X-Län: Vad fan ska han göra då? Man kan säkert kritisera Ante för en del, men:
-Naiva flippmackor på offensiv blå så det blir spelvändning -Fumliga jävla fall över hela banan -Målvakter som släpper in mål från alla vinklar trots fri sikt -Jävla nonchalanta slottpass trots kontrollerat spel i PP -Backar som antingen backar hem istället för att stå upp på blå, ELLER bommar positionsväxling så vi har 2 på samma kant -Forwards som tappar puck för att de för 4e gången droppar pucken längs sarg istället för att glida förbi eller vara beredd att stöka när tacklingen kommer..
..är INTE Antes fel. Det är så sjukt mycket jävla, i bästa fall, halvhjärtade aktioner att man knappt häpnar längre. Det är säkert ingen dum idé att göra om ledarstaben för att ändra spelidé, men vad FAN gör vi åt de spelare som antingen åker runt och saboterar medvetet, eller har blivit hockeyfunktionsnedsatta senaste veckor? Det är för många, och för abrupt, för att bara vara en tillfällighet.
Fy in i hela jävla helvetet vad sinnessjuk olustig känsla man har nu. Oavsett förekomst eller omfattning av denna beryktade schism, det här är fan riktigt riktigt illa. Det måste vara ett helt gäng som måste bort, helst nu men senast till nästa säsong. Och jag tror inte det är ”hemvändarna”.
Zäta75: "Inget skitsnack det kan du skriva upp. Men inget som yppas offentligt här då det kan skada Timrå IK ännu mer. Vi har redan skämt ut klubbmärket ett tag nu"
Det är nästan bättre att inte säga något alls än att skriva sådär om du vill skydda klubbmärket.
Olli Nomadinen : Malmö förlorar, HV71 förlorar och Oskarshamn förlorar. Det är viktigt för oss. Vi kan glömma vad slutspelslagen gör, vi är i överlevnadsläge nu.
Zäta75: men det vill tydligen inte spelarna om det är som du säger, ren dagisnivå inte en tillstymmelse till proffsighet! Detta om nåt skadar klubben, man tappar ju intresset och är inte sugen på att göda dessa sk proffs ännu mer!
Zäta75: Det är jävulskt ovärdigt och tragiskt men dessvärre det som måste göras nu. Morgondagen måste innehålla en pk med Kapanen där detta tillkännages
Zäta75: spelare i Timrå har ju vänstrat med frun till lagkamraten, knarkat och varit ovänner förr om åren och spelet fungerar. Varför måste detta vara orsak och samband nu?
{9566}: Jag är ju en snäll gubbe och jag mår dåligt av att se Ante stå i båset och lida. Kan ingen hjälpa honom? Får han stödsamtal och professionell hjälp? Jag tror definitivt inte han mår bra som det är nu.
{9566}: Om det är detta spel vi får ut när du i intervjun står och säger att ni iallafall ska gå för det, ja du, Ante Karlsson, då undrar jag, IGEN, hur du gång på gång misslyckas med att nå fram till dina spelare med dina budskap.
2 vinster på de 7 senaste matcherna... Elitseriens formsvagaste lag... Pöjekera ifrån Karlstad kommer att äta upp oss på lördag.. 2 raka förluster mot Rögle... Dä bli en lång väg hem ifrån Danmark..
Tallnäs: De zoomade in Ante nyss. En blick säger mer än 1000 ord. Är detta sista matchen vi ser Ante i Timrå? Hade hoppats att han skulle få ett värdigt avslut
Jåkkinen: Jag tror att schismen är mellan forwards och backar. Forwards fullständigt hatar att passa backarna för skott från blå. Och backarna hatar forwards eftersom dom aldrig passar.
Som hämnd alibimarkerar Erixon alltid i Bp. Låter forwardsjävlarna jaga ihjäl sig mot backarna för att hånfullt släppa in ett skitmål. Rindells hämnd består i att ramla och tappa puckar. För att inte tala om backarnas jävulskap - på ren pin tji - med att slå usla pass i uppspelen så att forwards inte får med sig pucken i fart.
Forwards tar ut sin frustration genom att ge fan i att jobba hem, ständigt gå bort sig och låta backarna möta fler motståndare.
Där, mitt i mellan, står Ante och försöker få ordning på grejerna.
Blake Slåhan: Här kommer en ström av killgissningar, häng med! Till att börja med så håller jag inte helt med om att backarna var för dåligt involverade i det offensiva, jag köper att vi har/hade för få poängbackar (lyckas Freij ... | Läs mer