1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

583229 inlägg · 6215 ämnen

Så som i himmelen, så ock på läktaren

« · 495941 · » Till forumet


Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Birger, Maggan, Recon och ni andra Timråsupportrar:

Nu är jag snäll igen.

I grund och botten tycker jag det är roligt att ni spelar i Elitserien igen. Jag vill även ha upp vår andra brorsa i norr, Skellefteå. Men de verkar hopplösa.

Helt allvarligt finns det få som är så tacksamma att reta som Timråsupportrar. Jag hade som nyårslöfte att sluta retas med Timrå men det är som att sluta snusa, svårt.

Jag gör en ny ansats fr.o.m. nu.

Ps. jag slutade snusa för snart två år sedan. Det finns hopp. Ds
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Reconn: Anledningen till varför man ligger i 2 perioder är för att man ser ju inget om man står så varför slita på knäna och fotknölarna i noödan... Ni har ju ett bevis på hur det kan gå om man får problem med kroppen...
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Reconn:

Kör ni bara Frälsningsarmens sånger numera. Först Pärleporten och nu Blott en dag. Innovativ, kanke man får föreslå ett annat tema till nästa säsong?

Ni skulle kunna hämta temat från Molly mus, Byggare Bob och Lilla röda tranktorn. Björne kör ni väl redan, eller?

Ps. Blott en dag är annars det vanligste valet av sång på begravningar. Ds


Snart ska jag bli snäll
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
hellge: Du menar på den undangömda platsen som arkitekten glömde?
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Per HApps:

Men det är väl ingen risk att Du ska uppfatta mig som mindre vetande.

Själv började jag förlita mig på Words stavningskontroll då öppnade sig en helt ny värld. Att förlita sig på stavningskontrollen är ungefär samma som att förlita sig på miniräknaren. Den frågasätter nästan ingen idag.

Snart ska jag bli snäll igen
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Bragd-Birger: Jaså, du har med andra ord inte varit i Kempis på någon årets matcher.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Bragd-Birger:
 
Förra gången MODO var nere i Kraftlös Arena så blev ni enligt era egna sittplats-supporters utsjungna i de två första perioderna för att komma tillbaka starkt i den tredje.
 
Hmmm...
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Lumber Jack: Du har inte missat att ni hade hemmaplan, väl? Det må komma som en chock, men i övriga hockeysverige (gavlerinken undantagen) är det kutym att det är laget som spelar hemma som har flest/röststarkast supportrar. Nu har det i o f s inte varit så tidigare gånger Timrå gästat, men i princip är det så det fungerar.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Herminator: Som återigen sjöng ut er, vilket innebär att världens bästigaste och innovativa klack är en vaddå?
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
scim: Lyckas ni få era fantastiska ramsor framförda då? Tycker mest klacksnacket på Modo-sidan handlar om fulla klackledare som gör obscena gester på jumbotroner, alternativt häcklar publiken för att ingen hakar på.

Hockeymässigt unnar jag er trean igår. Alltid kul med storfavoriter som misslyckas, men i Modos fall har det ju gått så långt att det känns som att sparka på en uteliggare. Hoppas att ni lättar på lädret ytterligare, då kan ni gå långt. Allting är möjligt, se på Mora.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Reconn: Blott ett lag i röda vita färger, och med Kent som våran dirigent.
Å när Gunno nätar ett i sänder, ja då har TIK till toppen återvänt
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Reconn:

De var så "nya" de kan vara, men de är naturligtvis inte lika innovativa som "Forza Timrå" som ni uppfunnit.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
scim: Skratt och dom var nya? Var bara Svartens som var ny där
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
scim: Ja men det var väl några riktiga godbitar.
De har dock inte mycket med hockeyramsor att göra.
Efter besöket i Kempehallen igår kväll kan jag bara konstatera att MoDo-klacken påminner mest om en gosskör på sommarlov.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Maggan: Men så är det en riktigt cool kille som knåpat ihop den ;-)
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Lumber Jack: *skratt* Den var ju riktigt bra. =))
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Reconn:

Vi är MoDo, fyfan va vi är bra/
Vi dominerar Sverige, Kanada och USA!
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Reconn:

Fyra favoriter:

Hasse Jonsson han är så jävla snygg, han är så jävla snygg, han är så jävla snygg

F O P P A, F O P P P A

Vad vad vad var det, Svart Svart Svartvadet

M O D M O D O D O D
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
hellge: Okey Hellge ge oss ett förslag på en ramsa som MoDo hittat på.

Här har du en TIK ramsa. Vi har öppnat Deltavägen, så att vi kan komma hit - komma hit. Och från staden mellan bergen kommer bara rött å vitt - rött å vitt
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
kulltorp: Lite putt idag kan jag se, dubbelförlust igen.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
kulltorp:

Haha

Storbror?
Nyinköpta?
Krossar?

Haha
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Men jag tycker att det var bra att Modo fick vinna matchen mot storbror Timrå. Vi måste hjälpas åt med hockeyn här i Västernorrland. Jag menar kan vi hjälpa Modo, med 100 nyinköpta NHL proffs, att hanka sig till slutspel, så är det väl bra?!

Vi krossar er i slutspelet istället!!
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
scim:

Jag ska ta bort trossbotten så vi vinner 4 cm.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
hellge:
Det kan man inte tro, med tanke på att populär stavas med ett p.

Själv tycker jag att det är viktigt att stava rätt när man formulerar sig i tal och skrift, risken annars är att man uppfattas som mindre vetande av sin omgivning.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Maggan:

"Uttalande före undersökning är det som för alltid håller människan kvar i okunnighet"

Herbert Spencer 1866
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Haha! All cred till hellge. Att en modoit hånar timråklacken är ungefär som att SSK:arna kör 'det har vi på träning'-ramsan när publiksiffran i Scandinavium basuneras ut.
Dagens inlägg. Respect!
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
hellge, Poffa, Lumber jack: ....Baby-Born.....
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Per HApps:
 
Det heter svensklektion och inte svenskalektion, om jag inte missminner mig.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Per HApps:

Tack!

Jag som precis läst Svenska A och Svenska B på universitet. Målet är att få ihop 80 p.

Själv anser jag inte stavningen var det viktigaste. Vad tycker du är viktigast?
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Poffa:

Ska vi bestämma att det var av GAIS? Eller det ser kanske snyggare ut med Torino, Turins poppuläraste klubb.

Jag minns inte, det var så länge sedan, det var väl på Bullas tid, eller kanske redan innan det.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
hellge:
I stället för att hänga här med ditt skitprat kan du väl ta och gå in på svenskalektionen istället. Så kanske du lär dig att orkar stavas med o och inte med å.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Poffa: Klart att ni har kunnat göra det. Men eftersom jag inte hade hört den utav någon annan klack innan (obs jag går aldrig på en fotbollsmatch), så drog jag naturligtvis den slutsatsen. Sedan skrev jag att jag kunde ha fel och det hade jag ju.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
hellge: man lägg ner detta nu, de här börjar ju bli löjligt
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Och här var det "Snillen Spekulerar" ser jag...

Vem sjöng vad, vem sjöng högst, vem var först....
Osv.
Intressant.... :-)
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Maggan:

Vilka av era sånger är egna kompositioner och vilka har ni snott?

Om du inte årkar räkna upp alla så kan du väl ge några exempel.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Maggan:
 
Vad Hellge säger om Timråklacken får stå för honom, men Maggan, visst är det väl trots allt så att MODO-klacken kan ha "stulit" ramsan från någon annan klack än er? Låt säga Hammarby eller något annat fotbollslag.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Maggan: Forza Modo har jag hört i Kempehallen i flera år innan ens TIK var i ES
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
hellge: Men jisses.... Nu är det bevisat. Det går inte att föra en diskussion med en Modoit!

Jag svarade på LJ ang vilken ramsa som Modo hade "knyckt" av Timrå inför denna säsong - svarade "Forza Timrå".

Sedan skrev jag tidigare till dig att det är klart som korvspad att alla lånar texter av varandra. Dock tror jag att Timrå var fört i HOCKEY sammanhang att köra den ramsan. Men jag kan ha fel.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Maggan:

Forza är ett italienskt ord som betyder ungefär "heja". Det har man sjungit låt säga 20-30 år på italienska läktare. Sedan har den sången exporterats till Tyskland, Spanien, Grekland, alpländrna,Holland, Belgien men även till skandinaviska länderna. Först ut var väl, tror jag, Hammarby eller GAIS. Sedan började även AIK, Djurgårn, MFF, IFK och sedan alla andra.

På vilket sätt medar du att Timrå har skapat den sången? Förklara gärna det skulle var skoj att höra en invecklad förklaring.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
kulltorp: Men ändå sjöngs ni ut i långa stunder, vad säger det om världens bästigaste klack?
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
hellge: Det var ju inte riktigt ramsorna och sångerna jag kommenterade.

Sedan är det väl klart som korvspad att alla lånar ramsor av varandra.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
När Modo var här sist så trodde jag att Älvstrandens dagis hade sånglektioner på gården.... haha jag måste skratta.
Får man skriva något så här galet, moderatorer hitåt!!!
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Maggan:

Nej aldrig, hellre hugger vi av oss foten. Det finns stora anslag i Kempis att det är förbjudet. Det beivras med deportering till Medelpad. Anslaget har respekteras ända sedan 1921.

Vågar du kolla var era sånger kommer ifrån? Vågar du sen skriva det här när du ärligt har kollat?

Har du föresten sett 1921. 19 har Macke och 21 har Foppa. Snyggt va?
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
hellge: Hahaha och allt detta ska komma från en MoDo supporter hahaha, snacka om att kasta sten i glashus Mohahaha.
Du är en rolig prick du ...!!!!

MoDo som har en klack, eller vad man kallar det, av vilka 80% fortfarande prenumererar på Baby-Born!!
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Lumber Jack: Säger "Forza Timrå" dig något?
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
hellge: Hoppas att du är medveten om att du snuddar gränsen för förtal nu!?
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Maggan: Du kan väl svara Hellge med ett rakt svar istället för en motfråga, eller?
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
hellge: Men hellge, tagga ned lite nu. *ler*
Menar du på fullt allvar att Modo inte har "tagit över" några ramsor från Timrå inför denna säsong?
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Maggan:

Men ni har ju legat i ettan mesta tiden. Vi hade väl inget samröre med division 1-lagen. Du måste ha blandat ihop Modo med något annat lag. Boden kanske, det låter ungefär lika om man säger det lite fort och slarvigt.

Nämn någon sång som du anser Modo har snott av Timrå.
Kommentera

Sv: Så som i himmelen, så ock på läktaren
Maggan: Som Modoit måste jag hålla med Maggan och tillägga att MoDo klacken är långt ifrån lika bra som Timrå klacken, de märktes ju bara igår. De är för mycket diskant i MoDo klacken, När Timrå klacken skriker som bäst så hörs dem väldigt bra. Jag sitter nästan intill MoDo klacken men ändå var de bara Timrå klacken som hördes långa stunder.
Kommentera

« · 495941 · »