1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09

« · 2491272 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Sputnik: Det kändes säkert riskabelt att riskera att missa NHL kontrakt/camps etc. för en operation tidigare. Nu är det säkert ett bättre läge att göra något långsiktigt.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Jag är förtjust att rapportera att skadorna inte kommer vara ett problem.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Villervalla: Isf borde HP och Olle Åhman vara lika berättigade. Personligen tycker jag Zäta står på tur.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Sputnik: Höger o vänster kan vara svårt ibland. Höger axel? 😉
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Linkovich: "Dislocated shoulder", helt klart. Och inte heller den gången ser ju tacklingen ut att vara så hård så att den ska kunna orsaka en skada.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Sputnik: Håller med, förstår inte varför han inte gjort det. Ja man blir garanterat lite försiktigare :)
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Synct: Ja det trodde jag var förstått. 😁
Men grabben verkar ju haft problem med axeln sen tonåren utan att ta tag i det. Tror det är en stor anledning till att Dahlén inte tar för sig fysiskt alla ggr. Operera efter säsong och vi kanske får en Jonte med en annan fysisk närvaro!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Linkovich: Samma axel med. Den högra alltså. Nog dags att operera den trots allt!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Sputnik: "Dags att operera istället kanske? "

EFTER Slutspelet, absolut!
Låst ämne


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Smetovish: Dags att operera istället kanske? Tror det skulle gynna honom att kunna spela fullt ut, utan att tänka för mycket och kanske inte våga sig in i obekväma situationer ibland. Rätt säker på att sådant sitter unermedvetet.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
kulltorp: Det är inte första gången Dahléns axel hoppa ur led utan han har haft problem med det tidigare. Jag har själv opererat båda axlarna för just detta när jag spelade hockey och det krävs inte mycket för att en axel ska gå ur led när det väl har börjat. Räcker med ett litet okontrollerat ryck för att den ska hoppa vilket förmodligen han gjorde när han fick skottet på sig.

Tidigare när hans axel gått ur led har han spelat senare under matchen så jag hoppas och tror han är tillbaka till kvartsfinalen börjar :)
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Sputnik: Är jag fel ute, eller var inte Jonte borta en tid för axelskada i NHL i San Jose senast med? Axeln ur led vill säga?

Jo det stämmer ser jag nu, hittade detta ur en artikel.
"Svensken tog sig mot axeln och armen när han lämnade isen och han återvände inte heller till isen igen."

Minns dock inte hur länge han var borta?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Kerstin_k: Detta känns ju dock som att han tar sig för axeln. Hoppas att det inte är nån fara till nästa fredag nu bara, för Rindell med givetvis. 🙏
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Spelschemat mot Öret ❤️🤍
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
SMÅLAND: Nu tycker jag det är läge att snabbt fixa att höja Tågets tröja till finalspelet, sonen (Jimmie) får ta emot Tågets hyllningar.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Kerstin_k: Vi är i kvartsfinal!!!

Mot Örebro!!!

Goda chanser på semi gubbar. VI ÄR TIMRÅ IK! ❤️🤍
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Köp rabbuslingar 🙏💪🎉🥳
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Sputnik: Det blir en spänd väntan tills imorgon nu. Utan Dahlen och Rindell minskar våra chanser rejält

Men väljer att fira nu. Det är en underbar kväll
😍😍😍

Vi är inne i hockeyns finrum igen mina damer och herrar. Timrå är att räkna med nu och en lång tid framöver! 💪🏻💪🏻💪🏻
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Sputnik: Fast nog håller han sig för axeln när han åker ut? Får för mig att axeln åkte på en smäll när han tar i isen med handen.

I bästa fall handlar det om en axel som är ur led. I värsta fall... 😬

Kan fan vara handen/handleden alltså ändå. Såg reprisen nu och han greppar med handen som om för att se om den funkar när han åker ut.
Låst ämne


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
kulltorp: Illa om det är handleden som gått nu eller dylikt. 🤯
Dock tar han väl sig för axeln rätt tydligt på vägen ut?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
palleparling: Efter att ha sett reprisen 10 gånger så kan jag inte se hur axeln kan åka ur led. Det finns ingen beröring alls
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
palleparling: Han KAN ha gjort illa båda foten och axeln, han får väl skottet på foten så han tappar balansen och ramlar ner och tar emot sig, det är då axeln tar smällen tror jag. Men skridskor är så pass hårda nu så det blir väl mest bara blåmärken och någon svullen fot.

Mardrömsscenario är väl om det är en långa bicepssenan som gått (Har själv haft problem där) han böjde armen fram och tillbaka och kände efter.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
empa11: Nu tar vi Örebro i bara farten. Tonen när Örebro fick reda på att de kommer få möta Lander och CO,
- Det här går aldriii!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
pingvin: Edit, inte mer poäng än Frölunda. Men före i tabellen ja😉
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
kulltorp: du kan inte varit en bra doktor då. Dahlen gör väl illa axeln och inte handen?😂
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
"den som ger upp nu lär jag aldrig förlåta" sades det 2018. Och personen som sa de kommer spela slutspelet. Han har inte tagit Timrå till ett slutspel för att INTE delta. Han kommer vara där nästa fredag, på ett eller annat sätt. Våran Jonathan
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Passar även jag på att gratulera herr & damskapet! Stort grattis till gemene oss!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
pingvin: Alltså förstår ni vilket tryck det kommer vara i NHC Arena nästa söndag? Vi är tillbaka på toppen igen! Avslutar kvällen med att kolla gamla slutspelsklipp från förr. Storhetstiden, som vi kallar det. Men nu upplever vi en ny storhetstid!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
kulltorp: Har du nån mirakelmedicin till Wedda å?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
HV71 gick om ÄTägg =)
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
kulltorp: Axel ur led är min kvalitativa gissning.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Någon som hittat någon info om när Örebro släpper biljetter?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Sputnik: Sån jävla underbar känsla 😍 Hoppas Döhult ryker i åttondelen med!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
På Freeeeeeeeeeedag smäller det!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Sputnik: Jag lekte mycket doktor som liten, här kommer mitt utlåtande.
Dahlen får pucken på handen. Inga problem. Han spelar.
Rindell får en lårkaka, vila en vecka och han spelar.
Pöss!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Nu har man fixat glödstiften på dieselmotorn på Lundin och Svensson så vi kan se framåt med tillförsikt.

Skämt åt sido, hur det än går nu har Timrå gjort en bedrift och jag är nöjd även om man åker ut i raka matcher, kanske inte direkt efter match men med säsongen i backspegeln.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Medlem

Som medlem i Timrå IK har man förtur på biljettsläppet och du kan köpa biljetter redan imorgon kl 10:00! Du som är medlem kommer få ett SMS och/eller mail med länk.

Är du inte medlem än så kan du bli det genom att klicka här - Senast kl 8:00 imorgon behöver du köpa medlemskap för att få förtur!

Icke-medlem

Det stora biljettsläppet sker på lördag kl 10:00. Som vanligt på tik.ebiljett.nu
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Barkborren: Imorgon enligt ST, ska undersökas hemma
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Där är han, wohooo!!!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Barkborren: ST sa att läkarteamet inte kommer kunna ge besked förens man kommer hem och kan undrrsöka mer noggrant.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
pingvin: när kommer prognos på Dahlen o Rindell?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
tjobba: Det är sen gammalt!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Olle: ”Challe Berglund håller på Timrå!”
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Simmalugnt: Men ge besked om biljetterna NUUUUUUUUUU! F5-tangenten är snart trasig
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Kan ni fatta? Timrå IK har efter 52 matcher tagit mer poäng än: Frölunda, Oskarshamn, Leksand, Rögle, Luleå, HV71, Linköping, Brynäs och Malmö! Och det är inte slut än! Jag är otroligt stolt och glad!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
empa11: Bäst ikväll Empa, vi är bättre än OINK Rednecks och de får spela Play In!! 🥳🥳
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Simmalugnt: Tack hörrni!

Det kommer gå fint, senast jag gjorde motsvarande operation vann Brynäs SM-guld, men det kommer ju inte hända nu så då får vi ta det!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
La förresten en liten slant på 2:or i alla tre matcher som påverkat oss i kväll, 42ggr pengarna. Jo man tackar!
Låst ämne

« · 2491272 · »