{10473}: Mieho, Lundin, Rindell, Hanzl får lämna och gärna bryta med Erixon/Eronen. Om Stjärnorna (ser ingen tjärna i Timrå utan endast Lander) inte levererar då får dom gärna gå. Dahlén kan lämna.
JonteD: ingår väl iofs i jobbet att kunna ta kritik också? Inte det som kännetecknar detta med vinnarskalle, knyta näven och köra på och överbevisa eventuella tvivlare? Och inte börja grina som bortskämda barn när det inte går som man vill eller inte får bestämma allt...? Måste ju kunna ställas krav på alla spelare , inte bara vissa?
sen skulle dom inte behållt eronen snubben skjuter inte ens längre en dvärg som mjölkar ur 💲 hellre haft kvar stenkvist han kunde i alla fall åka skridskor
Zäta75: Sanningen som ni säger, där ni hört saker ? Men inte vill nämna konkreta saker eller personer. Det är inte sanningen, då säger man vem som sagt vad och vem som sagt bäh.
{297}: Lyssna nurå när man inte får credit hur man spelar utan får skit från någon????? Och jo den skiten är Ante skyldig till!!! Vart har du sett ngn spelglädje i laget sedan länge ? Alla har tappat den sedan många matcher tebax
Synct: Ja Rattie är på en helt annan nivå. Sjukt bra blick för spelet. Kan passa fram till mål och skjuta mål själv. Topp 5 SHLs bästa forward. Halloran är snabb på skridskorna och det är typ allt, ingen slump att han fick lämna SHL för finska ligan.
DenRöda: mb tänkte när han var i j20 att timrå var i shl och inte allsvenskan. Men still det skiljer vadå en säsong ? Kolla hur utvecklingskurvan är på rattie i spelet kontra dahlen
{297}: Största prio nästa säsong är att lösa en backsida värdig SHL. Men då måste det frigöras pengar och brytas kontrakt. Känns som omöjligt uppdrag för Kapanen. Är såklart inte bara att bryta kontakt hit och dit. Men hoppas han gör allt han kan för att få bort exempelvis Erixon och Eronen. Hanzl blir knappast kvar. Där kan man frigöra en del pengar. Men då ska det fortfarande in med en ny 1a center.
KulltorpsOlli: Ja vi har ett lag för semi minst iaf på papperet när alla är skadefria. Hoppas vi får in någon som får ihop det under denna säsong. Amte kan tyvärr inte klara det det vet vi nu.
Sån otur med Lyytinens långa skada återkommer till det. Direkt när jag fick höra det förstod jag att vi skulle få det tufft. Och där är vi nu. 2 vinster de senaste 10 matcherna
Labban: ”amen tjena dalle, ante karlsson här. Välkommen till Timrå, här får du fem millar i fickan och legendstatus innan du tagit första skäret för säsongen. Vi kan inte spela dig i 5v5 för du är helt kass i defensiven. Vi kan inte spela dig i boxplay, haha hur skulle det se ut? Vi kan inte spela dig i PP i slutet av matcherna för du tappar alltid ut pucken eller missar målet med 2 meter, drar pucken i rundeln och ner i egen zon igen. Vi kan heller inte spela dig i 6v5 av samma skäl som vi inte kan spela dig i 5v4…vi kan typ spela dig mot Oskarshamns fjärdelina för när du orsakar en spelvändning och inte orkar jobba hem så orkar dom inte anfalla heller så…mot Oskarshamns fjärdelina! Välkommen till Timrå IK!”
Alltså NÄR kan ante karlsson spela Jonatan Dahlén?
Zäta75: Tror folk har glömt hur galen alla här inne var på Halloran med sina syrgasare som ledde till tappad puck 99 gånger av 100 som en junior. Sakna någon som aldrig var önskad. Rattie är ju en HEEELT annan femma, kan inte ens ha dom två i samma diskussion.
{297}: Dahlen, så jävla trött på att höra hans namn nu för tiden. Ska ha ett sånt jävla klubbhjärta, men kämpar bara åt ett håll på 60% av sin kapacitet. Endå har han extremt starka åsikter på hur Ante coachar laget, och skulle det vara som de troll ni är som " jag har kontakter inom Timrå men tänker inte säga nåt" att dahlen har skapat en grej inom laget så skulle jag gärna se han dra till Schweiz istället för att han ska stanna.
Han är helt enkelt för dålig, kolla rattie, han var super offensiv och mega tönt defensivt men han har insett att han måste ändra sin spelstil. Dahlen som har mer Shl erfarenhet gnuggar på i samma takt i tron att han är "SHL's superstar"
För allas skull… det räcker nu! Vi åker ur SHL om inte nåt sker… vi åker ur även om nåt sker. För vem vill för 17 hakar ta över detta fallna skepp? Jag mår fysiskt illa över att se hur man som spelare med ”Timråhjärta” kan vilja tillåta sig att förfalla på det här sättet!! Snälla… säg att detta är ett makabert skämt?!
{297}: Alla som sett Dahlén spela vet att han inte är rätt spelare att sätta in t.ex vid avgörande läge att försvara en ledning och motståndarna har tekning i offensiv zon i slutet av matcher. Förstår inte varför man ska försöka få honom till någon spelare han inte är. Finns ingen spelare som är bättre än alla andra och ska spela alltid i alla avgörande lägen, alla har sina styrkor och svagheter och där tycker jag Ante inte riktigt har lyckats identifiera vilka man ska sätta in och när.
Labban: men vadå ”ante spelar Dahlén vid fel lägen” vi betalar Dahlén så in åt helvete mycket med pengar. Han vill vara en stjärna, ante gör helt rätt som sätter in Dahlén i avgörande lägen, det ska Dahlén kunna hantera. Men det har inte blivit så, Dahlén har stjälpt laget i en hel drös med matcher, den skiten ska inte landa på ante karlsson.
Vi har gått bort oss i värvningen av Dahlén och några till. Dom suger upp en alldeles för stor del av budgeten och det är därför vi måste förlita oss på spelare som Mieho som inte har något i den här ligan att göra.
{10473}: Skitsamma. Det är så många och tjänar inget till just nu att gå in på specifika individer. Vissa har säkert bara otur, andra har jag svårt att få ihop vad fan som har hänt.
Men 5+ intervju an Lander. När en annans jävla pappsyke skrynklar hårdare än pungen efter ett dopp i isvaken så bröstar han intervjun, sågar formen men står upp för laget!
Karlsson74: När man ser bilder från de andra matcherna ser man hur otroligt mycket snabbare passningsspel andra lag har. Vi spelar långsamt och omständigt. Skitkväll!
Linkovich: Nej, tyvärr så kommer det till en punkt där man som supporter måste ta saken i egna händer. Klubben håller käft och gör ingenting samtidigt som laget blir förnedrat på isen.
Utebliven publik är det enda tydliga tecknet på att man fanimej inte ställer upp på den här patetiska jävla skiten längre.
Så återigen, har du en biljett. Nyttja för helvete inte den på lördag så att de här syltryggarna förstår att de kör hela föreningen i skiten.
{9908}: Håller med Mikenomad om att jag hoppas att Kapanen håller en presskonferens imorgon. Det enda man kan göra är att byta ut ledarna tyvärr. Det måste rensas och börjas om på nytt. Sedan får man hoppas att spelarna kan komma ihop och ge allt för varandra och laget.
Måste också ventilera en sak. Har ni sett hur vi ligger i banan vid Rögles ingångar i offensiv zon? Vi har EN back som försöker stoppa anfallet(misslyckas oftast för de är för sega på skridskorna), resten av spelarna (fyra stycken alltså) är långt ifrån händelsernas centrum. De skär inte av passningsvägar, de ger inte understöd. NADA. Ser mest ut som de ligger och fiskar efter en omställning. Samtidigt har vi mött lag som kommer hem med 5 pers och ligger perfekt som hungriga hajar på deras blålinje. Sådan sjuk skillnad hur dåliga vi är i omställningarna
vonDöbeln: Jag är på..Trots säsongs så har jag andra saker att göra på lördag. . hockeyn kommer långt ner på prio så länge det är så jävla oseriöst och tamt agerande iifrån både spelare och ledare. Min tid är mer värd än såhär.
Nisse på Mon or: Skit i Modo. Vi förtjänar att bli omkörda av dom. Vi kliver in i säsongen med ett stjärnlag, Modo går in med ett allsvenskt lag men dom visar hjärta och våra bortskämda ”stjärnor” skämmer ut sig.
The great one: Kan tänka mig Ante är frustrerad på Dahlén med tanke på hur han spelar. Men det handlar för en tränare att maximera ett lag. Dahlén har sina ess i rockärmen och det gäller kunna förstå hur man utnyttjar dem och det tycker jag väl Ante inte riktigt lyckats med. Plus att Ante spelat Dahlén vid fel tillfällen t.ex avgörande lägen. Känns lite som Ante envisas med att försöka göra Dalle till en spelare han inte är.