Styf och Sebbe stannar alltså hemma. Är det någon där ute som kan säga något lugnande till mig om konstellationen Lotvonen/Moe så får ni gärna göra det nu.
Handlingsförlamning på forumet, eller vad? Maken till så magert innehåll på sidan när klockan är strax efter 13,30, vi spelar semifinal nr 4 i en matchserie vi leder med 2-1 mot suveräna serievinnarna HV71, är makalöst.
Dags att trappa upp. Dags att börja fokusera, även här.
Jag läser något förnöjsamt Wikegårds blogg där han skriver citat: "Det kommer inte att göra matcherna mindre sevärda. Timrås båda segrar tvingar nu HV71 att visa upp alla sina kvalitéer man har i laget, och Kenta Johansson måste visa att han är en bra coach även i slutspelet" Kenta, ja. Han som var lugn som en filbunke under sin tid i Timrå har plötsligt börja surna till och visat känslor. Ser man månne lite stress i hans agerande? Har Timrå fått HV71 dit man vill, har HV71 svårt att finna ett motvapen? Glöm inte att en vinst i Kinnarps skapar matchboll Timrå. Kenta oroar sig säkert för det. Kenta som knappt tog en timeout i Timrå visar nu en viss nervositet i HV och tar timeout så fort han känner tvekan.
Jag tycker det bådar gott. Timrå har två möjligheter att skaffa sig matchboll i Timrå på torsdag. Igentligen har Timrå inget "måste" i dessa två matcher. Det är HV som MÅSTE vinna dessa matcher, det är HV som måste reda ut det här. Timrå däremot kan spela sitt spel, och göra det dem är bra på. Och tro mig. HV kommer att få kämpa för seger både idag och i morgon. Det skulle inte förvåna mig det minsta om de misslyckas, i åtminstone en av dessa två matcher.
Har inte sagt det tidigare och inte haft möjlighet att medverka men fan. Klackens prestation i 3:e är bland det vackraste jag har hört på mycket länge. Det är vad som gestaltar den 6:e spelaren på banan. Helt underbart vackert och som exilsupporter kan jag bara rysa av avund. Vackert jobbat!
ÄLSKADE TIMRÅ IK... Man vinner inget SM-Guld på att vara bäst i tredje perioden flera matcher i rad. Inget lag har gjort det och inget lag kommer göra det heller....
ALLTSÅ... Fullt FOCUS från första nedsläpp NU... så slipper tocken som jag få hjärtinfarkt. Kör över HIV-patrasket, vi är så mycket mer en de däringa nördarna. Dominera direkt från första nedsläpp, vi kan ju å vi är ju bäst. Vänta inte till tredje perren den här gången snälla...
And now counting..... 16 timmar - några få minuter...
Tänkte på Jimmy's blogg han skriver där att teoretiskt sett är(var) klockan halv två men det stämmer ju inte för man skulle ju ställa om klockan mellan 2-3. Därför är(var) klockan fortfarande bara halv ett ;-)
Kom in i omklädningsrummet – då rasade spelarna TIMRÅ. HV 71 vägrade att ta emot priset för matchens lirare efter matchen.
Timrås marknadschef Rolf Norrbom försökte dela ut priset, men efter en verbal fight leddes han ut ur HV71:s omklädningsrum av lagkapten Johan Davidsson.
Har bra vibbar inför morgondagen. HV har vid det har laget insett att det inte blir någon lek. De är fått något att fundera på. De facto är HV det mest utvisade laget i grundserien och har Ward, Jämtin och Ledin på 1:a, 2:a och 3:e plats i utvisningsligan. Antingen fortsätter de som de gjort och HV får fler boxplay. Eller så får de lugna sig och bli sämre hockeyspelare. Vad jag menar är att om man har denna spelstil och lever på den, så blir det väldigt svårt att gå in halvhjärtat och försöka sansa sig på kommando. Hela HV måste alltså lägga band på sig för att inte åka ut och det gynnar automatiskt Timrå med sin anfallslusta och skridskoåkning.
Det enda Timrå verkligen behöver tänka på är att göra en rivstart och vara alerta direkt. Var pucketta, vinn närkamperna, spela ett hemmaspel på bortaplan och vi vinner detta.
Vi måste vinna minst en match på bortaplan. Lika bra att börja imorgon.
El Maco: Det är inte storleken som räknas... Under min konvalescens har jag blivit beroende av en NextBase (perfekt att ha i sängen för att avnjuta "Morden i Midsomer" eller hästpolo...) och då snackar vi 7" ...
Vi ska vara nöjda, förhoppningsvis får fler personer möjlighet att se matchen och härliga Timrå. Personligen gjorde det faktum att kanal 5 sänder matchen att min beslutsångest nådde oanade höjder. Jag står här och brottas med den evinnerliga frågan "vart ska jag se den för att det skall bli störst chans för Timråvinst?" Hemma, hos kompisar eller middag och hockeymatch i barndomshemmet? Svåra val :)
Redax 2: Varje gång jag är i Jönköping på hockey (det vill säga två gånger så här långt...) spanar jag utanför hallen efter en kvarting som farsan och en kompis till honom enligt uppgift gömde i en snödriva innan de gick in i Rosenlundshallen 1981 och glömde kvar. Än har jag inte hittat flaskan och inte har jag sett bilder på farsan på Timråklubbans mammas bilder heller. Men han kanske var där ändå?
Fotografen till bilderna (som väl en av tjejerna med de snygga randiga sockorna) har jag däremot träffat alive and kicking på ståpats i Axa arean.
Om man skulle hålla sig till tråden Tråden istället?
Surftips - leta reda på användare Timråklubban och kolla in filarkivet. Bilder från en annan supporterresa till Jönköping. Mustascherna var snyggare och bussen av enklare standard. Och även om Timrå förlorade just den matchn blev det elitserien i slutänden.
T T: Instämmer så klart. Det var helt enormt i sista perioden och han var fantastisk. Och som jag har längtat efter den där "bära-fram-laget-känslan". Igår återuppstod den och det blev succé direkt, milt uttryckt ;) Mäktig ljudkuliss! Det var underbart att bevittna, men framförallt höra, sista perioden ännu en gång.
Om jag ska nämna ett enda namn från gårdagen så väljer jag Olle. Han bar hela publiken i tredje perioden vilken i sin tur bar laget. Det var en mäktig upplevelse.
Håller med fullständig. Nu är ju inte detta bara ett problem ni lider av i Timrå utan gennerellt sett över hela Sverige. Det är ett hån mot alla de stackare som inte har råd, eller, få tag i någon biljett.
Folk som lämnar arenan i förtid när Timrå leder med uddamålet i en SM-semifinal borde tvingas att legitimera sig vid utgångarna och stängas av från nästa match.