Selina: oj herregud, du står visst för din åsikt, och efter det här tänker jag inte kommentera om du skriver nåt mer i det här ämnet så duvet, men om de nu är så jobbigt att stå i klacken för att den är så dålig tydligen, stå inte där då! eller SLUTA gnäll på den ,och btw de är inte personligt mot DIG utan det är faktumet av din åsikt
El Maco: Vill bara ge dig lite cred för ditt inlägg 00:12 idag. Grymt skönt inlägg att läsa! Mycket rätt där. Jag hann bara inte med att göra det när det låg på första sidan, det skrivs ju rätt mycket här inne en dag som denna ;)
Selina: ja du har din åsikt och jag har min, och NEJ jag tror inte att klacken är suverän jämnt, har jag påstått det? jo klart du kan få ha din åsikt, men när det är gnäll, kan du hålla den för dig själv :)
Problemet ligger väll inte i klackarna i dom oika klubbarna nuförtiden. Snarare att det är ju byggt så att folk som vill ha ståplats blir tvungen att stå där själva klacken står. Och då är det ju inte konstigt att det finns vissa som inte står och sjunger hela tiden. Utan dom vill bara kolla på matchen liksom. Så är det någon man ska klaga på så är det ju klubbarna som byggt arenorna illa och inte tänkt på publiken :).
Selina: jag tycker att om man anser sig själv som en del av en klack så ska man itne klaga på de andra, utan istälelt försöka göra sitt bästa och mana på dom andra. Och klacken är tyst ibland , det borde man veta om man går på matcherna.
Det finns fler än vi som tycker att HV "jobbar på fel sätt". Saxat från HV:s forum:
"Sen jämtin. DRA ÅT HELVETE DIN VALIPGE JÄVLA FJANT! Så jävla omogen, han gör det gång på gång och ibland åker han turligt nog inte ut, men det här, det slår jävlar i mig allt.. Bänka den omogne fan, markeras det mot vissa så ska det markeras mot andra med.. var konsekvent för helvete! Hrdina är en annan som var jävligt lyckad, det var verkligen otydligt, och sen hans snack, ALLAS snack, KNIP KÄFTEN OCH JOBBA PÅ ISEN. Davidssons snack, för fan som kapten ska du visa vägen och folk ska se upp till dig, KNIP FÖR FAN! När han gnäller så gnäller alla andra. Fan blir så jävla förbannad."
janssonovich: Men snälla! Jag har min åsikt och du din...jag har även yttrandefrihet precis som du! Lev i tron att vi är helt suveräna jämt du då...jag håller inte med...kan inte jag få ha min åsikt då?
janssonovich: Jag gnäller egentligen inte. Jag brukar hylla klacken till skyarna så fort tillfälle ges. Idag var man magis i 3:e. Spelarna måste ha höjt sig ett par 100% minst. Men man ska väl ändå inte sticka under stol med verkligheten?
Jag klandrar dom inte. Jag själv hade inte gjort någon skillnad. Jag var exakt lika nedtryck som alla andra som höll på Timrå i 1:a och 2:a. Inget snack. Det är svårt att trycka på. I 3:e reste sig publiken, insåg att nu jävlar! Vi såsade bort, precis som spelarna, 1:a och 2:a. Nu jävlar höjer vi oss! Och som man gjorde det. Både på plan och på läktaren. Magiskt!
Jag tror att klacken ljöd från det att första Timråspelaren satte skridskon på isen tills det att alla hade lämnat den. Wow!
Simmalugnt: Det kan överträffas av ett barnafödande också. Och skulle morsan till mitt eventuella barn bli den jag hoppas och vill så kommer grabben att bli hårdare än granit. För han kommer få ett humör som inte är av denna värld och en vilja som kan försätta berg.
Selina: usch? varför gnäller du på klacken? snälla du, gnäll inte på klacken! Skulle du gnälla på en motståndar-klack tillexempel? det är bara lågt, och att göra de till sin egen är väll typ under all kritik? snälla, sluta gnäll på klacken, gnäll på dommarn om de nu är så viktigt fördig att få gnälla!
Inte för att jag är timrå supporter eller så men jag förstår inte varför ni sitter och tjaffsar om klacken ? :). Fan herregud så klart att det måste vara tyst emellanåt med :).
El Maco: instämmer :) SM-guld skulle smälla så otroligt högt! Ett fotbolls vm-guld? haha det skulle ju inte ens hända, sverige är ju värdelösa på de! :o
janssonovich: Kanske för att det är just i ett slutspel som man borde kunna ha ett godkännt tryck i TRE perioder. Jag tycker oxå att tredje var bra...men dom två innan...usch!
Jag faller nog in i Selinas kritik. Det var heldött långa stunder i _HELA_ arenan. Märkligt. En gång i andra fick jag och de närmaste dra igång klacken. Men jag misströstar inte, så där är det. Speciellt på helgmatcherna. Då är det alltid sämre stämning.
I 3:e perioden var dock publiken gudomlig. Då visade klacken och mestadels av sittplats den rätta andan. Dunkade på som fan. Själv klappade jag (som vanligt) så svetten lackade. Och det är inte en överdrift. Jag sitter på sittplats, strax ovanför motståndarnas utvisningsbås. Men jag klappar som fan matcherna igenom och gör mitt bästa för att hålla igång sittplatsarna omkring mig.
Det är iof inte så konstigt att publiken var lite döfödd idag. Taskig inledning och taskigt spel långa stunder gör ju att de mest inbitna drar sig för att klappa.
Vilket som skiter jag i nu. Vi vann och det var en av de skönaste segrarna jag någonsin upplevt i Eon. Finns väl två stycken i samma paritet. När vi gick upp och matchen mot Luleå. Det är två höjdare.
Simmalugnt: Nu tog du väl ändå i. Vette fan om jag skulle vilja offra ett VM-guld i fotboll för Sverige för ett SM-guld för Timrå. Jag vill ha båda delarna! EM, VM och OS i övriga sporter skiter jag fullkomligt blankt i.
Och en frän hockeyspelare till son! Då det händer kommer jag grina!
Selina: Trycket i 3:e uppväger det mesta. Det gick ju att skära i stämningen, Mattias Ek på expressen fick till och med brännsår. Jag är övertygad att det lyfte våra spelare och hjälpte till vinst i detta E4-derby. Men jag håller med om att det var kontrast mellan 2:a och 3:e perioden. Det syntes på Erik Andersson att han gärna skulle ha varit nere på isen medans klacken fortfarande jublade över segern.
Jag skulle gladeligen offra OS VM och EM guld i ALLA sporter resten av mitt liv för ett ynka litet SM-guld för Timrå. Vad är väl ett VM-guld i blåbärssporten fotboll jämte ett SM-guld för Timrå.