Jag klagar inte på mycket.. Men vi/jag grejar detta om ÄLSKADE TIMRÅ IK lär sig att begripa att en match startar i.o.m PERIOD ETT å inte i.o.m period TRE som nu verkar vara något legio...
PERIOD ETT, focus, focus, focus, focus,focus, focus, focus, focus, FOCUS...
PERIOD TVÅ, lungt och fint å relalalalalalalxa......
PERIOD TRE, räkna hem fåren, lungt och fint så slipper vi tokken jävla stress....
A som i attack, A som i hjärtinfarkt... Allvarligt, jag e en A-människa, hjärtat ska väl inte vara i halsgropen då beroende på klent inklivande i PERIOD ett...
I dom bästa av världar så önskar jag, för mitt hjärtas skull, bot och bättring redan från PERIOD ETT framjent...FOCUS från nedsläpp hädanefter alltså...
MB: Instämmer, men samtidigt är ju frågan vart pengarna bör läggas - på ett fyradommarsystem eller på oberoende målgranskare. Jag förespråkar ett fyradomarsystem och delar din naiva tro på granskarnas opartiskhet.
Vilken match! Ingen röst kvar, tur att det är tangenter här. Vilken kämpa insats, Ootroligt bra tryck i arenan framförallt i sista. Att slösa ork på att gnälla över att Klacken var dålig det förstår jag inte ärligt talat. Finns en del faktorer till det, bla att en del som står på ståplats inte fick plats nån annanstans o som var pissnödig av spänning, då är det inte lätt.
Tjalle: Men jag förstår detta att det inte är opartiska granskare och folk gnäller på det, nu är jag ju lite naiv i min tro att man hoppas det finns sådana att om de åtar sig ett sånt jobb, så agerar man opartisk, oavsett bostadsort, men det är jag det.
Men någon i går påpekade här att HL hade en observatör med också.
General_Moisio: Av den enkla anledningen att det är viktigt att känna till vad som gäller och hur saker och ting hänger ihop. Det har dessutom enbart gått 12 h sedanmatchslut så jag tycker nog att formuleringen "hur orkar ni fortfarande" är lite snudd på komiskt. Sedan fattar jag faktiskt inte om du är ironisk då du skriver "De var inte mål punkt slut"...
Tycho: Matchklockan i TV synkas per automatik med jämna mellanrum med det officiella matchuret (är dock osäker på med vilken frekvens). Därav kan det ibland diffa en eller flera sekunder. Dessutom är den akustiska signalen av kompressionstyp vilket gör att det tar typ 0,2 sekunder innan den når full ljudstyrka. Med tanke på att ljud enbart färdas med 340 m/s så kommer även någon tiondels sekunds dröjsmål att läggas till där.
Måldomarens bild är däremot direkt och utan fördröjningar kopplade till matchuret. Jag är därför helt övertygad om att rätt beslut fattades.
Största skandalen, enligt mig, är att få händelsen att framstå som en skandal...
Nu återstår den största utmaningen - att vinna i Jerusalem. May the force be with you!
Å för oss som inte jitter åka till Jerusaslemm äh Jerusalem, och stöder på plats benhårt i röttåvitt så är det som så att enligt den förnämliga sajten www.tvmatchen.se att det sänds så här på söndagen...
På femman(Kanal 5) klockanj 19:30 sänds....: HV 71 - Timrå IK Elitserien (Semifinal 4:7)
Ja, ni som aldrig verkar veta nått, www.tvmatchen.se hamnar väl bland era favoriter nu...eller ska jag tjöta hål i ert ihåliga huvve en gång till????lägg in www.tvmatchen.se bland era favoriter i browsern coccobellos...
Förresten, fattar ni inte att det blir sommartid natten mellan lördag och söndag, ja skyll då inte på mig coccobellos...
Förresten, hockey och sommartid... ja hallelulleja då da...
Tycho: Det är i alla fall några som blev lite lätt sura över förlusten...;-) Saxat från HV71 forum:
"DET VAR MÅL MAN HÖR JU SIGNALEN EFTER MÅLET!! VINNERBORG DÖMDE MOT HV HELA MATCHEN DOMARJÄÄVEL!!!!!!!!!!"
"Jag säger bara en sak : DOMARSKANDAL ! Alla såg väl att de va mål. Man hörde inte signalen föräns efter pucken va i mål."
"Grattis domaren! Du avgör matchen! 3-3 vid full tid, skulle det vara! klockan ringer när pucken är inne!"
"Sen målet i slutet, my god, var det någon som hörde annorlunda. NÄTET rasslar till när signaljäveln går. Men den inavlade jävla lappjäveln vet inte bättre än att tala om för den ännu dummare vinnerborg att det inte var mål. FY FAN! Välkomna till kinnarps arena era jävla as!"
"Med tanke på att Charles...sitter och "dricker dunk" med nåt lokalt by-luder i lappland... och jag har kollat otaliga gånger på DVD´n, så är jag jä*ligt tveksam. Som jag uppfattar det (har tom plockat fram hörlurar och kopplat in) så når pucken nätet i samma tiondel som signalen går. Borde det inte ha dömts mål i så fall ??? Eller har jag missuppfattat regeln ??? Med min ringa erfarenhet av media så är det väl ändå så att ljud och bild synkas för att "nå ut" samtidigt??"
"Själv tyckte jag att det var mål men man får ju hoppas att den förbannade Timrå-supporten som var videodommare var ärlig men jag tycker att man borde ha en utsänd dommare som videodommare eftersom att det är så pass viktiga beslut som tas så är inte en hemmasupporter specciellt lämpad för den uppgiften."
Kan inte låta bli att tycka att segern blev ännu skönare när man ser reaktionerna. Jag är nog inte helt snäll...=)
Per HApps: I STtv låter det som att Challe var övertygad om att signalen ljöd innan målet. Jag var tveksam.... men då jag stirrade på C+ klockan i slutet såg jag också att den betedde sej konstigt. Stannade på typ 19:51 och sen hoppade den fort fram till 19:54 eller nåt. Känns som att Stillman inte ska stirra sej blind på den klockan som han tydligen gjort enligt AB eller Expressen eller vilka det nu var.
Simmalugnt: Jag såg reprisen inatt och där är det helt omöjligt att höra nån signal förrän publiken tystnat när de ser att pucken är inne. Vi på plats som tittade på klockan var säkra att det var slut. Ser även att klockan stannar i C+ sändningen så den ligger efter orginalklockan i hallen... Det lär väl få HV:arna att bli ännu surare... ;P
Selina: Jag skrek tills inte rösten höll och jag bara gurglade ett läte... Då var jag tyst då jag behöver rösten i arbetet. Men det var flera som var tyst fast de inte hade röstproblem. Det är inte så svårt att mala på om man bara ser till att sluta tänka på att man måste göra det och bara följer med. Tror många ser sjungandet som ett jobb ist för vad det egentligen är. En reflexmässig rutin som ska ske naturligt. Visst är man inte alltid på humör men man kan sjunga med när en ramsa går. Tycker ändå att 3:e perioden är bra av klacken. Dock går allt att förbättra, min röst tex. ;P
Alla verkar så säkra på att tiden var slut. Jag som såg matchen från TV-soffan var däremot fullständigt övertygad om att signalen gick efter pucken gick i mål.
Jag var helt inställd på sudden. Jag är väl en obotlig pessimist.
RTS: Vi fick många konstiga blickar då vi drog igång den innan spelarna ens kommit ut på isen. Men det blev ju bra tillslut...trots att det var Hälges idé. :-P
Simmalugnt: Word! Bakfyllan är ljuvlig, och det bästa med gårdagen var: Här i Falun där alla snackar om "Slaget om Siljan" i en kvalserie som känns helt ointressant var att jag träffade en HV supporter på krogen efter matchen.
-Varför håller hela jävla Sverige helt plötsligt på Timrå? var hans molokna kommentar när jag påminde honom om slutresultatet.
En hockeymatch är 60 min lång. Inte 60 min å 1 sek. Tacka fan för det!
Fy fan vad skön ramsan är som rullade hela tredje. Kom igen Timrå !! Kom igen Timrå !! Kom igen Timrå!!. Vilket tryck det blir när den rullar i gårdagens sakta takt.
Dream Team: "Känsligt läge", heter det visst. Citat, Lasse Anrell:
"Man förstår att det är känsligt läge när Lance Ward i första perioden utdelade den mest gruvliga tackling jag sett i en svensk hockeyrink på mycket länge. Petr Tenkrat, 31 år, 86 kilo, från Kladno, åkte i full fart bakom målet när Ward kom från andra hållet och fick en en fullständigt sanslöst brutal och vacker tackling – axel rakt in i bröstet – och Tenkrat, nu ungefär 34 år, kroppsligt sett, reste sig på två sekunder, spelade bytet ut och fortsatte sen hela matchen.
Det var det mest imponerande i E.On Arena i går. Ljudet av Tenkrats kropp lät som när Rocky Balboa slog mot fruset kött. Tenkrat är min man efter det. Han är värd ett SM-guld. Ward också. Det var hockeykonst på en närmast erotisk nivå."
73Sjöbba: Bitterheten är ljuv, heter det. Pilutta dej, Pasi Puistola.
"– Jag hörde ingen signal och trodde det var mål. Men sedan när det blev video-bedömning försvann hoppet. Förstår att det inte skulle bli mål eftersom det var Timrå-personal som gjorde videobedömningen, säger Puistola uppgivet."
Modano: Robban skötte uppgiften sin mer än väl i går då han fick Jämtin OCH Herdina utvisade. Behöver ingen som spöar Jämtin då han är en bättre tillgång för TIK i utvisningsbåset.
Man bara njuter av att se den svårt sjuka störda Jämtin tappa sin hjärncell gång på gång. Önskar vi hadde en roll spelare som bara har till uppgift och spö skiten ur han och ledin som man har i NHL värt och ha nån sån i truppen till hösten. NU ÅKER VI SÖNDER HV SÄTTER PRESS FRÅN START OCH KÖR PÅ MED SAMMA SPEL HEMMA SOM BORTA. MOT SM GULD TIMRÅ OCH SIR CHARLES
Heleniz: Ser man på TV är det helt omöjligt att se/höra att det var slut innan pucken gick in. Så jag kan förstå att de gärna tolkar det till sin fördel. Men vi som var där och tittade på klockan hade inga tvivel...
Hahaha. Så jävla kul att alla HV-människor blånekar till att det bortdömda målet var ett korrekt beslut av videodomaren. Men ofta nån skulle sitta och fuska i sekretariatet då. Det är ju ungefär lika smart som Jämtins (oprovocerade) roughingutvisning. Jaja. Skit samma. Skönaste segern på länge. Mika Pyörälä äger!
Friman SR: Håller med. Sen måste vi fan börja ge backlund koffeintabletter eller nånting, för så här kan det ju fan inte få fortsätta. Ibland ser det ju faktiskt ut som han står och sover, och 0-1 målet är fullständigt oacceptabelt på den här nivån.
Uno Gordon: haha näe men det är ju bra att man provar på nya saker, även om det där kanske redan på förhand var dömt att bli just ett fiasko.
Kommer ihåg en gång när jag provade att blanda jäger med trocadero, och var skitsäker på att det skulle bli lyckat, men fy fan vad hemskt det smakade. Men i försöket efter då jag provade kaktur/lime-festis (av alla möjliga drycker) så blev det fruktansvärt gott. Kan jag rekommendera om man inte är en tjurskalle som alltid ska dricka jägern som den är.
näe nu är det väl dags man släpper det här ämnet innan nån mod drar ihop ögonbrynen.
Kerstin_k: Ja ingen erotik, ingen romantik å ingen sprit. Vi får focusera på nästa match...
ÄLSKADE TIMRÅ IK... Starta för i helvete som om det var tredje perioden direkt, någon jävla blygsel från början vill jag inte veta av... Vi ska inte ge bort nått lillfinger som dom ska få någon chans att stjäla...
Vi är så jävla mycket bättre än dom, det vet jag att VI vet....
andyo: Ja det kan man ju fråga sig. Jag är väl inte riktigt klok och kände för att pröva någonting nytt. Så nu behöver ju ingen annan testa det så att säga. Jag brukar få några tokryck ibland och vill väl antagligen inte dö nyfiken.
Timrås läkare talar ut ************************************************************** Det allra största frågetecknet efter genrepet är förstås kaptenen Anton Lander. Han klev av skadad och enligt sportchefen Kent Norberg har han ... | Läs mer
PERIOD ETT, focus, focus, focus, focus,focus, focus, focus, focus, FOCUS...
PERIOD TVÅ, lungt och fint å relalalalalalalxa......
PERIOD TRE, räkna hem fåren, lungt och fint så slipper vi tokken jävla stress....
A som i attack, A som i hjärtinfarkt... Allvarligt, jag e en A-människa, hjärtat ska väl inte vara i halsgropen då beroende på klent inklivande i
PERIOD ett...
I dom bästa av världar så önskar jag, för mitt hjärtas skull, bot och bättring redan från PERIOD ETT framjent...FOCUS från nedsläpp hädanefter alltså...
FORZA TIK.........alltid, alltid.....