1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606274 inlägg · 6214 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Simmalugnt: jag tycker du underskattar sanny, precis som jimmyh säger så har väl sanny aldrig gjort sig speciellt bra på papperet.
Med sanny på isen känner jag mig lite tryggare iallafall, med sin tyngd och inställning. Nä sanny bidrar definitivt, inget snack om den saken.

RocknRolf2:
Håller med till punkt och pricka , alla mina synpunkter tog du med....

RocknRolf2:

HV är piskad att vinna sina hemmamatcher nu, för I timrå är vi inte roliga att tas med.

Helvete vilken skön seger igår!

Lite intryck:

* Finnkedjan är bäst i elitserien!

* Det är ett helvete att Kokko sticker...

* Sundh har tänt till i slutspelet

* Winneborg tappar matchen helt i tredje och är riktigt pinsam.

* Boxplay är fortsatt svagt, liten box och stillastående, motståndarna kan enkelt komma till skott.

I och med segern igår är jag helt övertygad om att matchserien går till minst 6 matcher, om inte HV är utslaget innan dess då...

JimmyH:

Å nästa slutspel är Sanny borta och Timrå bli ännu bättre.

Simmalugnt: Sanny har väl aldrig varit en herre som gjort sig bra i statistik. Han var väl dessutom knappast dålig mot MoDo?

Över en längre tid så märks det att Sanny saknas, två matcher där matcherna har varit med en veckas mellanrum är väl en sak. Vi behöver fler som kan alternera i boxplay till exempel. Sanny bidrar med hjärta, pondus och tunga tacklingar.

Sebbe är för oerfaren än så länge. Men visar ju på att han troligen är ordinarie i nästa slutspel.

Sanny är jävulskt överskattad....kommer inte sakna honom....

Som sagt vi har inte förlorat en match sen Sanny försvann det räcker för mig.

Simmalugnt: 2 matcher är ju inte direkt något sample. Erixon må spela bra just nu men underskatta inte vikten (och tyngden, bokstavligt talat) av erfarenhet som Sanny bidrar med. Erixon var väl på -1 inför den här matchen också?

Tycker att Sanny spelade bra BP mot modo sist och kan hantera större spelare i slottet på ett sätt som Erixon inte kan.

Simmalugnt: Vi måste ha sanny tillbaka på isen.. Han är en av dom få som smäller på i närkamperna...

Simmalugnt:

Så kan man ju se det, men han är ett måste om vi skall klara den här semin.
+/- statestik är inte alltid ett mått på hur bra en spelare är, eller.

Uddan:

Så lite....

Nu dax att ladda inför resan imorgon, en lång promis på naturisen här på sjön kommer säkert att göra gott.

La Revedere, på en stund.....

JimmyH:

Vi har fortfarande inte förlorat en match sen Sanny försvann. En av få med Minusstatistik dessutom.

Sebastian Erixon spelar bra, Sanny gör det inte. Men det är min åsikt.

Abron: tack för länken.. =)

JimmyH:

Det håller jag med dig om, men det finns andra i def-line som kanske skulle må bra av att vila nån match......

Något som slår mig är att samtliga 3 kedjor (räknar inte 4:e atm, ser dom som utfyllnadsspelare) är både vassa framåt men även duktiga bakåt (i olika grader) plus att dom kan spela fysiskt och både ge och ta smällar när det behövs.

Men jag har aldrig varit rädd för att forwardssidan inte skulle hålla eller att Backlund inte skulle klara av att spela bra hockey utan min rädsla inför den här säsongen var backlinjen. Skulle den hålla klassen, den kändes tunnare än de övriga lagdelarna. Men nu har ju den också höjt sig, t.o.m. Sebastian Erixon lirar som han inte gjort något annat än att lira slutspelshockey och då är väl killen 18år (lastgammal med andra ord).

HV71 är fortfarande favoriter i min bok, dom har ett sånt grymt lag att dom är det helt enkelt men fortsätter Timrå att spela på den här nivån samtidigt som man skärper till Box-play spelet så kan man skaka om Hockeysverige, det står jag för.

Abron: Onyanserad? Det är för mig självklart att Sanny Lindström förstärker laget mer än Sebastian Erixon idagsläget även om Sebbe har gjort två otroligt imponerande insatser.

Uddan:

Ascha, du har kollat in The nice one....

Abron: Vilken sopa han är wikegård uscha.. :)

Uddan:

Du bör kolla den, finns på denna länken. Tycker nästan Wikegård ser lite väl frustrerad ut, skulle passa bättre å ha JimmyH(att) där istället, skulle vara fa,, så mycket bättre

www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=21874&lid=sport&from=menu

JimmyH:

Om inte Vimseborg hade varit domare där med förståss. :-)

JimmyH:

Hmmm lite onyanserad där.

Fanns en annan som kunde förstört det igår, borde kanske vila en match....

Abron: Ja missade tyvärr Hkväll igår.. Vad sas då? :)

Uddan:

Möjligt, och jag noterade att vår "vän" W-gård på Hockeykväll hade lite andra åsikter om Jämtin c/o igår kväll.
När det gäller Kenta så är han en mycket kompetent tränare men hans meritlista grusas lite av mindre lyckade slutspels genomförande.

The Fat Bastard: Nja.

The Fat Bastard: Minst :)

Uddan:

I det civila samhället hade Jämtin fått 3-5 år :-)

Simmalugnt: Det är väl självklart att Sanny petar Sebbe.

Abron: Ja men bättre att de kosta lite mer än att få bort sånna som jämtin..Han kommer ju fortsätta att hålla på som han gör tills han blir utvisad.. Blir han utvisad tillräckligt många gånger så blir han bänkad av Kenta.

Uddan:

Precis, ekonomisk fråga, kanske.

Blev imponerad av Timrås kyla igår, steg upp å tog smällarna. Syntes inte bli påverkade av HV´s ändrade attityd under matchen. Syntes även under slaget om V-norrland, vilket kan tyda på en enorm trygghet i laget.

The road proceeds in wide curves

Uddan:

Kenta är en sopa!

The Fat Bastard: Hehe så sant så.. Men Jämtin är ju alltid ur balans...

Abron: Ja att dom inte har 2 nu under Semin är riktigt konstigt..

Grattis till er seger igår.

Uddan:

Att Kenta har psykot inne när HV har chansen att jobba sej in i matchen visar på dålig känsla.

Det är skillnad på het och ur balans.

Uddan:

En får hoppas, dock tycker jag att Wirrborg dömt rätt hyfsat under säsongen, även dommaren måste ju "ibland" ha en dålig dag så jag ser fram mot 2 zebror....

Abron: Jo han missa eller helt enkelt sket i att blåsa.. Även när Jämten slascha regin i huvudet.. Det va mindre vackert med.. Men men han dömmer nog inte imorrn..

Uddan:

Habbba referatorn....

Håller med, den grejen av Jämtin är inte vacker. Tycker nog att Zebran borde stämt i bäcken tidigare, tyckte det syntes väl att Kenta beodrat skrämseltaktik efter 3-0...

Kanon kul att få vara hemma å kol´la in de rödvita....

dr-nix: Jo ja titta nyss på den på hockeyligan..

Uddan: okej det är möjligt, har bara sett reprisen en eller kanske två gånger (den dök visst upp på hockeyligans highlightrulle också).

Simmalugnt: Sanny kommer nog inte att spela imorrn ialla fall..

dr-nix: Såg nyss jämtins BEN tackling på Bagarn.. Han försökte träffa med axeln men den nuddade inte ens bagarn.. Ren och skär bentackling...

Om Sanny petar Sebbe nu är det skandal...

dr-nix: Nejnej ingen fara.. Sa bara att ja tror inte att de kommer nåt efterspel för Jämtin. Men de vore ju inte helt fel om de nu skulle komma nåt.. =)
Jo vi tar hand om honom med att åka åttor runt honom.. Kommer se ut som en kona på isen.. Så Kenta måste bänka han! :)

Uddan: jag menade självklart att jag är osäker på att det var en bentackling eftersom jag såg att axeln var med i leken (eller det såg iaf ut som det på reprisen)..

Sorry om jag uttryckte mig oklart, sedan ska vi inte alls ta hand om Jämtin på onsdag. Timrå ska göra det dom är bra på, nämligen spela ishockey, vill vi hålla på som Jämtin och grabbarna finns det andra sporter som lämpar sig bättre.

dr-nix: Tvivlar på att de blir nåt straff på Jämtin i efterhand.. Men han får vi ta hand om på onsdag.. B Svensson fick ju hyffsat tag på han i andra perioden lika så K Lotvonen. :)

När jag ser Jämtins tackling i repris blir jag osäker på om det är en ren bentackling, det ser ut som hans axel är med och leker också. Hur som helst är det farligt med bentacklingar men detta är inget vi borde gnälla om, visst agerade Jämtin dumt igår men låt oss inte låta som ett gäng Modoiter nu..

Hörni! Glöm inte bort att rösta på Robin som ju faktiskt helt klart har det fulsnyggaste slutspelsskägget!

Lite kul med mindre seriösa tävlingar i slutspelshettan =)

Jensen_12: Oftast brukar väll knätacklingar bara bli som högst Matchstraff. Och ingen avstägning. Och då kan man väll nog inte göra så. Men jag vet inte jag.

JimmyH: Helt rätt. Jämtin spelade energiskt idag, men verkligen över gränserna. Borde inte knätacklingen kunna granskas i efterhand?

« · 1015436 · »