1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581686 inlägg · 6215 ämnen

SCA-cupen 2019

« · 1983755 · » Till forumet


Sv: SCA-cupen 2019
JonteD: Oops. Bratten. Det absolut värsta som hade kunnat hända oss. Matchplanen, Modo?
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Herminator: Vi e ju inte sämre än dom iaf!!!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
kulltorp: Där kömme andra.. 1-1 av en liten MoDolid ua. UPA?
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Tikarn97: Instämmer! Och vem assisterade till 1-0?
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Ser ut som att Tim Wahlgren kan få till en riktigt bra säsong!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: Ja om de hade gällt ngt då hade han o Berglund spelat säger nubbs!!!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
JonteD: Har man sagt nått om Dahlén?
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
kulltorp: Ingen fara gellivara!!👏👏
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Vilken scenförändring till skillnad från Björklövenmatchen, aja, 2:a perioden kommer snart...
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
JonteD: Snart kmr andraperioden
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
{Bistert'- värre}: Halllååå Bister såg du när Morten gjorde 1-0. Varsch äru???
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Herminator: Fortsätter grabbarna att spela så här då är jag nöjd o nu blev de ju mål!!!!!!!!👍👍
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Herminator: Timrå klart bättre än Modo!!!!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Herminator: Han är och handlar på Modo...
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Costanza: Läser din nervösa kommentar, ler lite och undrar var min vän Bister-finnen tagit vägen..?
Då är vi igång i Gärdemetropolen då..
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
kulltorp: Nu har jag varit dryg igen och då brukar ni vinna ;-) Dahlén kommer att vara bästa forward i ligan då det gäller något framöver. Gäller väl mest nu att hitta kemi i kedjekombinationerna.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Costanza: Ja..han ska starta om i Östersund för att må lite bättre såklart.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Costanza: Tänk att de finns människor som är så roliga o skojfriska att man nästan blir religiös!!!! De e ju nästan pulitzerpris på den där kommentaren 😈😈😈😈😈
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Costanza: Oväntad kommentar.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
JonteD: Hörde att han åkte hem för att må lite bättre. Freddan var dum!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: Undrar vart faan e Jonte? Skadad?
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
TD: mittzonen är Timrås stora problem och har varit det nu i två säsonger.
Vad gäller Ante tror jag hans största utmaning ligger i att försöka hitta att sätt att spela med mycket puckinnehav i en serie där spelet inte är lika kontrollerat som han är van vid, i synnerhet med tanke på att han kommer senast från FBK.
Intentionerna i spelet verkar tyda på att vi vill ha mycket puck men att vi saknar en fungerande plan för uppspelen.

Fördelen med Antes filosofi är att den blir bättre ju fler matcher som spelas då spelarna naturligt får en känsla för varandra. Risken ligger i att det blir lättläst och är svår att genomföra mot skridskoskickliga och aggressiva spelidéer, vilket är lite signifikativt för just H.A.

Samtidigt kan jag tycka att Timrå spelar onödigt aggressivt i forecheckingen och skulle sannolikt tjäna mer på att ligga rätt med en gubbe extra istället och på så sätt få mycket bättre kontroll på mittzonen i hemjobbet och mindre känsliga mot snabba vändningar. Detta har vi råd med då vi har ett ganska vasst och konstruktivt lag i övrigt.
Nu tror jag som sagt att man får detta lite mer naturligt i högre värdering av centrar men då ska man isåfall spela Madsen och Lundin och kanske EB i förstahand något som jag inte tror att man kommer göra.

Några saker som jag iallafall tittar lite extra på och långt utöver resultatet intresserar mig är tiden det tar för backarna att vända spelet, vilka forwards som är spelbara i vändningarna, hur många spelare som ligger på rätt sida pucken när spelet vänder och vart forwards hamnar i position i backcheckingen. Tycker mig skönja samma synder i dessa aspekter men det har blivit lite bättre sedan förra säsongen, vill se en fortsatt positiv trend fortsättningsvis
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
TIK-Lund: baksidan är det stora problemet Ante har nått att bita i Söderberg fick inte en min speltid mot Oskarshamn klart han var vår 8-9 back förra säsongen. mig är det svårt att övertyga både Modo och Mora har rejält bättre på den sidan tyvärr för Tikarna blir att hålla i hatten i kväll modo kommer ta 100 poäng i årets serie svårt att se nån som kan mäta sig..
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: Men nu får ni lugna er lite, kvaliteten på backsidan i förhållande till övriga lag i serien är god åtminstone ordinarie backar.
Paren är inte satta och det är just försäsong.
Söderberg är väl den backen som börjat bäst så lägg ned den kollektiva högaffeln från ifjol tills motsatsen är bevisad, han var inte ens sämst i laget då heller.
Dock kan jag hålla med om att Lander i synnerhet har det riktigt tufft.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Utan harmoni och ironi stannar världen!
Att se Timrå åka omkring som vilsna själar i ett ingemandslandsland på isen ger farhågor från förra säsongen för alla..
Man blir orolig..
Alla vet vad Freddans ledargestalt gav oss när vi gick upp för två säsonger sedan. Jag var där när vi gick upp i Karlskrona. Puckenuslingen studsade vår väg under hela resan dit. Förra säsongen inleddes på ett bra sätt..
Men vi sjönk sakta till botten och därifrån tog vi oss inte upp.
Visst har vi suppotrar vissa krav på vårat lag men ibland måste vi ha förståelse också.
Om vi kollar på truppen som vi har denna säsong. Vi har bytt ut i många lagdelar och som ni alla vet tar det en stund att spela ihop det. Vi är en ung trupp blandad med rutin..
Det är 3 veckor kvar till seriepremiären i Norrköping. Vi får inte ställa för höga krav på laget än.52 matcher ska spelas. Säsongen är lång. Jag är övertygad om att det kommer att gå bra i vinter!
Ge rabbarna chansen...
Nu ser vi fram framåt.
Timrå IK i VÅTT OCH TORRT ALLTID...
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Woody: Favorit i repris?
HS TIK är alltigenom baserat på känsla.
Inte fakta eller för den delen tålamod.
Läs här och notera det övertaggade inställningen. Behovet av att bubbla av sig förra säsongens fadäs mot OIK.
Vissa tar i mera, andra bara lallar.
Det man känner i magen är suget efter revansch.

Låt oss nyktert se SCA-Cupen för vad den är och alltid har varit.
En förhandsgranskning, ingen slutprodukt.
Tänk gärna igenom era drapor en gång innan ni trycker på "Skicka meddelande".
Man vill ju inte att detta gamla fina forum skall tappa kvaliteten. Då blir HS en simpel kusin från landet till det jag gärna kallar Face-Buck.
Är ej FB-ansluten och kommer aldrig att bli heller.

Kämpa på Timrå IK!
Bygg framtiden steg för steg detta ger stabilitet.
Fansen är numera globaliserade och finns både nära Domustrappan men även på andra ställen.
Bara ett på ett tangent trycks avstånd.

Är med er alltid, hur jävligt det än må te sig..
Ett hjärta är alltid rött, ett hjärta har alltid rätt!!!

Lars Bygden + allsång + Kjelle Lönnå = Lycka och harmoni.

Tack för mig.. =)
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: Nu har jag inte sett en enda av matcherna på försäsongen, men hej och hå vilka muntergökar det var här inne! Ska man skita i Cmore i år då bara och invänta division 1 på text-tv 20/21 kanske? Jag tycke ändå det känns lite i tidigaste laget att kasta in handduken redan nu. Tänk om det bara betyder att vi är fruktansvärt nedtränade?
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Sputnik: ja å då har vi ändå en sjukt stor övertro på denne Westerlund
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
JanneH: Jo Nubben har verkligen spelat roulett med denna backuppsättning. Lander,Westlund och Söderberg. Borde egentligen bara chansats med en av dem till att börja med. Försvinner Westerlund sen är det verkligen skört.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Andersson: SVAR JA!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
NDR: allvarligt talar... vi har fan en sämre backsida än ifjol. OCH då har jag faktorerat in förväntat motstånd (dvs SHL vs HA). Ohardegård i all ära men om vårt enda hopp står till honom är vi inget topp 5 lag. Kanske inte ens topp 8. Har vi jävligt otur är vi in 4 a rough ride...
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Rytter: Jo..men då har du sänkt förväntningarna på Modo. Men i min värld så kommer motivationen att slå varandra betyda mer. Så en enkel Modovinst är mest logisk, utifrån hur försäsongen sett ut. Den logiken kan man inte komma runt.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Pinus sylvestri: Nej världens bästa defensiva back det är han inte, då skulle han inte ha spelat i HA.. 2-1 är inte lätt för en back, oftast har man bestämt att backen i sådana lägen tar bort alternativet att spela över (överspel=tom bur) och överlåter puckföraren till målvakten. Nu gjorde Willian Eriksson det bra, problemet för Timrås del var att man hade en annan back, som heller inte är världens bästa back, tog ett mindre bra beslut att kliva upp i fickan i anfallszon, där uppstod problemet, 25 gjorde det han skulle, även om det i dina ögon upplevs som "alibi"..
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Jonathan Carlssons, nr 25, insats i 2 mot 1-situationen tyder inte på att han är världens bästa defensiva back. Han åker baklänges lägger sig ner och glider bort från situationen. 2 mot 1 blir 2 mot 0 och sedan står det 1-0 Björklöven. Det såg ut som en riktig alibiinsats, hoppas det blir bättre nästa gång.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Molinder kom tillbaka, blir min sammanfattning hittills.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Satan....Perkele!!!!
Röven tog oss ikväll!!!🙄
Giffers kräftgång gör att Joel kickas ut....Toksist!!
Timrå loosa 23 matcher i grunnserien i SHL i våras...
Men hann satt säkert!!!
Herr Andersson!!!
Ny säsong.....
Försvaret....tog vi med oss det ifrån i våras?
Inte ett rätt för jävulen!!!
Är Jalle kvar i laget och Druggels( som trilla i vart ända byte hann vart inne)?
Nä för fan....
Dax att vakna upp för fan...
Annars pissar Modo på oss imojjon å på lillörda!!!
Dä håll INT detta!!!
Nu vill ja se skärpning imon annars kann ni dra åt helvete!!
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
NDR: Allsvenskan är j..ligt lång. Låg inte Leksand sist i december i ett av deras sjuttielva återtåg?
Men jag håller med om att ser man inte bra tendenser en 15 matcher in i serien ska Nubb inte vänta för länge på att kalla in Grönhagen... eller i vårat fall blir det väl Eje Lindström eller kanske Lill-Kneten.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
kulltorp: Om det var pga ruset av Dahléns återkomst borde Timrå gå upp i år igen då?

Backsidan då, tittar man nu så är ju skillnaden monumental, vi hade tex..

Didrik Strömberg
Jesper Dahlroth
Hampus Larsson
Johannes Kinnvall

Den gode Nubben tyckte tydligen att nuvarande lag skall vara top 5 även utan Dahlén och Westerlund, med tanke på vad man sett hitills så kommer det att bli en ökenvandring även med dem.

Försäsong är iofs försäsong, det jag dock vill se ändå är att de som är yngre kliver fram och visar att dom tar steg, utan det så kommer det här laget att få en jobbig vinter.

Kaijser? Han är ju inte ens elak längre..
Jansson? Nja..

Det finns tyvärr ingen Hållander eller Olofsson i detta lag vad jag kan se, ingen som kan ta dom där kliven som laget behöver för att vara ett topplag.¨

Mittmedia pratar om att 54 ev skall kunna slå Arlbrandts HA rekord på 77 poäng, man undrar ju hur det ens skulle kunna vara möjligt när man inte har lekkamrater och själv ser rätt ointresserad ut.

Brattström kommer att få chansen att briljera i vinter, bäst idag men Hartmann bra även han, kommer att bli viktig för TIK i vinter.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
JonteD: Ska jag gå redan ?
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
kulltorp:

Matchen i morgon blir svår att tippa, och ännu svårare att dra några växlar på då bägge lagen nyss spelat match och det brukar inte vara en bra kombo när dom inte är inne i matchtempo, så tror jag det kommer bli en match med dålig kvalitet imorgon. Räknar nästan med en plattmatch av modo, en sen match med start 20:00 brukar inte vara optimalt när man ska spela tidigt dagen efter, är ju inte många timmar mellan matchslut och matchstart. Tar ju ganska lång tid att varva ner efter match så jag tror det är många trötta ben och huvuden på modoiterna då det säkert blir sent ikväll.

Vi såg ju t.ex samma med Vaasa som matchade mot oss i en ganska tempofylld och fysisk match, sedan dagen efter åkte dom och mötte löven och det såg inte ut som samma lag ens och hade inget tempo och löven kunde vinna med 6-2 eller vad det var.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Hockeyoraklet: Jag brukar inte vara negativ men efter att jag sett tredje perioden så kan jag inte annat än att hålla med Modano ingen gaist, jävlar anamma, inte en bra tackling o sega som löss på en tjärsticka!!! Blir inte de bättre då måste freddan gå!!😈😈😈😬
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019 Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Tonymontana: den enda ljusglimten, trots att det är svårt att hitta någon, tycker jag är Tim Wahlgren. Lander får det nog tufft att ta en plats i laget.

Var är målskyttarna? Iskalla avslut rakt igenom, det ser ut som att självförtroendet är på noll och serien har inte ens startat.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
kulltorp: Säger inte att jag har rätt, men jag har ju kritiserat Freddan från start. Anser att han är fel man för jobbet.
Året vi gick upp levde vi på ruset av Dahléns återkomst.
Ifjol i SHL så jag miljoner coachmisstag under säsongen, i min värld.
I år borde vi, med detta lag, kunna sätta ett grundspel som gör oss till ett topplag.
Just nu ser jag ingenting av detta.

Men det kan vända, ska inte börja nega men lite mer hade jag förväntat mig av SCA cupen.

En seger mot Modo med riktigt bra spel kan ju ändra detta, men jag tror vi blir en munsbit för Nolaskogarna.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Tonymontana: Kan inget än annat hålla med ang din åsikt om Filip han har inte förbättrat så mycket senast jag såg han mot Storhammar. Det syns att han har spelat i en lägre division ett tag, hans skridskoåkning är inte i balans med de övriga i laget. Vi får hoppas att han motbevisar oss alla efter försäsongen..
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
lungan: Ja, lite tidigt är det, men det finns inte mkt positivt med laget än så länge, spelmässigt.
Jo, Brattström och PP i första perren mot Mora.

Grattis till segern imorgon Modo!!!
Tippar 1-5
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Tonymontana: Nubben verkar ha glömt att man bygger ett lag bakifrån. Ynkligt att man inte har råd med en-enda spets back.
Tycker synd om Dahlen.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
lungan: Timrås backsida är katastrofal. Ingen skillnad ifrån ifjol. Förstår absolut inte vad Filip lander gör i det här laget tyvärr, man kan inte bara leva på sitt namn.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Andersson: Klart oroväckande. Framför allt med tanke på hur fjolårssäsongen såg ut rent spelmässigt...

Var freddans första år en lyckoträff?

Två oerhört svaga insatser. Tycker att många ser sega ut och yra. Man har inte visat upp något som helst grundspel. Samma som ifjol fast annan serie.

Nåväl, ett tag kvar till start.
Låst ämne

Sv: SCA-cupen 2019
Straffseger emot div 1, Almtuna

Förluster emot Mora och Björklöven!

Nä, resultatmässigt och spelet är absolut inte bra!

Dubbelmöte Modo och genrep emot Löven kvar att hitta spelet till Premiären.

Efter 4 träningsmatcher hade jag förväntat mig mycket mer av detta lag, besvikelsen är påtaglig just nu!

Känns som att man ska börja skruva ned sina förväntningar, tyvärr.
Låst ämne

« · 1983755 · »