1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581824 inlägg · 6215 ämnen

SCA-cupen

« · 1396317 · » Till forumet


Sv: SCA-cupen
Johnny Bravo: OCH..?
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Kan fortfarande inte släppa Vampola, han frös fullkomligt fast modospelarna när han hade puck, och när han väl tappade den tog han tillbaks den, och han körde om dem med puck som om de bara vore koner, fantastiska passningar. Underbar!
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Nyss hemkommen.

Vampola var riktigt bra och visade att han kommer bli bärande i vinter.

Pärra likaså riktigt bra, hoppas hoppas han får va hel.

Hagos såg stabil ut.

Friberg var anonym.

Jonte hade några bra passningar och ett riktigt bra byte i anfallszon i slutet men han behöver fler matcher känns det som.

Bagarn var seg idag förutom boxplay.

Le Mat höll bra defensiv klass men tog för sig för lite i offensiven.

Högström spelade bra, hade bra första pass och några offensiva äder.

Granath var stabil och bra.

Önerud(av i 2a) var anonym

Hertzberg var det inte mkt väsen kring heller förutom ett friläge och målet som han bara hade att raka in typ.

Lundström var riktigt stabil, bägge målen a omöjliga, det första var ett jävla schabel förövrigt, kommer inte ihåg vilka som var inblandade.

Hedman ganska anonym men gjorde väl inga större misstag.

Hallin jobbade på som vanligt.

Murley var anonym tycker jag.



Halonen var bra defensivt matchen igenom förutom jag ha för mig han va inblandad i halvtavlan vid modos första mål.

Äsch, orka inte skriva mer. Godkänd match iaf helt klart.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA-cupen
orion: Nja har sett betydligt bättre matcher.
1-2 målet var hans fel liksom en indianare i anfallszon i 3:e som resulterade i en farlig kontring, men jag är inte orolig, han kommer att vara en av våra 2 bästa backar i år.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Grattis till vinsten i säsongen första derby.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Laken: Hallon är goda och bra, men var Halonen bra?
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Laken:

Lite krampaktig Robinson, vet inte hur han gjorde poäng i Norge men oroliga vippar så här direkt, några bra lägen till skott men det blev pass istället, någon rajd ala Erixon blev det också med pucktapp som följd.

Trodde han var värvad för att mata skott från blå men så verkar det inte vara.
Inte än i alla fall.

Vampola en klass för sig, Hagos riktigt bra och Bagarn klockren i boxplay.

Lundström fick matchens pris och en modokille fick en bötesbot av polisen.
Så kan det gå på en träningsmatch.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
KORITFW: Jag håller med dig. Den lilla tid han hade använde han för det mesta på ett bra sätt.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Jag tyckte Jonte såg helt ok ut, han lade ju många skitfina öppnande passningar :)
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Röda Tallen: Kom precis hem ifrån matchen nu. Jonte ska jag inte säga något om då det kändes som att han spelade högst 4-5min under hela matchen. Men när han väl var på isen så gjorde han väl inte så mycket väsen av sig, åkte mest runt och bågade. Hertzberg fick inte heller spela så mycket, så hann inte riktigt få en uppfattning om honom. Han hade väl ett friläge som han brände så jävla hårt i bröstplattan på Tellan samt målet som det bara var att raka in.

De få saker som Le Mat gjorde så gjorde han det riktigt bra. Han verkar extremt smidig och snabb. Men skulle som alla andra vilja se lite mer av honom i offensiven. Men han var helt OK. Då känns det desto tråkigare att Murley tar upp en icke EU-plats. Visst, han är duktig på att stressa spelare och skapar hyfsade lägen. Men annars är det ingenting, exakt ingenting.

Sen måste jag också skriva några rader om Vampola, vilken jävla lirare! Han kommer vi få extremt stor nytta av i vinter. Visst kan han vara lite ego ibland och gå själv när han har bra passningslägen, men fy fan vad han och Pärra är i en klass för sig. Riktigt riktigt rolig att se.

Och så Pärra, snälla var skadefri i vinter för fan vad vi kommer behöva dig. Hans smörpass till Gnagarn och Hallin är sådana jävla ögongodisar. Oj vad jag älskar den här mannen!
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Min uppfattning för er som inte var på matchen.

Bäst bland backarna:
Halonen, Robinson och Högström.

Bäst bland forwards:
Vampola, Gnagarn, Pärssinen och Hagos.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Skulle sitta fint att ha en målskytt bredvid Vampola, typ Pärsinen eller Pikkarainen. Möjligen Murley.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Tycho: Det var alltså därför jag inte såg han :)
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Tycho: Där ser man. Tyckte väl att han var jävligt blek;-)
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Ambroo: Önerud klev ju av i början på andra pga skada...
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Ambroo: Önerud så jag bara i början sen vete katten.... var han med sen?
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Johnny Bravo: Han spelade ju med två olovligt bleka spelare idag. Han behöver en center med driv. Sen vet jag inte vart Öneruds fart och tyngd hade tagit vägen i den linan? De fick ju även lite istid och då är det svårt att visa nåt.

Granath känns alltid trygg att ha inne.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA-cupen
Vinst mot Modo i SCA-cupen... Check.
Modo lika dåliga som vanligt i premiärmatchen på cupen.

Kul att se flera som vågade + en hel del skridskoåkning,

Tror Jonte kommer, syntes att han har en bit till rätt tempo ännu.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Ambroo: Jag tyckte Granath såg stabil ut. Jonte såg vilsen ut åkte i bågar som förr. Kanske är jag för hård?
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Johnny Bravo: Ja vad fan ska hon göra när barnaga är förbjudet sedan länge? Hon kan ju stå där med tegelsten i handväskan bäst hon vill, glinen i modoklacken är väl inte ens straffmyndiga...
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Olle: Dom hade stålmormor med sig men hon såg vilsen ut.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Olle: Stabil och trygg. Enkel. Hade nån offensiv utsvävning men borde kunna ta för sig mer.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Johnny Bravo: Jag satt snett ovanför modoglinen och synade lökarna på vakten, han med hästsvansen.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Ambroo: Hur ser en sån som Granath ut? Är han samma gamla pålitliga spelare som han brukar vara? Syns han något i offensiven än?
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Ambroo: Vart var du då, din Get?
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Johnny Bravo: Hur fan ska jag kunna hälsa när jag inte vet hur du ser ut, din galt!
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Johnny Bravo: Lämnade dom inte kvar några gamlingar i generationsväxlingen för att visa ungdomarna hur man uppträder? Jag syftar på modofansen nu alltså även om det går att applicera på laget också.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Per HApps: Det man reflekterar mest över är att det är ett små gäng horungar hela bunten + en och annan gammal inavlad stofil.

Pinsamt!

Matchen då? Pärra, Vampen och Gnagarn riktigt bra. Jocke i kassen stabil. Tyckte även att Le Mat visade en hel del. Väldigt kvick och lugn och säker med puck. Skulle dock vilja se honom lite mer i offensiven. På minuskontot sätter jag Bagarn som har både betongfötter och stelopererad handleder. Tycker i mångt och mycket att han drar ner betyget på Jonte, även istiden på Hedström var i minsta laget. Friberg väldigt anonym, så även Önerud.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Smokey: Å andra sidan så spelade ju varken Torp eller Pikkarainen heller så man får nog säga att grabbarna gjorde ett bra arbete ikväll. Mycket boxplay med gott resultat, mycket PP med lite sämre resultat.

Sen ska man väl inte övervärdera bedriften att slå modo i dagsläget, i dom två matcherna jag sett med dom så har dom varit bedrövliga. Det som är betydligt roligare är ju att vi inte är så där bedrövliga som man gått och fasat för.

Sen vore det kul om någon som var på matchen kunde berätta hur Hertzberg och jonte såg ut. Vad jag förstår så var jonte blek rakt igenom men hur såg Hertzberg ut efter sitt mål?
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Per HApps: Ja det var eliten ur begåvningsreserven som dom hade skickat.

Roligt dock när dom blev vansinniga på de sina då ingen i laget kom o tackade dom mer än Tellan o en till.
Jag förstår Modospelarna.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Vampola känns helt klart hetare än Hirsobitch:)
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Smokey: Det är väl jättebra att man vinner och verkar ha övertygad på några punkter men ett lag som modo väntar ju fortfarande på en rad spelare. Matchen mot Brynäs blir kanske en lite bättre värdemätare då dom i princip spelar med ordinarie lag.

Riktigt så där Brynäs-bananas, efter slutsignalen, kan vi väl vänta med att bli tills serien börjar?
Kommentera

Sv: SCA-cupen
GurraG:
Vad är det för fel i huvudet på dessa sk Modosupportrar??
Än är inte siste idioten född, tyvärr!!
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Snoop: Vilken fröjd att se tröja #33 röra sej med fart på isen...
Kommentera

Sv: SCA-cupen
PETR VAMPOLA i en klass för sig på isen, vilken kejsare...
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Snoop:
Tycker dock att 32*21 I skott till TIK:s favör är godkänt.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Olle: "Det är ju alltid den där "oddskryddaren" som ställer till det. Den stensäkra, orekade matchen som aldrig behöver rekas..."

Idag hade jag två osäkra Timrå och AIK men dom vann idag. Oskarshamn spelade såklart oavgjort och dränkte mitt tips. Det är fanimej en regel det där, ska börja ha det där i huvudet till nästa gång!
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Första gången jag såg Robinson idag och kan konstatera att han är väldigt smidig skridskoåkare och väldigt snabb, dock vill jag se han ta för sig mer i offensiven för defensivt klarar han sig fint, men förhoppningsvis kommer det.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Dyker in efter ett arbetspass och snabbläser HS. Får direkt feelingen att Timrå håller på att typ långsamt dö. Tur att vi tydligen slog Modo med 3-2.

Eller läser jag så innihelvete fel?

Tur att HS inte är ett officiellt forum för Timrå IK.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Fy fan va bra Vampola var. Ren njutning, tänk när serien drar igång och han går in lite hårdare och tar lite initiativ!
Kommentera

Sv: SCA-cupen
liston: Ja han måste ju få en chans att anpassa sig till de större rinkarna i Europa.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
RocknRolf2: Tycker det känns värre att Murley innehar en av transatlant-platserna än att Robinson har en.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
RocknRolf2:
Ge han lite tid, förhoppningsvis så blir det bättre till ES-starten.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
RubinCarter: Tror inte alls på Robinson, men Linkan måste ju verkligen tro på killen när han är beredd att ge upp en åtråvärd transatlant-plats åt honom.

Bra i Norge, hur långt räcker det? Vi får se.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA-cupen
RubinCarter: Ska bli kul att läsa Nyström och den är wirrpannan nu.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
"SLUT - TIK VINNER! "

Härligt!
Kommentera

Sv: SCA-cupen
RubinCarter: Det är ju fortfarande bara träningsmatcher, det finns tid att arbeta på PP:et innan serien drar igång.

I en sån här match så undrar man ju nästan lite om Fosström tar en massa utvisningar åt bägge håll för att lagen just ska få träna på PP/BP.
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Fortsatt svårt i PP enligt Jimmy, Blir väl så när man enbart har ett Brunkar gäng där typ Vampen och Pärssinen sticker ut.

Inte vet jag eller men skulle inte Robinson vara en offensiv back, han verkar ju ha imponerat mer i defensiven och vara allmänt osynlig, tråkigt som fan!
Kommentera

Sv: SCA-cupen
Olle: jonte kommer säkert få stanna för dom tycker så synd om han
Kommentera

Sv: SCA-cupen
mikenomad: Tja vad ska man säga. Han har väl typ 9 matcher kvar på sig att övertyga så det kanske är lite tidigt att dra slutsatser. Mina förväntningar är fortsatt låga.

Edit: Frågan är väl vad som är en rimlig nivå för att han ska få kontrakt säsongen ut. Det är väl mer eller mindre klart att han ska fortsätta?

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1396317 · »