Nisse på Mon or: Jag tycker att det är helt fel att klaga på ledarstaben efter en sån här match. Jag tycker att Timrå gjorde en helt okej match efter sina förutsättningar att bara förlora på bortaplan med ett enda mål mot ett topplag som Rögle ändå är. Visst har man förlorat många matcher, men kom ihåg att vi är nykomlingar och har inte samma förutsättningar som andra lag i denna liga. Jag tycker att detta i högsta grad var en hedersam förlust.
gustav9: båda har nog lika stort ansvar när det kommer till vems fel det är, samt Nubben som låter bara detta gå vidare och vidare match efter match med, talar sin tydliga sak med att tränarna sitter säkert vilket är väldigt dumt med.
sen dom senaste matcherna jag har kollat på timrå så ser man ett lag med 0 självförtroende samt ingen kämpaglöd öht, en del av motståndarlagen får t.ex hacka på eran målvakt utan åtgärd ifrån varken backar eller forwards
gustav9: Fille är riktigt duktig. Kanske inte den vassaste när det kommer till avslut(ingen kräver det), men han kan lyfta laget själv vissa matcher ungefär som Hardegård gjorde förra säsongen. Han är även hyfsat säker till skillnad från LaLeggia som man är på helspänn när han ska driva upp spelet. Erixon är jag riktigt besviken på, tycker han ser så loj och oengagerad ut. Lite lex Alvarez på honom faktiskt. Han har kanske gjort kanske två-tre bra matcher hela säsongen resten har varit mellanmjölk eller rent usla. Plus att han drar på sig reptilhjärneutvisningar då och då(Tack och lov ingen denna match). Inte är han väl särskilt stark i egen zon heller som man tänker skulle vara hans styrka? Ibland ser han mer upptagen ut att gnabbas med motståndarna framför mål än att faktiskt se var pucken är påväg.
Woody Jokinen: Allt förstördes i andra när tim erixon var inne 4 av dom 5 första minuterna,fille o som var vårt klart bäste back i första o sekunder ,ante karisson är nog utan konkurans sveriges sämste backcoach men fortsätt o skyll på freddan när ante är problemet
Jåkkinen: Tränare ringer självmant till Nubben, ser utmaningen och potentialen i truppen men hur man inte får ut det från tränar håll och vill ta över. Nubben ba, naee jag tror på det jag gör och hela den biten. Freddan och Ante har verkligen nått på gång nu, försvarsspelet kan nog sitta tidigare än väntat till säsongen 25/26!
Också Nubben..
– Jag tror inte att något lag har en bättre åttonde back eller 14:e forward än oss.
Det känns som vi tappar mittzon totalt när vi ska bygga upp spelet framåt. Det slås fladderpuckar diagonalt över halva banan som forwards får på hälen, och som de helt själva skall skapa något mot 5 röglespelare som ligger kompakt och möter upp vid deras blålinje. Bakåt ser det hyfsat ut för att spelarna verkar lärt sig att jobba hem och vi klarar av att hålla motståndarna på utsidan hyfsat(förutom när vi blir snortrötta som i andra perioden). Men speluppbyggnaden är katastrof. Antingen schabblar man bort pucken i mittzon eller så dumpas det puckar som är jätteenkla för Rögle att bara ta tillbaka för att vårat lag inte orkar sätta press. Det är 100 meter mellan lagdelarna. Något måste göras...
Charliejfz: Ok. Vi var med i första och i tredje.. Annars var det inte mycket positivt jag tar med mig från denna match. Totalt sett tycker jag vi var med bättre i matchen förra gången vi mötte er, nu räddade JJ oss från en total utskåpning i andra perioden.
Nisse1: Hur kan vi göra en sån usel 2a period där vi blir totalt utspelade och bara glider runt utan att ta i eller vilja nåt?? De får ett pp och lätt mål som avgör matchen. Hur hur hur kan det bli så gång på gång i 2a perioden?
tugga i ER...sånt här bortaspel kommer fortsätta ...heeela säsongen UT kan vi falla tbax på bra hemmaspel? att de kommer räcka TVEKSAMT....en sköör tråd vi dansar på
Charliejfz: Fatta du inte att Rögle gick på 25 % i 3e och Timrå var chanslösa utan Johansson i mål borde det varit 5-0 till Rögle det motsvarar matchbilden .
thorwald: Kanske dags för osynlige mannen Nubben och ge en kommentar snart. Hur nöjd är han? Hur tänker han? Vad vill han? Vad kan vi förvänta oss framöver? Ska dom fortsätta att pissa på oss supportrar?
Charliejfz: Första och tredje spelar man ett helt okej spel för att vara bortaplan.
Andra är dock total katastrof, kanske det sämsta jag sett från laget på hela säsongen. Lätt att låta slutfasen färga intrycket tror jag - Timrå kommer undan med uddamålsförlust pga. småröta och bra målvaktsspel.
Stolpe ut och vi vaknade för sent. Men en otroligt skön 3E period att ta mig sig inför imorgon. Nu vill jag se full fart från första bytet! Tydligt att vi kan såra Rögle när vi vågar spela pucken och ingen fuskar i skridskoåkningen. En sak är säker. VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP!
roger_sundsvall: Ja det är jäkligt märkligt att man inte spelar som i tredje perioden i hela matchen, jag har svårt att tro att Rögle spelar på ledning när det står 1-0.
roger_sundsvall: har slutat bidra ekonomiskt till Timrå sedan en tid tillbaka. Som symbolhandling kommer jag nu, vid varje swishkampanj och all annan skit ni hittar på, istället swisha en slant till Modo Hockey (så länge Freddan och ante är kvar).
thorwald: Jag tycker han har blivit väldigt mycket bättre. Han har förbättrat returkontrollen rätt mycket och minskat ner utflykterna. Nu är han klar förstamålvakt.
Bragd-Birger: Förlorar vi imorgon igen tycker jag att vi ska köra ett tifo om sparkade tränare och en grupp härifrån som skriver brev till föreningen/besöker Nubben.
Olli Hahl: Ja och är det ingen som tror att Rögle slappnade av när Timrå knappt kommit in i zon på 2.perioder? Nej jag tar inte med mig nånting från dem här matchen knappt. Eller jo vi kan tacka JJ för att det ens var match inför 3:e
The great one: Alvarez är ett utvecklingsprojekt. Spelar ingen roll om det är i SHL eller HA, det är alltid lika kul att lyfta fram iskalla spelare - Freddan
➡️ VI FÖRTJÄNAR INTE ENS 1 poäng ändå trots ..tok tryck på slutet man kan ju fråga sig varför spela så sista minuterna?? resten av matchen?? ... kan vi slå ...loosa borta rekordet.i år ??
Sonnenberg: 17-7 i skott till oss i 3e. Detta är katastrofalt dåligt. Vi kan inte sätta pucken. Och varför skiljer det så mycket i olika delar av matchen? Vi förlorar på utvisningar igen och att vi inte får in pucken.
Red Bulls: Naturligtvis ett av de bästa alternativen vi kunde tänka oss, åtminstone såhär på förhand. Klubben behöver lugn och ro, trygghet och erfarenhet och här får vi in det samt en enorm vinnarkultur. Fy fan vad bra!