Synct: Kan det vara så att Kapanen pratat med några spelare att de ska bli en ny tränare nästa säsong och därmed fått grupperingar i laget, sedan har någon spelare läckt det till Expressen och på så sätt har det kommit ut?
Rallarn: ja jag skulle inte ha något emot om vi kan bryta en del kontrakt men det lär vi inte ha råd med om inte Kapanen lyckas med en sån där kreativ LaLeggia affär. Möjligen att nån väljer självmant att dra till Schweiz.
OlliJanne: Till nästa säsong behövs nog en del upprensning och bli av med dyra kontrakt, enda man behöver försöka behålla är typ Emil Pettersson möjligen. Det här håller icke.
Bragd-Birger: här kommer killgissning nr 437 754 men det har nog med finanserna att göra. Kapanen har säkert fått order att spara och hoppas Jokinen ska frälsa oss nästa säsong. Så jävla surt för oss supportar när vi efter en fin förra säsong nu trodde vi skulle ta nästa steg och istället väljer man att vaska säsongen.
Synct: Inte underskatta kanske, men ser ut som de tror det löser sig att spela lika oengagerat som förra matchen. Som om de skulle lösa det genom skills eller något.
Timrå spelarna ger intryck av att Rögle är ett motstånd man kan gå ut mot och vara lite skön mot och vinna. FEL. Rögle skulle jag säga är ett riktigt bra lag och deras tabellplacering säger ingenting. De kan potentiellt vara förfjols "Färjestad" och göra en dålig grundserie men växa i ett slutspel, för till slutspel tror jag de kommer definitivt.
Med tanke på hur förra matchen såg ut där Rögle tog kommandot direkt, trodde man kanske att spelarna skulle vara mer på tårna och vara rejäla i närkamperna och stänga ned deras forwards direkt. Icke, såg exakt lika lojt och energilöst ut som matchen innan. Fanns knappt en spelare som var beredd att ta kampen fullt ut, man valde att grina när Rögle checkade oss hårt istället för att ge igen med samma mynt.
luffaren: Det vi har sett de senaste veckorna har inte varit bra. Det vi sett mot Rögle BK den här veckan har varit hemskt och oavsett vad spelarna tycker om Ante Karlsson så måste de väl kunna åstadkomma mer än så här?
Sport handlar om att vinna – och förluster ingår liksom i konceptet. Det är inget konstigt med det, men att falla på det här sättet i match efter match är obegripligt. Och oförlåtligt gentemot supportrarna som lägger ned själ, engagemang och en väldans massa pengar för att följa sitt lag.
Bra skrivet. Hoppas alla spelare läser detta och tar åt sig. Bragd Birger också mycket bra skrivet.
Har lagt ner alldeles för mycket pengar och hjärtat i denna förening för att acceptera detta beteende ifrån bås och spelare. Sur och shism innom föreningen? Ja mycket ska man höra. . Blir hemma på lördag iaf och våra stolar, som vi visserligen betalt dyra pengar för kommer att stå tomma .. det är mitt sätt att säga att det räcker. Det är bra nu.. det får vara slut på sandlådenivån och 70%iga insatser bland våra hockeymiljonärer och sk proffs.. Ha de och god natt folks ..
”Folk undrar om Timråspelarna gjort myteri. Jag vet inte vad jag ska tro. Det enda jag är säker på är att jag sällan sett ett lag agera så hjärtlöst och oengagerat som Timrå IK gör nu.”
Säsongens minst oväntade förlust? I a f tills på lördag?
Så jävla patetisk klubb för tillfället. Ett dysfunktionellt lag, med spelare och ledare helt oförmögna att lösa situationen. Fritt fall från Malmömatchen och framåt. En backsida som varit parodisk redan från säsongsstart. Och Kapanen gör...ingenting. Vi rullar på. Här finns inga schismer eller problem, cirkulera.
Jokinen skulle bli Kapanens eldprov. I helvete. Det befinner han sig i just nu. Och varje dag som går utan tillstymmelse till handlingskraftigt agerande är ett stort frågetecken för hans ledarskap. Vad fan är det frågan om?
Kapanen, tränare och spelare pissar på vår klubb just nu. Hur i helvete kunde vi hamna här?
JonteD: Inget ont om att ni strösslar poäng över Rögle, dom är så mycket bättre än tabell-läget. Men hoppades ni skulle stötta oss litegrann åtminstone.
Se till att avfärda Oskarshamn, HV, Örebro o Malmö framledes, så vi får häftiga derbyn nästa säsong också
{10473}: Ja jag håller med. Som det känns nu tror många av hemvändarna att de är superstjärnor och frälsare , men de visar det inte riktigt på isen. De ser inte ut att ha kul. Det viktigaste är att de tycker det är kul att spela hockey och vill spela mycket hockey i Timrå. Spelar ingen roll vad som står på ryggen i ett lag ska alla bedömas lika. Hoppas på skärpning och att de tar sig samman, för vi har inte råd att ha mätta spelare i föreningen som inte ger 100% i varje byte.
Zäta75: Nåt som är säkert är iaf att det inte är främst spelare som behöver värvas utan ett jobb med befintliga spelare som måste göras. Ett tränarbyte samt nån skicklig samtalsledare, nåt proffs på grupp-processer, det är Kapanens to do-lista här och nu
Modano: Jag tror på laget med bättre ledarskap och sammanhållning. Då tror jag att vi blir svårstoppade. Hade behövt ännu bättre backar och en hel Lyttinen för att ha ännu större chanser. Vi har visat under vissa matcher att vi kan spela riktigt bra.
Det finns nog en tanke bakom de utgående kontrakten hos Kapanen. Kontrakten som går ut kommer med all sannolikhet inte förlängas. Det kommer att tillkomma nya spelare som Jokinen vill ha in och dessa lirare kommer vara sjukt bra. Bara se vilka spelare han fått att blomstra i Jukurit.
Även Oliver Larsen steppar upp och presterar bättre för varje dag som går. Bara att se fram emot nästa säsong för denna är helt körd när det kommer till förhoppningar om att ta sig långt i slutspel, eller för den delen att ens kunna ta sig till slutspel.
{9829}: I det stora hela har vi någon hemvändare för mycket, punkt slut. Vi hade behövt någon av deras löner på backsidan och en yngre trupp överlag. Tycker vi saknar spelare som knackar på dörren. För mig är Timrå IK ungt och hungrigt. Det kan man inte säga om årets upplaga.
Är vi attraktiva för unga lovande forwards? När dom kollar på vårt lag så ser dom redan platser som är upptagna flera år framåt (Hållander, Dahlén, Wedin, Pettersson, Lander).
{9829}: Är det någon som har numret till Blake Sloans agent? Kanske kan ringa med honom och förstärka defensiven? Sedan fyller vi på med Lee Jinman och Pavel Rosa uppåt, då har vi räddat slutspelsplats och Antes jobb!
Zäta75: Men för helvete vakna minst ett lag för semi 🤣 DU som bor på detta forum och vet och känner till så mycket hur kan du inte fatta verkligheten LAGET ÄR INTE BÄTTRE -6 säger att det är att detta är piss
jhnd91: Halloran. Största tik hjärtat som någonsin funnits. Han om någon hade ju styrt upp dehär just nu. Gått i bräschen, gett 110% i alla situationer...
{9566}: Vi får se om Kapanen är kapabel att göra något inom kort. Kanske inte hittar någon ersättare. Det enda är väl att ställa Marklund/Moliner som huvudansvariga under resten av säsongen isf.
Nu ser man problemet med att ha en farsa som tränare och sonen som lagkapten. Går det bra funkar det men går det sämre skapas det gnissel i truppen och blir slutligen ohållbart. Lite Åshöjden för er som fattar!
Men nu tror jag att det snurrar till i kolan hos en del här. Halloran??? Och så måste man titta på hur Rattie används i Linköping! Nä det är inget fel på talangen i Timrå, det sitter i nånting annat. Och det är Kapanens jobb att lösa knutarna!
pingvin: precis. Passningsspel och fart som skulle vara vårt signum..samt att laget skulle vara så sammanspelat när vi knappt värvat något inför denna säsong .
Knass: Du får som sagt ha din tro och ditt tycke. Med respekt för alla inblandade och Timrå IK tänker jag inte säga mer än vad som är sagt om saken. Det fyller inget syfte. Man kan kan lätt lägga ihop 1 och 1 utan att få alla detaljer.
nila: En spelare som får monsterlön, inte presterar och sen står i media och sågar tränarens ”PP-formationer”. NOLL respekt för sånt beteende. Då sätter man sig själv före laget.
Mina vänner, tycker att vi ska vänta och hoppas att nått matnyttigt dyker upp imorrn, vi har inte råd att förlora så mycket mer nu. Vi måste lita på att dom gör det bästa för klubben och det snabbt!