Blä! Önskar att jag hade kunnat åka med till Jerusalem igen på söndag. Tyvärr så börjar min praktik på måndag morgon så det går inte =/
Tror och hoppas på att ni som ändå åker försöker skrika sönder apburen och lyfta upp spelarna så att de orkar kötta ner HV i minst en av två bortamatcher.
Abron: Ha ha, jag höll faktiskt på att bli utkastad för nåt år sen. Jag gjorde det stora misstaget att låta blicken vandra och titta vem som satt och vrålade otidigheter på läktaren bakom mig. En myndig vakt stegade fram och meddelade att "blicken på isen eller du åker ut!" Men det är klart, är man som jag 2 meter lång, 1 meter bred, har kraftig skäggväxt och hår på bröstet så ser man ju rätt farlig ut.
Laban: Bilden som videodomarna har visar minuter, sekunder, tiondelar och hundradelar i bild på varje repris som de granskar. Så det går inte att fuska. Signalen slås på när tiden tar slut och det blir alltid ca en tiondels fördröjning innan man hör den. Liknar Frölunda mot FBK:s slut. Efter den matchen så sas det även att det är klockan som bestämmer när det är slut, inte "hesa-Fredrik" , som för övrigt är väldigt hes i EON Arena.
Nu när jag fått lite distans till gårdagens match kan jag skriva ett inlägg.
Först och främst TIK vinner rättvist inget snack om saken.där endast första och andra bidrog. I TIk var det fler kedjor som bidrog jämfört med Hv
För att vinna uppe i EON kan man inte dra på sig så många onödiga utvisningar som Hv gjorde i går. TIK är ett alldeles för bra lag att ge handicap.
Situationen i slutet är svårbedömt.Ser man på repriserna så hör man klart och tydligt att pucken är i mål innan signalen tjuter men synkningen är inte helt tillförlitlig.
Bara acceptera beslutet då man hoppas att funktionärena håller sig neutrala och gör rätt beslut.
Hahl Bundy: Suveränt om det stämmer. Behöver man ju inte sitta och åka runt till folk som har tidigare sända kanaler, utan kan se matchen live hemma i soffan
MODOJohan: Jag håller med. Jävligt konspiratoriskt att tro att en domare inte är proffsig nog att göra så gott han kan att följa reglerna, speciellt i en sådan funktion som måldomare där granskning är fullt möjlig.
Selina: Nä, jag gnäller inte. Jag förstår det inte bara.
Spec. inte när man bör vara euforiskt glad över en bra o fantastisk hockeymatch istället för att ödsla energi på små negativa petitesser i 1:a o 2:a per. då det var lite spänt överallt. Man kanske måste inse att alla går kanske inte på hockey för att skrika oavbrutet i 60 min en del kanske är där för hockeyunderhållningen o spänningen o kan inte förmå sig att skrika el. sjunga.
Själv tillhör jag kategorin som aldrig kan vara tyst. Jag tycker det var en fanatstisk stämning igår kväll som med råge överträffar det lilla sega emellanåt.
Jag är en av dom som inbillade att jag såg pucken i mål innan signalen gick. Men jag tror vi blev lurade. Matchklockan och slutsignalen kanske inte är riktigt synkade alla gånger. Dock så tror jag definitivt att måldomaren är så pass proffsig att han kan vara opartisk. Snöpligt för HV, välförtjänt av Timrå naturligtvis. Ni skakar om HV rejält bra.
Janken: Ja det blev lite otydligt. Menar ju att dom tyckte sig höra slutklämmen på våran hesa utdragna signal. Början av signalen finns det inte en chans att någon hörde...
Ja, vad säger man så här dagen efter...livet är underbart! Så har då älskade, underbara Timrå IK stått för en mirakelvändning även i den här matchserien!
"Förstår att det inte skulle bli mål eftersom det var Timrå-personal som gjorde videobedömningen, säger Puistola uppgivet." (ur dagens AB....surt sa räven)
Som man känner sig själv känner man andra. Känns som att vi har HV på gaffeln. :-)
Tjalle: Håller med dig jag! Det är väl, i sammanhanget, helt ointressant hur canal+ klocka beter sig! En riktig skandal vore det om det i efterhand visade sig att målkameran är synkad med en TV-kanals klocka i stället för det officiella matchuret. Enligt uppgift så skall det vara ganska tydligt i målvideon huruvida tiden är ute eller inte. Färgen ändras på skärmen, till rött, när klockan slår över på 20:00. Sen tycker jag att alla som anser sig ha hört signalen gjorde det bra. 6000 personer som skriker rakt ut! Jag hörde inte signalen.... Inte en chans!
Det var väl en jäkla tur att signalen hördes EFTER slutsignalen, och inte som i Frölundaborg - INNAN slutsignalen. Sen är det så att matchvideorna som måldomarna granskar skickas vidare till Svenska Hockeyligan för eftergranskning. Frågan om partiskhet/opartiskhet är helt oväsentlig!
Timrås läkare talar ut ************************************************************** Det allra största frågetecknet efter genrepet är förstås kaptenen Anton Lander. Han klev av skadad och enligt sportchefen Kent Norberg har han ... | Läs mer