1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601193 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Kerstin_k: jo fy fan vilken vinst. hoppas vi kniper en jävel i jönköping nu bara, i det läget med en matchboll i hemmahallen borde göra att tenkrat, hahl med flera får en sån jävla kick att de dödar HV efter 3 minuter!

Jensen_12: haha ja det där låter som nått man blandar i Göteborg det =) fan måste dit å röjja i sommar.

andyo: Nu tänker jag inte hoppa in på en alkoholdebatt igen. Den fick inte vidare bra genomslag sist det begav sig.

Vi skiter i vilket vi har druckit eller tycker om att dricka och konstaterar att Timrå spöade HV idag. Underbart, erotiskt och romantiskt! Det lever vi gott på!

andyo: Äsch, cider/vodka blandat med julmust ftw!

Kerstin_k: det var inte dåligt, pallar inte sånt. Är mer en ölare, och det ska ju vara Stout så klart!

andyo: Okej, jag är lite Whiskeytung så jag fattar ingenting just nu :/

nu blir det 4-1 i matcher... vi avgör söndag/måndag

Kerstin_k: Jo, och det var ju det dilemmat jag syftade med sparbössan =)

andyo: Jag har i och för sig inte stulit mitt alias. Inte mer än från munnen på en av mina bästa kompisar. Dilemmat i mitt fall är väl först och främst att det åsyftar helt fel kön. Men det tar jag nu, jag får leva med det :)

Kerstin_k: haha okey, ja det är ju rätt lätt att tro man kan vända upp och ner på dig och använda dig som sparbösa, som lars ekborg skulle sagt. Jag har till och med stulit mitt alias, så folk kanske tror jag är någon helt annan än den jag är.

andyo: Jag kan nog inte påstå att jag är det. Nu har jag förvisso använt mig av det här aliaset i några andra sammanhang. Men här på hockeysnack gjorde jag det i tron att jag inte skulle vara vidare aktiv. Mitt nick sammanfaller hur som helst jävligt illa med den jag egentligen är :)

orion: ja, för en del av oss är ju väldigt stolta över våra alias i den här cybervärlden!

Fy faan vilka gubbar vi har!!! Så goa dom är... HV e helt knäckta nu, leda med två mål, åsså tre i arselet... Å sen tror dom de kunde leka med klockan, å inte vann dom det heller....HV e döa, moraliskt....hehe...

Man ska inte mörda, framförallt inte om de e som HIV71 för dom ligger ju redan ner, men de äro nu krymplingar och de ska som sådana likvideras fort, annars lider dom och det vore ju plågsamt...;-)

Men, jag e ju en snäll räkel så jag kan ju inte önska HIV71 lycka till, däremot Kenta kan få det bra framöver, nästa år...

"Kom igen Timrå, kom igen" var grymt i hela hallen i sista perioden, tack för det klacken, tack för att det fick pågå, och att det stävjades att inga bastarder fick chansen med uttjatade "Timrå IK är dom bästa...". Ja vi e bäst, men det har jag vetat länge nog...;-)

FORZA TIK.........alltid, alltid........

sevve: Vi är många härinne som heter nåt annat än det vår mamma kallar oss! Låt oss fortsätta att ha det så!
Dom som läcker suger!

orion: det var itne jag som sa Malin från första början ^^

sevve: Javisst, tilltala henne så i den verkliga världen dårå!
Men har hon valt nåt annat i den här cybervärlden så tilltala henne här på det sätt hon önskar!

Dogsbite: Jag är inte speciellt medveten om de inövade varianterna men klart för mig är iaf att man inte alls verkar så sammansvetsade i PP-formationerna att man kan låta motståndarna jaga och öppna ytor för dom andra. Man får sällan tryck och när man får det så är hv elakt bra på att checka på backarna.

Tycker man ser en tydlig skillnad jämfört med hvs pp där man vet exakt vilken man ska öppna ytor för och kommer till många avslut. Tycker inte Timrå har hittat en bra medicin för dom där lägena där Åkerman får möjlighet att sikta in sig 2-3 sekunder innan skott kommer. Sen är det ju naturligtvis ett starkt lag vi möter och riktigt duktiga individuella prestationer som ger kraft åt deras pp.

Ja, det är klart. Man ska va ute i tid, så man inte går miste om något. ;)

Jensen_12: Är det fest så är det. Ett guld skall firas på kungligt vis.

Såg nyss reprisen på matchen och flinade lite lätt när Challe sa att:

"Koskinen såg ut som ett skämt två veckor innan seriestart".

Olle: Vill nog hålla med dig till 100% i det inlägget. Det såg krampaktigt ut under långa stunder. PP-spelet var under alla kritik. Bedrövligt långa stunder. Nu ska vi vara jävligt glad att vi lyckades vända och hade 100-delarna med oss.

Nu har vi gjort en skitmatch i Jönköping och spelat dåligt under långa stunder hemma. Hoppas att spelarna hittar tillbaka till det vägvinnande spelet som vi visade upp mot Modo. Succékedjan med Teknrat, Regin och Hynning har inte kommit upp i samma kapcitet som mot Modo. Där finns det mer att hämta. Tenkrat och Hynning har varit ganska osynliga. Hoppas att dom kan växa under de kommande matcherna.

Bäst idag var nog Bagarns kedja. Dom körde på med en härlig intensitet under hela matchen. Så ska alla trampa kommande matcher!

Uno Gordon: "Sup honom under bordet och lira rock´n´roll för kung och fosterland och sätt på honom en guldhjälm och låt han få vara med på festen."

Värst vad stor del av ditt liv som verkar kretsa kring alkohol ;)

Först börjar du supa vid lunch, och nu planerar du även att supa andra under bordet. :)

orion: Malin sa han pga att han liksom jag känner henne i den verkliga världen :P

Selina: Bara brutalt ärlig... ;P

Olle: Näe PP-spelet måste höjas väldigt många steg innan det blir acceptabelt. det funkar inte i en Semifinal att spela så slarvigt och dåligt i numerärt överläge. det var skrämmande att se med tanke på vilka spelare vi har på isen.

orion: helst aldrig

Simmalugnt: jag vet hur man ska skall få karln att vekna och le. Sup honom under bordet och lira rock´n´roll för kung och fosterland och sätt på honom en guldhjälm och låt han få vara med på festen. Då får han en flashback ifrån åttiosju och sedan kommer aldrig Virus ha ett ont öga mer till Timrå.

Hur vi skall göra med Jonasson vette fan. Där ber jag om mera betänketid och passar på frågan.

Olle: Håller med, PP kommer bli viktigare desto längre denna semifinal går..

Snoop: Malin...
när blev hon "Malin" med dej, mej eller med nån annan?

Snoop: Samtidigt så måste man ju kunna ha ett kritiskt öga även i medgång. PP-spelet idag SUGER. Det är under all kritik och på, hur många försök vill jag inte ens försöka gissa, träffar vi som bäst en stolpe av Kalle K. Hade det här blivit förlust så hade man spytt galla över det i dagar och det håller inte i kommande matcher heller...

Selina:

Don´t believe a word...

sevve:

Virus veknar snart...

Snoop: Men...lite kul är det ju när folk går i taket för att man säger nått.
Retsticka...jag? Nä inte alls!:-D

Snoop: Vi kommer nog aldrig vara värda ett guld även om vi skulle spöa alla lag med 4-0 matcher.. alltid nån expert eller nån annan som hittar en anledning varför vi inte skulle ha förtjänat det ^^

Selina: Ja säger inte att du klagar, man har rätt till en åsikt och de måste Malin förstå också innan hon hetsar upp sig.

Snoop: OM vi skulle vinna guld...så kommer inte jag att klaga i alla fall. Då skulle jag ha fullt upp med att fira...=)

sevve: Ja haha, skulle vi vinna guld så är det väl någon som klagar på att de vanns på fel sätt eller något.

Snoop:

Det är alltid bra drag på hockey, sedan får ju alla tycka vad dom vill. Men av dom matcher jag varit på genom mina år så har det då sällan varit en dålig stämmning i någon hall. Men visst kan det vara bättre vissa gånger osv men aldrig dålig enligt mig.

Snoop: japp alltid nått som är fel, folk är aldrig nöjda ^^ tar vi guld så tog vi säkert inte det på rätt sätt eller något i den stilen ^^

orion: jag kan posta en dikt jag skrivit till dig tillägnad "henne". Hon läser den varje kväll innan hon somnar. Den är fin som ett årgångsvin vettu. Men det kan bli lite tradigt att dra den i en tråd härinne. Känns som den avviker en hel del ifrån ämnet. Nog för att man är kärlekskrank på nattkröken men....

Cyklob: Ja jag förstår inte heller, tycker klacken och hela publiken är bra idag och alla klappar med, men alltid äre något som sagt :/

orion: OK, "komma varannan" ska det vara!

orion: "komma veranda"

Uno Gordon: fast "komma varandra" är ju lite poetiskt som kärleksbeskrivning...

Snoop:

Tycker alla verkar ha delade åsikter och det är väll helt ok. Men förstår inte varför ni ska tjaffsa så mycket herregud ni vann matchen :). Sedan om inte folk som står i klacken sjunger med alla gånger är ju förstårligt eftersom dom egentligen inte vill stå mitt i klacken utan vill ha en egen ståplats sektion :). Nä njut av att ni fortfarande spelar hockey en annan får ju vänta tills på måndag då Giffarna börjar :).

Uno Gordon: Fan vad illa jag skriiver nu. Kan bero på att jag fått "sms-tumme" och fingrarna värker efter allt konsulterande med Värmland i afton. Man skriver ju för ett helt kompani.

Korrigering: Vi har lyckats gå om varandra femtioelva gånger skall det stå.

janssonovich: Selina kritiserar klacken, hon kritiserar den inifrån! Hon har all rätt i världen att göra det! Kliv av!

the_dude: ja det är ju ens åsikter som gör ens personlighet? ^^ eller är jag helt ute och cyklar utan hjul på en sandstrand?

sevve: inte då, hon är emot hennes åsikter men inte henne som människa, trots att hennes åsikter ugör hennes personlighet?

Simmalugnt: Det gör du alldeles rätt i. Det krävs ju trots allt två för en tango :)
I mitt fall är det ett "triangeldrama" jag måste gå igenom innan det blir någon action. Hon vill ha mig men vi har lyckats komma varenda femtioelva gånger och nu är hon sambo. Sannolikheten är nog större som det känns nu att Timrå vinner guldet än att det ploppar fram en arvinge.

« · 1019112 · »