1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581722 inlägg · 6215 ämnen

SCA-Cupen 2008

« · 1060818 · » Till forumet


Sv: SCA-Cupen 2008
Cartman:

Mycket riktigt är det inbördes möten som räknas. Sundsvall kom sist...

65selander:

Jag är helt allvarlig. Kan faktiskt inte bry mig mindre. Att Timrå torskar mot Sundsvall i en cup som vi redan har vunnit är definitivt mitt minsta problem i skrivande stund. Jag unnar IFSH denna glädje. De kom trots allt sist i sin egen cup - som vanligt - och har alltför sällan något att glädja sig åt. Hockeyn för min del inleds på allvar tidigast i november, det vill säga när fotbollen är över och då serien har börjat "sätta sig". Kände faktiskt på mig att det skulle sluta så här idag, jag är på intet sätt chockad...

Rumänien - Litauen 0-3. Där kan man snacka om chock. För min kära. För en hel nation. Vad är SCA-cupen mot det...?

Som hårt prövad TIK-cyniker vet man ju innerst inne att Timrå är fan så mycket bättre än Sundsvall i hockey ändå. Varför skulle det annars se ut som det gör, rent divisionsmässigt? Detta måste vara första gången på oerhört länge som IFSH har besegrat oss. Har på känn att den oväntade förlusten med 2-6 i allsvenskan 1999 var den senaste gången dessförinnan. Stämmer det...?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
DJ Hemp: Så du bryr dig inte att ni förlorade mot kissekatterna...
Har faktiskt svårt att tro att ni bara kan skaka av er er en 3-0 förlust mot Sundsvall.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Cyklob: ja det är inbördes möten som räknas först det står så i matchprogramet.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Cartman:

Helt riktigt att om man räknar målskillnad kom MoDo sist som swehockey nämner men det är inbördes möten som räknas i cupen som jag fattat det i alla fall.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Cartman:

Det stämmer:

1 Timrå IK 3 2 0 1 6 : 4 6 0 0
2 Brynäs IF 3 2 0 1 5 : 3 6 0 0
3 IF Sundsvall Hockey 3 1 0 2 6 : 8 3 0 0
4 MODO Hockey 3 1 0 2 7 : 9 3 0 0
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
DJ Hemp: Enligt swehockey kom modo sist.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Kom igen nu! Personligen bryr jag mig inte det minsta om att vi torskade mot IFSH när turneringen redan var avgjord. Jag bemödade mig inte heller med att ta mig till Gärdehallen en lördagseftermiddag för att se en så fruktansvärt ointressant match. Timrå vann turneringen och Sundsvall kom sist, det är det enda som betyder något. Sundsvall Fans fick äntligen en anledning till att fira järnet av rätt orsak - grattis till dem! Fan, det här kan vi väl ändå bjuda på i egenskap av Medelpads Finest, eller...?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Långben: Ja vi får väll hoppas att linkan inser detta nu.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Såg inte bra ut på vilket sätt man torskade idag mot Sundsvall...
Sen såg man ju att Timrå behöver en förste center som det är klass på!
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Per HApps: Så du tror inte Kissekatterna är kungar i kväll?

Seriöst så är SCA-Cupen inget annat än en turnering där SCA ger lite godwill. Men ni har ju spelat hyfsat jämt mot Gärdepojkarna genom årena men 3-0 i arslet svider och jag jag kan förstå att grabbarna i Sundsvall är glader samt Sundsvall fans.

Fast Lundström var en av våra kalvar innan han fick stiga åt sidan. ;-)
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Men herregud vad pinsamt!!

en förvarning vad som väntar denna säsong?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Cartman: Nej de finns bara ett lag i stan som har någorlunda lag. Inget ont om Kovland eller andra lag.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Per HApps: finns det fler lag i stan som inte jag vet om?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Nu delas det ut första priset i hybris-vm.

Och första pris går till:

– Kan hända att vi är kungar i stan i kväll, jublade en segerrusig Mikael Romö.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Cartman:Det är inte lätt när man är lång ;) Vart man än går, vart man än står blir det fel ändå.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
haggen: Vem fan bryr sig... Minns 06-07 vann endast en (1) träningsmatch.


Och sen ja ett fucking SM-GULD!!!!
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Uno Gordon: Kylig mössa du hade på dig;) Jag såg inte så mycket när du stog mitt framför mig i sista perioden.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Snoop:Det är förbanne mig bedrövligt att vi skall behöva förlora med 3 fucking 0 mot IFSH. Ja jag vet att det är en träningsmatch. Ja jag vet att spelarna är nedtränade och att cupsegern redan var klar. Men det finns liksom ingenting att skylla på ändå. Förluster kan jag ta, det kommer och går, men när det brister så radikalt i inställningen blir jag förbannad. För det skall i sanningens namn sägas att det inte var Sundsvall som var överjävligt bra, utan det var ett uselt underpresterande Timrå som gick bort sig gång på gång i mittzonen och tillät Sundsvallsspelarna att bli soprena med Åke Lund. Då spelar det liksom ingen roll hur bra han än är. Det vette fan om ens Backe hade kunnat tagit puckarna som slank in idag när det brister så uppenbart i försvarsspelet. Det fanns inget hjärta, ingen glöd, ingen vilja, ingen passion. Det var absolut null och nada.

Nej det är för mycket curlingungar i dagens A-lag. Känslan är som bortblåst. Tur att man hade fribiljett till eländet och inte betalade in sig på detta spektakel.

Cred ändå till Challe som åtminstone försökte väcka grabbarna med en tidig timeout i andra perioden, spände ögonen i spelarna, pekade med två fingrar mot Timråklacken och slog sig för bröstet. Nu gick inte budskapet fram ändå och effektsökandet kammade noll.

Men skall det se ut på det här viset kan Timrå lika gärna lämna w.o. till matcherna mot Sundsvall i SCA-cupen. Jag förstår uppriktigt i vitsen med att vi fans skall anstränga oss och engagera sig i dylikt. Det finns bättre underhållning att vika en lördagseftermiddag åt än att bevittna pisshockey.

Jag funderar allvarligt på att bojkotta SCA-cupen nästa säsong. Finns inget skäl till att bli offentligt förödmjukad i tre timmar när spelarna inte ens tar i.

Nej annat var det på Wiklund och Matthiassons tid. Då var det KRIG. Och det skall fanimej sitta i ryggmärgen på Timråspelarna. Det spelar ingen som helst roll att de flesta nya i laget i vart med förr. Tror du att Djurgårdsledningen skulle tolerera att DIF-spelarna ställde in skridskorna i derbyn mot AIK, Huddinge och Väsby t.e.x.?

Det finns någonting som stavas yrkesstolthet. Skall man behöva trycka upp stenciler med en retorik kring "STOLTHET-HJÄRTA-PASSION" för att spelarna skall fatta.

De ställer krav på oss, då tycker jag också att vi har rätt att göra det åt motsatt håll. De behöver oss, men behöver vi dem om det skall se ut såhär?

Jag är klart störd och kommer så vara ett tag över detta! Kalla mig fjantig om ni vill. Men det är så jag är funtad. Jag kräver åtminstone en prestation, om det sedan inte går vägen ändå är en annan sak. Men det som utspelade sig i eftermiddag är fullständigt oacceptabelt!

Tack för ordet!
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
haggen: Sundsvall kom sist
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Med resultatet kom väl Modo sist!?, är väl en tröst i sig.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Cartman: Exakt... Sen kan man låta dom stå och skrika " vi är bäst i stan" för annat vore illa :/ Vi spelar i Timrå vi :) Där är och förblir vi bäst!
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Mathias: Precis! Låt dom tro det, det är ju bara en träningsmatch utan betydelse. Och om dom är så kaxiga så kan vi väll se hur en match i november skulle sluta.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Att Sundsvall fans står och kör hata ramsor mot oss osv bryr mig ingenting...
Senaste åren har vi bara totalt ignorerat mot allt och bara klappat händerna mot dom... MEN idag så får några "trevliga" människor för sig att börja skrika tattare osv.... Håller ni inte högre klass än så? Varför gnälla? Låt dom små få vinna, VI VANN CUPEN! Ja jag vet hur viktig en seger är, men just idag känns den inte ens tung.....
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
dr-nix:
Det var så djävla pinsamt att se den urusla inställningen. Låt vara att det inte är samma nerv längre. Men lite hjärta skulle kunna visa.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
dr-nix: Ja de kan ju inte vara något annat, just därför blir man mer besviken.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Skulle tro utan att ha sett matchen att det är ett fall av "motivation slår klass".
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
förlora mot sundsvall är värre än att åka ur elitserien nästan
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
mjau: Spelarna måste haft en kass jävla inställning, för annars vinner man över allsvenskans sämsta lag, så man blir grymt besviken och tycker synd om tikarna som var på plats och kollade.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Snoop:
Håller fullständigt med dig. Tänkte vi skulle få en hyffsat spännande match men icke.
Får väl hoppas att det va många ordinarie spelare borta annars blir jag orolig.
Challe njaaa spelsystem?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
fighter: Man skäms så in i helvete, detta är under all fucking kritik !!! och man får ju inte ens in en enda puck heller !! fyfan, detta stinker.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Faan vad man skäms för sitt lags insats.visst en betydelselös match men ändå 3-0 mot sundsvall är långt ifrån godkänt.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Mappe: haha.. va fan... losa mot sundsvall.. fattas bara att sverige torskar mot albanien..
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
RocknRolf2: He he, passa dig noga för att använda "f-ordet" Jag gjorde det misstaget en gång och fick HS samtliga kvinnliga medlemmar (tre st?) att gå i taket. Jag fick ta emot både det ena och det andra...
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Hollywood Hogan: hahaha! jävligt mkt word. Skit i den här fittmatchen, vi kör när det gäller!
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Hollywood Hogan: HV är regerande mästare men det har väl firats klart vid det här laget, ny säsong börjar om mindre än 2 veckor.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
RocknRolf2:
Jag knullar Globen i röven och lägger satsen i ansiktet på Zinken! Eller nå´t... Jag ska också rulla vidare. Gäller att ta ut det goda ur hockeyn när man är i exil, bara att fly från TV:n/datorn när det går åt helvete!
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Mappe: Absolut kan man kräva det, inte bra.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Hollywood Hogan Mappe & alla andra: Pinsamt nog visste jag inte ens att matchen startat trodde den började kl 19...=).

Ja det ser ut som "torsk" låt det bli det om ca två veckor har resan börjat mot slutspelet medan IFSH spelar allsvenskan, dessa konstaterande räcker som tröst för mig.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Hollywood Hogan: hehe men jag är iaf på i hockeysammanhang neutral mark, Hogan däremot har väl numera halva inne i skansens högborg hovet? :)

Fortfarande 3-0. Äh nu skiter jag i det här och drar ut i den sydsvenska sommarnatten.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Nä nu skiter jag i det här spektaklet. Kollar in senare och kollar vad det blev för slutresultat.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Mappe: Ja om laget vore VF, tydligen inte om det heter TIK.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Red Rocker: Fem mot tre i 1,05 Mot allsvenskt motstånd, kan man inte begära en kasse då?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
kaofl:
Jo, men inte i skrift!
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Hollywood Hogan: "Now let me tell you, Brother!" Är det inte så du ska prata? :P
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Red Rocker:
Eftersom Timrå var ett topplag i fjol räknas man fortfarande som ett topplag, åtminstone tills motsatsen bevisats... HV är fortfarande svenska mästare. Är du med på resonemanget?
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
RocknRolf2: Jo iofs det kan jag väl hålla med om att förra årets semi var bra jobbat men jag vet inte, jag räknar inte TIK som ett topplag oavsett förra säsongens resultat. TIK ser jag som en underdog som slår ur underläge. Slutspel ska vi till och väl där så kan vad som helst hända.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
RocknRolf2:
"Gramse..." ? Vuxen karl som börjar snacka bibliotekssvenska med halländsk accent... ;)
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Åkerlund var förresten överlag dålig ifjol och borde skeppas iväg.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Snoop: Nja det beror på hur du ser på toppen, topp 5-6 kanske de kan fixa men handen på hjärtat så tror jag inte TIK rår på varken HV, Frölunda, LHC, FBK. Dessa fyra lag och kanske även Modo(gud förbjude) ser ut att dra ifrån TIK både vad det gäller både sportslig som ekonomisk utveckling.
Kommentera

Sv: SCA-Cupen 2008
Red Rocker: Timrå är väl fortfarande ett topplag med tanke på fjolåret? Sen att man inte har satsat som ett topplag är en annan femma. I vilket fall ska de inte få stryk mot Sundsvall med klara siffror.

John K: Sommaren har varit ok. Efter Modo i torsdags är det här andra träningsmatchen jag bryr mig i och lite gramse blir jag faktiskt allt. Och naturligtvis ramlar det in hånfulla sms från bekanta som håller på fel lag.

Jag tror Timrå har tappat en del mot fjolåret i slagstyrka. Det som saknades i fjol finns inte i detta lag heller. Vi får väl se
Kommentera

« · 1060818 · »