1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601146 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Nu vill jag se TJ öppna börsen så att Hahl blir kvar, kosta vad det vill.

Här är semitråden

Blä! Önskar att jag hade kunnat åka med till Jerusalem igen på söndag. Tyvärr så börjar min praktik på måndag morgon så det går inte =/

Tror och hoppas på att ni som ändå åker försöker skrika sönder apburen och lyfta upp spelarna så att de orkar kötta ner HV i minst en av två bortamatcher.

KÄMPA TIMRÅ!

73Sjöbba: Inte på Piratebay iallafall...

Kerstin_k: Din filhandlare har inte vad på lager?

Kerstin_k: Logistiken är bristfällig ibland.

73Sjöbba: Märkligt. Min lokala filhandlare har inte den på lager. Tråkigt värre :&

actionleif: Mitt tips är att det är lika mycket familjeskäl som Timanders magsjuka ifjol. Om inte någon nära avlidit.

spud: Mycket tråkigt, undrar vad det är för familjeskäl.

styf tänker då inte vara med imorn

Simmalugnt: Releasen heter som jag kopierade och klistarde in

73Sjöbba:

Tycker det mesta går trögt i dag men det är jag det....

73Sjöbba:

Ja då menar du alltså semifinal 3 Timra.vs.HV71

och inte semifinal 3 HV71.vs.Timra

=o)

Simmalugnt: Det är ju Lördag så logistiken kan gå lite trögt idag. =)

Simmalugnt: Nä, jag menar gårdagens match.

73Sjöbba:

Du menar semifinal 2 HV71.vs.Timra nu va, som är den enda jag hittat?

Den 3:e gick ju i Timrå i går.

för övrigt så förstår jag inte varför någon skulle vilja se semi 2 igen.

ralus: Själv tankar jag på Preem :)
Och i bland Statoilar jag.

73Sjöbba: var kan man tanka?

För övrigt var det underbart att skåda Sanny igår när han lämnade isen.

Underbart!

Och en annan sak så finns:
Elitserien.2008.Semifinal.3.HV71.vs.Timra.SWEDISH.PDTV.XviD-BaraTV
ute hos en lokal fildelare nära dig.

Abron: Bortaplatsen är klagomuren i Jpkg, en sån stad måste ju ha en sån, och plexit blir ju perfekt till det.....

Laban:

Nu är det som det blev, vi skall inte haka upp oss på att ni är lite trångbodda där nere i Jerusalem, vi är ju vana att ha lite space här uppe...

Chief:
Jo jag kände dom blickarna i onsdags, men dom berodde nog mer på dynglukte från ladugårdsgolvet.....Än...

Var inte jej......

Chief: "Gunde, sitter du här och ljuger nu igen!"

El Maco: Jo, det var efter det jag slutade ha på mig min gi på hockey. Dumt att ge fair warning liksom.

Chief: han såg väl att du kunde karata ner skrikaren

Abron:

Kan inget annat än hålla med dig.

Hv har gått fran att haft den bästa bortastå till
den absolut sämsta.

TRAGISKT...

Abron: Ha ha, jag höll faktiskt på att bli utkastad för nåt år sen. Jag gjorde det stora misstaget att låta blicken vandra och titta vem som satt och vrålade otidigheter på läktaren bakom mig. En myndig vakt stegade fram och meddelade att "blicken på isen eller du åker ut!" Men det är klart, är man som jag 2 meter lång, 1 meter bred, har kraftig skäggväxt och hår på bröstet så ser man ju rätt farlig ut.

Laban:

Jag vill nog kalla det en plats för kreatur, typ nått....

Faktiskt den sämsta bortaplatsen i ES......

Laban: Snarare akvariet.

Abron:

I apburen menar du????

Laban:

Yes vi synes, hoppas du ser oss där nere på betongplattan just bakom plexit.......

Laban: Bilden som videodomarna har visar minuter, sekunder, tiondelar och hundradelar i bild på varje repris som de granskar. Så det går inte att fuska. Signalen slås på när tiden tar slut och det blir alltid ca en tiondels fördröjning innan man hör den. Liknar Frölunda mot FBK:s slut. Efter den matchen så sas det även att det är klockan som bestämmer när det är slut, inte "hesa-Fredrik" , som för övrigt är väldigt hes i EON Arena.

Nu när jag fått lite distans till gårdagens match kan
jag skriva ett inlägg.

Först och främst TIK vinner rättvist inget snack om saken.där
endast första och andra bidrog.
I TIk var det fler kedjor som bidrog jämfört med Hv

För att vinna uppe i EON kan man inte dra på
sig så många onödiga utvisningar som Hv gjorde i går.
TIK är ett alldeles för bra lag att ge handicap.

Situationen i slutet är svårbedömt.Ser man på repriserna
så hör man klart och tydligt att pucken är i mål innan signalen
tjuter men synkningen är inte helt tillförlitlig.

Bara acceptera beslutet då man hoppas att funktionärena
håller sig neutrala och gör rätt beslut.

1-2 i matcher..syns i Jkpg på Söndag

Hahl Bundy: Suveränt om det stämmer. Behöver man ju inte sitta och åka runt till folk som har tidigare sända kanaler, utan kan se matchen live hemma i soffan

Hälge: Han gjorde definitivt ett bra jobb igår!

Rätt lustigt blir det ju när folk som inte skriker står och gnäller på att trumman inte låter. Vad hade dom tänkt att han skulle trumma till då tro.=)

Selina: När det ändå pratas om klacken, så kan Knylan få en klapp på axeln också.

Det är så många som skyller på honom när det är dåligt drag, ibland välförtjänt men oftast helt fel.

Bra jobbat !

Hv-Timrå på Kanal 5 i morgon.

MODOJohan: Jag håller med. Jävligt konspiratoriskt att tro att en domare inte är proffsig nog att göra så gott han kan att följa reglerna, speciellt i en sådan funktion som måldomare där granskning är fullt möjlig.

1-1 o konstiga mål jag menar sparken eller styrningen i måndags.

Selina: Nä, jag gnäller inte. Jag förstår det inte bara.

Spec. inte när man bör vara euforiskt glad över en bra o fantastisk hockeymatch istället för att ödsla energi på små negativa petitesser i 1:a o 2:a per. då det var lite spänt överallt.
Man kanske måste inse att alla går kanske inte på hockey för att skrika oavbrutet i 60 min en del kanske är där för hockeyunderhållningen o spänningen o kan inte förmå sig att skrika el. sjunga.

Själv tillhör jag kategorin som aldrig kan vara tyst.
Jag tycker det var en fanatstisk stämning igår kväll som med råge överträffar det lilla sega emellanåt.

Jag är en av dom som inbillade att jag såg pucken i mål innan signalen gick. Men jag tror vi blev lurade. Matchklockan och slutsignalen kanske inte är riktigt synkade alla gånger. Dock så tror jag definitivt att måldomaren är så pass proffsig att han kan vara opartisk. Snöpligt för HV, välförtjänt av Timrå naturligtvis. Ni skakar om HV rejält bra.

mikenomad:

Är det inte av förbundet ditsatt folk som gör dessa granskningar?

Tycker att maken till dålig förlorare får man leta efter

Janken: Ja det blev lite otydligt. Menar ju att dom tyckte sig höra slutklämmen på våran hesa utdragna signal.
Början av signalen finns det inte en chans att någon hörde...

Selina:
Visst!
Men betänk att själva signalen ljuder någon sekund/Några sekunder.
Det är ju när signalen börjar ljuda som gäller.

Janken: Antagligen därför folk påstår att de hörde signalen efter att pucken var i mål.
För då tystnade ju väldigt många.=)

Hahl Bundy: Men ork till att gnälla på de som gnäller det har du?!=)

Ja, vad säger man så här dagen efter...livet är underbart! Så har då älskade, underbara Timrå IK stått för en mirakelvändning även i den här matchserien!

"Förstår att det inte skulle bli mål eftersom det var Timrå-personal som gjorde videobedömningen, säger Puistola uppgivet."
(ur dagens AB....surt sa räven)

Som man känner sig själv känner man andra. Känns som att vi har HV på gaffeln. :-)

The Palm: Det kände iaf inte jag till. Tack för upplysningen! Detta gör liksom hela diskussionen ointressant...

Tjalle:
Håller med dig jag!
Det är väl, i sammanhanget, helt ointressant hur canal+ klocka beter sig!
En riktig skandal vore det om det i efterhand visade sig att målkameran är synkad med en TV-kanals klocka i stället för det officiella matchuret.
Enligt uppgift så skall det vara ganska tydligt i målvideon huruvida tiden är ute eller inte. Färgen ändras på skärmen, till rött, när klockan slår över på 20:00.
Sen tycker jag att alla som anser sig ha hört signalen gjorde det bra.
6000 personer som skriker rakt ut!
Jag hörde inte signalen.... Inte en chans!

Det var väl en jäkla tur att signalen hördes EFTER slutsignalen, och inte som i Frölundaborg - INNAN slutsignalen. Sen är det så att matchvideorna som måldomarna granskar skickas vidare till Svenska Hockeyligan för eftergranskning. Frågan om partiskhet/opartiskhet är helt oväsentlig!

« · 1019498 · »