1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601250 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Klacken var bra idag, spec i 3:e då de sjöngdes igenom hela perioden, kan inte ha varit tyst i mer än 2 sekunder då.

Selina: Ja gnäll! ställ dig i klacken och dra igång nånting dudå :)

Selina: Skriver du en gång till på HS att ståplats är dåligt så kommer det kanske att fixa sig. I TV lät det bra.

janssonovich: Gnäll? Säger bara sanningen!

Selina: Men herregud, nu får du ju ge dig, sluta gnäll annars kan du gå över till modo!

Simmalugnt: DEt är så gudomligt underbart att jag vill kyssa världen. Men jag är lite tagen ändå utav det här och mitt fortsatta missflyt med liret. Igår 7 sekunder ifrån 930kr. Idag 7 minuter ifrån 1246kr.

Det svider!

Jean1: ja herregud, hela ladan utom dom 20 gråtande hv-supportrarna var för fan helt underbara! shit vilken stämning, den va otrolig!

Uno var är du! Gruppkram...seger...JAAAAAAA!

Jean1: Nä jag är där VARJE match! Eller nä förresten...har nog missat tre-fyra stycken de senaste 13 åren.
Jag tyckte att jag var rätt tydlig...jag skrev att det spelas en semifinalmatch!!!
Så varför jämför du med serielunken?

Det blir bara löjligt att berömma klacken när vi inte varit bra! Tredje perioden dock helt ok...

El maco: Skulle du stå där match efter match och försöka få igång någon stämning på läktaren skulle du kanske göra detsamma!

El Maco: ...Och vet ni vad?
Om allting går fullständigt åt helvete under söndag och måndag så har vi faktiskt spelat åt oss en hemmamatch till! Så jävla underbart med Timrå IK!
Det kan alltså bli fler sådana här "Larger-than-life-upplevelser" i Eon denna säsong.

Dock;
Timrå knäcker nu HV med två raka segrar på bortaplan. Ivrigt påhejade av vår tappra klack som reser ner och stöttar! Kör försiktigt grabbar och tjejer! Å ha kul så inihelvete!

Härmed utnämner jag fredagens match till den mest dramatiska i Eon arenas historia (OBS Eon arena - ej gamla isladan).

FORZA!!

El Maco:

Thats it, to be on Eon and see the game, thats what Y miss.....

On sanday mornig,,,, You now....

See You

Bra skrivet, för att vara en f.d Kovland´s bo....

janssonovich: Ja, var glad och sjung med - det var ju fucking underbart!!!

Selina: Va glad istället att hela hallen sjung med i tredje perioden, måste se det positiva! ;)

Selina: vad fräscht att du gör ett inlägg och klagar på klacken!

Selina: Grattis! Var det din första match i E-On arena på flera säsonger??! Så är det ju varje match!
Framför mig stod två stummisar, men det är bara att svälja och ta i lite extra så kan jag känna mig nöjd med min insats och helheten. De stumma drunknar så småningom i vårt malande och åker hem med tinnitus.

Jaja jag är så ruggigt stolt över dessa rödvita hjältar att jag inte har ord...
Den kämparandan,den glöden...ja JISSES!

Så jävla vackert. Backe gav dem en frisläng för att få dem att tro att de var något, sen smög vi upp och avgjorde lagom mycket. Bara för att göra det extra jävla bittert att åka buss för HV-fansen i nio timmar så lät vi dem göra ett när tutan gick så de i alla fall fick lukta på en kvittering.

Johan "jag-har-varit-med-Linda-Lampenius" Davidsson didnt only sport the most patetiska ursäkt för ett slutspelsskägg man sett på den här sidan Chrippe, han klagade och klagade med gäll röst efter avblåsningarna i tredje och satte tonen. Jämtin är fortfarande dummast i Sverige och tog ännu en utvisning som i varje lag med heder skulle medföra bänkning nästa match. Kenta hummade och brummade. Vad ska ni göra nu HV? Det här trodde ni inte HV? Skulle det här inte gå enkelt HV? Hahahahahahaha.

Pilla i såret. Tryck på blåmärket. Fråga om de festat före matchen. Tala med flerstaviga ord till Jämtin. Jävlar, vi är kanske inte lika bra över 55 omgångar men vi har större hjärtan, kukar och hjärnor, har Backe som kan ibland om han vill i alla fall, har forwards med klubbor av guld och har Sveriges brajtaste unga tränare med den gladaste uppsynen, mest spirituella och klockrena analysen och de mest olyckliga acneanfallen. Kenta basar i grisfarmen, har tunga ögonlock, grånande hakskägg i ett försök att markera en haka som inte finns och KAN INTE COACHA när det inte går enligt game plan.

Vet ni. Jag börjar på allvar tro att vi fixar det här. Kimmo Lotvonen är den enda av 22 använda spelare som blivit sämre i slutspelet, övriga har lyft sig. Bra så. Tar vi en av de två i Jönköping, hellre måndagsmatchen än söndagsmatchen, då skiter Davidsson kalsongen full och vi kommer att käka upp dem. HV alltså, inte kalsongerna.

Åkerblommålet i åttitredje förlängningsperioden dödade Luleå när det begav sig. Må den här vändningen och målkameran (som det är paaaaaaaaaaaatetiskt att ifrågasätta för övrigt) vara detsamma för HV:arna. Jävligt långt kvar men jag vet, jag vet, jag vet att Hrdina sitter på planet och gnäller på domaren med bruten engelska, jag vet att Åkerman känner sig som en allsvensk back med bra skott, jag vet att Liv funderar på vad han ska ta på nattmackan när han kommer hem, jag vet att Johan Davidsson sitter i ful HV-toppluva och klagar på domaren på småländska, jag vet att Kenta hummar och brummar, jag vet att Jämtin stavar sig igenom en Kalle Anka och ljudar orden i pratbubblorna med en salivdroppe på hakan, jag vet att Martin Thörnberg tränar på Kåmarkposer framför spegeln och fingrar på sin glesa tyska porrmustasch men innerst inne ändå vet att han är en filmande fjant som inte duger som rotekamrat till Ledin trots de yttre attributen, jag vet att HV tycker att de förtjänat en finalplats och kanske till och med ett guld efter sin starka säsong men att de inte riktigt är där när det gäller att göra jobbet.

Är vi där? Jag tror vi har viljan och smartnessen och kanske kunnandet. En jävligt bra chans i alla fall. Men bäst av sju är lite för långt för att det ska vara behagligt. Jag tror vi blir först till tre segrar men är tveksam till fyra.

Och vinner vi är allt Janne Gunnarssons fel!

Selina: vare en nyhet att ståplats bruka va tysta?

Uno Gordon:

Det är väll bara säga grattis till segern, riktigt intressant match att kolla på. känns som det börjar bli mer och mer slutspels karaktär på matcherna nu med vilket är kanon :).

Jean1: Är du stolt över klacken???
Var du bara där i tredje perioden då eller?

Själv var jag rejält arg på alla dönickar på läktaren!
Hur kan det vara möjligt att folk står tysta på klackläktaren när det spelas en semifinalmatch?!
Rejält jävla pinsamt!!!
Tack och lov blev det bättre i tredje.

Et tu Brute: Nu tog du luften ur mig. Ett mycket välformulerat inlägg och sakligt framfört. Jag förstår din och mångas frustration. Och nu ä det inte ens roligt längre att klanka ner på er för detta. Och du har rätt i varenda stavelse och på varenda punkt. Nu tänker inte jag vältra mig mer i detta utan lägger locket på.

Förlåt mig!

Och tack för gratulationen!

El Maco:

Jag vet inte riktigt om du förstår problematiken. I HV har nästan halva truppen sina rötter i staden. Vilket innebär en jävla massa skolkompisar, jobbarkompisar, flickvänner/fruar, släkt och övrig bekantskapskrets.

Därför är det lite svårt, om man vill ha fungerande människor, att sätta dom i Tichonovkarantän, vilket i längden inte visade sig vara så lyckat heller.

Det finns exempel där man bl. a. varit tvungna att fira en 50-årsdag på hemlig ort utanför Jönköping, bara för att  en spelare skulle kunna deltaga vid en närma släktings högtidsdag. Att de själva inte intar en enda droppe är av underordnad betydelse för vissa, eftersom inte alla gör så på en 50-årsdag.

Idag har alla stora som små sponsorer skruvat på sig oroligt och många har också varit i kontakt med kansliet, där man får sitta och i det oändliga och dementera att någon varit dyngrak på påskafton.

Nu blir det väl återigen indragningar i rörelsefriheten hos spelarna. Lösnäsa på om ni får för er att ha något ärende på stan. Använd pizzerian i Norrahammar. Visa dig inte på lokal när din flickvän firar sin 25-årsdag eller när brorsan fylller 30. Allt för att inte någon vidare illvillig ryktespridning skall ta fart.

Det som har hänt är att två spelare gått ut natten till torsdagen. De har inte skämt ut sig. Dom har inte blivit utslängda. Dom har inte varit i trubbel med polisen. De har utnyttjat sin lediga tid under ansvar.

Det gjorde inte en annan HV-spelare som uppträdde olämpligt på en golfbana vid midsommar. Han drabbades av disciplinära åtgärder trots att det inte ens var säsong.

Det här drabbar många och var bland det mest olämpliga som kunde hända just nu, då det finns så mycket annat att fokusera på.

Grattis till segern föresten!

Lacka_64: Fan vad jag är stolt över klacken, Olle och våra hjältar på isen! Fan vad jag är trött i rösten, glad i själen och tom i bollen!
Sova, drömma, och njuta av denna insats; denna vändning - och se fram mot minst en kommande vinst i De Skenheligas Högborg i plast-Jerusalem, måndag eller tisdag!

General_Moisio: ...och dessa sanningens ord har Du suttit och hållit för Dig själv ända tills nu då karln snart har spelat klart och flyttar hem igen...

VET HUT!!! (skäms och lovar bot och bättring även där)

Red Rocker: Jämtin är som ett bananskal gult fult och sladdrigt ;-)
vad är det för fel på killen ...? Kenta kan han verkligen vara nöjd och ha han i laget ....igentligen ?? Det är lite hansson brothers över han utan att ha det där coola...... tuffa.

Lacka_64:
Labba...?

Kongo:
Ditt slavjobb för Babylon är väl inget att gömma sig bakom?! Jag talar om känslorna... Var finns de numer? Men visst, jag tror på ditt ord.

* Kreü
* Kramforsmannen
* Gå hem å lägg dä
* Möss-stölden i Umeå
* Viktiga vinster på Hovet
* Avancemanget
* Harvandet med Wallin och andra
* Molla

Nu är vi med där uppe och hotar på allvar! Det här är stort...

En för alla, alla för en!

Fan vad stolt jag är över grabbarna i dag. Vilket krigar gäng. Nu snor vi en match eller två i Jerusalem. Forza Timrå

matte1: haha XD

Per HApps: Tror du Jämtin kan läsa?

Kongo:
Kanske Jämtin läste lite i bibeln innan han drog på sig utvisningen i slutet.

Neka ingen en skälig gåva
när det står i din makt att hjälpa.

Hollywood Hogan:
Jag är minst lika glad som dig.

JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!1

Ok?

Har inte sett matchen. Jobbade och fick höra 0-1 och 3-2 samt slutresultatet. Känner att jag inte kan tillföra så mycket i debatten om det ej korrekta målet.

pratarn: De är ingen orsak. Du säger ju Kåskinen och inte Koskinen :P

jag vill inte på något sätt verka gnällig.

tamare:

"– Jag var osäker på om tiden tagit slut, men videodomaren sa att skärmen var röd innan pucken nått målgården. Och är skärmen röd är matchen slut, säger domaren Marcus Vinnerborg till Canal plus.

– Det är jättebra att ha den här möjligheten.

Några större protester från HV71 blev det aldrig."

Det räcker så.

General_Moisio: Citat, pratarn: jovisst är de underbart. men vore roligare om du kunde säga Kåkkå nångång istället för kokko. tack för mig hej

Oj, jag hade inte en aning om att jag säger fel på Efternamnet.
Ingen annan har påpekat detta för mig så Du är först och jag tackar Dig för att Du uppmärksammat mig på detta.

Ändring utlovas per omgående. :-)

Ann: tamare ..det är Ulf Rådbjer som kör lite undercover verksamhet, just for fun säger han och korkar upp en till öl.... snart är han inne på Linköpings bok och kör runt... LÄGG AV ULF !!

tamare: "Blev medlem: Idag kl. 08:54" och skriver som du gör, ger dig in i lejonens kula då finns risken att man tolkar dig som troll, provokatör, etc. Det är väl inte så dj''la konstigt, eller??

tamare: Är det inte läggdags snart?

Men varför ens bry sej i en sådan som tamare....blev medlem idag och har säkert påsklov.....Jaha..
men låt honom hållas lillkillen ..har säkert inget annat för sej då hans lag säkert åkt ut....

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!

Kongo:
Timrå tar sin största seger på åratal och du sitter och diskuterar usla TV-filmer. Har tiden i Slöddertälje gjort dig så blasé...!? Tragiskt... Jag brinner för det här permanent!

Du vet vad sagt: i år blir det XXXX. Ödmjukets-oket från Kentin-tiden gör att jag inte vågar skriva det rakt ut här men du vet vad jag menar.

Det är vår tur att glänsa!

jonmannen:

Nej jag är inte här för att provocera. Jag trodde att man kunde diskutera med er på ett sakligt sätt men det verkar ju uppenbarligen inte vara möjligt. Folk gnäller på att Modofansen skulle vara enögda men ni tar banne mig priset.

tamare: Bjuder man upp till dans en fredag kväll så kan allt hända..=) Slag under bälte, personangrepp, sorry thats life.

jonmannen: Snart kommer trollmor och lägger honom för natten.

tamare: Snälla människa du är ju här inne enbart för att provocera vad räknar du med att få? Lovord och dunk i ryggen. Nä från och med nu så tycker jag vi alla här inne ignorerar den gode tamare så kommer han nog lessna till sist.

tamare: vi säger tack för din medverkan, hejdå!

Per HApps:
nu är det på ettan

RTS: Du var inte den enda som vart förvånad att han behövde granska men klart publiken hade förstås bättre koll på uret än domaren som hade ögonen på matchen,däremot hördes signalen inte förrän ungefär då han drog till pga ljudet från den firande publiken.
Tyvärr kan inte Mannen som skriver här och har samma iq som Per ledin förstå det.
Nej nu är råttet mågat grabben,gråt ut och gå sen och lägg dig istället för att skylla erat usla spel på en video domare som gjort helt rätt.

Kongo: Vore en rolig idë för du kan ju tydligen bli begraven på månen ;) så har du en rejäl hacka över så kan du investera i detta citat aftonbladet

"Att begravas på månen är inte för vem som helst. För att skicka ett gram aska till månen kostar knappt 60 000 kronor, 14 gram kostar 180 000 kronor".

Uno Gordon:
Jonte berättade det på tvn för ett tag sedan.

tamare:
Varsågod, det var så lite!

« · 1018989 · »