1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600625 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Simmalugnt: Det kan väl inte vara så svårt att se hur det skall gå till? Det är ju "bara" att göra ett mål mer än motståndarna.

Känns som om det är ordentlig fördel HV nu.
Passar oss bra, utspelade igår efter noter o Ingen absolut ingen, tror att vi kan rubba HV (bortsett vi själva).

Hoppas att det var ett taktiskt genidrag från Challes sida igår för att idag visa vilka vi är. Att skapa en falsk trygghet för HV.

Simmalugnt: Jag läste också Kapanen, men jag har väl inte riktigt vaknat än...

Uno Gordon:

Va skönt att det är fler än jag som läser dåligt, läste också Kapanen först.... =oD

tk75: Jag läste Kapanen först. Och tänkte vad fan nu´rå? Har kimmo sågat oss ifrån soffan hemma i Finland.

Hassan: Det blir 3-5 matcher i Sverige vet man inte hur man statuerar exempel. Det ska daddas hit och dit och alla ska vara ganska nöjda i slutändan

jonmannen: Hade för mej nåt sånt, men slutsatsen måste ändå vara att McSorley's övergrepp faktiskt gick till domstol. Får se vem på hockeyligan som har guts i det här läget...

Hassan: Ett års avstägning och 18 månaders skyddstillsyn

Uno Gordon: Jag är nog böjd att hålla med. Det är svårt att hitta någon förmildrande omständighet för Phil. Avstängning t.o.m. 20 april om jag fick bestämma. Så det blir väl hälften.

Uno Gordon: Tänkte också på McSorley, är för lat för å kolla upp det nu, men visst fan blev det rättsligt efterspel för honom??

jonmannen: Kul med lite positiv anda. Lite orealistiskt, men varför inte ;)

Bergius: MPS går in och avgör detta med en hattrick ikväll :) 1-3

Red Rocker: Blir inte Andreas Pihl avstängd resten utav säsongen efter överfallet på Mikael Johansson i Färjestad igår så skall jag personligen polisanmäla honom. Man skall inte få komma undan med sådana där illdåd. Vad fan sänder de ut för signaler till våra ungdomar som idrottar? Det du inte får göra på gatan skall heller inte vara accepterat på en hockeyrink heller.

Att svinga ett tillhygge i en yxrörelse rakt i ansiktet på en människa är så fruktansvärt respektlöst och tyder på att någonting är allvarligt fel.

AGERA FÖRBUNDET! OCH GÖR DET NU!

Jag fick Marty McSorley-vibbar i TV-soffan när jag såg repriserna på tilltaget.

Bedrövligt!

Hassan: 0-1 är ett bra tips inför kvällen. Ett riktigt skitmål avgör. Moe som du säger eller kanske ännu bättre Koskinen blir matchvinnare.

TikRikard: Så mycket mål?? 0-1 har jag sagt, Moe från blå... kanske t.om. egen blå. Dags för en nolla från Backes sida igen!!

T T: har inte kollat i den här tråden! ville vara lite bekväm=) men tack för infon

5 och en halv timme kvar...
nervöst lidande på jobbet just nu...
men tror på en timråseger ikväll...
2-4 stark tips,

Nu kör vi grabbar

Forza Timrå!!!!

Yellowcard: Tror du inte att din fråga uppmärksammas i den här tråden?

Det finns en turlista på timraik.nu.

Har nu läst lite på HV:s officiella forum, jag hade fel. Modo är inte de största gnällfittorna när det gäller domarkritik.

T T:

Jo men han svärtar ner namnet för en fin hockeyfamilj.

Simmalugnt: Jag vet inte jag...det är som ordspråket säger:

Det är alltid fel människor som har dåligt samvete.

Simmalugnt:

om inte annat skulle det ju stå

T T:

Om inte så lär han få skämmas inför far sin.

Om det finns någon anständighet i Thörnberg så sprider sig en rodnad över hans kinder när han läser Anrell i dag.

Hela Sverige skrattar.

Jensen_12: Det sköna med den artikeln är väl att Styf lirar torsdag i alla fall....!!

nectis: Jo, det kanske står så. Sen skrev jag fel, vore dumt OM han vilar pga trötthet, inte ATT han är trött. Man vet ju aldrig hur bra det som skrivs i tidningar stämmer.

nectis: nu börjar nerverna komma igång har 5 timmar i buss framfrör mig nu

Jensen_12: Står det inte att han vilar för en fotskada och sitter på motionscykel istället?

Jensen_12: Kalle som var trött, Anton kände av en fotskada, då blir det genast mer förståligt :)

jonmannen: Jo, det är klart. Jag förstår dock inte varför Axelsson hoppar dagens pga trötthet, den killen verkar ju ha energi som ett duacellbatteri.

Hassan: Inget att tveka om, Timrå kunde vinna i swedbank med 0-5, varför inte göra om det ikväll KA? :)

Jensen_12: Ganska vanlig då det är så många matcher på få dagar

janssonovich: Jag tror också helt seriöst att Timrå kan vinna ikväll och en match till. Varför tveka?? Det är så jävla tätt att det kan gå precis hur som helst. Kom ihåg första matchen.... det är ingen omöjlighet att upprepa det, inte ens i Jerusalem.

Tycker att det händer väl ofta som spelare hoppar över vämrningar/träningar nu.

jonmannen: Kan vi spela som i första semi-finalen med hög fart och massa skott på mål, då kan vi ta det här!

tk75: Helt rätt, han måste upp ett par snäpp själv också. gick bort sig ganska brutalt ett par ggr. Men HV är inte omänsklig detta går att vinna!

Maggan: vi ska spela vår bästa hockey vissa varför vi slogg ut modo . tar fram den hockeyn vi spela då så får hv71 det svårt

Maggan: Han har helt rätt i det han säger. Men på något sätt så påminner detta om Andreas Salomonssons uttalande i kvartsfinalerna, vi ser ju hur det gick för MoDo så fort det blev lite negativ stämning. Bara hoppas att vi hanterar detta bättre.

Hahl Bundy: vi måste tro.. alla kommer att vara på tårna i kväll . moe har fått en match i kroppen och kommer att göra sitt livs match.. nu jävlar...

tk75: Gjorde han ju helt rätt i. Alla måste verkligen höja sig jämfört mot gårdagen.
Nej, nu jävlar ska vi visa vart skåpet skall stå!

Om inte vi tror på att grabbarna fixar de här, vilka gör det då?

Simmalugnt: vet inte om ni läst om Kaptenen sågade sitt eget lag

jonmannen:

Jo, men det är ju det som är så irriterande. Jag blir så innihelvete påverkad detta och ändå så kan jag inte påverka.

Det enda jag kan göra är att jubla och må bra eller lida och pinas.

Jag föredrar det första därför så vill jag ha en seger i kväll...=oD

Simmalugnt: Jo för intresset spelar det såklart roll, men jag menade för matchens resultat :) såklart jag hoppas också!

jonmannen:

Spelar noll roll?

Det är väl det allt handlar om...

Om vi inte brydde oss då kunde de spela matcherna på en tjärn i Jukkasjärvi.

Vi sitter ju här för att vi bryr oss. Vi går på matcherna för att vi bryr oss. Tidningarna skulle inte ha något att skriva om om vi inte brydde oss.

Du har rätt i att vi inte kan påverka något. Men det gör ju saken bara ännu mer jobbigt.

jonmannen: Det har du rätt i. Ny match nya förutsättningar.
Tror jag på det själv? Nej.

Spelar ju noll roll hur vi supportrar känner hopp eller förtvivlan så länge spelarna tror på det fortfarande och vi har ett så pass proffisionellt lag att de absolut inte ser något annat än vinst i matchen ikväll

othan:

Canal +....

janssonovich:

Är det bara jag som försöker intala mig själv att vi löser detta fast jag på riktigt är VÄLDIGT skeptisk.

Eller finns ni där ute som helt seriöst på fullaste allvar tror att vi löser detta?

Jag har inte gett upp, jag hoppas fortfarande, jag ser bara inte hur fan det ska gå till...

MEN

Det här laget har motbevisat mig många gånger förut. Utdömda och borträknade har de gjort det som ingen trodde var möjligt.

vilken kanal visas timrå-matchen på ikväll?

« · 1021026 · »