Uno Gordon: jag och brorsan filosoferade lite angående TIK på vägen upp till Umeå idag, vi tror nog Skogs kan bli en bra värvning. Självklart måste någon till rejält tung backvärvning tillkomma men Skogs kan nog bli lyckad.
Uno Gordon: Jaha. Men innan dess måste ju Sanny i alla fall haft statusen "högst tveksam till fortsättning" typ. Ifjol hade jag inte sagt ett knyst om Kokko dragit. Nu svider det rejält. Ta bara hans passningar i första hemmamatchen mot HV...
RocknRolf2: Tror Pärssinen kommer tacka nej till VM faktiskt och rehabilitera ryggen inför nästa säsong. Däremot vore det tjänstefel att inte ta ut Riku Hahl och Mika Pyörälä.
RocknRolf2: Det var inte klart med Sannys flytt när man ratade Kokko i december så där har du jävligt fel. Han bestämde sig i januari. Skogs däremot kan vi räkna in. Någon jag är väldigt skeptisk till.
Uno Gordon: Tycker nog Kokko var bland lagets bästa backar även innan jul, och Kokko-dissen förefaller än mer märklig med tanke på att det redan tidigt stod klart att Koskinen och Sanny drar. Backsidan inför nästa säsong oroar mig. Men Skogs är jag positiv till. En annan jag gärna ser i Timrå är faktiskt Leksands jänkare Jackman. Han är spelskicklig och har ett rejält skott!
Men, en sak i taget. Jag tror Timrå kniper nån av de här två matcherna. Skiter det sig bör chansen fortfarande vara god att fixa en sjunde avgörande...
Backlunds tavla senast gjorde mig skvatt galen (tur att hockeysnack låg nere...), tyckte även det andra målet såg billigt ut, ett löst handledsskott. Skärpning idag!
Hoppas och tror att matchbilden kommer bli som semifinal 2 då det var hv som höll i taktpinnen.
Men självklart kommer första målet att påverka matchbilden.
Håller med dig ang fyrdomarsystem det är helt sjukt att det inte tillämpas i ett slutspel.
I fredags vann TIK helt rättvist men jag anser att Hv blev för fördelade i vissa lägen.Situationerna jag tänker på är när Ward först får en slashing av en Timrå spelare för att momentet senare på en smäll av Andersson i huvudet. Ward och Andersson åker på 2 min var och den andra timrå spelaren går fri.
Visst hv drog på sig några onödiga utvisningar men TIK kom undan med några utvisningar anser jag.
Men gjort är gjort bara att se framåt kvällens drabbning i KA.
Angående backparen, tror jag det oras lite för mycket, det här är en semifinal och trots sin korta karriär som tränare, tror jag Challe har det hela under kontroll. Det vi måste skärpa med ikväll från förra matchen, framförallt 2:a perioden är att inte SLARVA, det slarvades nåt otroligt. Och speciellt i PP. Och skjuta på mål .. äh jag har för ont i magen av nervositet för att skriva ..
Bragd-Birger: Iofs så kanske vi oroar oss en smula i onödan då det inte framkommit från TIK:s håll att just dessa två bildar backpar, utan det är ju i media det skrivits om det.
Jag tror att vi vinner en utav matcherna, dagens, och att vi sen avgör hemma på torsdag. Och jag är övertygade om att vi kommer att få se ett aktivt och aggressivt Timrå från start.
Håller med dig om Jämtin killen fokusera på fel saker.,,inte bra.Hoppas att Kenta sätter Lindström på Jämtins plats i andra kedjan så Jämtin fattar allvaret.
Håller inte med dig i kritiken av Ward.Han har varit bra och inte dragit på sig onödiga utvisningar. När Ward spelar enkelt och resolut så är han en riktigt stabil defensiv back.
Laban: Rent taktiskt tror jag att detta blir den bäst förberedda matchen, från båda parter, av de som spelats. Lagen har kännt på varandra, man har en bild över styrkor och svagheter. I kväll tror jag att det blir än mer jämnt och att klyschan "spelet i numerärt underläge" fäller avgörande.
Det som talar för HV i afton är hemmaplan, igentligen inget annat. HV måste vinna i kväll annars blir det tufft, för tufft. Timrå kan igentligen gå ut och spela utan krav och utan "måsten". I slutspelet har vi gjort det en gång tidigare och då gick det åt helsike. Fjärde matchen mot Modo. Nu har Timrå redan spelat en match likt den mot Modo, mot just HV. Så jag hoppas att man lärt sig.
Antagligen kommer vi få se ett aningen försiktigt HV mot ett frejdigt, anfallsglatt Timrå. Får HV första målet så blir det antagligen en helt annan matchbild. Får Timrå första kommer det bli frustrerat i HVs avbytarbås och då kan det gå precis hursomhelst. Första målet blir oerhört viktig för resten av matchen. Kan dessutom Timrå få spelare, och ledare ur balans i HV-lägret tror jag det blir en riktigt tung afton. Sett ur HV-ögon.
Det jag hoppas på är en stabil domarinsats som inte viker ner sig och tappar matchen. Det har visat sig i matchserien att ett 4-domarsystem hade varit att föredra. Mycket skitsaker som domaren tar för medan man släpper uppenbara utvisningar. Det har varit åt båda håll skall tilläggas. Mrn rätt var det det är så avgör domarenn med ett eller fler horribla misstag. Och den här matchserien ser jag gärna avgörs på ett schysst sätt.
Frisco: Ålright. Men stämmer det att Olle är med på bussen. För att (får man anta) heja fram de rödvita till seger i afton och förhoppnings en finalplats?
I kväll kan vi snacka nyckelmatch speciellt för mitt kära Hv71.Man behöver inte vara en raketforskare för att inse att 2-2 i matcher är bättre 1-3 i TIK favör.
Hv måste få stopp på TIK i mittzon.Hv har låtit Timråspelarna komma rättvända med fart genom mittzon för då är TIK livsfarliga.
Vidare måste Hv sluta att dra på sig onödiga utvisningar spelare som Ledin och Jämtin ligger på gränsen hela tiden men de måste vara kyliga.
Hoppas och tror att matchbilden kommer bli som i semifinal 2 då det var Hv som åkte skridskor och dikterade villkoren.Hv är starka hemma i Kinnarps Arena så det är bara hoppas att trenden håller i sig me´n det kommer bli stenhårt i kväll.
250kg kärlek: Nä. Han har jag inte snackat med sen imorse. Jag gjorde bara en snabb uträkning hur långt det var mellan Södertälje och Västra Huskvarna. 30 mil och 3,5 timmar.
Ambroo: Är också hyfsat orolig för detta backpar. Förhoppningsvis i onödan. men jag har alltför lätt att visualisera ideliga fastcheckningar i egen zon, försök till 'rejäla rensningar' som blir passningar upp till HV:s blålinjeplacerade backar...samt just ett gäng sköna holding-/hakningsutvisningar när det snurrats för länge. Hualigen.
Annars är det väldigt behagligt med två raka matcher i HV-kulan. Timrå har ett grymt läge. Kan lira tämligen avslappnat i kväll och med ett bra självförtroende efter vändningen senast. Förhoppningsvis leder dessa två faktorer till ett betydligt mer initiativrikt, pumpande timråspel än sist det begav sig där nere. Då kan det bli två riktigt roliga dagar.
Vill se en fortsatt pressad och irriterad Kenta. Nu blåser det, för första gången den här säsongen, lite motvind. Kan han reda ut det? Det blir i s f första gången han gör det, i slutspelssammanhang. Hoppas Robban får lira lite mot Jämtin, Ward och Ledin också. Är det någon som kan få dom att tappa koncepterna alldeles är det han.
T T: Jag är ändå skeptisk... Det lär bli en hel del vattenskidåkning och risken för en massa tvåor pga detta får väl ses som överhängande, men jag hoppas givetvis att du har rätt. Lotvonen kan bara inte vara lika borta som han var därnere senast.
T T: Inte nog med att han kommer att göra en stabil defensiv insats, han är STOR också. Se där, inte ett ord om att han vänder lika snabbt som en finlandsfärja... ;-)
Vore ju onekligen överjävligt om bussen inte fick sig en ny slang. Och därav krigar våra spelare utan support på plats. Jag håller tummarna att det löser sig för er!
T T: Personligen så kan jag inte förstå hur man kan matcha dessa båda tillsammans. Lotvonen har varit rent ut sagt bedrövlig i de två senaste matcherna och Moe är definitivt inte den städgumma som nöden kräver. Lindström-Moe och Jonsson-Lotvonen känns i mina ögon mer idealiskt.