skulle vilja höra lite ideer ifrån dig (jo, faktiskt!), vad du tänker exempelvis om krisen som är nu, hur du tycker man ska lösa den?

Med detta är denna lilla diskussion kring oss personligen som skribenter avslutad, i alla fall från min sida.
Nu vill jag diskutera Timrå IK!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18

Kevin O Shea:
Han kanske skull platsa i stjärnor på is på Fyran, men jag är en aning osäker.

Sedan kanske man inte skall sparka på Robban/Linkan i Persson/Skog-gate, då det var Challe/Nygårds som värvade dessa statister till Bambi på hal is.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
"Pucken tvingade Timråstjärnan till stygn" står att läsa i Expressen idag.
Dennis Persson avancerar i hierarkin :-)
Stjärna?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Det är väl inte så mycket som är upp-tempo just nu. Därför skickar jag en länk.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18

Långben: Backe har kört fast å det grövsta! Det finns ingen utveckling mer i karln. Inte ens illusionist kan råda bot på honom. Han behöver rensa skallen och komma bort ifrån Timrå IK. Vi måste ha en ny förstemålvakt! Typ Tim Thomas, Vesa Toskala, Jacob Markström-typ som inger trygghet. Men vi behöver även ett antal högklassiga backar av internationellt snitt. I dagsläget är Lehtonen för ensam.

Och slutligen behöver vi friska och krya spelare som VÅGAR TA ANSVAR!!!

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Nu är det fanimej bara en sak som gäller resten av året.

BLODEVITE !!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Då var vi där igen. KS-spöket grinar oss i ansiktet.

Frågan är om man lärt nåt av historien, om det finns något som går att rätta till eller om alla misstag oåterkalleligen redan är gjorda. Eller m.a.o. det redan är kört. Det är visserligen ingen katastrof i sig att torska mot ett Rogle i medvind, men trenden och tabelläget är allt annat än positiv(t). Skador, javisst , i överflöd också, men hur stora är mariginalerna i dagens elitserie egentligen ? Även med maximal skadeotur borde man ha kraft att orka tillbaka till en vinnande trend.

År efter år känns det som om skador drabbat TIK och saboterat säsongen, men i år känns det som om det är nåt mer som är galet. Lägstanivån borde vara högre i dagens Timrå, så man slipper ifrån 5 raka förluster eller hur-många-matcher-som-helst-utan-tre-poängare. Om man ska vara ett mer eller mindre stabilt elitserielag vill säga.

Frågan är vad har TIK som förening lärt från föregående äventyr , typ 2001-2002 eller 2005-2006. Vad var det som var fel då, som man möjligen kan rätta till nu ? Har man kapacitet att reda ut krisen ? Har vi fel spelare, eller är truppen som helhet för tunn ? I så fall är det svårt att åtgärda i efterhand. Förhoppningsvis är så inte fallet utan materialet borde räcka till att ta sig ur det nuvarande eländet.

Det kan iofs vara så enkelt att vi inte tål för många skador, att vi bara ska vänta på att alla blir friska och får tid att spela in sig , så ordnar det sig nog. Tyvärr är det nog inte så , utan det ser snarare ut att barka rätt åt helvete. Och det med raketfart. Enstaka spelare kan knappast förväntas göra underverk , det är nog snarast laginsatsen som är avgörande. Varje spelare måste gå till sig själv och se vad han kan göra för att komma tillbaka på den vinnande stigen igen. Ödmjukhet och lagmoral är det som gäller. Om inte det finns måste fokus hamna på det. Är Challe rätt man att plocka fram de kavilteter som behövs ? Är inte säker på det, men han bör få en chans att visa det. Försvarspelet verkar inte vara Timrå IK:s signum den här säsongen, så det är nog där man ska börja. Lösningen kan vara att gå över till att spela snålt , få alla att hitta sin plats, satsa på defensiven och bygga utifrån den.

Säsongen är ung, riskera inte elitserieplatsen, vi vill inte hamna i en ökenvandring igen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Uno Gordon: Håller med dig fullkomligt ang Lotvonens vara el icke vara existens i klubben. Följde honom slaviskt i senaste hemmamatchen mot Skellefteå.

Och blev TOTALT mörkrädd, han är fruktansvärt felplacerad vid ett antal tillfällen, extremt seg på rören. Men det som gör mig mest frustrerad och nästan kokar av ilska är ju att karln verkar ju inte kunna visa upp något som helst djävlar anamma för att freda kassen.

Det gör mig rädd gällande Kimmo Lotvonen
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Uno Gordon:Det fixar backe han är ju så jävla tät!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
JimmyH: Jaså kan Backe ramla ner på fjärde plats på Ardis-listan? Det var som tusan. Krizan ramlar väl ner till sjunde...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Långben: Och skulle "luckorna" i gruvan hinna täckas upp så borde det väl finnas en möjlighet till att stärka upp Rönnskärsverken och lira deltid med Clemensnäs i Ettan.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Långben: Jadu! Det är väl lågkonjuktur och sparlåga i kolgruvan precis som överallt annat i samhället. Men säsongsarbetare såsom Backlund, Hedström, Sundh och Lotvonen kan man alldeles säkerligen bereda några platser åt!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Långben: ja dom får väl spela div3 Hockey där dom platsar.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18

Skarin: "Jo, kris är det. Tycker du också det nu?"

Handen på hjärtat tyckte jag det var kris redan då TJ gick ut i tidningen och berättade om att det var skadorna som orsakade motgångarna. Hans uttalande lugnade mig inte mer än att han säkert hade rätt (med tanke på att hans jobb sannolikt innebär bra mycket mer kunskaper än en korvhandlare). Så ordet kris kom aldrig från min mun även om den känslan fanns där.

Jag tycker att årets säsong har börjat mycket oroväckande. Jag ser inga linjer i spelet, eller för att på ett kortfattat sätt summera läget: det är få om ens något som fungerar i laget. Den enda lilla ljusglimt under inledningen har varit Pärssinens genialiska spelsinne där Hynning tack vare Timo kunnat leverera. 

De senaste säsongerna har vi haft något som gjort att vi vunnit matcher utan att imponera. Det har funnits något som saknas i årets upplaga. Nu har vi spelat så många matcher att man börjar se en trend i vart detta bär hän. Och inte är det uppåt. Det som också känns förjävligt är att när man synar spelarmaterialet så bör vi kunna kriga i alla fall på den övre halva av tabellen. Nu ligger vi nästan sist utan ett uns hopp att det ska vända.

Alltså, jag är inte rätt person att döma ut enskilda spelare eller ledare för de uteblivna resultaten. Men jag har en oroande känsla att det inte står rätt till i föreningen. Om det är Challes fel eller Thomas Johanssons eller någon annans, det vet inte jag. Däremot tror jag att det bör hända saker som om inte annat väcker de döda. För det är många i Timrå IK som underpresterar å det grövsta. Det måste det rådas bot på.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Uno Gordon: Hur faan ser det ut uppe i Boliden nu,blir jävligt många det där!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18

JimmyH: Jag tycker är klockrent att Samuelsson blir utlånad till IFSH. Hoppas han stannar där resten utav säsongen så Lotvonen får ta lite ansvar. Det är ju själva fan att allting skall vara så förbannat systembundet och ängsligt!

Bara för att man är en "defensiv centerforward" så innebär det inte att backarna skall slippa undan ifrån ansvar! Jag har fortfarande Skellefteåmatchen på "näthinnan" och kan fortfarande inte greppa att Lotvonen är så jävla slö i egen zon. Han har visserligen klart förbättrat sitt spel jämfört med fjolåret och även producerat en del poäng framåt. Men det räcker inte! Karln ligger feli positioneringen hela tiden. Finns ingen som helst anledning att han skall "täcka av isytorna" för motståndarna. Det finns det annat folk till. Nu när Kokko och Sanny inte längre lirar kvar så måste ju Kimmo begripa att det är HAN och ingen annan som skall gå i bräschen. Han skall stå framför kassen och slasha ytterforwards i knävecken. Köra upp en handske i ansiktet på dem, buffla, knuffa, böka och stöka. Det är Lotvonens förbannade plikt och skyldighet med sin räckvidd och tyngd att se till att motståndarna inte får glida in i "slottet" och parkera ostört framför våran kasse. Där befinner sig i dagsläget ängsliga kort som Samuelsson, Persson, Skogs! Åt det är fanimej helt åt helvete! Jag kan inte bli förbannad längre på valpiga spelare som knappt har någon hockey i sig.

Det är våra rutinerade spelare som ställa sig upp, ryta ifrån och TA ANSVAR!

Nu är måttet rågat! Skrota alla tänkbara skisser, förpassa dem till papperskorgen och ta ett helhetsgrepp om situationen. Lyssnar inte spelarna i det här läget då är laget feldimensionerat ifrån början och till slut. Då finns inget annat alternativ för Challe Berglund än att avgå. Jag gillar det definitivt inte! Men utskällningarna har i dagsläget ingen verkningsfull effekt. Och går det inte att tala till ungjävlarna på ett pedagogiskt sätt så att det tar skruv så får man lämna över rodret pernament till någon annan!

En sak är då glasklart! Tvingas Challe Berglund bort ifrån tränarposten så skall det banne mig till en etnisk rensning i leden efter säsongen.

Bort med Persson, Skogs, Hedström, Backlund, Pärssinen, Sundh och Lotvonen!

IT´S NOW OR NEVER!!!

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
fredriko74: Ja forstätter Markström som han har startat så finns det en risk att Backe blir 4:a på den där listan. Även för mig.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
JimmyH: Mycket mycket osäker om Backe är topp 3 i serien. Markström, Honken och Liv anser jag vara mer kompletta målvakter än Backlund.

Men alla vi tycker olika!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Skarin:
vi sopar bort challe !!!
Vi gör oss av med Challe, hedström och bygger ett riktigt klassigt timrå med lite skridskoåkning, mycket skott på mål ( anfall är bästa försvar )

Vi behöver ny energi omgående !!!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
winstonoboogie:Helt rätt vart tog Timrå andan ivägen!Den är ju som totalt puts väck numera.


Finns ju många namn i laget men va faan är allt nånstans för inte är det i Timrå anda dom är i...jävla glidare som åker omkring som nå fjoller å är knappt svettig när dom intervjuas i TV,,,,fyy faan...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
JimmyH: Jo då. Framtill matchen mot DIF var Backe bra. Bättre än ifjol trots alla insläppta mål. Du blev glad när jag sa det, men jag menade det. Han var väl bra mot DIF också, trots det billiga målet som du blundade för som gjorde att matchen gled ur händerna på oss. Men, men. Du slingrar dig. Det gör kanske jag också.

Alltså, framtill DIF-matchen (på ett ungefär) så tycker jag Backe gått framåt. Men även just då tycker jag ju inte att han är en topp 3 målis. Nej, nej. Nu verkar det som att det börjar bli som vanligt igen. Det skrev jag också. Det blev nog lite för mkt för dig i ditt Backe-älskande.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Skarin: Ja, du är uppenbart provocerad av att jag inte tyckte som dig i att Challe "inte var hundra" för att Backlund stod. Innan vi visste om skadan, alltså. Detta trots att jag inte vet hur många gånger du har sagt att du tycker att backe har varit bra tidigare den här säsongen, trots hans statistik.

Det och att jag har rankat Backlund som 3:a i Elitserien. Det blev för provocerande för dig och det blev lätt för dig att gå som en blodhund om det idag när Backe var så pass dålig som han var.

Och då blev jag provocerad.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Skarin:
Åter igen !

Challe är ingenlagbyggare !!!!
Han är ett ego som vill synas i tv tjäna pengar a´la hedström

Vi behöver någon som gillar människor, och tror på lagbygge inte egostjärnor!

Vart är den riktiga Timrå andan när vårat lag naglade sig fast i motståndarzonen i sista för att trycka in avgörande puck???

Byt tränare !!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Skarin: Förtydligande: "Jag hade tyckt synd om honom (Åkerlund) både inför och efter matchen iaf".
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
fredriko74: Dansarna är fan bättre tränade än Timrås spelare, den vighet, smidighet och kondis som de besitter är inte spelarna i närheten av, inte ens Fylking 63 är de närheten av, går ju sönder i ryggskott, ljumskar och streckningar i parti och minut.....pinsamt!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Kramer: Håller med, det är fan sportcheferna och ledningen som får fixa detta plus spelarna.....vi ska inte falla in i andras (FBK,VF mfl) att sparka tränarna, Challe tog oss till semi ifjol, med rätt spelare så fixar han detta, men nu har han inte det. Nu får fan ledningen fixa detta, de är de som ställt till det, inte Challe.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
MB: Nä, de bojkottade bomullstoppsen och inriktade sig på dans istället. De fick gå igenom en steg 1-2-3 kurs hur man dansar foxtrot, rumba och salsa. Gert fylking var en av danskursledarna tydligen. =)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
JimmyH: Jag diskuterade också matchen. Att släppa in första målet så där tillhör väl i allra högsta grad matchen. Inte minst eftersom vi spelade bra framtill dess med bra intensitet och en hel del tacklingar. Men det svarade du inte på.
Men ok, sedan provocerade jag :) Men det var ju sant det jag skrev för bövelen. Det är det viktigaste i min värld i alla fall. Kan inte svara hur det är i din. Du erkänner ju sällan att du har fel. Att jag drog upp Ambroo var bara som en extra krydda i provocerandet eftersom du varit irriterad på honom tidigare. Det var ju dig jag menade. Men det förstod du nog.
Men du brukar provocera mig också. Men det är kanske en annan sak. Men fortsätt gärna. Då kontrar jag, det är ju bara roligt, :)

Men dina uppgifter om att Åke var skadad gör ju hela diskussionen mer annorlunda. Men ändå skrev du dina åsikter i valet av målvakt som 50/50. Det tycker jag fortfarande är pinsamt skrivet. Eller 50/50. Herregud, du tycker det var ett bra beslut att ställa Backe i mål ser jag nu. Härligt. Jag hade tyckt synd om honom både inför och efter matchen iaf. Inte du.

Men som sagt, nu när du fått uppgifter om att Åkerlund var skadad och att det var därför han inte vaktade buren då är det väl bara att lägga ner det här.

Att det kanske skulle bli så här var väl kanske inte så konstigt. Vi har problem på backsidan och vi saknar en duktig center. Dessutom har vi ingen topp 3 målvakt som vinner matcher åt oss. Men Åkerlund var iaf på väg dit.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Anonymous: Tränarbyte....äh..hur ofta hjälper det egentligen...kolla Mora ifjol tex..
Nä.kör på Challe!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
DJ Hemp: Bra inlägg Hempen.
HEJA TIMRÅ!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Ta hit Krykov som fystränare, förebild och ledare.....vad spelade karln! 15 säsonger utan att missa EN match på toppnivå, han visste hur man håller sig i trim för en hockeysäsong. Nu när Åkerlund tydligen fått en känning i låret är fan måttet rågat, nu är det fan räfs och rättarting i föreningen som behövs. Vad i helvete håller de på med i gymmet på sommaren, lyfter bommulltopps????
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Skarin: Jag ville diskutera matchen. Du ville diskutera målvakter i all oändlighet (nån gammal DIF-match) och hur enögd jag och Ambroo är. Det provocerade mig.

Jag är inte sen med mina teorier. Jag tycker inte att det är befogat att tycka som jag gör förräns nu. Om jag nu tycker det. Det kanske är i affekt också.

Challe ställde inte Åkerlund för att han var skadad. Det visste varken du eller jag. Men jag tycker att det var ett bra beslut av Challe, men det kanske beror på att han är min idol? Du får väl berätta för mig som vanligt varför jag tycker som jag gör och varför jag inte läser av allt på samma sätt som djävulen läser bibeln.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Anonymous: Eloranta kanske kan fungera också?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Vi bör nog byta ut våran tränare, brukar sällan vara lösning på problem men nu tycker nog jag det är dax för Timrås del. Våra tränare kom till dukat bord när de anlände till våran förening. I år är förutsättningarna annorlunda och det verkar inte fungera, duktiga hockeyspelare presterar inte vad de har kapacitet att göra, något är riktigt fel i TIK.

Tycker Linkan gott kan ringa Bork.

Detta kan vara vad vi behöver också: "en riktig ledare på isen och i omklädningsrummet", vad är det ni brukar skriva här inne "agera Linkan" kanske...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
250kg kärlek: Jo, kris är det. Tycker du också det nu?

JimmyH är väldigt bra på att ta omvägar. I grund och botten tycker han som mig väldigt ofta. Jag tycker ofta som han också. Men han saknar ofta ödmjukhet och är orättvis i sin bedömning många gånger. Det gör att han blir sur på mig och avreagerar sig via sin blogg. Kul men barnsligt och igenomskinligt. Han gillar att härma också. Så har det varit länge nu. Sådant märker jag eftersom jag kan honom utantill. Det gör mig irriterad. Det är jobbigt. Dessutom vet jag att han avgudar Johan Backlund något enormt. Det har han gjort ända sedan han kom hit. Kanske är det för att han är så lik hans bror till utseendet. Han anser att Backe är topp 3 i elitserien och är kaxigt inställd till det. Det tycker inte jag. Han tycker också att Phillippe "släpp-in-vad-du-vill" De Rouville var en bra målvakt. Det tycker inte jag.

Dessutom har JimmyH och hans sambo Kattiz åkt med mig till matcherna under många år nu. Dit och hem. Vad det hör hit vet jag väl inte. Men det kanske hör hit ändå. Ödmjukhet och rättvisa är något som jag gillar skarpt. Ibland spricker bubblan.

I övrigt tycker jag väl inte att han analyserar så vidare bra. Snarare tvärtom många gånger. Men han verkar "äntligen" börja inse att Challe KANSKE inte är rätt man för dagens TIK och att denna klubb också har/har haft mycket negativt i sig bakom kulisserna osv, osv. Det är inte bara ros hela tiden. Det är lite nyström också, hehe. Det har han sällan velat se. Han är bra den gode Jimmy. Men han är lite väl sent ute med sina teorier.

Men det är inte slut än. Han skriver mig under "chock". Det är komiskt och gulligt av honom. Men för mig är det inte konstigt att Backe gör en sådan här insats. Det har hänt så många gånger förr. Men inte enligt Jimmy så klart. Han blev väl sur när jag tog upp Figrens billiga mål i ett SMS mot DIF när matchen var målmässigt jämn. Det blundade Jimmy för. Min chock var istället hur i *pip* Challe (en av Jimmys idoler) kunde ställa Backe i mål denna match. Men det förstod nog inte Jimmy att jag och alla andra ifrågasatte detta. Han tycker istället att det var rätt, eller ett 50/50-val som han uttrycker sig. Hmmmmmm. Det visar väl vad han kan egentligen. Enögdhet kallas det, men också tjurighet. Där har ni lite av det goda.

Hur många matchers avstängning får Jonte tror ni? Vad tror Jimmy? Jag hoppas på noll, men det bör väl bli ett par iaf, så som det såg ut.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
hemskt va dålig ddom är på bedöma matchens lirare här nere...
äst i tik var helt klart moe....
men liraren som blev uttsäd var den lille oscar sundh....
hahaha skamligt:P
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Olle: något fel ALLT SUGER I HELA A laget och runt detta.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
73Sjöbba: Alla skador kan inte vara skador. Det måste finnas någon annan anledning till att spelare efter spelare ser matcherna från läktaren. Vill man inte spela så är det lätt att sitta av ett par extramatcher.

Jag är också inne på det du skriver i sista raden. Något är jävligt fel.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Sune: Enormt med skador för tredje året i rad. Vad har Timrå gjort?
Sparkat läkaren. Det lär ju vara läkarens fel att skador uppstår, inte fystränaren eller att signa skadebenägna spelare.

Det är något som ligger och pyr inom föreningen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Vet inte riktigt men jag tror vi får ställa in oss på kvalserien i år och att vi nog förmodligen kan åka ur. Vi har trots allt inte ersatt de spelare vi har tappat + att vi är skadade som vanligt. Klubben är grovt misskött av en inkompetent styrelse som håller på att köra ner föreningen i graven!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Sune: skador+Timrå=sant
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Vet inte om det skrivits men Åkerlund blev tydligen skadad på värmningen...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
100 mil hem...
jaja de får väl gå för denna gång...
har juh iallefal träffat en massa trevligt folk...
suck ja borde bli portad från borta arenor...
vajre resa = förlust
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Dallas:

Tack! Det var snällt skrivet av dig.

Raggaren Putte:

Faktum är att jag faktiskt sitter och spelar musik, även om den inte är särskilt glad. Titanic - briljant film. Heders till alla de gentlemän som tog sitt ansvar och följde det sjunkande skeppet till botten. Jag hade gjort likadant. Briljant film förresten. Å andra sidan hoppas jag verkligen att Timrå IK agerar. Inte genom att sparka "Challe" och Nygårds, men visst behöver vi förstärka på såväl back- som centersidan. Hoppas att så sker! Det är bara det att jag anser detta vara så uppenbart att jag inte orkade skriva det i mitt förra inlägg.

ITK:

Jag känner då ingen pisslukt. Det enda jag vet är att varje spelare i Timrå IK gör sitt allra bästa för att vi ska hänga kvar. Varför skulle de göra något annat? Vem fan vill åka ur en serie och därmed sänka sitt värde på spelarmarknaden...?

Jag tror ärligt talat att Firman Boys var en av orsakerna till att AIK åkte ur allsvenskan 2004. Spelarna blev alldeles för ängsliga och misslyckades därmed med det mesta. Dessutom fick man spela inför tomma läktare i en helt avgörande match. Starkt jobbat, "supportrar"!

Jag sitter inte alls på någon jävla piedestal. Jag är bara en av er. Men jag väljer att inte lägga ner lika förbannat mycket tid och pengar som vissa andra. Fast om jag nu gjorde det, så inte skulle jag begära så mycket mer för det. Självklart är jag lika bedrövad som du för att vi ligger där vi ligger, men vetskapen om att alla inom föreningen Timrå IK säkerligen gör sitt bästa (för sin egen skull, om inte annat) gör att jag i nuläget inte vill anklaga någon. Visst blev jag missnöjd med valet av sportchefer samt den riktigt naiva lösningen av centerfrågan. Men det var då det. Varför sitta och skriva 114 inlägg till om samma sak? Nu hoppas jag bara att sportledningen finner en lösning, då även jag är less på rådande hönsgård i vårt försvar. Skadeläget, om inte annat, borde få denna ledning att leta med ljus och lykta efter möjliga förstärkningar...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Och Jimmy bloggar vidare. Han talar om kris. Jojo! Mycket bra skriven blogg för övrigt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Raggaren Putte: Ha ha ha...du har rätt för fan!! Skulle skriva raggarhockey, men det blev raggare. Sorry - My mistake!
Kommentera

1077568 · »