1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604458 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Laban:

Nu är det som det blev, vi skall inte haka upp oss på att ni är lite trångbodda där nere i Jerusalem, vi är ju vana att ha lite space här uppe...

Chief:
Jo jag kände dom blickarna i onsdags, men dom berodde nog mer på dynglukte från ladugårdsgolvet.....Än...

Var inte jej......

Chief: "Gunde, sitter du här och ljuger nu igen!"

El Maco: Jo, det var efter det jag slutade ha på mig min gi på hockey. Dumt att ge fair warning liksom.

Chief: han såg väl att du kunde karata ner skrikaren

Abron:

Kan inget annat än hålla med dig.

Hv har gått fran att haft den bästa bortastå till
den absolut sämsta.

TRAGISKT...

Abron: Ha ha, jag höll faktiskt på att bli utkastad för nåt år sen. Jag gjorde det stora misstaget att låta blicken vandra och titta vem som satt och vrålade otidigheter på läktaren bakom mig. En myndig vakt stegade fram och meddelade att "blicken på isen eller du åker ut!" Men det är klart, är man som jag 2 meter lång, 1 meter bred, har kraftig skäggväxt och hår på bröstet så ser man ju rätt farlig ut.

Laban:

Jag vill nog kalla det en plats för kreatur, typ nått....

Faktiskt den sämsta bortaplatsen i ES......

Laban: Snarare akvariet.

Abron:

I apburen menar du????

Laban:

Yes vi synes, hoppas du ser oss där nere på betongplattan just bakom plexit.......

Laban: Bilden som videodomarna har visar minuter, sekunder, tiondelar och hundradelar i bild på varje repris som de granskar. Så det går inte att fuska. Signalen slås på när tiden tar slut och det blir alltid ca en tiondels fördröjning innan man hör den. Liknar Frölunda mot FBK:s slut. Efter den matchen så sas det även att det är klockan som bestämmer när det är slut, inte "hesa-Fredrik" , som för övrigt är väldigt hes i EON Arena.

Nu när jag fått lite distans till gårdagens match kan
jag skriva ett inlägg.

Först och främst TIK vinner rättvist inget snack om saken.där
endast första och andra bidrog.
I TIk var det fler kedjor som bidrog jämfört med Hv

För att vinna uppe i EON kan man inte dra på
sig så många onödiga utvisningar som Hv gjorde i går.
TIK är ett alldeles för bra lag att ge handicap.

Situationen i slutet är svårbedömt.Ser man på repriserna
så hör man klart och tydligt att pucken är i mål innan signalen
tjuter men synkningen är inte helt tillförlitlig.

Bara acceptera beslutet då man hoppas att funktionärena
håller sig neutrala och gör rätt beslut.

1-2 i matcher..syns i Jkpg på Söndag

Hahl Bundy: Suveränt om det stämmer. Behöver man ju inte sitta och åka runt till folk som har tidigare sända kanaler, utan kan se matchen live hemma i soffan

Hälge: Han gjorde definitivt ett bra jobb igår!

Rätt lustigt blir det ju när folk som inte skriker står och gnäller på att trumman inte låter. Vad hade dom tänkt att han skulle trumma till då tro.=)

Selina: När det ändå pratas om klacken, så kan Knylan få en klapp på axeln också.

Det är så många som skyller på honom när det är dåligt drag, ibland välförtjänt men oftast helt fel.

Bra jobbat !

Hv-Timrå på Kanal 5 i morgon.

MODOJohan: Jag håller med. Jävligt konspiratoriskt att tro att en domare inte är proffsig nog att göra så gott han kan att följa reglerna, speciellt i en sådan funktion som måldomare där granskning är fullt möjlig.

1-1 o konstiga mål jag menar sparken eller styrningen i måndags.

Selina: Nä, jag gnäller inte. Jag förstår det inte bara.

Spec. inte när man bör vara euforiskt glad över en bra o fantastisk hockeymatch istället för att ödsla energi på små negativa petitesser i 1:a o 2:a per. då det var lite spänt överallt.
Man kanske måste inse att alla går kanske inte på hockey för att skrika oavbrutet i 60 min en del kanske är där för hockeyunderhållningen o spänningen o kan inte förmå sig att skrika el. sjunga.

Själv tillhör jag kategorin som aldrig kan vara tyst.
Jag tycker det var en fanatstisk stämning igår kväll som med råge överträffar det lilla sega emellanåt.

Jag är en av dom som inbillade att jag såg pucken i mål innan signalen gick. Men jag tror vi blev lurade. Matchklockan och slutsignalen kanske inte är riktigt synkade alla gånger. Dock så tror jag definitivt att måldomaren är så pass proffsig att han kan vara opartisk. Snöpligt för HV, välförtjänt av Timrå naturligtvis. Ni skakar om HV rejält bra.

mikenomad:

Är det inte av förbundet ditsatt folk som gör dessa granskningar?

Tycker att maken till dålig förlorare får man leta efter

Janken: Ja det blev lite otydligt. Menar ju att dom tyckte sig höra slutklämmen på våran hesa utdragna signal.
Början av signalen finns det inte en chans att någon hörde...

Selina:
Visst!
Men betänk att själva signalen ljuder någon sekund/Några sekunder.
Det är ju när signalen börjar ljuda som gäller.

Janken: Antagligen därför folk påstår att de hörde signalen efter att pucken var i mål.
För då tystnade ju väldigt många.=)

Hahl Bundy: Men ork till att gnälla på de som gnäller det har du?!=)

Ja, vad säger man så här dagen efter...livet är underbart! Så har då älskade, underbara Timrå IK stått för en mirakelvändning även i den här matchserien!

"Förstår att det inte skulle bli mål eftersom det var Timrå-personal som gjorde videobedömningen, säger Puistola uppgivet."
(ur dagens AB....surt sa räven)

Som man känner sig själv känner man andra. Känns som att vi har HV på gaffeln. :-)

The Palm: Det kände iaf inte jag till. Tack för upplysningen! Detta gör liksom hela diskussionen ointressant...

Tjalle:
Håller med dig jag!
Det är väl, i sammanhanget, helt ointressant hur canal+ klocka beter sig!
En riktig skandal vore det om det i efterhand visade sig att målkameran är synkad med en TV-kanals klocka i stället för det officiella matchuret.
Enligt uppgift så skall det vara ganska tydligt i målvideon huruvida tiden är ute eller inte. Färgen ändras på skärmen, till rött, när klockan slår över på 20:00.
Sen tycker jag att alla som anser sig ha hört signalen gjorde det bra.
6000 personer som skriker rakt ut!
Jag hörde inte signalen.... Inte en chans!

Det var väl en jäkla tur att signalen hördes EFTER slutsignalen, och inte som i Frölundaborg - INNAN slutsignalen. Sen är det så att matchvideorna som måldomarna granskar skickas vidare till Svenska Hockeyligan för eftergranskning. Frågan om partiskhet/opartiskhet är helt oväsentlig!

Jag klagar inte på mycket.. Men vi/jag grejar detta om ÄLSKADE TIMRÅ IK lär sig att begripa att en match startar i.o.m PERIOD ETT å inte i.o.m period TRE som nu verkar vara något legio...

PERIOD ETT, focus, focus, focus, focus,focus, focus, focus, focus, FOCUS...

PERIOD TVÅ, lungt och fint å relalalalalalalxa......

PERIOD TRE, räkna hem fåren, lungt och fint så slipper vi tokken jävla stress....

A som i attack, A som i hjärtinfarkt... Allvarligt, jag e en A-människa, hjärtat ska väl inte vara i halsgropen då beroende på klent inklivande i
PERIOD ett...

I dom bästa av världar så önskar jag, för mitt hjärtas skull, bot och bättring redan från PERIOD ETT framjent...FOCUS från nedsläpp hädanefter alltså...

FORZA TIK.........alltid, alltid.....

MB: Instämmer, men samtidigt är ju frågan vart pengarna bör läggas - på ett fyradommarsystem eller på oberoende målgranskare. Jag förespråkar ett fyradomarsystem och delar din naiva tro på granskarnas opartiskhet.

Selina: jag hörde också singnalen efter målet. synd att det var timrå personal!!

Vilken match! Ingen röst kvar, tur att det är tangenter här. Vilken kämpa insats, Ootroligt bra tryck i arenan framförallt i sista.
Att slösa ork på att gnälla över att Klacken var dålig det förstår jag inte ärligt talat.
Finns en del faktorer till det, bla att en del som står på ståplats inte fick plats nån annanstans o som var pissnödig av spänning, då är det inte lätt.

Själv har jag ett väldigt gott samvete!

Just det ja, Jämtin. Vilken dubbel looser!

Tjalle: Men jag förstår detta att det inte är opartiska granskare och folk gnäller på det, nu är jag ju lite naiv i min tro att man hoppas det finns sådana att om de åtar sig ett sånt jobb, så agerar man opartisk, oavsett bostadsort, men det är jag det.

Men någon i går påpekade här att HL hade en observatör med också.

MB: Fel av mig. Sorry. Gjorde en tankevurpa om fick det till att ni ansåg att det skulle ha varit mål.

Tjalle: DET VAR INTE MÅL! Simple as that!!!

General_Moisio: Av den enkla anledningen att det är viktigt att känna till vad som gäller och hur saker och ting hänger ihop. Det har dessutom enbart gått 12 h sedanmatchslut så jag tycker nog att formuleringen "hur orkar ni fortfarande" är lite snudd på komiskt. Sedan fattar jag faktiskt inte om du är ironisk då du skriver "De var inte mål punkt slut"...

Tjalle: Hur orkar ni fortfarande diskutera målet? De var inte mål punkt slut. Se ge fan i diskussionen finns ingen mening.

Tjalle: fast visst är det bränsle för Timrå att Kenta och hans lag använder sin energi på att lalla om felaktiga domslut...
Svajmasten gungar!

Tjalle: När den sen tydligt står still 5-6 sekunder i samband med sista tekningen och sen räknar ikapp gör den inte mer tillförlitlig...

Tycho: Matchklockan i TV synkas per automatik med jämna mellanrum med det officiella matchuret (är dock osäker på med vilken frekvens). Därav kan det ibland diffa en eller flera sekunder. Dessutom är den akustiska signalen av kompressionstyp vilket gör att det tar typ 0,2 sekunder innan den når full ljudstyrka. Med tanke på att ljud enbart färdas med 340 m/s så kommer även någon tiondels sekunds dröjsmål att läggas till där.

Måldomarens bild är däremot direkt och utan fördröjningar kopplade till matchuret. Jag är därför helt övertygad om att rätt beslut fattades.

Största skandalen, enligt mig, är att få händelsen att framstå som en skandal...

Nu återstår den största utmaningen - att vinna i Jerusalem. May the force be with you!

Tycho: Tack så mycket :)

General_Moisio: 13.30

Nån som vet om matchen går i repris idag? (orkar inte läsa igenom gästboken så frågar istället)

friskan:
Men som det står i Bibeln.

Ty den som har, åt honom skall varda givet; men den som icke har, från honom skall tagas också det han menar sig hava.»

Det var inte meningen med andra ord att det skulle vara mål.

Tycho:

Ja vi som sitter alldeles bakom målet vi var säkra på matchen var slut.....men lite pirrigt blev det iaf.

Friman SR: Härligt. då kanske man kan se den trots allt. Får snabba på upp till Luleå och smörja de andra boenden på vandrarhemmet dårå.

Selina: Sen stavas ju domare med ett m.... hehe, rätt åt dom frikyrkliga hägrarna där nere.....;-)

FORZA TIK.......alltid, alltid......

Å för oss som inte jitter åka till Jerusaslemm äh Jerusalem, och stöder på plats benhårt i röttåvitt så är det som så att enligt den förnämliga sajten www.tvmatchen.se att det sänds så här på söndagen...

På femman(Kanal 5) klockanj 19:30 sänds....:
HV 71 - Timrå IK Elitserien (Semifinal 4:7)

Ja, ni som aldrig verkar veta nått, www.tvmatchen.se hamnar väl bland era favoriter nu...eller ska jag tjöta hål i ert ihåliga huvve en gång till????lägg in www.tvmatchen.se bland era favoriter i browsern coccobellos...

Förresten, fattar ni inte att det blir sommartid natten mellan lördag och söndag, ja skyll då inte på mig coccobellos...

Förresten, hockey och sommartid... ja hallelulleja då da...

FORZA TIK........alltid, alltid.......

Tycho: Det är i alla fall några som blev lite lätt sura över förlusten...;-)
Saxat från HV71 forum:

"DET VAR MÅL MAN HÖR JU SIGNALEN EFTER MÅLET!! VINNERBORG DÖMDE MOT HV HELA MATCHEN DOMARJÄÄVEL!!!!!!!!!!"

"Jag säger bara en sak : DOMARSKANDAL !
Alla såg väl att de va mål. Man hörde inte signalen föräns efter pucken va i mål."

"Grattis domaren! Du avgör matchen!
3-3 vid full tid, skulle det vara!
klockan ringer när pucken är inne!"

"Sen målet i slutet, my god, var det någon som hörde annorlunda.
NÄTET rasslar till när signaljäveln går. Men den inavlade jävla lappjäveln vet inte bättre än att tala om för den ännu dummare vinnerborg att det inte var mål.
FY FAN! Välkomna till kinnarps arena era jävla as!"

"Med tanke på att Charles...sitter och "dricker dunk" med nåt lokalt by-luder i lappland...
och jag har kollat otaliga gånger på DVD´n, så är jag jä*ligt tveksam.
Som jag uppfattar det (har tom plockat fram hörlurar och kopplat in) så når pucken nätet i samma tiondel som signalen går.
Borde det inte ha dömts mål i så fall ??? Eller har jag missuppfattat regeln ???
Med min ringa erfarenhet av media så är det väl ändå så att ljud och bild synkas för att "nå ut" samtidigt??"

"Själv tyckte jag att det var mål men man får ju hoppas att den förbannade Timrå-supporten som var videodommare var ärlig
men jag tycker att man borde ha en utsänd dommare som videodommare eftersom att det är så pass viktiga beslut som tas så är
inte en hemmasupporter specciellt lämpad för den uppgiften."

Kan inte låta bli att tycka att segern blev ännu skönare när man ser reaktionerna. Jag är nog inte helt snäll...=)

« · 1019263 · »