Känns som om det är ordentlig fördel HV nu. Passar oss bra, utspelade igår efter noter o Ingen absolut ingen, tror att vi kan rubba HV (bortsett vi själva).
Hoppas att det var ett taktiskt genidrag från Challes sida igår för att idag visa vilka vi är. Att skapa en falsk trygghet för HV.
jonmannen: Hade för mej nåt sånt, men slutsatsen måste ändå vara att McSorley's övergrepp faktiskt gick till domstol. Får se vem på hockeyligan som har guts i det här läget...
Uno Gordon: Jag är nog böjd att hålla med. Det är svårt att hitta någon förmildrande omständighet för Phil. Avstängning t.o.m. 20 april om jag fick bestämma. Så det blir väl hälften.
Red Rocker: Blir inte Andreas Pihl avstängd resten utav säsongen efter överfallet på Mikael Johansson i Färjestad igår så skall jag personligen polisanmäla honom. Man skall inte få komma undan med sådana där illdåd. Vad fan sänder de ut för signaler till våra ungdomar som idrottar? Det du inte får göra på gatan skall heller inte vara accepterat på en hockeyrink heller.
Att svinga ett tillhygge i en yxrörelse rakt i ansiktet på en människa är så fruktansvärt respektlöst och tyder på att någonting är allvarligt fel.
AGERA FÖRBUNDET! OCH GÖR DET NU!
Jag fick Marty McSorley-vibbar i TV-soffan när jag såg repriserna på tilltaget.
nectis: Jo, det kanske står så. Sen skrev jag fel, vore dumt OM han vilar pga trötthet, inte ATT han är trött. Man vet ju aldrig hur bra det som skrivs i tidningar stämmer.
janssonovich: Jag tror också helt seriöst att Timrå kan vinna ikväll och en match till. Varför tveka?? Det är så jävla tätt att det kan gå precis hur som helst. Kom ihåg första matchen.... det är ingen omöjlighet att upprepa det, inte ens i Jerusalem.
Maggan: Han har helt rätt i det han säger. Men på något sätt så påminner detta om Andreas Salomonssons uttalande i kvartsfinalerna, vi ser ju hur det gick för MoDo så fort det blev lite negativ stämning. Bara hoppas att vi hanterar detta bättre.
Spelar ju noll roll hur vi supportrar känner hopp eller förtvivlan så länge spelarna tror på det fortfarande och vi har ett så pass proffisionellt lag att de absolut inte ser något annat än vinst i matchen ikväll